روايات

رواية الامبراطور القاسي الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الجزء الثاني

رواية الامبراطور القاسي البارت الثاني

رواية الامبراطور القاسي
رواية الامبراطور القاسي

رواية الامبراطور القاسي الحلقة الثانية

_اقل*عى

_مش هق*لع يازبااا*لة

_قولتلك اقل*عى القر*ف اللى انتى لابساه ده

_مش قا*لعة

_شكلك بقا مبتفهميش وعايزة اللى يفهمك،قرب منها ومسك فستانها من قدام وشده اتفتح نصين :- طول ماهتزودى ف العند هزود ف اللى هعمله فيكى بعدين رماها على الأرض

_وتين:- انا بكرهك بكرهك اكتر من اى حاجة ف الدنيا منك لله

_بدر:- انا نازل اطلع بعد خمس دقايق الاقيكى لابسة ده

_____في الصعيد____

_تمام:- أما أما

_تهانى :- مالك ياولدى فيه ايه

_فتح تمام تلفونه :- مش هو ده الراجل اللى جتل ابوى

_تهانى بصدمة:- اه هو بعينه عرفت مكانه صوح وهترجع حق ابوك

_تمام:- دا اتجتل ياما وبيجولوا إن اتجتل بسبب طار

_تهانى:- بس احنا مقربناس منيه دا اكيد ملعوب وحد عمله وحق ابوك لازم يرجع

_تمام :- بس ازاى ياما وهو خلاص مات

_تهانى بشر:- هو مات بس ولده اسد لسة عايش ،اسمع ياولد انت تمشى وتدور على ابنه وتجتله ،تروح تدور وتقلب عليه الدنيا

_طاهر:- مكفايكم عاد

_تمام:- وانا مش هسيب حق ابوى ياعمى

_تهانى :- عايزنى اسيب حق اخوك إياك يلا اجهز ياتمام

_______نرجع تانى لوتين____

_خافت وتين لأنها مبقاش ليها حد لبست الفستان الاحمر وقعدت على السرير واتغطت دخل عليها بدر وقعد جنبها على السرير وبدأ يمشى أيده على خدها

_بعدت وتين بخوف:- أبعد عنى متلمسنيش

_بدر الدين بضحكة خبيثة مسكها وقرب منها اكتر عشان يبو*سها

_وتين بعصبية:- قولتلك أبعد عنى

_بدر الدين وشه اتغير :- هو انتى فاكرة انى هموت والمسك لا انا بس بذلك وزقها من على السرير :- اللى زيك ينام على الأرض واتعدل ونام وهيا على الأرض عمالة تعيط

__جه الصبح واصحاب بدر جو يشوفه ويعاتبوه لانه اتجوز من غير ما يعرفوا

_هشام :- انت ندل اووى يلا

_بدر:- هوريكم دلوقتى الندالة ،انتى ياااازفتة ياللى اسمك وتين

_طلعت عليهم وتين وهي وعيونها ورمة ومناخيرها حمرة من كتر العياط

_بدر:- يلا غورى اعملينا قهوة نشربها

_احمد بتريقة:- هي جابت أهلها نفخوك النفخة التمام وخلوك تكتب عليها ولا ايه

_بدر:- لا وانت الصادق من النحس طلعت البنت الوحيدة للى اسمه همام الزفت اللى مات امبارح وهو صاحب بابا وخلانى اكتب عليها عشان قال ايه حققله أمنيته

_دخلت الخدامة :- امير بيه تحت يابدر بيه

_بدر :- خليه يطلع

_بدر:- اسمع يااحمد انت وهشام مش لازم أمير يعرف اى حاجة لانه عامل فيها البيه المحترم

_دخل امير :- ازيك ياشباب ،مش عيب ياراجل تتجوز من ورانا

_احمد :- البيه الدلوع وقت ماجه يتجوز كان عشان يحقق أمنية راجل صاحب أبوه بيموووت

_امير:- مين الراجل ده

_بدر:- دا كل اللى همك وتدبيسة صاحبك مش هماك ،عالعموم اسمه همام الشرقاوى

_امير:- والله صعبان عليا الراجل ده انا سمعت اللى حصله ف الاخبار ..قطع كلامهم دخول وتين

_وتين:- القهوة

_بدر:- ارزعيها هنا ويلا غورى

_امير :- يااخى خلى فيه دم دا مش ذنبها على فكرة وعاملها عالاقل كويس قدامنا وبعدين هي ايه اللى هي لابساه ده ،اكيد انت اللى عملت كدا ،شدوا مع بعض شويه سابهم امير ومشى

___في مكتب عزت___

_عاصم:- انت عرفت البت حاجة

_عزت:- انت اتجننت عايزنى اروح اقولها انى انا اللى قتلت ابوها عشان استولى على شركاته واقولها أن ليها اخ عشان تلاقى اخوها وتبوظ كل حاجة

_عاصم:- ويتهد كل اللى بنيناه

_قام عزت من على الكرسى :- همام مات وسره مات وادفن معاه

_____طلع امير وهو مضايق وقعد يومين بيفكر ف بدر لحد اما لقى فكرة وهي أنه يحاول يصلح بدر وان عشان ده يحصل كل يوم هيرحله بعد الشغل يقعد معاه ومن ناحية تانية تمام بيدور على اسد ( امير)

_رجع تمام لامه :- ملجتهوش يما محدش يعرفله طريق جرة

__تهانى :- ليه الأرض اتشجت وبلعته

_تمام :- محدش يعرف أن ليه ابن يما كل جالى ان عنده بنت وحدة

_تهانى:- يبجى عملها ابن الرفضى ومخبى ابنه ،تعرف بنته دى ساكنة فين؟!

_تمام:- ايوا يما بس الحقينى بكوباية شاى وانا هجولك كل حاجة

…….

_تهانى:- بت يافرحة

_فرحة :- نعم يما

_تهانى:- اسمعى يبت مفيش غيرك حد هيقدر يدخل بيت البت دى ويعرفلنا طريق اخوها لأنها اكيد عارفة ومخبية

_فرحة:- ووه كيف ده يما

_تهانى :- هتروحى على انك خدامة

_فرحة:- عايزانى اخدم يما

_تهانى:- هو ده الحل اللى جدامنا

___كان كل يوم أمير يروح لبدر

_بدر:- متحاولش معايا عشان انا كدا كدا هطلقها

_ امير بعصبية :- انت عمرك مهتتصلح ابدا انا ماشى

_مشى امير وكان بيفكر طول الليل دخلت عليه أمه :- مالك يبنى

_امير بتلقائية:- انا عايز اتجوز ياامى

_امه:- دا يوم المنى يبنى مين العروسة

_امير:- بصى انا هحكيلك براحة واسمعينى

_امه:- اتكلم يبنى

_امير:- هي بنت كويسة بس للاسف ابوها مات وقبل مايموت كان نفسه أنها تتجوز فصاحبه جوزها لابنه بس ناوى يطلقها وهتجوزها انها بعده

_امه:- انت عايز تتجوز وحدة مطلقة ياامير انت اتجننت

_امير:- يامى انتى فاهمة البنت طيبة اوووى

_امه:- مين البنت دى ومين جوزها وبعدين أما هي كويسة هتطلق ليه

_امير:- عشان العريس يبقى بدر صحبى

_امه:- الواد الص*ايع اللى يما قولتلك تبعد عنه ،عشان كدا اكيد البت دى خسارة فيه

_امير:- قولتى ايه ياامى

_امه:- وابوك يبنى

_امير:- عارف انك هتعرف تقنعيه

_ولان دا ابنها الوحيد ومش عايزة تزعله :- خلاص انا همشى بكرة واعصر على نفسى لمونة عند بدر واهو كأنى بباركاه واشوف البنت

_امير:- تسلميلى ياامى

__وعزت راجع من الشغل باليل سمع عياط صوته عالى قدام بيته قرب ناحية الصوت،لقى بنت قاعدة تعيط

_عزت :- انتى ميين وايه اللى مقعدك هنا وف الوقت ده لوحدك

_البنت بشهقة :- انا……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الامبراطور القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى