روايات

رواية البريئة والقاسي المتملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء الاتربي

رواية البريئة والقاسي المتملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء الاتربي

رواية البريئة والقاسي المتملك الجزء الرابع عشر

رواية البريئة والقاسي المتملك البارت الرابع عشر

رواية البريئة والقاسي المتملك
رواية البريئة والقاسي المتملك

رواية البريئة والقاسي المتملك الحلقة الرابعة عشر

يزن وسليم عرفه المكان بمساعدة سيف صاحب يزن لانه ظابط مخابرات. راحه علي العنوان وعارفه انها شقة دعاره.. كسره الباب و دخله واتصدمه من اللي شافو..الشقه مليانه بنات و رجاله. هما دخله. سليم سمع صوت رقيه بتصرخ لاقي الاوضه وكسر الباب ودخل لاقي واحد بيحاول يعتدي علي رقيه.
ماسكه فضل يضرب فيه بعنف وغضب وكسر ايديه. مسبش، في حته سليمه. راح رقيه وقلع قميصه و لابسه ليها وشالها. وطلع.
سليم بغضب جحيمي: يزن الكلب اللي جوا ده عايزه اوعي تسيبه.
يزن: اعتبره حصل.. شكرا ي سيف.
سيف: العفو.. ي يزن انت اخويا ي جدع حمدالله على سلامة المدام ي سليم.
سليم: الله يسلمك ي سيف انا هاخد الكلب اللي جوا ده اربيه وبعدين يبقا خده.
سيف: تمام يلاا ي بني لم الزباله دول علي البوكس.
سليم اخد رقيه. ونزل كانت نايمه من كتر التعب حاسة اللي هي في حلم مش حقيقه.
سليم راح علي الفيلا طلع الاوضه حط رقيه علي السرير وغيرلها هدومها مسح بقايا دموعها بحنان باسها من جبينها. شاف علامات ضرب علي وشها وجسمها دمه غلي وعيونه بقت سودا. وحلف انه ياخد حقها حتي من نفسه.
سليم غير هدومه ونزل.
سليم: تسنيم خليكي مع رقيه انا رايح مشوار و مش هتاخر. ي حبيبتي.
تسنيم: حاضر ي ابيه.
سليم طلع ركب عربيته و راح المخزن اللي في الشخص اللي حاول يعتدي علي رقيه. سليم اول ما شافه ممسكش نفسه ونزل في ضرب.
سليم بغضب: انطق ي حيوان عملتلها حاجه قول والله لقتلك.
يزن شاف الراجل هيموت حاول يبعد سليم بس مقدرش عليه من كتر الغضب والغيره اللي كانت جواه.
يزن نده علي الرجاله اللي برا علشان يبعده سليم بعده بصعوبه.
سليم وهو بينهج بغضب: والله ي كلب لازم تتربي. اسمع منك ليه ياخد علقه كل ساعه.
في حد باعتني علشان اخد مراتك انا مليش، دعوه ي بيه.
سليم وطي عليه مسكه من تلابيب هدومه.
سليم بفحيح مرعب: مين اللي باعتك ي كلب انطق.
هقول ي بيه… بس خليني امشي من هنا.

 

 

سليم بغضب: اخلص قول.
شهاب واحد اسمه شهاب.. كان مكلفني ارقب الفيلا علشان ياخد مراتك ويوديها شقة الدعاره واصورها ويهددك بالصور.
سليم بغضب جحيمي: اه ي كلب ي حيوان والله لقتلك ي شهاب. سليم رمه الراجل بعنف ولكمه برجله.
يزن: سليم انت لازم تترتاح.. جرحك شكله اتفتح وبينزف في دم علي قميصك.
سليم بغضب: ارتاح ازاى و انا خليت مراتي تطلع كده انا السبب في كل ده.
يزن بحزن عليه: قولتلك متتسرعش ي سليم حاول تصلح اللي عاملته رجع رقيه ليك تاني.صدقني انت اللي كابت مشاعرك.
سليم ويزن خرجه. ركبه العربيه وصله الفيلا سليم طلع الاوضه و تسنيم ويزن مشيه.
سليم قعد جنب رقيه علي السرير. ملس علي شعرها بحنان. بصلها بحزن وندم علي اللي عمله فيها.
سليم بندم: انا اسف ي رقيه انا السبب في اللي حصلك.
سليم لاقي رقيه بتتنفض. وبتصرخ باسمه.
رقيه بهلوسه: سليم الحقني ابعده عني ي سليم.
سليم فضل يصحي فيها.
سليم: رقيه فوقي ده كابوس. رقيه قامت منفوضه. اترمت في حضن سليم.
رقيه ببكاء: انا خايفه ابعده عني. انا بكرهك ي، سليم
سليم عنيه دمعت علي حالتها
سليم بندم: انا اسف ي رقيه والله هجبلك حقك حتي من نفسي.
رقيه رجعت نعست تاني بتتهرب من وقعها بالنوم. سليم ضمها ليه بحنيه وتملك. بس منمش لان رقيه طول اليل بيجلها كوابيس.
عند تسنيم ويزن.
تسنيم: يزن هي رقيه اتخطفت ازاي وليه ابيه سليم بيقول انه هو السبب.
يزن: متقلقيش ي حبيبتي هما كانو متخانقين و رقيه طلعت. وشهاب كان مخلي حد يراقب الفيلا واخد رقيه.
تسنيم بحيره: انا بفكر احكي لرقيه علي اللي حصل زمان.

 

 

يزن: انا شايف انه من حقها تعرف ي تسنيم.
تسنيم: انا هروح وهحكيلها.
يزن بصلها: تسنيم عايزه تعرفي انا اتجوزتك ليه.
تسنيم بابتباه: ليه ي يزن
يزن بصلها بعشق: علشان بحبك ي تسنيم مش عارف انتي ازاي محستيش طول السنين دي اني بحبك.
تسنيم بصتله وعيونها دمعت هي كانت مستنيه الحظه دي من زمان.
يزن: اي مالك زعلتي.
تسنيم: يزن انا مش هرفض حبك ده بس لازم تتغير انا مش حابه خوفك الزياده ده.
يزن: بصي ي تسنيم انا مش هقدر مخفش عليكي بس اوعدك اني هحاول اتحكم في اعصابي شويه.
تسنيم: تعرف اني انا كنت مستنياك تقولي الكلمه دي من زمان.
يزن: يعني اي يعني كنتي حاسه اني بحبك.
تسنيم بخجل: ايوا بس انت مكنتش بتتكلم ي يزن.
يزن: يعني افهم انا اي دلوقتي.
تسنيم بصتله: تفهم اني انا كمان بحبك ي يزن.
يزن: بجد ي تسنيم.
تسنيم: بجد ي يزن
يزن قرب منها: مستعده نكمل حياتنا مع بعض ي تسنيم.
تسنيم بخجل هزت راسها بمعني انها موافقه.
يزن قرب منها. وجذابها لحضنه. مسك وشها بين ايديه قرب من شفايفها وباسها بعشق.
جذابها لسرير واعتلاها. لتصبح زوجته قولا وفعلا.
وفي يوم جديد. عند رقيه وسليم.

 

 

سليم نام وش الصبح مقدرش ينام ويسيب رقيه قام بلهفه من صوت رقيه وصريخها حاول يهديها وياخدها في حضنه وهي زقته بعيد عنها.
رقيه ببكاء: اللي حصل كان حقيقه منك لله ي سليم انت السبب في كل حاجه انا عملتلك اي لكل ده.
سليم بالم: رقيه ارجوكي اهدي وانا هفهمك.
رقيه: انا عايزه امشي من هنا ومشفش وشك تاني ي سليم.
رقيه قامت وفتحت باب الاوضه علشان تخرج… وفجاءه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية البريئة والقاسي المتملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى