رواية اسيرة عشقه الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين رمضان
رواية اسيرة عشقه الجزء الثالث
رواية اسيرة عشقه البارت الثالث
رواية اسيرة عشقه الحلقة الثالثة
ندي بصدمه 😳: اي كتب كتاب مستحيل .
ندي بصدمه : كتب كتاب اي انت اجنن*نت لا اكيد اجن*ننت انت لو فكرت بس تعمل حاجه من كده صدقني انا همو*ت نفسي أنت سامع ومشيني من هنا بقا انا تعبت .
كريم بنظره مخيفه: انتي قولتي اجن*نت صح .
ندي بخوف منو وقامت من علي سرير بترجع لوره بخوف.
كريم بصوت مخيف : عيدي كده تاني ال قولتي ولا افكرك فاكره امبارح قولت ليكي اي اني هعديلك اي غلطه لاكن اظن انك ما بتفهميش بس دلوقتي محدش هيرحمك مني ومسكها جامد و وقعها علي سرير وفضلت تصرخ جامد. اععععععع سبنييييييي حرام عليك لاااااااا .
فجاه فاقت من النوم بتصرخ وتقول ابعد عني لااااااا .
كريم قام بفزع من صريخها .
كريم بخوف عليها : مالك ياندي في اي بتصرخي لي كده حلمتي ب حاجه وحشه ولا اي .
ندي : انت عملت اي تاني فيا منك لله وجيت جنبك ازاي هنااااا.
كريم بعدم فهم: عملت اي معملتش حاجه انا كنت نايم وصحيت علي صريخك و لمي لسانك لاني مستحمل علشان بس بحبك .
ندي بسخريه : بتحبني حب اي دا انك تخطفني وتجبني لحد هنا وتعت*دي عليا وتحبسني وخليت خطيبي يكرهني واو بجد علي حبك الرائع.
كريم بديق: هتندمي علي كل الكلام دا يا ندي وهيجي اليوم ال هتتمني انك تبقي معايا بس ساعتها هيكون فات الاوان ودلوقتي قومي انزلي حضريلي الفطار حالا في نص ساعه الاقي الفطار جاهز مفهوممم .
وقام لسه هيدخل الحمام .
وقفو صوت ندي .
ندي : انا ازاي جيت هنا علي سرير جنبك انا كنت نايمه علي كنبه .
كريم : لان مقدرتش اسيبك تنامي علي كنبه احسن ضهرك يتعبك اخدتك جنبي عشان تنامي كويس . ودخل الحمام .
ندي بتفكير : مش عارفه افهمك ابدا منين بتهتم بيا ومنين دمرتلي حياتي ودلوقتي زعلان مني مع اني كلامي صح اصلا .
وقامت بعد نفاذ صبر ونزلت تدور علي المطبخ علشان تعمل الاكل لان نبرتو كانت حاده اوي لما قالها .
وفضلت تدور علي المطبخ ولاقيتو ولاقت المطبخ بحجم الصالون بتعاهم . وكانت منبهره جدا من جمال القصر كان فخم جدا ولاقت كل انواع الاكل ووطلعت لانشون و الجبنه و بسطرمه و وخيار و طماطم وخلصت كل دا و رصتو علي سفره في المطبخ .
ولسه هتمشي لاقت كريم دخل و كان لابس تيشيرت لموني وبنطلون رياضي وكان جسمو رياضي وقد اي وسيم جدا بس نفضت كل الأفكار دي من دماغها وكانت هتمشي راح موقفها.
كريم : مش هتاكلي معايا ولا اي .
ندي : مش جعانه .
كريم : انتي مكالتيش حاجه من امبارح اقعدي كلي.
ندي بنفي : قولت مش جعانه هو عافيه ولسه هتمشي ولاكن هو مسكها جامد من دراعها وقربها ليه وفجاه وقعت بين أحضانه مغمي عليها بسبب قله الاكل .كريم شالها وحطها علي كرسي وجاب مياه وفوقها وبدأت تفوق .
كريم : عجبك كده علشان بتعندي عن قله الاكل أغمي عليكي .
ندي : ونا قولت مش هاكل وعمري ما هاكل معاك في سفره وحده .
كريم بزعل: تمام كنتي قولي كده من الاول كلي انتي الاول ونا هاجي بعد شويه لحد ما تخلصي اكل .
وسابها. ومشي .
ندي حست بتأنيب ضمير أنها احرجتو بس رجعت افتكرت هو عمل فيها اي وراحت واكله بسرعه قبل ما يجي .
