روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء السابع عشر

رواية اعشقت صعيدي البارت السابع عشر

رواية اعشقت صعيدي الحلقة السابعة عشر

تاني يوم الصبح صحي اسلام وكانت مريم نايمة بجانبه
بص عليها شوية وقام يستحمي
ونزل حضر الفطار كانت مريم صحت وراحت تستحمي ونزلت المطبخ لقت اسلام بيعمل الاكل بحب كبير
مريم بابتسامة: بتعمل اي
اسلام بحب: بعمل فطار عشان نفطر
مريم: طب ما كنت تقولي ونا اقوم اعمل الفطار
اسلام: خلاص حبيت انا اعمله يلا بينا ناكل
ع الفطار في بيت يونس
يونس بحب: الف مبروك ي عبد الله هنعمل السبوع يوم السبت
عبد الله بفرحة: الله يخليك ي خوي
يونس ابتسم ليه
يونس بهمس لزينب: في الشهر الكام
زينب بكسوف: ف الثالث
يونس باس راسها
يونس: ربنا يخليكي ي عمري
والايام عدت وعبد الله عمل السبوع وكانت الناس فرحانة ونقطت المولودة والحياة ما بينهم كانت سعيدة واتخلصو من كل الناس الشرانية

 

في يوم كان حمدان حاسس بتعب شديد ف قلبه
نده علي يونس
حمدان: يونس
يونس سمعه قام راحلو ف المكتب
يونس: نعم يبوي ومال شكلك عامل كده
حمدان بتعب: بص ي والدي انا حاسس اني تعبان جوي وان ربنا افتكرني
يونس بخوف: متجولش كده يبوي انا هاخدك اوديك المستشفي
حمدان بابتسامة: سبني ي يونس ربنا عاوزني وكح المهم اسمعني يابني
يونس: قول يبوي سامعك
حمدان بتعب: عايزك تاخد بالك من انك كويس جدا ومن اخوك ومراته ومرتك واوعي تتخاصم مع اخوك او يحصل مشاكل وعيالك وعيال اخوك ف عنيك انت الكبير بعدي وهتبقي انت عمدة الصعيد
يونس بدموع: لي يابا عايز تسبني
حمدان بابتسامة حب: هنتقابل ف الجنه يولدي.. وصيتي ليك انك تبقي عادل وحقاني ف البلد وف كل حته اوعي ف يوم تاكل حاجة علي حد او ف يوم تخسر اخوك ولا تمد يدك علي مرتك امك ومرتك ف عيونك
يونس كان بيعيط وبيحضنه

 

حمدان بتعب خالص: آشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله.. ونطقها مرة تانية وانطلقت روحو للي خلقها
يونس عيط كتير وبيحضن ويبوس فيه
يونس كان بيعيط بصوت غالي ويصرخ ويقول: لا يبوي متسبناش حرام
سعاد والكل دخل لقي يونس قاعد ع الارض وابوه علي كرسي المكتب بس كان خلاص ما.ت
والصويت ملي البيت والحزن
وعملو اجراء الدفن والعزاء
وكانت سعاد تعبانة بسبب كده
ويونس كان حالتو مكتئبة وزينب بتحاول تساعده وتبقي جانبه
مريم واسلام عرفوا بلخبر وزعلو وحضرو الدفن والعزاء
وعدت ثلاث شهور والحياة كانت طبيعية جدا ويونس خرج من الحزن والكل بقا سعيد وفرحان
وبعد سنيتين
يونس وزينب بقا معاهم ادم و حبيبة ورحيم
وعبد الله ودعاء كان معاه هاجر وياسين ورحمة
اسلام ومريم معاهم مي واحمد وحور
زينب بتعب: يواد تعالي البس هدومك
ادم وهو بيجري: لااء مش لابث
يونس جه وكان بيضحك ع منظرها

 

زينب بغيظ: بتضحك ع اي ياعني شايفني تعبانة ونت بتضحك
يونس بكتم الضحكة: خلاص يستي مش ضاحك في اي بقا
زينب.:: البيه مش عايز يلبس هدومه هيبرد
يونس بحب مسك ادم: نلبس هدومنا عشان منبردش
ادم وهو بيبوس خده: ماشي
زينب بصدمة: ياعني انا الي تعبت فيك تسع شهور تروح تحب ابوك اكتر
يونس بغمزة: منا كمان تعبت فيه يختي
زينب اتكسفت
يونس بضحك: لسه بتتكسفي دنتي حامل ف الرابع
زينب: ايوة واحب اقولك كفاية كده انا مش ارنبة ومشت
يونس بحب: يكاد ان الحياة تبقي حزينة ف الاول بس ف الاخر ربنا بيرزقك باحسن ست وتعيش معاها الحياة السعيدة
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖
الرواية خلصت كده واستنوني ف رواية جديدة 💗

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى