رواية اعماني حبك الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور محمد
رواية اعماني حبك الجزء الثالث عشر
رواية اعماني حبك البارت الثالث عشر
رواية اعماني حبك الحلقة الثالثة عشر
شمس بمقاطعه ودموع:طلقني ياحازم فورا
شمس خلصت جملتها وجرت على الشقه بانهيار وحازم واقف مصدوم من الي حصل فطلع جري وراها بس البنت مسكت ايده بسرعه
البنت: حازم ارجوك مش تسيبني لوحدي انا بحبك اوي سيبها هي وخليك معايا انا
حازم شد ايده منها بغضب وقال: ابعد ايدك الو*سخه دي عني ياحنين انتي وحده رخي*صه ومش محترمه ومش تقارني نفسك بحبيبتي شمس تاني احسن اوريكي النجوم في عز الظهر سامعه
حازم سابها وجرى خلف شمس وحنين بصت في اثره بغيظ وغيره مفرطه
حنين بشر: ماشي ياحازم انا هفرجك مين هي حنين مالك وهتعمل فيك ايه
***************
وفي شقه حازم فوق**
حازم بقلق: شمس افتحي الباب فورا انتي فاهمه غلط والله ياحبيبتي افتحي هفهمك كل حاجه
شمس كان جوه غرفتها وهي منهاره من العياط ومردتش عليه
كمال بعدم فهم: في ايه ياحازم يابني مالك بتخبط عليها كده ليه؟!!
حازم: موضوع كده يابابا بس بيني وبينها مش اكتر افتحي ياشمس ارجوكي
اجت حنان على صوتهم: موضوع ايه ياحازم انا بعتها تنادي عليك ورجعت بعدها وهي بتعيط وقفلت على نفسها كمان انت عملت فيها ايه ياحازم
حازم: ياماما سوء تفاهم بس والله فاكره البنت الي اسمها حنين زميلتي زمان في الكليه هي اجت عندي في الورشه وشمس شافتها يعني في وضعك كده بس مش زنبي انا والله وبعدها…
سكت على صوت جرس الباب فطلع كمال يشوف مين
كمال:افندم ياباشا أمر
الظابط:ده منزل حازم البحيري
كمال بعدم فهم:ايوه هو خير ياباشا
الظابط:عندي امر بالقبض عليه بتهمه التعد”ي على الأنسه حنين مالك
خرج حازم وسمعه بصدمه:ايه تعد”ي؟!!
الظابط:انت حازم البحيري مش كده
حازم:ايوه يافندم انا بس..
الظابط:اتفضل معانا بهدووء لو سمحت على القسم
كمال بخوف:استني يافندم اكيد في سوء تفاهم ابني ميعملش كده ابدا
الظابط بحده:انا عندي اوامر بالقبض عليه فورا هاتو ياشباب
تقدم اتنين عساكر واخدو حازم من البيت وهو عنيه مصوبه على باب غرفه شمس بحزن ودموع
حنان بخوف:هما اخدوه ليه ياكمال ابني ميعملش كده انا واثقه فيه
كمال:متقلقيش ياحنان انا هاخد ادهم ونروح وراهم ومش هرجع بدون حازم ان شاء الله
حنان بدموع:تمام ربنا يستر يارب
**************
في قسم الشرطه
كان حازم واقف قدام الظابط وحنين قاعده على الكرسي الي قدامه وشكلها مبهدل ومنهاره من العياط
الظابط بشفقه:طيب ممكن تهدى ياانسه شويه واحنا هنتصرف معاه
حازم:ياباشا دي كذابه وبتمثل بس انا مقربتش منها بل العكس هي الي قرب مني والله
حنين بدموع:لا ده كذاب ياحضرتك الظابط هو الي قرب مني وحاول يتعد”ى عليا كمان زي ما انت شايف شكلي كده قدامك ودلوقتي عاوز يتهمني انا بعملته دي
الظابط:وانا مصدقك ياأنسه طبعا اكيد مفيش بنت تعمل كده في نفسها وتتهم حد كذب كمان
حازم بضيق:والله دي بترمي بلاها عليا وهي الي دخلت ورشتي وحضنتني كمان وانا الي بعتها عني اقسم بالله ياباشا
حنين:انا روحت ورشته لاني طالبه شغل من عنده بس هو الي طلع زباله وقرب مني كمان ياباشا وانا مظلومه وعاوزه حقي منه
حازم بغضب:اه يابنت ال*** ياكذابه كل ده لاني رفضك مش كده يا***
وقف الظابط بغضب:الزم حدودك انت في قسم شرطه وكمان بتشتم بالطريقه الزباله دي قدام ظابط وبعدين في شهود عليك وشافو الي حصل وانت بتجري بره الورشه وبعدها بعشر دقايق الأنسه دي طلعت بالشكل ده يعني انت المجرم وهتتحاسب كمان
خلص كلامه فجأه دخل كمال وادهم القسم
كمال بقلق:انت كويس ياحازم متخفش انا معاك يابني
حازم:والله يابابا معملش حاجه دي بترمي بلاها عليا لاني رفضها بس
ادهم بص على حنين بصدمه:يااااه الانسه حنين مروحه هنا يادي النور مش البت دي كانت في الجامعه معاك ياحازم والكل كان عارف انها مدو”رها
حنين بغضب:اخرس ياحيوان انت شوف ياباشا بيقول عليا ايه وقدام حضرتك كمان
ادهم بسخريه:يابت وهتعمليهم على الباشا كمان ده انتي كونتي اشهر من النار في الجامعه فاكره حمو خوخه الي كونتي ما*شيه معاه زمان ده تاريخك الزباله كله عندي يابت
حنين بصت عليه بغضب جحيمي لانه بيفضحها قدام الظابط والظابط ااتعصب اوي من كلامه
الظابط بغضب:انت ياحيوان انت الزم حدودك قدامي احسن اسجنك قبله ياض
ادهم اتعصب اوي لانه بيتجن من كلمه اسجنك دي
ادهم بغضب:اسجني ياباشا ماهو انتو كده تسيبو الظالم وتسجنو الظلوم حسبي الله و…
كمال حط ايده بسرعه على بوقه قبل مايغلط اكتر ويبقى اتنين بدل من واحد بس في السجن
كمال بأسف:اسف ياباشا ده ولد مجنون متخدش عليه معليش
الظابط بصوت عالي:ياشاويش تعال خده من قدامي بسرعه وبكره نشوف الحقيقه ايه
اجه الشاويش ومسك حازم فقرب منه كمال
كمال:متخفش انا هشوف محامي فورا انت بريئ و انا واثق فيك
ادهم:ايوه ياحازم متخفش وديني لاعلمها الاد’ب حنين مروحه دي
حازم بخوف:ولاا انا مش خايف على نفسي قد ماخايف عليك انت ياادهم من جنونك ده ارجوك خليك بره الموضوع انت بس وانا هخرج من هنا باذن الله
ادهم بحزن مصتنع:علطول ظالمين ادهم انتو كده بس تمام هتشوف مين هو ادهم السنغاري ياحازم وهيعمل ايه كمان
**************
في شقه حازم
شمس بصدمه وخوف:انتي بتقولي ايه يامرات عمي حازم مستحيل يعمل كده
حنان:انا واثقه يابنتي في حازم بس كمان البنت حنين دي انا اعرفها كويس دي بت مش سهله اكيد بترمي بلاها عليه
شمس فكره في كلام حنان وفي الي شافته قدامه وربطه الاحداث وعرفه الحقيقه
شمس:عندك حق مرات عمي انا شوفتها بعيني وهي حاضناه بس من غيرتي على حازم ماخدت بالي ان حازم كان واقف ثابت بس ومقربش منها
خلصت جملها ودخل كمال وادهم بخيبه امل
حنان بسرعه:عملت ايه ياكمال ابني فين؟!
كمال بحزن:القضيه كبيره ياحنان والبت بتمثل حلو اوي قدام الظابط وهو مصدقها كمان
شمس:كذابه ياعمي انا شوفها بعيني والله وممكن اروح اقول كده قدام ظابط المهم حازم يطلع
دخل مراد بعد عرف كل الي حصل من فيروز
مراد:مش هينفع ياشمس لانك مراته وهيشكو في شهادتك انتي اول وحده
ادهم:انا قولت سبوني انا اتصرف معها بطريقتي الخاصه
دخلت حبيبه:مين دي ياروحي الي هتتصرف معاها ياادهم
ادهم بتوتر:مش حد طبعا ياقلب ادهم انا بس
مراد:ياجماعه مفيش حل غير ان البنت دي تتنازل عن القضيه او تعترف بالسانها بس
شمس:مراد عنده حق بس هنعمل كده ازاي
ادهم بتفكير:سبولي انا الطلعه دي انا عندي خطه متخرش الميه والله
كمال بخوف:لا يابني شكرا كفايه واحد علينا في السجن
ادهم بخبث:ياجوز عمتي بس اسمع انا اكتر واحد فاهم دماغ البنت دي كويس و خطتي حلوه اوي وهتربي الي اسمها حنين مروحه دي ومضموعه اوي كمان
حبيبه سمعته وقربت منه ومسكته من هدومه
حبيبه بشر:حنين ايه ياروحي مين البنت دي ياادهم
ادهم:ياروح قلبي حنين دي بنت مش كويسه وهي الي رمت بلاها على حازم
بعت حبيبه:اه بحسب
ادهم بغمزه:لا متحسبيش لوحدك ياقلبي نحسب سوى احسن
مراد:تمام ياعبقري قول بقى هنعمل ايه
ادهم بخبث وتخطيط:تمام اتوكلنا الي الموكلنا تعال يامراد انت وشمس وحبيبه كمان فوق في شقتي وانا هقولكم على ابداع ادهم السنغاري
طلع ادهم بثقه ومراد خلفه بيقول:لما نشوف اخرتها معاك ياعبقرى زمان انت
************
طلعو كلهم على الشقه ادهم وقعدو في الصالون وبدء ادهم يلقى عليهم اخر ابدعاته في عالم الخطط الاجرا”ميه 😂
مراد باندهاش:لا فعلا جامده ياض يادهم الخطه دي ابهرتني والله
ادهم بفخر:تسلم ياحبيبي انا عارف اصلا اني عبقري في الاجرا”م
حبيبه:والله ماكونت اتخيل ان ده يطلع منك ياادهم
ادهم بمرح:علشان تشوفي مواهب زوجك المكبوته بس ياغزالي
شمس:تمام خطه حلوه اوي بس هنفذها امتي بقى
ادهم بخبث ومكر:انهاردا ياشمس كمان ساعه كده تكون وصلت ونبدء بقى شغل الجنان على اصوله دنا هطلع عينها حنين مروحه الليله دي
**************
وعند حازم في السجن
كان قاعد بخوف وهو بيفكر ياترى شمس هصدقه او هتبعد عنه وده اكبر مخاوفه حرفيا
فجأه دخلت هي:ها ياحبيبي عاجبك اوي المكان هنا
قام حازم بغضب:انتي ايه جابك هنا ياحنين مش كفايه الي حصل بسببك وازاي دخلتي هنا اصلا
قربت حنين وبقت قدامه:جايه اطمنك عليك يابيبي ودخلت ازاي دي بقى بطريقتي الخاصه
بعد حازم بغضب قبل مايتهور عليها:وعاوزه ايه تاني اخرجي بره انا ماسك اعصابي بالعافيه عنك
حنين بخبث:لا اهدى كده ياحبي دنا جايه اطلعك من هنا
حازم بسخريه:وده ليه ان شاء الله ضميرك وجعك مثلا بعد ما رميتي بلاكي عليا ظلم والا ايه
حنين:حازم انا بحبك اوي وعملت كل ده لاني عاوزك ياحازم تبقى ملكي لوحدي بس
حازم بعصبيه:حنين اخرجي بره فورا انا مش عاوز اتغبي عليكي
حنين:انا اقدر اخرجك من هنا فورا ياحازم بس بشرط تتجوزني انا وتسيب مراتك البيئه دي للابد
حازم بنفاذ صبر وغضب مفرط :بررره ياحنيين بسرعه مش عاوز اشوفك قدامي برررره
حنين بخوف وغيظ:تمام ياحازم بس صدقني هتندم اوي بعدين اوعدك بكده..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعماني حبك)