وخلصت اكل وشبعت .
ولاقيتو جي تاني
كريم : اكلتي .
ندي : ايوه الحمد لله
ولسه هتقوم تمشي راح شدها ليه وقعدها علي رجلو
ندي بصدمه: انت بتعمل اي سبني .
كريم : مش قبل ما تاكليني الاول .
ندي بديق: وانت صغير اكلك متاكل لوحدك .
كريم بغلاسه : مهو طوله لسانك دي هتاكليني غصب عنك يا حبيبتي.
ندي : اللهم طولك يا روح عنيا هاكلك .
ومسكت السك*ينه وحطتها اتجاه رقبتو .
ندي بقوه : ال قدامك دي مش وحده عاديه لا ابدا انا ندي الهلالي البنت ال بتخلي سكان الشارع كلو بيترعب منها محدش فيهم يستجرا يقولي كلمه ومش هييجي واحد زيك انت ال هيخليني اتكسر سامع ورمت السك*ينه وقامت من علي رجلو ومشيت من قداموو .
كريم بضحك : والله وقعت يا كريم في واحده هتغلبك وهتتعبك لحد ما توقعها بس كلو يهون علشانك يا روحي ❤️.
كريم بضحك: شرسه اوي بس بحبك وهعلمك الادب من جديد 😂♥️.وفضل ياكل
طلعت ندي علي جناحو فوق و قالت ميكونش انا اسمي ندي الا لو خليتك تزهق مني وتمشيني بنفسك .
ودخلت على البلكونه وقد اي ريحه الهواء كانت حلوه والبحر شكلو حلو اوي فضلت واقفه مستمتعه ب الهواء ونزلت دمعه من عينها وكانت نفسها تفتكر أنها في حلم ومكانش كريم خطفها وكانت هتعيش احلي عيشه مع سليم حب عمرها
لاكن اكتشفت أن سليم طلع ميستهلش حبها لانو اتخلي عنها. صدق كلام تاني عليها .
وقطع شرودها علي كريم ال كان حاضنها من ضهرها .
ندي بديق : ابعد عني متقربش مني .
كريم بحب : اديني فرصه وانا اسبتلك حبي ليكي انتي متعرفيش أنا تعبت قد اي عشان اجيبك هنا. تبقي قدام عيني طول الوقت .
صدقيني يا ندي كل ال عملتو معاكي عشان بحميكي.انتي فاكره اني كده اذيتك لاكن ب العكس انا بحميكي انتي متعرفيش أنا مهوس بيكي قد اي انا بحبك اوي يا ندي اديني فرصه وحده وانا اثبتلك دا .
ندي بكسره : كان ممكن اديك فرصه يا كريم بس لو مكنتش اعتد*يت عليا مكنتش كرهتك.كل الكره دا
ندي : كان ممكن يكون في امل اني احبك لو مكنتش اعتديت عليا يا كريم لاكن انت خسرتني علشان نفسك انت مش علشاني انت مفكرتش غير في نفسك ومصلحتك .
لانك عمرك ما هتحس با احساس البنت لما بتخسر اعز ما تملك لو كنت فعلا بتحبني مكنتش عملت كده فيا كان ممكن نتقابل في ظروف احسن من كده كنت ممكن احبك لاكن انت لا اختارت الطريق الغلط .
كريم حس بخزلان من كلامها وسابها ومشي من جناح كلو ونزل تحت وقلع تشيرتو ونزل حمام سباحه وفضل يسبح وكل كلامها كان بيتردد في عقلو ومش عارف يعمل اي تخليها تسامحو وفضل يفكر كتير لحد ما لاقا حل وطلع من المسبح ونشف نفسو و اخد تيلفونو و اتصل علي اختو سلين تيجي هي ال هتقدر تساعدو أن ندي تحبو .
كريم اتصل علي سلين .
سلين : الو يا حبيبي عامل اي وحشني .
كريم بحب : الحمد لله يا حبيبتي عايزك تيجي عندي القصر بكره .
سلين بمشاكسه: اوبا المزه جبتها القصر .
كريم بضحك: ايوه بس عايزك تيجي عشان تساعديني .
سلين بمرح :اكيد هاجي هنزل علي أول طياره واجيلك ♥️
كريم بحب : كنت عارف انك اصيله يا بنت سيوفي .
سلين بغرور: طبعا يابن سيوفي دنا سلين . يلا سلام .
كريم بضحك: مغروره زي اخوكي 😂.
و طلع فوق عند جناحو تاني شاف ندي ماسكه السك*ينه .
كريم بخوف : نددددديييي .
وجري عليها بسرعه واخد منها سك*ينه .
ندي : مالك بتصرخ لي كده هات سك*ينه .
كريم :ادهالك عشان تق*تلي نفسك انتي اجننتي .
ندي بسخريه: اق*تل نفسي ليه امو*ت كا*فره علشان ال عملتو فيا هات يبني سك*ينه اقطع التفاحه هات .
كريم : كنتي هتقطعي بيها تفاحه ما كنتي قولي كده من الاول خضتيني و رمي سك*ينه وحضنها جامد لانو اعصابو سابت أن ف لحظه كانت ممكن تسيبو .
ندي مش عارفه تبعد لانو كان مسكها جامد وشمت ريحتو الي سحرتها ونست انو حضنها .
كريم بدون مايحس بدأ يحس*س علي ضهرها
ندي فتحت عينيها وزقتوو جامد وراحت ضر*بتو ب القلم .
ندي بدموع : انت واحد زباله مشيني من هنا بقاااا أنا تعبت .
كريم بلجلجه: ندي مكنتش اقصد والله.
ندي : كداب اياك تفكر تلمسني تاني يا زباله .
كريم بغضب شديد من أسلوبها وراح رماها علي سرير ونام فوقيها وهي كنت بتعيط من الخوف لاحسن يع*تدي عليها تاني .
كريم بغضب :مسك فكها جامد وقال بزعيق أنا مستحمل اسلوبك القذ*ر وقله ادبك من امبارح وساكت كل دا عشان بحبك لاكن تتعدي حدودك معايا لا طز في الحب و ادوس عليه فاهمه لو لاقيتك تاني قللتي ادب معايا ياندي صدقيني مش هعت*دي عليكي تاني لا. دا هيبقا كل ليله سامعه عشان متفتكريش اني ساكت وبهزر انا كل دا بعدي فاهمه لاكن مفيش وحده تقدر تتجرأ تقولي كلمه سامعاااااا .
ندي بخوف شديد:س..اااا…ممم…عا…
وقام من عليها وراح يجيب لبس ليه لان هدومو كانت مبلوله .
واخد الهدوم ودخل الحمام عشان يغير هدومو .
ندي قامت بسرعه من الخوف وخرجت من الجناح لأنها بقت مرعوبه منو وهتحاول أنها تتفادي الحراس وتهرب من القصر خالص .
ونزلت جري تحاول تدور علي الباب وتخرج وفضلت تدور لحد ما لاقيتو .
وخرجت من الباب و لاقت كميه حراس واقفه .
ومش عارفه تعمل اي فكرت تعمل خطه .
علشان تهرب
راحت ليهم عملت نفسها معيطه
ندي ببكاء : بسرعه كلكو اطلعوو فوق عند كريم واقع علي الارض قاطع النفس بسرعه اطلعوو كلكو بسرعااااااا
كلهم جريو بسرعه لفوق .
وهي راحت هاربه بسرعه وفضلت تجري كتير اوي لحد ما تعبت ولاقت عربيه قدامها لاقت واحد راكب فيها ولسه بتفتح لاقيتو سليم وكانت لسه هتفرح
وفجاه افتكرت آنو ممكن يقت”لها ف جريت بسرعه من قداموو
سليم نزل بسرعه وجري وراها وراح مسكها
ندي : سبني يا سليم بقا سبني .
سليم بشر : وانتي فاكره هسيبك لازم ادوق زي ما هو داق هو حلو لي و وحش ليا .
ندي خافت جدا وانصدمت صدمه عمرها أن ازاي سليم يبقا بي القذ*ارة دي راحت ضر”بتو جامد في بطنو وفضلت تجري وهو اتوجع جامد من ضر*به بس فضل يجري وراها لحد ما وقعت وهو راح مسكها وادها خب*طه علي دماغها اغمي عليها .
وشالها اخدها علي عربيته .
واتجه الي بيتو في المزرعه .
ونزلها من العربيه شالها ودخلها جوا البيت و ودخل علي اوضتو ورماها علي السرير وبدأ يقلع تشيرتو و وبدأ يتكلم
سليم بشر : انا مستني اللحظه دي من زمان بس الاسف كان نفسي انا الاول بس مش مهم المهم انك قدامي ومحدش هينجدك مني ووووووو.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرة عشقه)