روايات

رواية الامبراطور القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الجزء الحادي عشر

رواية الامبراطور القاسي البارت الحادي عشر

رواية الامبراطور القاسي
رواية الامبراطور القاسي

رواية الامبراطور القاسي الحلقة الحادية عشر

_مسكها وهو بيق*طع هدومها وحاول يبوس*ها وهبي بتقاوم وبتخبطه وبتحاول تبعده ،خبطته خبطة وجعته خلته يسيبها جريت على الاوضة عشان تلاقى اى حاجة تنقذ نفسها منه وده كله ف لحظات اتشنكلت فوقعت على الأرض وطى عليها يحيى وبدأ يشدها من رجليها ليه وهي تصرخ ،وقبل مايقربلها كان صوت كسرة الباب وقفته وبصوت كله مليان غضب:- أبعد عنها ياااااوس*خ

_وتين بعياااط:-اتاخرت ليه ياامير كان ثوانى و….متمالكتش نفسها من العياط

_قرب عليه امير وبدأ يضربه بعصبية :- انا هقت*لك عااارف يعنى ايه هقت*لك فاااكر نفسك ياللى كنت هتعمله بتبين رجولتك انا بقا هوريك الرجوولة ياارووح امك وهو بيضرب فيه بكل وحشية، سأبه امير وهو سايح ف دمه وراح عند وتين اللى كانت قاعدة ف ركن وبترتعش من الخوف قلع الجاكت بتاعه وحطه على جسمها اول ماوتين حست انها في امان اغمى عليها شالها امير وطلع من الاوضة:- اقفلوا الباب على الزباااااا*لة ده

_خرجوا كلهم من المخزن ،اميرللرجالة بتاعته :- أحرقوا الزفت*ت ده باللحيواان اللى جوا وهاتولى التلاتة دول ف المكان اللى فيه عاصم ومحدش يقرب عليهم انا هاخد حق اختى منهم بنفسى

_جابو بنزين ورشوا من جوا وبرا المخزن وولعوا فيه ويحيى اللى حاول يعتد*ى على وتين مات محرو*ق ،النار كانت ماسكة كل حتة ف المخزن خد امير أخته ف عربيته وراح بيت تانى ،حطها على السرير وجاب علبة الإسعافات ودواى جروحها اللى كانت ف ادرعتها فاقت وتين وبضعف :: انا فيين

_امير:- انتى معايا ياوتين جبتك هنا عشان تكونى ف امان لحد اما ننهى كل حاجة مع عزت

_وتين بعياط و استخبت ف حضنه :- شوفت الكلااااااا*ب كانت هتعمل في*ا ايه

_امير:- طول منا جنبك محدش هيقربلك متخافيش وبشر:- كل واحد فكر بس أنه يسلمك نهايته هتكون على أيدى

_وتين:- بس انت عرفت مكانى ازاى

_امير:- كنت براقبك عشان كنت خايف عليكى خوفت اقولك اخلى ناس معاكى تحرسك تزعلى وتقولى هو انا عيلة صغيرة فأمرت ناس تراقبك عشان لو حصلك اي حاجة، بس سيبك من دا كله يلا ارتاحى شويه ماشى

_وتين:- ماشى

__اول مانامت سابها امير بعد مااتاكد.انها في امان مشى المكان اللى حاطط فيه عاصم ورجالة عزت..

_امير بغضب :- الموووت رحمة لامثالكم أنا هموتكم بالبطئ ،وصلولى الكهربة

_لااء ياامير.بيه دا كان أمر عزت بيه احنا ملناش ذنب

_امير بتريقة:- مالكم قلبتوا نسوان كدا ليه ،مش كنتوا عاملين نفسكم رجالة على اختى انا بقا هوريكم الرجالة..كهربهم وجاب مية وبقا يحط رأسهم فيها وعذبهم..

_امير:- كل يوم ده هيحصل لحد اما تموتوا خالص كل ماتم*وتوا اسرع كان احسن ليكم ،اتجه ناحية عاصم وفتح الفديو وهو بيحرق المخزن وببرود:- زى ماحرقت المخزن اللى ياما قتل*توا فيه ناس ممكن احرق*كم كلكم دلوقت

_عاصم:- المطلوب منى ايه يعنى

_امير:- زى عزت خلى ابويا يمضى على تنازل ليه تمضى عزت على تنازل ليا

_عاصم:- مستحيييل

_امير ببروود:- والله براحتكم الحق بقا عشان اقول لعزت سرقتك من وراه ونهبك لامواله ياابو هند

_اتصدم عاصم:- هندددد ؟!!! هند مين

_امير:- هند وشمس ،مش شمس برضو بنتك وضحكتوا على عزت وفهمتوه انها بنته وكتبها باسمه دا غير انك انت اللى سطلت واحد على بنتك عشان تحمل منه وتخلى هناء تضحك على بدر وعزت ويكتبوا الواد على اسم بدر عشان ياخد.من الفلوووس ،بنتك ياوووو*سخ. بعت شر*ف بنتك عشان الفلوووس

_عاصم :- انت عرفت دا كله ازاااى ؟!

_امير :- ملكشى دعوة المهم تخليه يمضى وحرق المخزن تقوله أنه اتحرق بالناس اللى فيه بسبب ماس كهربى لو عرف أن انا اللى عملت كدا هق*تلك أما اسج*نك ، دا كله عشان وتين اختى

_فكر عاصم وملقاش حل غير أنه يخلى عزت يمضى ،بعدها بيوم كان عزت وعاصم ف الشركة ،عاصم اتفق مع هناء أن في شغل ضروري لازم عزت يمضى عليه فقالها انها تتصل علي عزت وتفهمه أن هند تعبانة عشان يروحلها ماهو طبعا الفلوس كانت بتتقسم بالنص بين هناء وعاصم

_عزت:- انا لازم امشى دلوقت هند تعبانة وابن ابنى ف خطر دا هو اللى فاضلى منه ( ياحونين😒)

_عاصم:- الورق دا لازم يتمضى قبل ماتمشى عشان شغلنا مايقفش

_عزت بعصبية:- مش وقته ياعاصم

_عاصم فتحله القلم:- معلش

_مضى عزت وهو مستعجل ومبصش على الورق ومشى جرى دخل امير خد الورق وقعد على المكتب :- برااااااا

_عاصم :- انت بتقول ايه

_امير:- زى ما سمعت بقولك برااا ومشوفش وشك تانى

_عاصم:- لااا منا مش هطلع من المولد بلا حمص انا عااايز فلوووس

_امير:- كلمة كمان وهطلبلك الأمن

_طلع عاصم مسدس :- لو مخدتش حاجة دلوقت هقتل*لك كان تهديد لانه عارف ان أمير ماسك عليه حاجات وممكن تكون مع حد تانى

_امير:- والله انت اللى جبته لنفسك دخل البوليس وقبضوا عليه

_عاصم وهو ماشى:- متفتكرش أن خلاص كل حاجة انتهت بكرة تترموا ف الشارع

_رجع عزت لقى أمير حاطط رجل على رجل وقعد على الكرسى بتاعه

_عزت:- قوووم ياكل*ب قاعد مكان اسيادك

_امير:- الك*لب هو اللى زيك وبعدين أما تيجى تتكلم ف ملكى تتكلم بأدب

_عزت بعصبية:- ملك مين يابو ملك

_دخل البوليس تانى

_امير:- اهو عزت جالكم برجله مفيش داعى انكم ترحوا البيت بنفسكم

_امير ببرود:- يلا روح معاهم متتكسفش انا قولتلهم على كل حاجة

_عزت:- دا كداااب دا اتهجم على شركتى وقاعد على مكتبى ومش راضى يقوم

_الظابط :- مكتب ايه احنا شوفنا كل الاوراق اللى بتثبت أن الأملاك دى كلها ملكه يلا معايا

_عزت:- عملتها ياامير بس وغلاوة ابنى بدر لاندمك

_امير:- ابقى عرفه بقا ياحضرة الظابط شمس تبقى بنت مين هي واللى ف بطن هند

_عزت:- اخر…

_الظابط بتريقة:- يلا يلا وهتعرف كل حاجة ف القسم

____رجع امير عند وتين وهو مبسوط وحكالها على كل حاجة وعدت الايام وهما مبسوطين وف يوم___

_امير:- وتين وتيين

_طلعت وتين من المطبخ تجرى وهي ماسكة غطى الحلة:- ايه مبسوط كدا ليه لقيت عروسة

_امير:- لاء لقيت عريس , في عريس متقدملك انما ايه

_وتين من الصدمة وقعت غطى الحلة من أيدها :- انت اتجننت ياامير منت عارف انى خلاص مبقتش ينفع اتجوز

_امير:- مين قال كدا ،العريس عرف كل حاجة ومقدر

_وتين:- لااء بأمير مقدرش

_امير:- طب بصى مش هضغط عليكى بس هطلب منك طلب واحد شوفيه وبعدها تبقى تحكمى

_وتين:- حاضر بأمير

_جه العريس وفعلا كان باين عليه كويس ومتربى وابن ناس اسمه على،وابوه متوفى وقعد يكلم وتين لحد مااقتنعت بيه ،جه يوم الفرح واتبسطوا وراح فيلته ،دخلت وتين وهي بتبص حواليها

_حماتها بفرحة:- ادخلى ياعروسة دا بيتك مستغربة ليه

_دخات وتين ،قفلوا الباب ,وبتبص ف الأرض اتفاجئت أما لقيت هدوم مرمية على الأرض

_على :- وطى جيبى الهدوم والبسيها

_وتين بلمت:- انا البس دى وليه

_زقتها حماتها على الأرض :- هو انتى لسة هتسالى ياروح امك

_وتين:- احنا لسة فيها انا هرجع لاخويا

_قرب منها على وض*ربها بالقلم :- اخوكى ف الوقت اللى هيعرف فيه اللى بنعمله رصاصة وحدة وهنخ*لص عليه عايزة تحميه يبقى تخرسى خااالص

_وتين بعياااط:- محدش يقدر يقربله انتوووو مين وانا عملتلكم ايه

_حماتها:- هو على مقالكيش ياعنيا أن عاصم يبقى اخويا.

_على مسكها بعصبية وقومها من على الأرض:- ايوا يبقى خالى وحقه انا هرجعه

_وتين:- سيب شعرى ياحيووووووان وخالك مالوش حق عندنا دى كلها فلوسنا هو الناس مبقاش عندها ضمير ليه

_على:- اسيب شعرك بس تصدقى شعرك طويل وناعم

_ وتين بوجع:- اااه قولتلك سيبه

_على:- دى شكلها بتحب شعرها اوى ياامى

_حماتها:- الظاهر كدا يبنى

_على بصلها بضحكة خبيثة:- يبقى نقوم مع شعرها بالواجب هو واى حاجة بتحبها

_حماتها:- من عيونى هو انا افديها الساعة ،غابت شويه ورجعت ..

_وتين بصرااخ وعياط:- ايه اللى معااكى ده انتى ناوية تعملى في ايه…..

_حماتها :- ناوية……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الامبراطور القاسي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى