روايات

رواية الأسد الإمبراطور الفصل العشرون 20 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية الأسد الإمبراطور الفصل العشرون 20 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية الأسد الإمبراطور الجزء العشرون

رواية الأسد الإمبراطور البارت العشرون

رواية الأسد الإمبراطور الحلقة العشرون

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤
جه صوت عليهم ووكان صوت صقر
. طيب انا عاوزها
جو. استغرب. عاوز ايه
صقر. امريتا
جو. بستغراب اكتر. نعم لي
صقر. بضحك. بضضحك معاكم
جو. خد نفس وضحك والكل ضحك عليهم
صقر قعد معاهم. ممكن العب معاكم
الكل. اكيد
صقر. في سره امريتا بتعتي يا جو وابتسم بشر
وكملوا لعب وقعدوا يضحكو
صقر.كان قاعد يبص لمنة وجو في سره. مش هخلي الفرحه دي تكمل ابدا
جو. الوقت اتاخر يلا عشان في تدريب بكرا
الكل. ماشي
وقاموا نامو في منهم الفرحان وفي المكسوف وفي ال حيران وفي ال بيخطط ليهم بشر
في اوضته جو
كان مستغرب 😑جدا من صقر وازاي هو عرف اسم امريتا دا. اكيد في وراه سر
معقوله يكون جان بس جان الملك منعو من نزول الارض
انا لازم اتاكد واخد اسورت التنقل وراح ارماد
بس اتفج لما الحرس منعو عن الدخول
جو. انا الامير جو ازاي تمنعوني اني ادخل
واحد من الحرس بحترام. سمو الامير ممنوع دخولك ودا امر من الملك
جو. بستغراب. بابا
الحارس. لا سموك الملك ديكر اتوفي
ومسك مكانو الملك جان
جو بصدمه جنون. اي ما&ت ازاي وانا معرفش وسعو دخلوني
االحارس. بحترام. دي اوامر سموك
جو. طيب هو فين جان والملكه
الحارس. الملكه معتزله في اوضتها والملك جان مش هنا
جو. بغموض. امال فين
الحارس. عندو رحله استكشفيه
جو بمحاوله استجواب. الارض مثلا
الحارس. معرفش سموك
جو. ماشي
وسابهم ومشي واستعمل الاسواره انها تنقلو اوضته امه بدل الارض
البوابه انفتحت في اوضته دايو
وخرج منها جو
دايو. اول لما شافتو جرجيت عليه وحضنته وهو كمان
دايو. بدموع. جو جو عرفت ال حصل ديكر ما&ت
جو بدموع. عرفت بس حصل كدا ازاي
دايو. هو اخر مره كان مع جان والعربيه انقلبت بيهم وديكر زق جان من العربيه والعربيه انقلبت بديكر وما&ت
جو. مش مصدق. اكيد في حاجه ناقصه في الحكايه دي
دايو. قصدك ايه
جو. مش عارف بس في حاجه ناقصه
ماما هي العربيه الملكيه انقلبت فين
دايو. عند جبل الياكوت
جو. ماما انا مش عاوز حد يعرف اني جيت عندك هنا
دايو. ماشي بس لي
جو. عشان بابا انق&تل مش ما&ت عادي
دايو. بصدمه. بتقول ايه
جو. اكيد حد كان عاوز يمو&ت الملك عشان ياخد الحكم مكانو
دايو بصدمه اكبر. قصدك جان
جو. لسا مش متاكد بس اكيد دا التفسير الواحيد لكل دا يعني جان جه اخد بابا ونفس اليوم العربيه تنقلب وبرضو جان يتوج مش حاسه إن في حاجه مرتبطه بي الاحدات دي كلها
دايو.بقرف. هي وصلت بي الحقرا انه يقت&ل ابوه عشان العرش
جو. ويقدر انه ياخد قراراته كلها ومحدش يهددوا انه ياخد منه العرش انا دلوقت عرفت إن الراحله الاستكشفيه بتاعتو فين
دايو. فين
جو. قام واقف. الارض
دايو. طيب انت هتعمل ايه هتسيبه كدا
جو. لا طبعا هقفلوا
دايو بخوف. بلاش ليا&ذيك
جو مسك ايديها وبسها. متخفيش عليا
جان اتجوز كل الحدود ولازم ينحطلوا حد
ماما انا عاوزك متعرفيش حد في القصر كله بلكلام دا وخليه بينا
دايو. ماشي خلي بالك من نفسك
جو. انا لازم امشي
وهجيلك تاني خلي بالك من نفسك
ومشي جو وهو ناوي يوقف جان عند حدو
رجع جو المقر تاني
وهو عرف ان صقر هو نفسه جان
دخل عليه تنزو. لقاه قاعد بيعيط جري عليه. جو مالك فيك اي حاجه بتوجعك
جو اترما في حضن 🫂تنزو وقعد يعيط اكتر
تنزو بخوف حقيقي. مالك متقلقنيش عليك
جو بعيط. بابا
تنزو. الملك مالو طردك من ارماد
جو. م ما&ت
تنزو بصدمه. انت بتقول ايه ازاي
جو حكالو كل حاجه
تنزو. بغضب. جان دا عاوز ال يقفلوا
لا وكمان وصلت بيخ الاجراء انه يجي هنا انا هروح اطرده
جو. مسك ايده ومنعو من كدا. لا ماتروحش هو عارف ومتاكد اني انا لسا معرفهوش ودا ال احنا هنعملوا هنمثل ان معرفنهوش وهنخلي عيونا عليه لحد مايكشف نفسه وساعتها انا هدمره
تنزو. بغضب. ماشي
وراح حضن 🫂صحبه تاني
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
الصبح
🌹🌹🌹🌹
كان التدريب شغال وصقر ال هو جان طبعا هتسالوا ازاي جان عندو قوه انه ياخد اي شكل هو عاوزه
كان بيبص عليهم وكان بيحاول يعرف التدريبات ال بيدربوها عشان يهزمهم بيها
بس طبعا جو كان أزكى وكان بيدربهم تدريبات تانيه خالص عن ال هما بيدربوها
كل دا وتنزو بيرقب جان
بعد ماخلصوا تدريب كل واحد فيهم راح اوضته عشان ياخد شور
تنزو بعت لكل واحد فيهم رساله (جان مموجود في المقر حسبو منه وماتعرفوش حد ال انت عرفت وبعت لكل واحد عل الفون بتاعه بس مش باسمه فاكرين الاسماء اللي جو كان مسميها ليهم هيا دي وبعتها ليهم طبعا معاد صقر ال هو جان)
الفريق كل واحد منهم شاف فونه والرساله وعرف ان في خط&ر وطبعا مقلوش لحد فيهم كل واحد مفكر انه هو ال عارف بس
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مالك
لبس وكان خارج قبلته منة
منة. راح فين
مالك. مشوار صغبر وراجع
منة. صغير فين يعني
مالك. لما اي هعرفك
منة. طيب وانت جاي هاتلي معاك شكولاته
مالك ابتسم 😊. من عنيا
ومشي مالك
راح مكان في وادي وفي شجره كبيره نزله اغصانها في قلب الوادي دا
فاكرين الشابين ال عكسو البنات في المحل
كانو متعلقين من رجليهم عل الشجرة دي وراسهم في الوادي
الشباب بخوف. سيبنا لوسمحت
مالك. ببرود. اسيبكم حاضر وخاله رجالتو تسيب الحبل ال مربوطين بيه وكانوا هيقعوا في الوادي
الشباب بخوف. ونبي امسك الحبل
مالك شاور لواحد من رجلتو ومسكو الحبل
مالك. الله مش انتو كنتو عاوزين اسيب الحبل ورجعتو قولت امسكو تصدقوا حلوه اللعبه دي
وخاله رجالته تلعب بيهم وهما يصرخوا وهو مستمتع بصرخهم
واحد من الشباب دول اتكلم. ونبي خلاص انا همو&ت هنعملك ال انت عاوزه بس خليهم ينزلونا
مالك. يعني عاوزني اسامحكم
السباب. بخوف. اه
مالك. تقولوا انكم بنات في فيديو
الشباب. ماشي
مالك امر رجالتو تنزلهم وعمل ليهم الفديو ونزله عل جميع السوشيال ميديا ونزل فيهم ضر&ب لانهم ازعجو البنات
الشباب. بفقدان وعي. ارحمنا ولله ماهنقرب منهم تاني
مالك نزل لمستوهم ومسكهم وقال ليهم. مش هما بس دا البنات كلهم ولو عرفت انكم ازعجتو بنت لو صغيره انا ال همو&تكم بايدي
(ولله مالك دا جامد)
قال لرجالتو سوبهم لحد مايفقو
وسابهم ومشي
راح اشتري شكولاتات كتير لمنة وللبنات
وووو

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الأسد الإمبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى