رواية اعشقت صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم دنيا محمد
رواية اعشقت صعيدي الجزء الثامن
رواية اعشقت صعيدي البارت الثامن
رواية اعشقت صعيدي الحلقة الثامنة
زينب ببراءة: وسمعت حاجة كمان عن عمي
يونس باستغراب: اي هي ي زينب
زينب: سمعت انو هو اللي قتل ابويا
يونس بصدمة: ايهه انتي عرفة اللي بتقوليه ده اي
زينب: ايوة عارفة وسمعتهم وهما بيقولو كده
يونس: وانتي سمعتي الكلام ده امتي
زينب بتفكير: امم.. قبل ما اتجوز منك ب اسبوع
يونس.: وابوكي مات امتي
زينب: ابويا مات يوم ٢٨ ف شهر ٣
يونس: وانتي اتحوزتيني امتي
زينب: اتجوزتك في نص شهر اربعة كان معدي علي ابوي شهر ونص واتجوزتك وكان عمي احمد هو اللي شاهد علي فرحي
يونس بتذكر: ايوة ايوة
يونس: بس لازم دليل انو قتل ابوكي
يونس بفهم: هو قتلو ليه وازاي
زينب: سمعت انو قتلو عشان جدي كان كاتب ورث وشقة ودكان اكبر من عمي حسن وعمي حسن غار من ابوي وقتلو
اما بقا قتلو ازاي ف دي معرفهاش سمعتهم بيقولو انو اخدو مكان كده وقتلو هناك
يونس: وانتي متعرفيش المكان ده
زينب وهزت راسها برفض: لاء معرفش
يونس قام من جنبها وقال: متقلقيش نهايتو قربت بس افهم الالغاز دي
زينب وهي مش فهمة حاجة: يعني اي
يونس: هتعرفي ي روحي.. المهم ارتاحي انتي بس ي حبيبتي
زينب نامت لانها تعبانة بسبب الحمل
ويونس راح لاخوه وقالو يروحلو علي المكتب
عبد الله خبط ودخل المكتب
عبد الله باستغراب: اي ي بني جايبني دلوقت ليه
يونس: انا دلوقتي سمعت كلام من زينب خطير وجديد جدا
عبد الله قعد: كلام اي ده يخوي
يونس: اسمع وقال………
عبد الله بصدمة: ايهه؟.. طب ازاي
يونس: بص يابني هفهمك وقص له كل ما حدث
عبد الله بتوسيع عين: انت عارف ده معناه اي.. ده معناه اننا كده معناش دليل ومش هنعرف نعمل حاجة ولازم حد يعترف عليه
يونس بتفكير: تفتكر لو سالت امها هتقول ولا هتخاف
عبد الله: لا لا اكيد مش هتخاف يعني وهتقول
يونس استني ااصبح يطلع وراح لام زينب
يونس باحترام: بقولك ي حجه كنت عايزك ف موضوع ياعني
مامت زينب (صباح): خير يابني
يونس: متعرفيش مين الي قتل ابو زينب
صباح بتوتر: ها.. انت انت بتقول اي يابني ده مات موتة ربنا
يونس بتركيز فيها: بس حضرتك متوترة وشكلك عارفة حاجة
صباح وازداد توترها: لالا انا معرفش حاجة
يونس فكر فكرة: خلاص ولا يهمك ي حجه انا ماشي
صباح سلمت عليه ومشا
صباح اتصلت علي حد
صباح: الحقني كنت هتكشف المهم اعمل اي حاجة تخلي حسن يخرج من المخزن بتاع ابن حمدان ده
الشخص: بصي انتي لازم تحرقي قلبه علي مراتو وابنها
صباح: ياعني اي
الشخص: خلصي عليها
صباح بصدمة: ايهه؟
الشخص: ها هتعملي ولا ايه
صباح بشر: لا هعمل كده كده هي مش بنتي
ويونس كان سامع كل ده من ورا باب الشقة ومصدوم وكان معاه مسجل بكل ده
يونس بصدمة: ازاي بجد مش بنتها انا لازم اعمل الفكرة دي
وتاني يوم
يونس زن علي صباح انها تيجي تقعد معاهم ف البيت كم يوم عشان حمل زينب
يونس بخبث: خدي الاوضة دي يا حماتي حلوة ومريحة ليكي
صباح بتمثيل: ربنا يخليك ي حبيبي
وطلعت صباح الاوضة وقفلت الباب علي نفسها
واتصلت علي حد
صباح: كده بقا انا هعرف اخلص عليها لانه جابني القصر اقعد كم يوم عشان حملها مانت فاهم
الشخص بخبث: طيب حلو هتخلصي امتي
صباح: بص انا كل الي هعمله هدخل عليها لما يونس يروح شغله وادب السكينة ف بطنها وتموت واطلع بسرعه
الشخص: ياااه دانتي شايلة ومعبية اوي منها
صباح بحقد وغل: مش كفااية انها مش بنتي وكمان واخدة كل ميراث ابوها والورث
وقفلت مع الشخص ده وكان كل كلمة صوت وصورة متسجلة
لان الاوضة كان فيها كامرتين وجهاز تسجيل ف كل حتة مدرية
ويونس كان سامع كل ده هو وعبد الله
(ملحوظة: زينب متعرفش ان صباح مش امها)
عبد الله: كده مفيش غير حل واحد
يونس: واي هو
عبد الله بشر: قبل ما تعمل حاجة ف مراتك لازم ننق’ض عليها ونهريها اسالة ونعرف الحقيقة كلها
بقلمي.. دنيا محمد✍️📖
.
يونس: ودي ازاي ي فالح
عبد الله: هقولك…………
يونس: يابن اللعيبة دماغك سم
عبد الله يلا نروح ننام ومتنزلش ولا تسيب زينب خالص لوحدها لحد ما نخلص منهم دوول جوز حرابيق
يونس طلع نام وعبد الله والكل نام
بس يونس قام واتسحب وراح اوضة صباح براخة ودخل براحة وراح نحية الدولاب وفتح الدولاب لقي ورق كتير ف الدولاب اخدو واتسحب براخة ونزل
يونس وهو بيشوف الورق وبيفهمه: مستحيل ازايييي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)