رواية الأسد الإمبراطور الفصل السابع عشر 17 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية الأسد الإمبراطور الجزء السابع عشر
رواية الأسد الإمبراطور البارت السابع عشر
رواية الأسد الإمبراطور الحلقة السابعة عشر
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
عند تنزو كان قلقان جدا عل جو لحد ما البوابه الفضائية انفتحت وخرج منها جو
تنزو. جو انت كويس عملولك حاجه قولي طمني وعملت اي مع جان والملك وووحط جو ايده عل بوقه
جو. اخرس شويا خاليني اجاوب اي كل دي اساله
تنزو. شال ايده. انت رخم يلا دا كلو عشان كنت هم.. وت من القلق عليك
جو ببتسمه وراح قعد. عاوزني احكيلك يعني
تنزو. وهو هيموت من بروده. اخلص
جو. اخلص ماتنساش انك بتكلم امير ارماد
تنزو. هتقول ولا اخليك ماتنفعش تكون امير الح.. مام وبعدين كمل بتزعيق وهو رايح يضرب جو. اخلص بقولك
جو. خلاص وحكالو ال حصل
تنزو. مش مصدق. وجان عمل ايه
جو. جان اخد بعضو ومشي وهو غضبان 😡
تنزو بفرحه في جان. يعني هنخلص من جان وعدش هينزل الارض تاني
جو. امممم جان مش هينزل بس اكيد هيبعت دوريات تهجمنا
تنزو. واحنا ابطالنا وصلوا لقدرتهم بس لسا مندمجوش مع قوهم
جو. اكيد هيندمجو وعاوز الصراحه انا مكنتش متوقع انهم يوصلوا القوه دي بسرعه كدا
تنزو. صح كان اسد معه حق لما قال انهم شياطين (اال متبعين من الاول البارت دا في حاجات هيفتكروها اما ال لسا مش هيعرفوا بسهوله)
اسد دخل عليهم وراح ضرب جو
جو وتنزو بصدمه من اسد
❤❤❤❤❤
في الساحه
❤❤❤❤
كانوا قعدين بيرتحو من التدريب
كيارا. بنات اي رايكو نخرج وشوف البلد دي كويس ونعمل تغير
حور. ولله فكره حلوه
وماريا. ونعمل شوبنج كتييييير
كيارا بصت لحور وحور بصت لماريا وماريا بصت لمنة وقالت. منوش اي رايك
منة. مليش نفس اخرجوا انتو
حور راحت قعدت جنبها وحطت ايديخا عل كتفها. هتخرجي معانا هنخرج مش هتخرج مش هنخرج ولا ايه يابنات
البنات. اه
وبعد الحاح كتير منة وافقت بش الشباب اعترضوا
ووو
🌹🌹🌹🌹
عند جو
🌹🌹🌹🌹
جو بصدمه. انت بتضربني لي
اسد. عشان دي ووراه الصوره ال في الفون بتاعه
جو. اي دي انا مش فاهم
اسد. انا هقولك
فلاش
عل الوتساب
زيد. خالو دي الصوره ال حضرتك طلبتها مني
اسد. الصوره كانت بتحمل وهو عل اعصابه ولما حملت طلعت صورة جو
اسد بصدمه. جو
اسد. خلاص ياحبيبي وصلت شكرا
زيد. العفو
باااك
جو. اسد انا مش فاهم حاجه وازاي صورتي عند ابن اختك
اسد حكالهم الحوار ال كان بينو وبين زيد
تنزو. بصدمه. جو مانتقلش من هنا واناشاهد عل كدا
اسد. امال مين ده
جو. جان
اسد. جان ازاي
تنزو. جان كان في الارض وجو دلوقتي منعو انو ينزل تاني دا اكيد قبل مانعرف
اسد. طيب جان لي يخطب منة
جو. عشان مفكرها امريتا
اسد. انا اسف يا جو لما الصوره اتبعت وانا جنوني طار
جو. محصلش حاجه
بس اكيد جان استخدام قوته
اسد. اي هي قوته دي
جو. التنويم المغاطميسي
بيقدر يتحكم في ال حوليه بسهوله جدا ويخليهم يعملوا ال هو عاوز
اسد. افتكر كلام صقر وإن هو اكيد استعمل القوه دي عليه
. صقر اه صقر جان استخدام قوته عليه
جو. جان قوته انا ببطلها بس قوتي مش معايا
اسد. طيب هنعمل ايه
جو. لازم ارجع قوتي الاول عشان اوقف جان
اسد. طيب هترجع ازاي
جو. سهم 🏹اللعنه ال انا انسبت بيها ينكسر وواكيد قوتي هترجعلي
تنزو. طيب هنلقيه فين
جو. اكيد في اوضة جان
اسد. هنجيبه ازاي
جو افتكر حاجه ووو
🌹🌹🌹🌹
في الساحه
🌹🌹🌹🌹
نور. ممنوع الخروج من غيرنا
ماريا. اوووف يا نور دي خروجت بنات بس
كريم. نعم ياروح طنط مفيش خروج نهائي بقا
كيارا. وهو انتم حد طلب رايكم
كريم ببرود. اه
ماريا لحقت الوضع قبل مايكبر ويتخانقوا.
ماشي روحوا جهزوا نفسكم واحنا هنجهز نفسنا
وراح كل واحد فيهم عشان يجهز وبعد وقت خرجوا كلهم
كانت الخروجه عباره عن ضحك وهزار عشان يخرجوا الكباء 😂دول من حالتهم
راحو المول وعملو شوبنج وبعدين راحو محل ايس كريم ومشروبات
عمر. للبنات عاوزين اطعام اي
كيارا. توت با مانجا
حور. توت با لفراولة
ماريا. توت با لمون
زين وانتي عاوز توت باي
منة. توت بشكولاته
كريم. فين خمستكم. توت بافانيلا
منة. قصدك اية ولله لقول لها خاليها تعلقك
كريم. لا هو انا قولت حاجه دا نا غلبان
كلهم ضحكو عليه 😂
كيارا😂. جبان
كريم. الجبن سيد الاخلاق
مالك. طيب ياسيد اسكت 🤐بقا
مالك. انا عاوز قهوه
وزين. انا عاوز عصير
كريم. انا عاوز ايس كوفي
نور. انا عاوز شاي مثلج
عمر. زي الشطرين كدا قوموا هاتو ال انتو عاوزينو
زين. مانت لقولت عاوزين اي 😂
عمر. قصدي علي البنات مش انتو ياشحطا
قوموا يلا
الشباب كلهم راحو يجيبوا الطلبات
والبنات كانو لوحدهم
دخل شابين عل المحل وشافهم وراحو عندهم
الشابين. مساء العسل ياعسل انتي وهي
البنات مردوش عليهم
الشابين. قعدوا معاهم من غير مايقوللهم
ماريا. دي اسمها قلت زوق عل فكره
واحد منهم. ماحنا كلمنكم وانتو ماردتوش وبعدين في كراسي كتيره عل الترابيزه دي
كيارا. ومردناش تقوموا تقعدوا وبعدين احنا معانا ناس قوموا لو سمحتو
الشاب التاني. ونبي عسل (بنات انا مابعرفش اعكس اوكي)
منة. قوموا من هنا احسلكم
الشاب الاول. واذا ماقمناش هتعملوا اي
جه من وراهم نور. هيعملوا كدا يروح امك وراح ضربو راسه في دماغه
الشاب التاني. قام وكان عاوز يضرب نور بس عمر وزين جريوا عليه وضربوهم والمحل كله اتكسر (يا حرررام الراجل بتاع المحل ملوش زنب ربنا يعوض عليه)
المدير. جه وطالع الشابين دول بره. واعتذر من الشباب
وعدلوا الكراسي وقعدوا تاني
كريم بعصبيه. ازاي تخلوهم يقعدوا معاكم
ماريا. هما ال قعدوا من غير ما نقول ليهم
عمر. خلاص اهدو وجابوا الطلبات وكل واحد خد الطلب بتاعه بس الغريبه إن مالك كان قاعد ساكت ولا حتي ضرب
ودا اثر هدوء منة. في سره اكيد دا الهدوء ال قبل العاصفه ربنآ يستر
خلصو والشباب حسبو وهما خارجين السلاسل كلها لمعت احمر (فين المتابعين)
بصو لبعض وخرجوا بسرعه
لقو مجموعه ناس شكلها غريب جدا اول مره يشوفوهم بس السلاسل بقت تلمع اكتر
مالك. انتو مين
واحد منهم. احنا جنود الامير جان وجنا للقضاء عليكم
وهما بيتكلموا ظهر الاسد والفهد بتوع التحدي
مش بس هما وكمان نمر 🐅وصقر ونسر
وكلهم كانو بيجروا عليهم
زين. احنا اكيد هنموت انهارده اي الحيونات المفترسه دي
تنزو رن عل مالك. مالك رد بسرعه
تنزو. انتو مع بعض صح
مالك. اه
تنزو. في حيونات عندكم
مالك. اه انت عرفت ازاي
تنزو. انا لبعتهم
مالك بصدمه نعم
تنزو افتح الاسبيكر
مالك فتحو
شباب كلو اتنين فيكم ليهم حيوان من دول لازم تتحدوا معاهم ولازم تقولوا بصوت عالي الحيوان واتحاد هيتحد معاكم
منة مالك. ليهم الاسد
كريم كيارا. نمر
زين حور. الصقر
نور ماريا. النسر
عمر. الفهد
ماتخفوش هما مش هيذوكم دول معاكم
كلهم عملو زي ماتنزو قال ليهم وفعلا اتحدوا معهم وووو
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الأسد الإمبراطور)