روايات

رواية اعز الناس الفصل السابع 7 بقلم سلمى ابراهيم

رواية اعز الناس الفصل السابع 7 بقلم سلمى ابراهيم

رواية اعز الناس الجزء السابع

رواية اعز الناس البارت السابع

رواية اعز الناس الحلقة السابعة

ناديه..بقا كدا…تنساني انا وابنك اللي فبطني….
محمد ..نعم يروح امك….ابن مين اللي فبطنك……..
نادية..ابنك يا محمد…احنا قبل ما نتطلق انا كنت حامل في شهر…لسه مكتشفه من كام يوم…..
محمد ضحك بسخريه..هو نتي هبلة يبنتي…انا شايف التحاليل بتاعتك اللي بتثبت انك اصلا مبتخلفيش…..
نادية..عشان كدا طلقتني……
محمد..لا…عشان انتي كدابة يا نادية…..وخبيتي عليا….وخدي بالك..لو مبعدتيش عن مراتي..انا هوريكي ايام سودا…هقت”لك….
نادية بجنون..مراتك اييي..متقولش مراتي..مفيش واحده مراتك غيري انا وبس يا محمد…فاهم
محمد..احنا اتطلقناااا….افهمي بقا…..
نادية بتتكلم بقوة وحدة..لا مش هفهم..انت جوزي يا محمد…انا وبس اللي مراتك..انا وبس اللي بحبك
محمد..لو كنتي بتحبيني مكنتيش خبيتي عليا انك مبتخلفيش..لو كنتي بتحبيني مكنتش افتح تليفونك الاقيكي بتكلمي رجاله غيري..انا اكتفيت اني اطلقك عشان خسارة ادخل السجن في واحده زيك…..
ناديه عيطت ..والله انا بحبك..انا مش متخيلة قذا”رتك…بعد ما تطلقني بشهر او اقل..تروح تتجوز صاحبتي…
محمد..مكانتش صاحبتك..افهمي بقاا….انتي اللي قربتي منها بعد ما انا خطبتها..ولما اتجوزنا قربتي اكتر..مكنتش بقولها اني كنت متجوزك عشان كانت بتحبك اوي…حسيت اني كدا بظلمها معايا ونا مخبي عليها عشان كدا كنت ببعد عنها …وديما انتي كنتي بتقوليها تعالي نخرج..سيبك من جوزك..عشان توقعي ما بينا…..ولا مرة خوفتي عليها وع مشاعرها..وف الاخر بعتتلها شوية ستات يسقطوها..اي كمية الغلل اللي جواكي دا
نادية بحده..كل اللي انت قولته دا..ولا هز فيا شعرة واحده…انت متعرفش انا ممكن اعملك فيها فيها اي…واخويا انت متعرفوش..
محمد بسخرية..اخوكي…..اخوكي الواط”ي انا عارف انو ديما عينو كانت عليها …وبيبصلها نظرات..بيحب يتضرب مني اوي….
نادية اتعصبت اوي..اقسم بالله ما هسيبهالك…لو وصلت اني اقت”لها هقت”لها…مهي مش سارة الهبله دي اللي تاخدك مني…..
محمد بصلها بابتسامه حرقتها اوي..لا…خدتني منك…بحبها يا ناديه اوي…عشقتها بجد….
نادية كانت مولعه من جواها..بس هي مبتحبكش……ونت بتحبني انا..فاهم
محمد بنفس الابتسامه..لا منتي متعرفيش…هي كمان لسه حضناني قبل ما ننام..حتي قربي مني كدا..هتشي ريحتها في هدومي…
نادية اتعصبت اكتر ومسكته من ياقة لبسو..وديني لاقت”لها يا محمد..وهحرق قلبك عليها…
محمد مسك دراعتاها كتفها اوي..اياكي بس تفكري فيها تاني..وبعدين..مش لما تعرفي مكاننا الاول…انا خاطفها في مكان ولاحد حد يقدر يعرفه
نادية بزعيق..مخبيها فين يا محمد..انطق…..
محمد همس في ودنها..مخبيها في قلبي……ورماها عالارض..سلام يا…نادية…….وسابها ومشي…..هي بقت هتولع من الغيظ مش عارفه تعمل اي….فكرت تمشي وراه بس خافت منو يعمل فيها حاجه…..رجعت روحت عالبيت وهي مقهوره….
كانت بتتقلب سارة وفتحت عنيها…لقت المخدة مكانها …
سارة لنفسها..شكلو كان قمر وهو نايم الصبح…انا هشيلها تاني شكلو وحشني…..شالت المخده ملقتوش…اتصدمت برعب…
سارة بصوت عالي وخايفه..محمدددد…..محمددد…انت فين يمحمدددددد……محمد..روحت فين…..يالهوي دا مش موجود في البيت كله…هو سابني…اكيد سابني..مهو ديما بيسيبني ويمشي…هو مش بيحبني..طب حابسني لي مدام مش عاوزني كدا..ميطلقني…..بس انا مش هقدر اعيش لو طلقني بجد ..مش هقدر،…انا خايفه اوي..هو نا هخرج من هنا ازاي…..وفي كلاب برا…اعمل اي…انت فين يا محمد…وعيطت اوي وراحت وقفت فالبلكوبنه شويه وبقت خايفه اوي والساعه ٣ الفجر والجو مرعب وهي لوحدها كدا…سمعت صوت الكلاب اوي وصوتهم علي اوي…خافت اكتر وبقت مش عارفه تعمل…
سارة بعياط من خوفها وزعلها انو سابها..هو في اي..اكيد في حد برا جهه عشان كدا الكلاب صوتها علي…..قامت خرجت للصالة لقيت باب البيت بيتفتح وكان محمد….
محمد..سارة..اي صحاكي
سارة بحده وعصبيه..انت كنت فين……
محمد..مفيش كنت بس ببص ع اكل الحيوانات وكدا….
سارة قربت عليه شويه بعياط وحدة..انت ازاي تسيبني كدا…..
محمد بهدوء..سارة اهدي والله كنت….اتفاجئ انها ضر”بتو في كتفو جامد وفضلت تضر”ب فيه
سارة بانهيار وبتضربو..انت ازاي تسيبني هنا لوحدي…مش طايقني للدرجه دي….مش قادر تقعد معايا حتي…
محمد ..والله العظيم ابدا انا بس كنت….مكملش الكلمه ومحستش بنفسها سارة وجريت عليه حضنتو اوي ……محمد اتخض لانها اول ما بتلمسو جسمو بيتنفض وقلبو بيبقا بيرق”ص من الفرحه….ابتسم هو لا ارايا وبادلها الحضن …بعد شويه دفن راسة في رقبتها يستنشق ريحتها اللي بيعشقها…
اول ما عمل كدا كانت في ف.ي دنيا تانية..حست زي ما يكون لقيتو تاني..هو لو كان مشي انا كنت هعمل اي..انا بعشقو…..كانت بتطبق ايديها عليه اكتر واكتر بتوصلو هي اد اي محتجاه جنبها…هو كان مبادلها نفس الشعور..فضلو كدا بالدقايق مش حاسين بالوقت..مش حاسين بحاجه غير انهم مبسوطين اوي …بعدها بشويه نزلت سارة ايديها وبعدو عن بعض وكانت بتعيط….
محمد بحنية..بتعيطي لي بس يسارة اي حصل……
سارة بعياط طفولي..انا..كنت خايفه ونا لوحدي هنا…سيبتني لي يحمد…..
محمد بحنية اكتر..والله ما سيبتك..انا بس كنت بأكل الكلاب اللي برا دول …متزعليش…..
سارة بطفولة وبراءة..عشان خاطري متسيبنيش تاني.كان بيبصلها محمد بحب شديد…كملت هي..انا بقيت اخاف ونت مش جنبي..انت بقيت اماني ..انا..مكملتش كلامها ونزل محمد لمستواها وبا”س شفايفها بحب شديد …هي طبعا كان نفسها يعمل كدا اوي فمتخضتش بالعكس استجابتلو اوي ..هي بتعشق قربو منها…لف ايده حولين وسطها وشالها وهي لفت ايده حوالين رقبتو ….وشالها لحد الاوضه و……
روحت نادية البيت وكانت حرفيا محروقه من جواها….دماغها وصلتها لقت”ل سارة….فعلا مبقتش طبيعيه…فضلت قاعده بتعيط اوي بغيظ شديد..ازاي تاخدو مني…لااااا…مش انا اللي جوزي يتاخد مني واقف اتفرج كدا…..محمد بيحبني انا وبس..وديني ما هسيبكم….
عدي اليوم…..صحيت سارة لقيت محمد نايم جنبها عالسرير..دا اللي كانت بتحلم بية..تبص جنبها تلاقي جوزها وحبيبها جنبها..اللي اتحرمت انها تشوفو لمدة شهور قبل كدا….كانت بس بتتمني تشوفو جنبها…..فتح عينو محمد وبدأ يفوق..لقاها قاعده بتبصلو..
محمد..بسم الله الرحمن الرحيم..في اي يسارة..خضيتيني….
سارة بقمص..نعم…بتتخض مني..شكرا….انا مش هبص في وشك تاني…..
ضحك محمد ع طفولتها وقام اتعدل وحط ايده ع كتفها..يبت بهزر معاكي…اي قموصه اوي…
سارة ضحكت في سرها بس حبت دور النكد..اه….بتهزر معايا لي…مش فاهمه….
محمد..اه….نكدو بقا وكدا…اسكتي يا شيخه بقا…..دنتي ادمااان……
سارة بعدم فهم..ادمان ازاي……
محمد..ادمان…يعني نفسي افضل في حضنك علطول….مش قادر اقوم حتي من جنبك…بحبك….
سارة..طب لي كنت بتسيبني يا محمد……
اتنهد محمد..سارة بلاش نتكلم في اللي فات بقا…الحمدلله اننا مع بعض….
سارة..بس بردو..في حاجات كتيرة انا مش فاهماها…..
محمد..هتفهمي…بس فالوقت المناسب…..
سارة ابتسمتلو..بحبك اوي……
محمد بابتسامه..ونا بمووت فيكي….وزي ما بقولك..نفسي افضل جنبك وبس….
سارة..طب واي مانعك…خليك فحضني….
قام محمد من عالسرير..الاكل خلص….هخرج بس اجيب اكل واجي وشوية حاجات كدا…..
قامت سارة..هتخرج وتسيبني…
محمد..يا قلبي والله ساعه بالكتير….ماشي…
ابتسمت سارة..ماشي…متتاخرش……
محمد..حاضر يحبيبتي…هلبس بقا وامشي……….
لبس محمد وجهز وخرج من البيت وفضلت سارة لوحدها……..
سارة لنفسها..انا مبسوووطه اوي…انا بحبك اوي يمحمد…اي داا…دا نسي التليفون بتاعي هناك اهو….اما اروح اطمن البت نادية عليا…..اي دا كل دي رسايل..بتسأل انا فين……
ردت ساره ع ناديه..بصي يا ستي..انا مع محمد فالمزرعه بتاعتو..بس انا مش عارفه الطريق..عموما ما تقليقيش عليا لو مردتش عليكي تاني….انا بجد مبسوطه اوي محمد رجع زي الاول واحسن…وقربنا من بعض امبارح..انشاءالله ربنا يعوضني بدل الطفل اللي راح..كان نفسي تكوني جنبي اوي يا نادية……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعز الناس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى