روايات

رواية اعماني حبك الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الجزء الرابع

رواية اعماني حبك البارت الرابع

رواية اعماني حبك الحلقة الرابعة

في صباح اليوم التالي صحيت شمس وهي بتبص على
ملامحه البريئه وهو نايم عكس شخصيته الو”قحه وهو صاحي بصت على الساعه واتخضت
شمس بخضه: يالهوي ابعد ياحازم الساعه بقت عشره زمان مرات عمي صحيت
حازم بنوم وهي ليسه في حضنه : سبيني والنبي ياشمس عاوز انام ليسه
فضلت تهز فيه شمس بخوف: فوق بقى ياحازم مرات عمي لو شافتك هنا تبقى مصيبه
بعدحازم عنها بنوم وهو بيفرك عنيه: طيب ماتشوف ياشمس هي انتي مش مراتي وده حقي انام في حضنك
شمس بتوتر: ايوه بس يعني
قرب منها حازم وشدها من وسطها بجرائه: بس ايه انا اقدر دلوقتي اخد كل حقوقي منك وتبقي مراتي اسما وفعلا ياشمس بس انا عاوز اللحظه دي تبقى اجمل لحظه في حياتي علشان كده صابر.. بس انا همو”ت عليكي والله
ضربته شمس بكسوف وهي بتبعد عنه: امتي بقى تبطل قله اد”بك دي معايا
ضحك حازم بسخريه: دي قله الاد”ب إتعملت مخصوص علشان الوقت ده ياقلبي
شمس برقت فيه من وقا”حته قدامها وكانت خلاص هتقوم من جنبه بس هو
سبقها وشدها لحضنه تاني:ايه ياحلوه عاوزه تبعدي عني كده قبل بو”سه الصبح والا ايه
شمس اتكسفت اوي وهي بتحاول تبعد بس هو
شد عليها جامد علشان متبعدش عنه:متحاوليش تبعدي قبلها انا بقولك اهو
شمس بخجل:تمام طيب ابعد شويه كده الاول
بعد شويه وهو مستني تقرب هي منه بس فجأه لقاها جرت منه لخارج الغرفه بكسوف
حازم بغيظ:اه يابت النصابه فلتت مني
طلع وراها وهو بيتوعد ليها بس فجأه سمع صوت عالي من شقته فوق فطلع جري يشوف في ايه
*******************
حازم طلع بسرعه على شقته لقي الظابط حسام ماسك في ادهم قدام الشقه بغضب
:انت كونت بتعا”كس بنتي انا امبارح مش كده ياض
ادهم ببرود:وايه يعني هي المعا”كسه بقت حرام الايام دي والا ايه
حسام بعصبيه:ايوه ياروح امك انت متعرفش دي تبقى بنت مين هنا الا ايه
ادهم بضيق:طب ابعد ايدك دي علشان انا مش بيهمني ظابط او كبير وممكن اتغابى عليك
جرى حازم يلحق الموضوع بسرعه:اهدي ياحسام باشا ده عيل وميقصدش حاجه سيبه معليش
ادهم بغضب:عيل مين ده ياحازم تحب تشوف انا راجل ازاي ممممم
حازم حط ايده على بوق ادهم بسرعه وقال:اسكت الله يخرب بيتك هنبات في السجن النهاردا
شد حسام على ادهم اكتر:شايف ياحازم قله اد”به ازاي انا اعرف اربي الاشكال دي كويس عندي في القسم
بعد ادهم ايد حازم عنه بعصبيه:تربي مين ياعم انت انا لو مديت ايدي عليك مش هيخيط فيك الدكتور غر”زه
حسام جاب اخره منه ومسك فونه يطلب البوكس بتاعه بس جري عليه حازم بسرعه
حازم بقلق:معليش ياحسام باشا امسحها فيا انا ده يتيم ومش ليه حد يسئل عنه معليش سامحه المره دي بس
تهند حسام بضيق:ماشي علشان خاطرك انت بس ياحازم علشان افضالك عليا كتير بس لو غلط تاني نص غلطه اعلمه الاد”ب عندي في القسم
سمعه ادهم وزاد جنانه اكتر:طب على فكره بقى بنتك مزه طحن وعاوز اكل….ممم
كتم حازم بوقه بسرعه وسحبه بعيد
حسام بعدم فهم:هو قال ايه؟؟
تنفس حازم براحه:مش قال حاجه اتفضل انت ياحسام باشا
مشي حسام وحازم سحب ادهم لداخل الشقه تاني
ادهم بضيق:سكتني ليه طب والله لا عا”كس بنته وقدامه كمان يجيب اخره معايا ابو كرش ده
حازم بضحك:اتهد بقى يخرب بيتك ضاعه عليا بو”سه الصبح بسببك
ادهم :طب انا جعان دلوقتي وعاوز قهوه علشان عكر عليا الصبح ابو كرش
حازم:تمام تعال ننزل تحت في الورشه ونفطر هناك سوى
****************
تحت في ورشه النجاره بتاعه حازم
حازم:ممكن تهدى بقى دنا مكلف فطار ملوكي اهو
ادهم بسخريه:لا عندك حق الفول والطعميه والبيض اكل ملوكي عندنا هنا
حازم حط لقمه في بقه:إحمد ربك غيرك مش لاقي حتي دول
ادهم:الحمد لله ياعم طب اطلب قهوه بقى علشان بحبها..وفجأه لقاها عدت قدامه فكمل.. وبحب الغزال الشارد ده كمان
التفت حازم في اتجاه ادهم لقاه بيبص على بنت حسام:إتهد بقى مش كفايه الي حصل الصبح مع ابوها
قام ادهم بسرعه:لا ليسه انا هروح اشوف الغزال عن قرب شويه وراجع
حازم بخوف عليه:يابني تعال هنا متضيعش نفسك وا..اهو مشي زي المجنون عيل سا*فل صحيح مش زيي محترم
*****************
عند محل الهدووم كانت واقفه تشتري
:ممكن كلمه ياقمر
بصت عليه:افندم مين حضرتك
:محسوبك ادهم السنغاري محطم قلوب الفتيات بس وقع في غرام مهره صوتها كروان
ردت عليه بردح :نعم ياخويا امشي ياض من هنا احسن اسمعك شريط بودعك اخر وداع
رد ادهم بمشاغبه:اموت في عشقك ياجميل زي العسل على قلبي
ابتسمت وقالت:باين عليك قليل الاد”ب وانا بابا ظابط وبيحب ظبط امثالك على وحده ونص
كمل ادهم بغمزه:امو”وت في هواك بس تحن ياملاك
برقت فيه بصدمه فقال:ايه ياجميل ده القلب داب من صوتك ال..
فجأه سكت لما لقاها مبرقه فيه اوي
فقال بقلق: مالك في ايه مبرقه فيا كده ليه؟!!
نطقت بصدمه:بابا!!
ضحك ادهم بخوف:اوعي تقولي ورايا زي الافلام كده.
هزت رأسها فلتفت خلفه وبلع ريقه بخوف وقال
:حسام حبيب قلبي وحمايا المستقبلي بالحضن يا.. ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعماني حبك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى