روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء الخامس

رواية اعشقت صعيدي البارت الخامس

رواية اعشقت صعيدي الحلقة الخامسة

تاني يوم الصبح قام يونس من النوم واخد دش وزينب صحت واخدت شاور ونزلو يفطرو
حمدان: ها يولدي عملت اي امبارح مع الواد ده
يونس: عملت الصح يابا.
زينب باستغراب: هو انتو بتتكلمو علي مين
يونس بهدوء: علي مروان اللي خطفك
زينب بخوف: خلاص سيبو البوليس يتعامل معاه
يونس: اهدي ي زينب ومتخفيش انتي حرم يونس حمدان الرازق
زينب بهدوء: خلاص ماشي
يونس لعبدالله:جهز نفسك بقا عشان فرحك بعد يومين
عبد الله: حاضر ي خوي
وعده اليومين بدون احداث وكان يونس مربي مروان علي الاخر
________________________

 

(يوم الفرح)
عبد الله كان فرحان جدا
ودعاء كانت بتجهزها سعاد وزينب
وعبدالله نزل والزغاريط والاغاني كانت مشتعلة ف المكان. كلو
والاجواء كانت جميلة وكتبو الكتاب وبقت دعاء حرم عبدالله
في اوضة عبدالله ودعاء
عبدالله بهيام: بقالي اسبوعين او اكثر كمان مستني اللحظة دي
دعاء كانت خايفة شوية وظاهر عليها
عبدالله لاحظ كده حب يهزر معاها
عبد الله: اي ي قمر الخدود الحمرا دي ثم اكمل روحي اتوضي نصلي ونبدا حياتنا
هزت راسها بموافقة
راحت اتوضت وصلو خلصو صلاة وقرء عبدالله دعاء الازواج ثم شالها وو اصبحت دعاء. مراتو شرعا وقانونا
وفي اليوم التالي
يونس صحي زي كل يوم ولبس

 

ونزل وراح يقابل والد مروان
في مكان في الصعيد
حسن بغضب: وديت ابني فين ي ابن حمدان
يونس ببرود: ف الحفظ والصون
حسن قرب منو ومسكه من قميصه: انت عارف لو ابني مرجعليش موتك هيبقي علي يدي
يونس بغضب وزاح ايدو بقوة: وابنك هقتلو عشان يفكر يلمس حاجة بتاعت يونس انت فاهم وسابو ومشي
حسن في مكالمة: الو.. نفذ الخطة
بليل كان يونس بيتمشي مع زينب شوية وكانو بيتكلمو ويضحكو وفجأة جت عربية سودا كبيرا وواحد ضر”ب رصا’ص بمسد”س والطلقة جت في يونس وقع مغشي عليه
زينب بصويت: الحقوني بسرعه خد يوديه معايا ع مستشفي
وكان فيه رجالة اتلمت وشالو يونس وخدوه ف عربية وزينب معاه
زينب وهي بتعيط وبتقرء قرآن ف سرها
يارب خليهولي يارب يعيش
وصلو المستشفي وزينب ميته من العياط واخدت تلفون يونس واتصلت علي ابوه

 

زينب بعياط: الو ي عمي الحقني يونس حد ضرب عليه ناس
حمدان بفزع: بتجولي اي طب اديني عنوان المستشفي بسرعه
زينب: العنوان…..
حمدان وعبدالله وسعاد وصلو المستشفي
الدكتور طلع وعليه اثار حزن
الدكتور: عايزين كيس دم حالا لانه فقد كتير
زينب وعبدالله: خدو مني انا
الدكتور: هناخدكم ونشوف مين الفصيلة بتاعتو هي هي
وحللو الفصيلة وطلع عبد الله نفس الفصيلة واتبرع بكيس دم
عبد الله طلع دايخ وتعبان
الممرضة: اتفضل ي بيه.. ادتلو عصير
وفجاة تلفون يونس رن عبد الله اخدو من زينب
عبد الله: الو
حسن باستفزاز: يعيش وياخد غيرها وخليه يحاسب بقي علي السنيورة الي معاه وقفل الخط

 

عبد الله بغضب: الو.. الو
حمدان: مين يولدي
عبد الله: اظاهر الي عمل كده
حسن عشان بينتقم لابنه مروان
حمدان بغضب: الناس دي لازمن تنقتل
عبد الله بتفكير: وهو ده الي هيحصل يا بوي
والدكتور طلع
الدكتور بتعب: الحمد لله عدينا مرحلة الخطر بس لازم يفضل هنا ف الراعية لمدة ٥ ايام ولا حاجة لان الرصاصة جت ف صدرو
سعاد بعياط: ي حبيبي ي ولدي
حمدان بهدوء: اهدي يام يونس خصل خير
حمدان: عبد الله.. تعالي معاي عايزك فكلمة
عبد الله خرج وراه
حمدان: بص ي عبد الله اخنا عشان نحيب حق يونس هنعمل……
عبد الله بانبهار: ايوة ي بوي وكده يبقي خلصنا منيهم
حمدان: بس اخوك يونس يقوم بسلامة واحنا هنعمل الي قولت غليه
عبد الله: ماشي ي بوي
دخلو تاني

 

عبد الله: خد زينب وامي يابا ورحو
زينب بعياط: انا مش هسيب جوزي وفجأة تعبت واغمي عليها.
عبدالله جري عليها: فوقي ي زينب مالك.. حاول يشيلها من غير ما يلمس جسمها
ووداها اوضة خاصة وطلب دكتورة
الدكتورة بعد ما كشفت: مبروك المدام حامل ف ثلاث اسابيع
عبد الله فرح جدا
الدكتورة: حضرتك جوزها؟
عبد الله: لا جوزها ف العمليات
الدكتورا: تمام بس لازم تاكل مويس وتاخد المقوياتت والفتيمنات دي لانها ضعيفة خالص
عبد الله اخد الروشته. وجاب الحاجة اللي مكتوبة فيها
وبعدين..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى