رواية اغتصاب بالقوه الفصل الأول 1 بقلم هديل المعداوي
رواية اغتصاب بالقوه الجزء الأول
رواية اغتصاب بالقوه البارت الأول
رواية اغتصاب بالقوه الحلقة الأولى
انا امل عايشه مع امي و اختي و والدي متوفي اختي في اولي كليه علوم الكليه اللي كانت بتحلم بيها و انا خريجه كليه هندسه و شغاله في شركه الالفي عشان اقدر اصرف علي امي و اختي عندي 28سنه عزباء و مش بفكر في الارتباط مختمره و عارفه ديني و اماني هو صلاتي و وجود ربنا جنبي
في يوم في شركه الالفي
سيف بك الالفي اتصل السيكيرتير اجمعلي كل المهندسين هنا في مكتبي
السيكيرتير حاضر ي سيف بك
في خلال 5د كان كل المهندسين سابوا شغلهم و راحوا لسيف
سيف متخافوش انا جمعتكم انهارده عشان اقولكم إن في عدد من المهندسين هيروحوا الفرع التاني في من الشركه عشان هنا في عدد كبير و هناك في عجز
واحد من المهندسين و مين حضرتك اللي هيروح
سيف شوفوا انا مش عايز ابهدل حد فاللي مش متجوزين بس اللي هيروحوا عشان مفيش عندهم عيله هتتبهدل و سكن و معرفش ايه ف عندي هنا قائمه و طلع قائمه و بدا يقراء اسماء الناس اللي هتتنقل المهندس جمال المهندس حازم المهندسه امل
امل بس حضرتك اه انا مش متجوزه بس عايشه مع امي و اختي و مش هقدر اسافر من غيرهم
سيف اممم بجد مش هينفع طب والدك او اخوكي يفضل معاهم لحد ما اشوف انقلك هنا تاني
امل والدي متوفي و معنديش اخوات اولاد
سيف بتفكير خلاص انا هتصرف جهزوا نفسكم بس و خلي اخت و والدت حضرتك يجهزوا نفسهم كمان
امل و هي بالتاكيد لا تنظر له لانها تغض بصرها تمام شكرا و غادر جميع المهندسين
امل الو ايه ي غاده خلصتي الكليه
غاده ((اختها )) اه و مروحه اهو
امل طب معلش اعملي انتي الاكل انهارده عشان هتاخر
غاده انا عندي مذاكره و سكاشن تعالي ناكل برا انهارده
اما بتفكير و لقت الفكر حلوه عشان تعرف تقولهم علي خبر السفر ماشي ي غاده روحي انتي ذاكري و اطمني علي ماما و انا لما خرجت نروح اي مطعم سلام
غاده سلام
طرق باب مكتب امل و إذنه بالدخول
جمال بغمز مش لو كنتي وافقتي ي امل كان زمان محدش فينا اتنقل
امل وقفت بعصبيه بشمهندس جمال بعد اذنك متفتحش الموضوع ده تاني انا قولتلك مش موافقه علي الجواز و ياريت مترفعش الالقاب اسمي بشمهندسه امل مش امل
جمال بغضب انتي فاكراني هموت عليكي ده انا مخلعكيش من رجلي الشمال ي بت
امل تمام حيث كده معتش تتكلم معايا غير في حدود الشغل و اتفضل برا
جمال انتي بتطردني
امل لو سمحت عندي شغل اتفضل و هي تشير بيدها الي الباب
جمال بغضب ماش و خرج و هو يتمتم و يقول و الله لهكسر عينك و ازلك ي زبا،له
لاحظ حازم خروج جمال من مكتب امل و هو غاضب و يتمتم في سره فدخل إليها
حازم بشمهندسه امل في حاجه جمال ضايقك
امل لا ابعد مفيش حاجه
حازم و قد حزن لانه يحاول ان يتقرب منها لانه يحبه تمام شوفته طالع و شكله غريب بس
امل ولا حاجه ثم رن هاتف المكتب
امل الو
السيكيرتير انسه امل سيف بك طلبك في مكتبه
امل حاضر هروح اهو و اغلق الهاتف
امل بعد اذنك ي حازم و ذهبت الي سيف
طرقت امل الباب و اذن سيف بالدخول
امل السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
سيف و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته شوفي انا مسافر معاكم و هجهزلك مكان لاهلك و انا عرفت ان اختك في جامعه هنقلها و لما الامور تتظبط تقدري تجبيهم
امل يعني هتفضل كده علي طول
سيف لا هترجعي قريب إن شاء الله بس لازم تظبط الدنيا برضو انتوا في النهايه بنات و مينفعش تفضلوا كده احم و اتضح ليا انك اللي بتصرفي عليهم
امل بخجل هو ممكن حضرتك تبقي تخلي حد يطمن عليهم لحد ما ابقي ارجع و اخدهم
سيف اكيد و من غير ما تقولي و خرجت اجبهم ليكي بنفسي كمان
امل شكرا جدا لذوقك حضرتك
سيف عفوا ده واجبي و غادرت امل
ثم انتهي يوم العمل و ذهبت امل الي مطعم و احضرت طعام لانها متعبه و لن تقدر علي الخروج و رجعت الي المنزل و اثناء الطعام قصت كل ما حدث لامها و اختها
وفاء ((والدت امل)) بس ي بنتي هتفضلي الفتره دي لوحدك فين
امل مش عارفه ي امي بس اكيد هم عملين حسابهم
غاده خلاص ي ماما ربنا يوفقك ي امل متخافيش ماما في عنيا
امل تسلملي عيونك ي قمر انت هههه
اجي موعد السفر للقاهره
((ملحوظه هم في مصر برضو بس في محافظه بعيده عن القاهره ))
سيف جماعه اللي حابب ينزل هنا يشتري حاجه او يستريح. شويه ينزل
الكل نزل حتي امل و خلفها جمال
امل حالها تلفون و راحت بعيد عن الاستراحة عشان ترد و كانت بتتمشي و هي بتتكلم و كل شويه بنك ن بتبعد اكتر و خلفها جمال
جمال شد منها الموبايل و الله و وقعتي ي امل ثم قال بسخريه ولا اقول البشمهندسه امل
امل بخوف انت ايه اللي جابك وراي
جمال جاي اخد حقي
امل بخوف و هي بتوجع لوراي كل ما ترجع جمال يقرب حق ايه
جمال حقي فيكي و بدا بكل وحشيه تمزيق ثيابها و كانت امل تصرخ باعلي صوتها حتي………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اغتصاب بالقوه)