روايات

رواية اسيرتي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان

رواية اسيرتي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان

رواية اسيرتي الجزء السادس عشر

رواية اسيرتي البارت السادس عشر

رواية اسيرتي الحلقة السادسة عشر

عند سما
صحت من نومها ادت فرضها وطلعت ليهم
سماا : ايه التجمع العظيم ده
تالين : حضرى نفسك علشان نهارده هنروحوا عند أهل سيلا نتفقوا ونقروا الفاتحه
سماا : اااااااععععععع اييييه ي ولاد سيف بقا عريس وهيصهههههههه
سيف : صووووووتك ابت
سلمى : اسكتوااا وتعالوا افطروا
يوسف: مخلف شويه هبل ي ربى اقعدوا افطروا يلا
وقعدوا فطروا
ووتالين وسما كل واحد دخل اوضته
سما انا هذاكر شويه علشان روحنا
تالين: وانا كمان قعدوا يذاكروا لحد ما جيه المعاد ولابسوا
سيف: يلا
يوسف : حضرت الحاجه الا هناخدها للجماعة
سيف : ايواا
يوسف: طب يلا
ومشوا
عند ياسين
الا صحاا من نومه قام اتوضا وصلى وقعد شويه هو مخليهم ياخدوا اجازة علشان الامتحان وبيفكر بعد الامتحان يعترفلها لانه خلاص هو عايزها شريكه حياته ونصه تانى
ونزل
سميه : صباح الخير
ياسين : احلا صباح وبيحب على رأسها وايديها وراح لاسامه وعمل نفس الحركه
سميه : يلا قاموا افطروا
قعدوا يفطروا وخلصوا وسيف طلع يغير ويروح الشركه
عند ريم
صحت على رنه الفون وهى بترد ومشفتش مين بيرن
ريم بصوت ناعس : الرقم الذى طلبته نائم حاليا يرجا إعادة المحاولة لما يصحا
عدى : صباح الجمال نائم مين قومى ابت
ريم : خمس دقايق بس
عدى : تؤتؤ يلا بقا
ريم : قامت وهيا بتنفخ حااااضر
عدى : اشطااا يلا انا رايح الشغل
ريم : ربنا معاك
عدى :ذاكرى
ريم : حاضر
وقفل عند سيلا
سيف والجماعه وصلوا
سيلا : وهيا بتفتح الباب وبتسلم عليهم اتفضلوا اتفضلوا
تيسير : منورين اتفضلوا
وقعدوا كلهم وضايفوهم
سيف : انا جاهز وكل الا طالبينه تحت امركم
تيسير : اهم حاجه عندنا الا بنتنا تكون مبسوط معاها وفرحانه ميهمناش حاجه تانى
سيف : اعتبريه اتنفذ وفضلوا يتفقوا سيف بس فيه حاجه انا عايز خطوبه مع كتب كتاب
تيسير : انت مستعجل ليه خليها خطوبه بس
سيف : علشان اكون معاها براحتى والفرح مش هيغيب
تيسير : وانا موافقه
وخلصوا اتفاقات واتفقوا ان الخطوبه بعد يومين وأنهم هينزلوا بكرة يجيبوا للذهب هو وهيا ومامتها بس
واستاذنوا
عند ياسين
كان عنده ميتنج هو قاعد دخلت جوليا الببغاء
جوليا : بدلع اذيك ي ياسين اخبارك محدش بيشوفك
ياسين : معلش أشغال وقعدوا يشوفوا الاجتماع وخلصوا
جوليا : بعد ما كله مشا بتقرب منه وحشتنى
ياسين : الزمى حدودك معايا وسابها ومشا
جوليا : ماشى ياسين ان ماوقعتك
عند سما كلهم روحوا
سما : انا هغير واقعد اذاكر للمادة ديه فاصل عليها ٣ ايام يلا اطير انا
تالين : وانا رايحه انام
سما فضلت قاعدة تذاكر وسهرانه وخلصت وفتحت الفون قعدت عليه شويه
ياسين الا كان سهران شافها فاتحه
ياسين : طب اكلمها ولالا
وبعد تفكير شاف انه مش عايز يغضب ربنا وانه بلاش وكده كده هز مستنى علشان تخلص امتحان
عند سما شافته فاتح بيكلم مين ده فى وقت ده وقفلت وقعدت تفكر ونامت
عند ريم
الا كانت سهرانه مع عدى على فون
عدى : عايزه ايه اجبهولك
ريم: مش عايزه حاجه خاالص اهم حاجه تبقا كويس
عدى : ربنا يخليكى ليا بس برضوا مش عايزه اى حاجه انا دلوقت جوزك
ريم: لأ
وقعدوا يتكلموا
عدى : ذاكرتى
ريم : ايوا بس لسه مخلصتش بكرة هكمل علشان فصلت
عدى : عايزين تقدير
ريم : احنا الفشل بذاته😂😂
عدى : يعنى مفيش امل
ريم : ولا عمر حتى 😂
عدى : هبلة
ريم : عارفه 😂
وكله راح نااام
فى صباح يوم جديد
عند سيف الا صحااا بسرررعه
هو بيرقص ايوااا عريس انا عريس وهيهصههههه
سما : من وراها 😂😂😂😂💃💃💃💃💃💃💃 رقصونى يابا فرحونى يااايابا
تالين : هيا مرة بعيشها💃💃💃😂
وراح لبس ومشااا
وصل عند بيت سيلا وقف استنى لما نزلوا وخدها ومشا وصل عند محل الذهب
وقف جنبها يختاى معاها
سيف : ايه رائيك
سيلا : حاجه اهدا شويه
سيف : شوفى ديه
سيلا:جميلة وفضلوا يختاروا الذهب
تيسير : يلا مبروكين عليكى بس كتتير
سيف : عندنا كام سيلا يعنى
سيلا:وهيا واقفه بخجل
وخدهم عزمهم على غذاء بره وخلصوا ووصلهم
😂😂😂😂😂

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى