روايات

رواية اعاقتي ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

رواية اعاقتي ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

رواية اعاقتي ولكن الجزء الثالث والعشرون

رواية اعاقتي ولكن البارت الثالث والعشرون

رواية اعاقتي ولكن
رواية اعاقتي ولكن

رواية اعاقتي ولكن الحلقة الثالثة والعشرون

هاجر وقف وانفجرت فيهم: قررررف انا قررررف تعرفي انا كر”هتكم قد ايههههه بسبب يلي بتعملوه داااا انا بكرررر”هكممم بكرررر”هكم كلكممممممم ربنا ينتقم من…
طخخخ كف نزل علي وشها.
هاجر بصدمة: ا ادم.
ادم بغضب: اخررسيييي دي ستييي احترمي نفسكككككك.
هاجر بغضب: انا مش هعيش معاك.
ادم بغضب قرب وشالها عزت مسك ايده: اختي هتيجي معااايااااا.
ادم بعيون حمرا: ايدك احسن لكك.
عزت سابه وهو اخد هاجر وطلع اوضتهم.
امنيه بتبص علي عزت: ياريت تاخدها في اسرع وقت.
عزت ببرود: ايلا قوليلي هو انتي يلي كنتي خطيبه ادم وحامل من غير جواز.
امنيه بغيظ: وانت مالك انت مفيش غير بتوع الملاجا يتكلموا.
عزت ببرود: يبقا انتي كمان مالك اخدها ولا لا خاليكي في حالك.

 

 

امنيه مشيت بغيظ.
بقلم ميرا ابوالخير.
زهرة بصت علي عزت وسكتت.
عزت بهدؤء: انتي بتعملي معاها كده ليه دا لو بنتك مكنتيش هتعملي كده.
زهرة سكتت بحزن.
عزت بتكملة: ربنا مش بيسيب حق حد وانتي كسرتيها كتير المفروض كنتي تاخديها في حضنك .
زهرة بعصبية: والناس تقول ايه متجوز واحدة امها كانت ايه.
عزت بص بشفقه ومشي.
عند ادم.
داخل وهو شايل هاجر نزلها وبص لها وفجاءة فطسوا ضحك الاتنين.
ادم شدها لحضنه: شطورة يا قلب ادم كده اول خطوة نجحت.
هاجر بغضب طفولي: بتضر”بني يا ادم.
ادم بحب باس مكان ضربته: اسف يا حبيبي عشان يصدقوا اني هكر”هك.
هاجر بابتسامة جذبه: هنعمل ايه دلوقتي.
ادم بهدؤء: هنام.
هاجر: نعم 🙂.
ادم راح وشدها لحضنه علي السرير.
هاجر ابتسمت وهو ابتسم وباس خدها.
ادم في سره: كان لازم ابعدك عنهم واعمل التمثليه دي عشان اعرفهم قيمتهم صبرهم عليا.
هاجر بحزن: هو انت كده هتعمل ايه وهتسبني.
ادم شدها لحضنه :حد قالك انه ممكن افكر ابعد عنك .
هاجر بحزن: خايفه يا ادم.
ادم بحنان: انا معاكي ياروح ادم تعرفي اني خلاص تعبت وخايف لكون غلط و..
هاجر مقطعه: انت مش غلط بس انت مجبور عليا يا ادم.

 

 

بقلم ميرا ابوالخير.
ادم بحب وباسها بخفه :انا عاشق ليكي وعمري مهفكر اسيبك.
هاجر ابتسمت وهو شدها لحضنه بحب..
تاني يوم.
ادم صحي وباس دماغ هاجر ولابس وجهز.
هاجر بتصحا: صباح الخير.
ادم بحب: صباح الورد.
هاجر: رايح فين دلوقتي.
ادم بجديه: هخلص كام حاجه كده واجي.
هاجر بقلق: طيب.
ادم راح مسك ايديها: متخفيش كله هيخلص النهارده.
هاجر ابتسمت بخفه.
ادم كان نازل لاقي امنيه قدمه وقفه بدلع.
امنيه بدلع: مش هتيجي عشان تشوف البيبي يا دومي.
ادم ببرود: لا مع نفسك.
امنيه بغيظ: علي فكرة دا ابنك.
ادم بسخريه: خلصتي بقولك ايه روحي شقتك القديمه احسن.
امنيه بغيظ: وانت يا ادم.
ادم بخبث: هقولك بعدين سلام.
سابها ونزل وهي توعدت له وخطر في بالها حاجه.
بقلم ميرا ابوالخير.
بيلاقي سته قاعدة وعلي وشها الحزن.
ادم: صباح الخير.
زهرة بابتسامة: صباح النور يابني فين مراتك.
ادم باستغراب: هاجر.
زهرة بابتسامة: اه عشان نفطر سوا.
ادم برفع حاجب: ودا من امتي يا ستي.
زهرة بحزن وهدؤء: مش مهم يابني روح هاتها ويلا عشان الفطار.
ادم مشي مبتسم.

 

 

نزلت هاجر معه وزهرة كانت كويسه معها ودا هيجننهم.
جاه له فون ابتسم.
ادم: عن اذنكم.
قام يرد بيلاقي عزت: ايه الاخبار.
عزت: التحاليل طلعت مزورة حد دفع للدكتور وهد”ده بالقت’ل.
ادم ابتسم بغموض: تمم هتجيبه وتيجي لازم نخلص من اول عقبه.
عزت بهدؤء: فريد ساعدني القي الدكتور ومعايا.
ادم بهدؤء: تمم انت عارف هتعمل ايه.
عزت: خد بالك يا ادم احنا لسه في الاول اتظاهر انك بتبعد عن هاجر وبتكر”ها.
ادم بتفكير: عارف المهم يلا عشان نخلص.
عزت قفل معه.
ادم فكر في حاجه بيروح يلاقي زهرة بتضحك مع هاجر وهاجر كنت متوترة مع تعامل زهرة بحب معها.
بقلم ميرا ابوالخير.
ادم: تعالي يا هاجر يلا.
زهرة باستغراب: رايحين فين يابني.
ادم بهدؤء: مشوار كده عن اذنك.
زهرة: خد بالك منها.
هاجر بصت بطيبه وابتسامه.
بعد ساعه وصل مكان علي النيل.
هاجر باستغراب: بنعمل ايه هنا.
ادم مسك ايديها: هنقعد شويه وناكل درة يلي بتحبيها وبعدين ياستي هنروح المطعم يلي بتحبيه واجيبلك شاروما لارج.
هاجر بطفولة وفرح: بجد.

 

 

ادم بضحك علي طفولتها: ايوا بجد يلا تعالي ياستي.
مسك ايديها وجب درة وطلب من الحراس يمشوا بقوا بيضحكوا ويهزروا و ركبوا مركب وهاجر كانت مبسوطه.
بليل رجعوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
ادم لهاجر: هطلع اجيب الملفات من فوق.
هاجر بقلق: اد…
ادم بهمس وحب: صدقيني كله هيخلص النهارده متقلقيش مهما يحصل خاليكي واثقه فيا.
ابتسمت وهو طلع تحت عيون امنيه.
امنيه وقفه بخبث: بقا بتلعبوا عليا تمم اوي يا ادم اما وريتك.
امنيه بدموع شافت ادم طالع لاقي حاجات بتتكسر في اوضه امنيه استغراب راح يشوف في ايه.
بقلم ميرا ابوالخير.
امنيه بدموع: الحقني يا ادم الحقني.
ادم ببرود: انتي لسههه ممشتيش من هنااااااااا.
امنيه بدموع وخبث: اهلي جايين من السفر ولو عرفوا اني حامل هيقت’لوني يا ادم والنبي اعمل حاجه افتكر اي حاجه حلوة عملتها طب يلي في بطني ملوش ذنب يا ادم.
ادم بتافف: تمم هحلها معاهم بس ياريت تغوري من هنا.
امنيه بتمسح دموعها بدلع: حاضر خاليك معايا شويه.

 

ادم بتافف ورفع حاجب: لا.
سابها وخرج.
بعد شويه..
هاجر كانت مستنيه ادم اتاخر عليها بتلاقي رسالة جت من رقم مجهول ( يلي انتي مستنياه مش هيجي عشان مع مراته التانيه لو مش مصدقه روحي شوفي هتتاكدي بنفسك..).
هاجر رمت الفون وجريت علي اوضه امنيه ولاقت حاجه صدمتها صدمة عمرها: ا ادم..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعاقتي ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى