روايات

رواية اسير الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية اسير الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية اسير الانتقام الجزء الثاني

رواية اسير الانتقام البارت الثاني

رواية اسير الانتقام الحلقة الثانية

بيبص لي ابوها بصراخ مراتي اتق*تلت قدام عيني من واحد صهيوني ندل زيك دي بنتككك
بيقرب من بنته بغل وبيخبطها بي رجله.
قولتلك ارميها في اي زبالة دي خاينة..
بيجري عليه يونس وبيخنقه بي ايديه بقهر علي مراته، عملتلك اي كل ده عشان اسلمت وحبتني واتجوزتها وهربت من القرف الي انت عايش فيه…
بيبعد يونس عنه بياخد اسيل من علي الارض بيروح بيها المستشفي بسرعه :
حقك و هيرجع لازم الطب الشرعي يشوفك قبل ما الزفت ده يرجع بلده تاني!!!
بيعدي ساعه بيدخل يونس المستشفي وبيشوفو الدكاتره كمية الرصا*ص الي في جسمها بصدمة..
دي لازم تتدفن وخلاص يا بيه؟؟
ارجوك يا دكتور دي قضية محتاجة حكومة دي مراتي واتق*تلت قدام عيني حقها فين وحق ولادي.
بياخدها الدكتور علي المشر،حة ويونس مش قادر يبطل تفكير فيها و الي بيحصل خايف يهرب!!
بيدخل ظابط يقعد مع يونس بثقه وتحقيق في الموضوع :اتفضل احكي اتقت*لت ازاي ؟
اسيل تبقي مراتي وكانت زميله ليا في جامعة عين شمس كنت بلاحظ عليها حاجات مفهومة غير ان كلامها كان عربي بس مكسر شوية لما حبتها وطلبت اتجوزها هربت مني ولما رجعت شوفتها لاقتها مضرو*بة
حولت افتح كلام معاها رفضت
عرفت عنوان بيتها وروحت ليها لاقيت راجل كبير وباين عليه قاسي، ومش بيحب حد طلبتها منه قالي متنفعكش اخرج و مترجعش هنا تاني!!!
الظابط بستغراب : وهو ليه قالك كدا؟؟
عشان هو مش مسلم ولا هي هو صهيوني اخد الجنسية المصرية هو و بنته بي التذوير وبيتاجر سلا*ح هنا في مصر؟؟
ازاي انا عمري ما سمعت عن تجار وكمان في مصر..
اخدها ازاي الجنسية؟
بي التذوير يا باشا….
انت بتقول اي ازي راجل زي ده يدخل مصر، كمل يا يونس وبعدين؟؟
يونس بحزن :قبلتها في الجامعه ووقفت معاه وهي متوتره قالت انا من إسرائيل ومش مسلمة ابعد عني عشان خطر علي حياتك…..
الظابط بستغراب :معني كلامها انها بتحبك؟
يونس بحزن :قولتلها انا بحبك اهربي وهنعيش بعيد عن اهلك و هغير اسمك ودينتك….
ابتسمت ليا وقالت يلا بسرعة قبل ما اموت….
الظابط بهدوء :وهي فعلا اسلمت و اتجوزتها..
فعلا دخلتها الاسلام ولبستها حجاب شرعي تام حتى الشارع كنت بخاف عليها تخرج بره يوم ما جابت تؤام الدكتوره جت البيت ومشيت والاطفال كبرت
متجوزين بقالنا سبع سنين وكنت عارف مكان ابوها فين وعارف كل حاجة عنه…..
طيب واي الي قتلها يا يونس؟
يونس بتوتر :وصلي فديو انها راحت عند ابوها من غير اذني وانها زهقت وعايزه ترجع بلادها تاني.
ونت رد فعلك كان اي؟
اتعصبت وقالتلي دي مش انا دي اختي ونا قولتلها مش مصدقك اطلعي بره انتي خاينة وفعلا اخدت هدومها وولادي ونزلت تحت!!!
ونت سبتها تخرج بعد السنين دي كلها.. دي هربت من ابوها وبلادها علشانك انت….
فعلا هي خرجت اول ما مشيت طلعت وراها كان قلبي خايف و مرعوب كنت حاسس ان هفقدها عدت عربية بي رشاش برجلتها كلها رصا*ص……
بيقف الظابط بصدمة :الموضوع ميتسكتش عليه يا يونس بيه لازم نوصل لي ابوها اسمه اي…
الجارحي يا باشا؟
في مطار القاهرة..
ايوة يا جعفر سمعني انا نازل عندك الاردن عايز حتي السفاره متعرفش مكاني عشان مصر اتقلبت عليا
حتي السلا*ح يبقي فص ملح و داب سامع….
بس ده صعب يا جارحي بيه؟
ساعتها هيبقي موتي و موتك يا غبي…
بتتطلع الطيارة وبيودع الجارحي مصر وهو خايف يتعرف مكانه؟؟
فجاة تلفون يونس بيرن :_
بتقول ايي سافر بلده تاني.. بيسجد يونس في قلب المستشفى بقله حيلة….
ياربببببب حقهاا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسير الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى