روايات

رواية الاعمى والفاتنه الفصل الثالث 3 بقلم ذات الخمار

رواية الاعمى والفاتنه الفصل الثالث 3 بقلم ذات الخمار

رواية الاعمى والفاتنه البارت الثالث

رواية الاعمى والفاتنه الجزء الثالث

رواية الاعمى والفاتنه
رواية الاعمى والفاتنه

رواية الاعمى والفاتنه الحلقة الثالثة

تشبثت شمس بذراعه بذعر وقالت: مين بيخبط بالطريقه ديي
صقر بهدوء: اهدي متخافيش
شمس: طيب شوف مين
صقر ببرود: مين
هنيه: الحق يا بيه خالد بيه ماسك الست الصغير سهي ضرب وستي الكبيره بعتتني انادي لحضرتك..
صقر بغضب: بيضربها لي
هنيه: معرفش والله يا بيه الحقها والنبي يا بيه اصل يموتها
مسكت شمس يده ووجهته الي اسفل
صقر بغضب: اي الل بيحصل هنا دا..
خالد بغضب وهو يجر سهر من خصلاتها الي الخارج والقاها بغضب علي الارض امام صقر..
شهقت شمس ووضعت يدها علي فمها من منظر سهي فقد كان وجهها ملئ بالجروح والتشوهات وملابسها ممزقه..
انحنت شمس تضمها بحنان وتهمس لها: هششش اهدي اهدي..
صقر بغضب: مش افهم اي الل بيحصل هنا دا..
خالد: الاستاذه سهي حامل..

 

 

صعقه حلت علي الجميع ومصيبه وقعت علي رأس اهل هذا المنزل خاصه ذاك الصقر.. !!
شهقت شمس بخضه ونظرت لسهي بصدمه..
سهي بهمس: والنبي ما تسيبيني معاه خديني من هنا هيم… وتني والله..
ساندتها شمس وكادت ان تتحرك قاطعهم صوت صقر: الكلام دا صح يا سعاد..
سعاد ببكاء ونواح: صح يا ابني صح..
هاله (ام سهي): احب علي يدك يا صقر يا ابني سيبني اق… تلها واغسل عارى يا ابني وبكت بانهيار
ساعدتها شمس للدخول لاحدي الغرف واغلقت عليها من الخارج واخذت معها مفتاح الغرفه..
صقر بغضب اعمي: فين سهي..
شمس بخوف حقيقي: نامت..
صقر: وجاي ليها عين تنام دي لازم تطلع برا بيتي..
شمس بهدوء: ممكن تهدوا علشان نعرف نفكر في حل..
هاله: انتي السبب في كل دا قدومك قدم شوم علينا اول ما دخلتي البيت حصلت كارثه..
صقر بغضب: هاله مراتي خط احمر وبدل ما تقعدي تكسري في مقاديف مراتي شوفي مصيبه بينتك..
خالد: البت دي لازم تتجوز الزفت الل غلطت معاه دا
صقر: هو مين الزفت دا..
خالد: اسمه تقريبا اسامه الدسوقي..
صقر بصدمه: اسامه !!!!
شمس باستغراب: تعرفه يا صقر..
هز صقر رأسه وهو يضيق عينيه بتفكير واردف بصوت مكسور وهو يحاول الجلوس بانهيار علي احدي السلالم.: شمس
ذهبت شمس باتجاهه بدموع وساعدته علي الجلوس وقالت بصوت مهزوز: نعم..

 

 

صقر: هاتي تليفوني من فوق..
شمس: حاضر..
صعدت شمس لاعلي لتجلب الهاتف..
خالد: ما تفهمني مين الزفت اسامه دا..
صقر: معرفه قديمه
خالد: ايوه تعرفه منين..
صقر: جرا اي هو تحقيق ولا اي لو سمحت انت آخر حد تتكلم معايا..
خالد: لاا الظاهر انك بقيت قليل الادب ومحتاج تتربي..
صقر بسخريه: اي هتضربني بالحزام تاني ولا هتحبسني في اوضه ضلمه ولا لا استني اوعي تكون ناوي تضربني تاني بس يا تري بقا يا خالد بيه المره دي هتخسرني ايي..
خالد:…
صقر بغضب: رد علييياااا هتخسرني اي تاني هااااا انا خسرت كل حاجه حاليا وبعترف لك انك كسرتني..
نزلت شمس وجلست بجواره وقالت بهمس: التليفون يا صقر..
هز رأسه بصمت وتجمعت بعض قطرات لعينه في عينيه الا وهي دموعه..
لاحظت شمس ذالك لتضم رأسه حتي لا يظهر ضعفه لاحد وهمست بأذنه: استجمع قوتك لازم تكون اقوي..
قبل عنقها براحه وقال بهمس: شكرا..
دقائق حتي استجمع شجاعته مره اخري ليرفع رأسه ويقف ويقول: شمس
شمس: نعم

 

 

اعطاها الهاتف وقال: خرجي لي رقم مراد..
شمس: حاضر..
جلبت شمس له الرقم واتصلت به دقائق حتي سمع صوت الطرف الآخر يقول: اهلا اهلا صقر بيه بنفسه بيكلمني..
صقر: مراد عايزك بعد ساعه في البيت عندي..
مراد: خير يا صاحبي في حاجه ولا اي
صقر: اما تيجي هتفهم..
مراد: تمام مسافه بس الطريق واكون عندك..
صقر: تمام..
انهي صقر الاتصال وقال: شمس
شمس: نعم
صقر: ممنوع حد يدخل للكل… به الل جوا دي ولا يدخل لها اكل ولا اي حاجه انتي كل فتره تتطمني عليها وانا عندي ميعاد مع مراد هنقعد ف اوضه الضيوف بعد ما يجي بشويه دخلي اتنين قهوه ساده ماشي ي حبيبتي
شمس: حاضر
صقر: سعاد وهاله ممنوع حد منكوا يقرب لسهي..
جلس صقر في غرفه الضيوف ودقايق حتي دخل سعد كبير الحرس
سعد: صقر بيه
صقر: خير يا سعد
سعد: مراد بيه بره
صقر: خليه يدخل يا سعد
سعد: اوامر حضرتك..
دخل مراد الي صقر وقال بقلق: خير يا ابني قلقتني..
صقر بهدوء: اقعد يا مراد

 

 

مراد: اديني قعدت اهوه فهمني بقا علشان انا علي اعصابي والله
صقر: سهي
مراد: سهي مين
صقر: بنت عمي سالم الله يرحمه
مراد: آه مالها
صقر: حامل
مراد: علي حسب علمي انها لسه متجوزتش حامل ازاي مش فاهم..
صقر: من اسامه
مراد بغضب: يوووه في اي يا صقر اتفضل وضح كلامك شويه لو سمحت انت هتقعد تنقطني كلمه بكلمه كداا ما تخلص
صقر: سهي حامل من اسامه وهي مش متجوزه
مراد باستيعاب: استني استني هو انت قصدك اسامه
صقر وهو يهز رأسه بصمت
مراد: اسامه الدمنهوري..
صقر: أيوه هو بس المره دي شكله لاعب علي تقيل وباسم مستعار كمان
مراد: واي الل يخليه يعمل اسم مستعار
صقر: اصل عمي زمان فكره مات ف هو عايز يرجع ينتقم من غير ما حد يعرفه وبالفعل محدش هيخطر في باله اسامه دا لانه بالنسبة لهم ميت فهمت..
مراد: الواد دا بيلعب علي تقيل فعلاا
صقر: اووووف مش عاارف افكرررررر..
مراد: هو شمس تعرف ماضيها الحقيقي
صقر: لاا

 

 

مراد: ولا تعرف انك كنت بتحبها ولا انك حادثتك دي بسببها هي؟؟؟؟؟
صقر بخنقه: لا متعرفش..
مراد: ولا تعرف ان الل اغتصب سهي يبقا اسامه الدمنهوري اخوها.. !!
سمعوا فجأه صوت ارتطام بالارض..
لينظروا اتجاه الصوت بصدمه لتتسمع عينين صقر ومراد من هول الصدمه
ياتري مين الل سمعهم واي الل هيحصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الاعمى والفاتنه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى