روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء العاشر

رواية اعشقت صعيدي البارت العاشر

رواية اعشقت صعيدي الحلقة العاشرة

يونس والكل كان بيتغدا
دخلت بنت عليهم
آسيل: يونس حبيبي عامل اي وحشتني
زينب اتصدمت
يونس قام وقال : آسيل
زينب بعصبية : مين دي ي يونس وازاي تقولك كده
آسيل غمزت ل يونس: انا حبيبتو القديمة ونتي مين ي حبيبتي
زينب بعصبية: انا مراتو ي حياتي
يونس مقدرش يمسك نفسو وضحك جامد
آسيل ضحكت هي كمان علي شكل زينب
(تعريف آسيل: بنت ف منتصف العشرينات عندها ٢٤ سنة شعرها اسود وعيونها بني فاتح وبشرتها بيضاء متخرجة من كلية هندسة في امريكا)
آسيل: بصي ي زينب انا بنت عمو وكنت قاعدة بره فترة وقولت اجي اسلم عليه ولسه اختي هتيجي بعد يوم او يومين
يونس بابتسامة: تنورو ي بنات عمي

 

آسيل ابتسمت له
يونس نده الخدامة
الخدامة: نعم ي بيه
يونس: عايزك تحضري اوضة ل آسيل هانم وتجبلها اكل وتطلعيه ليها فوق
الخادمة باحترام: حاضر ي بيه ومشت
يونس اخد زينب وطلع
زينب دخلت وراحت تغير هدومها بس يونس مسكها
يونس: زينب حبيبتي متزعليش كنا بنهزر وبعدين دي بت عمي. ياعني ف مقام اختي
زينب: مكنش لازم الهزار ده واي يونس حبيبي دي
يونس: كنا متربين مع بعض امي رضعتها واحنا اخوات ياعني مننفعش لبعض افهمي
زينب: خلاص ي يونس ماشي
يونس باس راسها: انا آسف ي ام ادم
زينب: حالا سميتو
يونس: انا اصلا خايف تولدي ف اي لحظة بطنك كبرت اوي وشكلك تعبان
زينب بتعب: فعلا انا تعبانة ومش عارفة ازاي بيبي واحد يبقي كل البطن دي
يونس بضحك: عشان امو بتاكل كتير

 

زينب بصتلو بغيظ
يونس باس راسها وقال: كلي براحتك ي حبيبتي
نسيب دول ونروح ل آسيل ف اوضتها
آسيل: اتجوز يختي اهو هديتي
مريم بعصبية: كان لازم تسفريني معاكي كنت زماني مكنها
آسيل بتعب من اختها: انتي عبيطة ي مريم انتي صغيرة اوي عليه اصلا
مريم: وهي مش صغيرة ياعني
آسيل: هو حر وبعدين انتي بنت عمو متنفعيش ليه ياعني اخته
مريم بحقد: لاء ي آسيل هيبقي ليا برضو
آسيل قفلت ف وشها وقالت
والله ي مريم ما هسمحلك تأذيه او مراتو انا بقي اللي هوقفك
وقامت لبست بيجامة واكلت ونامت
وجه الليل والكل كان قاعد بيضحك ومبسوط
بس زينب مرة وحده قالت ل يونس: الحقني مش قادرة بطني بتوجعني اوي بمووت
يونس بخوف: في اي
زينب بصويت: حاسة اني بولد وديني المستشفي
الكل قام وقف
حمدان: استني هتصل ب الدكتورة تولدها هنا احسن

 

يونس: لالا مش هيبقي فيه تعقيم شالها ووداها المستشفي.
يونس بزعيق: عايز ترولي بسرعه مراتي بتولد
الدكتورا جابت ترولي ودخلتها العمليات
الدكتورة ليونس: مش هينفع تخش العمليات غير بتعقيم
يونس راح اتعقم ودخل ل زينب وهو شايفها بتصوت وبتموت من الوجع وهما بيحاولو يهدوها عشان يولدوها
يونس بحب: اهدي ي روحي خلاص متقلقيش
الدكتورة نايمتها وزينب تعبانة جدا وبتصرف وتعض ف المخدة
ويونس بيبص عليها بوجع
وف الاخر ولدت وصوت البيبي وهو بيطلع من بطنها قدام يونس فرحان ومش قادر يعبر عن الفرحة
الدكتورا: مبروك جالك ولد زي القمر شبه مامته
زينب بحب وعرقانة: ربنا يباركلنا فيه.. شبهك ي يونس
يونس بحب: باس راس زينب وشال البيبي وقعد يبوس فيه وكبر في ودنه بصوت جميل وهادي
زينب مبسوطة بس تعبانة ونامت
الدكتورا:معلش اتفضل بس برة عشان نوديها اوضة عادية
يونس هز راسه وطلع بره وهو شايل البيبي حمدان بفرحة: بسم الله ماشاء الله ولد
حمدان مسكه وحضن البيبي وباسة وحط عليه نقطة بتاعت المولود

 

يونس شال البيبي وادالو لعبد الله
عبد الله مسكو وباسو وبص ف وشو شوية وطلع نقطة وسابها علي المولود
يونس بحب وداه لامه
سعاد بفرحة ودموع فرحه: ماشاء الله تبارك الله ربنا يخليهولك يولدي ويتربي ف عزك باذن الله
يونس بحب باس راس امو: ربنا يخليكي ليا ي امي
وزينب صحت من النوم وبصت جنبها لقت يونس وسعاد
سعاد: عاملة اي ي بتي
زينب بابتسامة: الحمد لله ي ماما
سعاد: طيب يابتي هخرج انا برا اشوف عمك وعبد الله
يونس قرب من زينب وباس راسها وخدها
يونس: ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي
زينب؛ ويخليك ليا ي حبيبي
عدي يومين وزينب طلعت من المستشفي
آسيل بمباركة: مبارك ي يونس يتربي ف عزك
يونس: ربنا يخليكي يبت عمي
آسيل: مريم جاية انهرضة
يونس بعدم اهتمام: ماشي تنور
واخد زينب والبيبي وطلعو
يونس طلع وقال لزينب: انا مش مصدق نفسي هموت من. الفرحة ده لازم يتعملو اكبر سبوع ف البلد
زينب بحب قربت من يونس وباستو من خده: ربنا يخليهولنا ي حبيبي
يونس حضنها
وبليل الكل كان قاعد بيتطمن علي زينب ودخلت مريم
مريم بابتسامة: عاملين اي
الكل: اهلا نورتي اتفضلي خشي
دخلت مريم وحضنت يونس جامد

 

يونس بعدها عنو: عاملة اي ي مريم
مريم بحب: الحمد لله ي حبيبي
يونس: يارب دايما ومتقربيش مني كده تاني عشان انا متجوز ونتي مش صغيرة
مريم اتكسفت وراحت تسلم علي زينب بقرف
مريم بقرف: ازيك انتي بقا مرات يونس
زينب بطيبة: ايوة
مريم بحقد: بس شكلك مش حلوة قد كده شكلي انا احلي
الكل بص بصدمة وزينب زعلت بس مبينتش
يونس اتكلم: وهي عجباني وشايفها ف عيني اجمل واحدة علي الاقل محترمة بتحترم غيرها مش بتترمي ف حضن اي حد
الي فك الاشتباك ده حمدان
حمدان: طيب ي بتي روحي مع الخدامة توريكي اوضتك مريم طلعت بغضب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى