رواية اسيره قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى محمد
رواية اسيره قلبي الجزء الخامس عشر
رواية اسيره قلبي البارت الخامس عشر
رواية اسيره قلبي الحلقة الخامسة عشر
عدا سنه ونص ع اسيل وهي ف الغيبوبه وف يوم
زين كان عندها
اسيل ف مكان ف عقلها الباطني
قاعده بتلعب مع باباها ومامتها وزين بيكلمها وهو بيعيط وهي حست بيه وبدات تعيط ولاول مره تستجابله بدات تعيط ف الحقيقه وف عقلها
ابوها اسيل انتي بتحبيه لازم ترجعي
اسيل ازاي بابا وهو جرحني بدل مايكون اماني بقي الشئ اللي بخاف منه
امها يحبيبتي اي حد مكانه كان هيقتلك ف ساعتها
اسيل ف نفسها عشقته وهو كسرني بس ليه مش قادره اشيله من قلبي للدرجه دي الحب مؤذي (الحب مش مؤذي بس احيانا الثقه اهم من الحب والاهتمام بيكبر الحب بس هو ثقته فيها كانت قليله او بالمختصر كان خايف انها تكون زي ابوه)
ابوها اسيل لازم ترجعي دلوقتي لو مرجعتيش مش هيبقا ليكي مكان ف الواقع
وف دقيقه اسيل حضنت ابوها وامها وفضلت تجري وبان منطقه فيها نور فضلت تجري عليها
عند زين بعياط قومي ي اسيل عدا سنه ونص قومي بقا وحشتني طفولتلك وضحكتك وفضل يعيط وهو ماسك ايديها وحس ان اديها بتتحرك وفعلا كانت بتتحرك بسرعه قام ناده الدكتور والدكتور كشف عليها
الدكتور بفرحه هي فاقت تعرف لو مكنتش فاقت لاسبوع قدام كان ممكن تتوفا
زين شكرا جدا
الدكتور العفو
زين رن ع اهله وجم
مامت زين بفرحه هي صحيت بجد وجريت عالاوضه ودخلو كلهم وكانت بدات تفوق وفتحت عنيها
شهد زغرطت وقالت اخيرا يست اسيل فوقتي تعبتينا معاكي
ام زين قربت وقالتلها الف سلامه عليكي يقلبي
اسيل بدموع لما شافت زين وبصاله وخايفه
ام زين لاحظت كده قربت منها وحضنتها وقالت متخفيش انا مش هسيبك ليه تاني
واسيل مسكت فيها وقالت
انا مكنتش عاوزه ارجع انا كنت مع بابا وماما ليه رجعت
زين قرب منها بدموع حبيبتي كان لازم ترجعي عشانا وكمل بندم انا اسف انا مكنتش عارف ان
اسيل بزعيق انت مكنتش عارف اي انت مكنتش واثق فيا انت كسرتني وجرحتني انت دمرت حياتي وخليتها جحيم
زين بدموع انا اسف والله انا اسف انا بحبك ي اسيل بس مكنتش عارف اعمل اي احساس وحش انو اشوف حبيبتي بالشكل اللي كان ف الصور
اسيل بعياط وانت محولتش تسمعني صح ومحاولتش تشوف مصدر الصور وظلمتني وبس
وبتقولي بحبك انت كداب ياريت فعلا عرفت فيوم تحبني 💔
زين بخذلان انا اسف هعمل اي حاجه عشان تسامحيني
اسيل بدات تتعب لانها مكنتش ليه فاقت كويس وبدات الرؤيه تغبش وغمضت عنيها
اسر الحقو غمضت عنيها تاني
زين بص عليها وقال بسرعه ي اسر روح نادي الدكتور
شهد وام زين بيعيطو ع اسيل
الدكتور جه وطمنهم انها فقدت الوعي لانها مرهقه وكلهم طلعو
ام زين بهدوء طلق اسيل
زين قرب من امه يماما والله غلطت ومكنتش اعرف بس والله بحبها قسما بالله بحبها الغيره عمتني وغضبي اتملكني
ام زين اول مره تشوف حاله ابنها كده ففضلت انها تسكت
اعرفكو بقا بالي حصل ف السنه ونص دولا
اسيل طبعا ضاعت علبها اخر سنه طب وهتطر تعيدها
اسر خلص ثانوي ودخل كليه حقوق وطبعا راسم حياته انه هيتقدم ل جودي بعد ميخلص سنه اوله حقوق
جودي جابت دراجات عاليه ف ثانوي بس قررت تدخل كليه فنون جميله لانها ماهره ف الرسم
شهد بقيت ف تانيه كليه
سيف قال لزين ع شهد ويعتبر قريو الفاتحه
عم اسيل وعمتها وابن عمها اتحبسو
_____________استغفر الله العظيم واتوب اليه
عدا اليوم واسيل فاقت وكلهم كانو قاعدين قدامها
اسيل خالتي انا عاوزه اروح
ام زين من عيني بس نطمن عليكي الاول
اسيل بهدؤء خليه يطلقني يخالتي انا مش هقدر اكمل معاه
زين لا مش هطلقك انا بحبك افهميني بقا ومستعد اعملك كل حاجه معاده الطلاق
اسيل مش موافقه
زين وحياتي عندك نفتح صفحه جديده وعاقبيني بالطريقه اللي عاوزاها بس بلاش طلاق
اسيل عاوز تاني نعيد من الاول بس كفايه بجد بلاش انا مش هقدر اكمل
زين وانا مش هقدر اطلقك لاني بحبك وساب الاوضه
ام زين قربت من اسيل
اسيل طلاما بتحبيه عاوزه تطلقي ليه
اسيل بدموع عشان هو مبيثقش فيا وشك مره هيشك الف مره
ام زين طب هقولك فكره ونعلمه الادب
اسيل……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيره قلبي)