رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الرابع 4 بقلم يارا علاء
رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الجزء الرابع
رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان البارت الرابع
رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الحلقة الرابعة
ريم:انا عاوزه أطلق.
معتز بصدمه:ليه انا مقصرتش في حاجه ولا عشان ايان رجع تتطلقي.
ريم بلا مبلاه:مش مهم طلقني.
معتز بحزن:تمام اوي يبقي هتطلقي مش هتاخدي الولاد معاكي.
ريم:مش عاوزاهم اشبع بيهم.
معتز بصدمه:اشبع بيهم وكمان عاوزه تتخلي عنهم هما مش ولادك يا هانم .
ريم ببرود:قصدك ولادك مش ولادي ويلا بق طلقني .
معتز بسخريه: حاضر شكلك مستعجله عشان تروحي لي ايان ال سابك يوم فرحك واتفض*حتي بسببه.
ريم:هو اكيد عمل كده عشان عنده عذر.
معتز:عذر اممم شكلك بتخترعي وخلاص عموما انتي طالق بالتالته .
ريم بفرحه:اخيرا اتحررت ياه انا مش مصدقه ده انا كنت قر*فانه وز*هاقنه منك.
معتز بغ*صه:قر*فانه وز*هقانه والله اصيله اطلعي برااا مش عاوز اشوفك يا خساره كنت هعترف بحبي بس انتي مش تستاهلي وهيجي اليوم وتندمي.
ريم:بلا حب بلا قر*ف .(وراحت طلعت هدومها وهو طلع من الاوضه).
بعد شويه هي طلعت والبنات جريوا عليها .
بنتها:ماما انتي راحه فين.
ريم بقر*ف:ابعدي عني بلا ماما بلا بتاع .
بنتها التانيه :ماما هو احنا زعلنا*كي في حاجه انا وانا ويمني اسفين والله بس مش تمشي .
ريم:مش امشي اي ده انا صدقت.( وبعدين زقتهم ف وقعوا وهي مشيت وهما عيط*وا ومعتز اخدهم في حضنه)
يمني:بابا هي ليه ماما بتعمل كده هو ماما مش بتحبنا ليه .
يسرا:اه يا بابا هي علي طول بتز*عقلنا وتضر*بنا ومش بتحط*لنا اكل حتي شوف أيدي اتعور*ت ازاي لأن الحله كانت سخنه.
معتز دمو*عه نزلت وقال:حقكم علي قلبي اوعدكم اني هعوضكم واي رايكم بق نروح عند تيته.
يمني ويسرا بفرحه قالوا:يلا نروح وراحوا.
______
تعريف الشخصيات.
(معتز توفيق الغمري شاب وسيم عيونه رصاصي بشرته قمحيه عنده ٢٦سنه دكتور قلب وعنده بنتين عندهم ٤سنين.
(ريم محمد جميله ال حد ما عيونها بني محجبه عندها ٢٤سنه كلية اثار ).
_______
في بيت ايان كان قاعد وبيفكر هيعمل اي عشان يرجع يمني.
ايان بضيق:ده ادهم ده واقفلي في الوحده واللهي بس انا مش هستسلم وهتشوا يا ادهم.
وبعدين سمع جرس الباب راح يفتح واتفاجاء بي ال واقفه .
ايان بصدمه:ريم .
ريم حضنته وقالت:وحشتني يا ايان .
ايان:اي يا ريم ال بتعمله ده انتي متجوزه.
ريم بلهفه:لا انا طلبت الطلاق عشان ارجعلك يا ايان ومتأكده انك سافرت بسبب ظروف صح.
ايان بص ليها وقال في نفسه:دي شكلها ه*بله اي يعني لو ضحكت عليها واخدت ال عاوزه منها وهرميها بعدين .
ريم:ايان يا استاذ.
ايان:ها في اي.
ريم:في اي انا بسالك مش كان عندك عذر أو حاجه مهمه.
ايان بخب*ث:اه يا ريم والله انا بحبك بس اطريت اني اعمل كده سامحيني يا حببتي.
ريم بفرحه:حببتي انت بتحبني.
ايان:طبعا بحبك .
ريم:وانا بحبك هتتجوزني صح.
ايان:اكيد يلا ادخلي.
ريم بتوتر:ادخل فين انت لوحدك.
ايان:عادي يا حببتي ما انا ابن عمتك وقريب هكون جوزك .
ريم:بس.
ايان:ما بس يلا خشي اكيد مش هتلاقي مكان ودلوقتي ليل مش هينفع تمشي في الشوارع دلوقت.
ريم:تمام(ودخلت).
ايان:تشربي اي.
ريم:لا مش عاوزه اشرب هظخل اغير هدومي.
ايان:ماش يا حببتي .
ريم دخلت وغيرت وطلعت وكان ايان قاعد واول ما شافها قرب منها وقال:اي القمر ده .(وبدء يقرب لغايت لما ريم استسلمت ليه).
______
(في بيت اهل معتز)
وصل وأمه رحبت بيهم ومعتز قعد مع أمه والبنات مع بنت عم معتز.
أمه:في اي يا بني مالك.
معتز:انا طلقت.
أمه بفرحه:اخيرا انا مكنتش بحب البت دي اصلا.
معتز بضيق :امي متكلميش عليها كده.
أمه:اتوكس يا خويا ده كانت ممشياك زي العجينه.
معتز سكتت.
أمه:مش هتجوز وتجيب ام للبنات.
معتز بصدمه:اتجوز لا طبعا .
أمه:ليه انت من حققت تجوز وتجيب ام للبنات .
معتز:مش هقدر ومش عاوز اظلمها وكمان مش عاوز اجيب مرات اب للبنات تعمل فيهم حاجه.
أمه:مش هتقدر ليه يا حبيبي وبعدين انت تقدر تفتح بيت واتنين ومع الوقت تحب ال هتتجوزها يعني مش هتظلمها.
معتز :لا .
أمه بغضب:اقسم بالله لو ما اتجوزت تاني لا هتكون ابني ولا اعرفه.
معتز:اي الكلام ده انا مستحيل اتجوز
امك يزهق:يبقي خلاص متجيش هنا تاني ومتقولش يا ماما اعتبرني مو*ت.
معتز:بعد الشر عليكي خلاص موافق انت عارفه واحده.
أمه:اه .
معتز:مين.
أمه:…….
معتز بصدمه:…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان)