رواية اسيرة عشقه الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين رمضان
رواية اسيرة عشقه الجزء الثاني
رواية اسيرة عشقه البارت الثاني
رواية اسيرة عشقه الحلقة الثانية
ندي بكره ودموع :راحت مديالو قلم قوي وصرخت فيه جامد وقالت عمري مهكون ملكك انت مجنو*ن ولازم تتعالج .
كريم كان واقف وكان متعصب جامد اوي من القلم ال ادتهولو راح شالها علي كتفو وهي عماله تضر*بو علي ضهرو ب أيدها جامد
ندي بدموع : سيبني بقا نزلني.
وطلع بيها علي جناحو تاني وراح موقعها علي الارض .
ندي بالم من الواقعه :انت اجنننت كنت هتك*سر ضهري .
كريم بغرور: مره دي هسامحك علي القلم دا لانك لسه متعرفيش مين كريم سيوفي لاكن لو اكررت تاني متلوميش غير نفسك فاهمه . و دار وشو ولسه هيدخل الحمام راح وقف علي صوتها
ندي بقوه مزيفه : هتعمل اي يعني ولا تقدر تعمل حاجه شر*في واخدتو هتعمل اي تاني ومتنساش حبيبي سليم هيجي وينقذني منك .
كريم لف وشو وغار جدا لما سمع سيره سليم وراح قرب منها وقبل*ها بجنون لدرجه مش قادره تتنفس وراح باعد عنها وهي فضلت تاخد نفسها جامد وراح مقربها ليه تاني ومسكها جامد من وسطها وقال
كريم بغرور: اياكي تقولي اسمو تاني علي لسانك لان ال حصل وانتي نايمه هيحصل تاني بس مرادي وانتي صاحيه مفهوم وسابها ودخل الحمام ياخد شاور .
ندي كانت واقفه مصدومه من جرأته دي وافتكرت انو باس*ها وفضلت تمسح جامد شفايفها
وفضلت تفكر هتهرب ازاي من هنا ومش عارفه تفكر لان القصر كبير اوي ومش عارفه تخرج منو وقطع تفكيرها كريم وهو خارج من الحمام وكان لابس بنطلون وعار*ي صد*ر وبينشف شعرو من المياه .
ندي فضلت سرحانه في عضلاته البارزه وقد اي طويل و رياضي
وبعدين فاقت علي نفسها لما طرقع صوابعو .
كريم بغرور : عارف اني حلو بس انتي لسه مغيرتيش فستانك ليه .
ندي بديق: ولا حلو ولا حاجه بفكر ف حاجه تانيه اغير ولا مغيرش ميخصكش وياريت بقا تمشيني من هنا وزي مقولت ليك مش هقول لحد حاجه عنك .
كريم بسخريه : ونا لو سبتك و روحتي لأهلك فاكره أنهم هيرحبو بيكي مش بعيد يخلصو عليكي وأستاذ سليم اول واحد هيخلص عليكي .
ندي بنفي: مستحيل اهلي واثقين فيا و سليم واثق فيا وهيصدقوني اني مخطوفه .
كريم وهو بيطلع تيشرت من دولاب واكلم بضحكه مزيفه
مش بعيد دلوقتي في نظر سليم خاينه ولو ظهرتي قدامو هيخلص عليكي حتي اهلك كمان ومش هيصدقو ولا كلمه هتقوليها عشان كده بقولك انسي خالص بقا حياتك زمان وخليكي في الحاضر و المستقبل معايا انا.محدش حبك غيري ياندي الكل*ب ال انتي بتحبي دا هو اول واحد هيتخلي عنك بعد ما يعرف اني دخل*ت عليكي .
ندي بدموع : لا انت كداب سليم عمرو ما يتخلي عني وهيعرف انك اعتد*يت عليا ونا مش في وعي .
كريم بديق ونفاذ صبر: تمام اوي مدام انك مصدقاه و واثقه فيه هديكي التليفون دلوقتي وهتكلمي وشوفي هيقولك اي .
وجاب ليها فون و واخدتوو وكتبت رقم سليم و بعد.عده ثواني رد .
سليم بغضب : الو مين معايا .
ندي بدموع: سليم أنا ندي .
كريم كان مدايق اوي من كلمه دي بس مسك نفسو عشان يشوف هيحصل اي بعد كده .
سليم بغضب: يا خاينه وليكي عين تكلميني مش كفايه هربتي وديني يا ندي ما هر*حمك انتي فين اخلصييييي .
ندي بدموع: سليم أنا مخطوفه مش هربت صدقني 💔.
سليم بغضب : فاكره دموع تماس*يح دي هصدقها مخطوفه اي مين الي هربتي معاه انطقي .
ندي رمت التيلفون في الأرض من كتر الصدمه ومش قادره تصدق ازاي سليم يصدق أنها هربت وأنها خاينه ومش مصدقها .
وفضلت تعيط جامد .
كريم اخد التيلفون وكلمو .
كريم بغرور: اياك تقرب منها بعد كده ندي ملكي ومحدش هيقدر يخدها مني ولا انت ولا غيرك .
سليم بغضب: تقصد اي ملكك دي يلا لتكون .
كريم باستفزاز: بظبط الي في دماغك اظن دلوقتي مش هتنفعك سلام يا سولي .
وقفل ف وشو السكه .
سليم بغضب: هقت*لكو انتو الاتنين مش هسيبكم تتهنو ابدا ورمي تيلفونو علي الأرض .
كريم شال الخط وكسر*وا عشان محدش يعرف تتبع الخط وقعد علي السرير جنب ندي ال كانت بتعيط علي الارض
كريم : اديكي شوفتي اهو كل ال قولتو حصل سليم مينفعكيش ودلوقتي حياتك هتبقا معايا انا .
ندي قامت و وقفت قدامو وقالت بكره .
ندي: اوعي تفتكر اني هفضل عايشه هنا معاك لا أنا هطلع يعني هطلع اكيد هلاقي مخرج من هنا .
كريم بكبرياء : وانتي فاكره لو عرفتي مكان البوابه هتعرفي تهربي هتلاقي الحراس مسكوكي في ثانيه انا القصر بتاعي في حراس كتير في كل مكان يعني مش هتقدري تهربي من هنا ولازم تعرفي أن خلاص أن قدرك بقا هنا في القصر دا ومعايا انا ومش عايز اسمع اي كلمه تاني مفهووووم وروحي غيري الفستان دا لانو خنقني وهتلاقي في دولاب لبس ليكي روحي غيري وراح نام علي سرير وسابها واقفه .
ندي بديق : حيو*ان بصوت واطي.
كريم : الله يسامحك يلا خلصي عشان مش عارف انام في الضوء دا .
ندي بصدمه 😳: عرف ازاي دا .
ودخلت الحمام بتحاول تقلع الفستان مش عارفه لان في رباط كتير وراه الفستان ومش هتعرف تفكو لوحدها . وفضلت تحاول مش عارفه.
وطلعت بره من الحمام وفضلت قاعده علي كنبه ومش عارفه تعمل ايه .
كريم لسه منامش قام شافها لسه قاعده ب الفستان .
كريم : لسه مقلعتيش الفستان.
ندي بحيره : مش عارفه اقلعو متقفل جامد مفيش هنا اي وحده تساعدني .
كريم : كلهم في اجازه أدلتهم اجازه لو عايزه اساعدك تعالي .
ندي : مستحيل طبعا وسبني في حالي .
كريم بعند : مدام معارضه ف هساعدك .
ندي : اوعي تقرب مني .
كريم بخبث: لو حابه اقرب معنديش مشكله .
ندي : تصدق انك مش محترم .
كريم : هعديهالك ماشي لفي بقا عشان افك ليكي الرباط .
ندي : ابعد عني بقا اوعي تقرب .
كريم وقفها بعن*ف وقالها .
كريم بغضب : اقفي بقا هفك ليكي الرباط .
ندي بنفاذ صبر وقفت .
كريم زاح شعرها لقدام وفضل يفك رباط رباط وكان وشو بيجيب عرق من كتر توتر ومش قادر يمسك نفسو و وصل عند اخر رباط و راح علي سرير نام عشان ميعملش حاجه معاها تاني .
ندي دخلت بسرعه الحمام غيرت الفستان وطلعت ب البورنص و شافت الدولاب لاقت لبس كتير اوي اختارت تشيرت طويل و بنطلون ودخلت الحمام تاني لبست و طلعت وقعدت علي كنبه وفجاه نامت من غير ما تحس
و كريم كان صاحي وشافها نايمه علي كنبه قام من مكانو و شالها و اخدها علي السرير ونايمها في حضنو ونامو سوي .
في الصباح
ندي فاقت ولاقت نفسها بين احضانو وشهقت وصرخت .
كريم بخضه: في اي ال حصل
ندي : اي ال جبني هنا ازي تنيمني ف حضنك كده .
كريم : يا شيخه خضتيني بحسب في حاجه وبعدين اتعودي أن كل يوم هتنامي في حضني .
ندي: مستحيل دا يحصل دينا مستحيل يوافق علي حاجه زي كده .
كريم : انتي متعرفيش المفاجأة .
ندي بعدم فهم : مفاجاه اي .
كريم : انهارده كتب كتابنا علشان مش هينفع طبعا تنامي في حضني كده من غير ما نكون زوج و زوجه.
ندي بصدمه 😳: اي كتب كتاب مستحيل .
كريم ٢٨ سنه راجل اعمال. ♥️بشره بيضاء عيونو خضراء طويل رياضي بارز العضلات ✨💪
ندي ٢٢ سنه خريجه فنون جميله 💖بشرتها بيضاء عيونها فيروزي شعرها برتقالي طولها متناسق ♥️وزنها ٥٠ كيلو ♥️
(ملحوظه الي بيقولو هي ندي وسليم حب ١٠ سنين ومخطبهاش ليه لان من صغرهم وهما بيحبو بعض مكانش هينفع غير كمان أنها اول ما خلصت دراسة وافقت يتخطبو 💖بس كده 💖)
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرة عشقه)
كملي الروايه