روايات

رواية اسيرة الوحش الفصل الخامس 5 بقلم سجدة

موقع كتابك في سطور

رواية اسيرة الوحش الفصل الخامس 5 بقلم سجدة

رواية اسيرة الوحش البارت الخامس

رواية اسيرة الوحش الجزء الخامس

اسيرة الوحش
اسيرة الوحش

رواية اسيرة الوحش الحلقة الخامسة

فهد: شرطي انو انتي هتبقي خدامه عندي
سجدة بسرعه: موافقه
فهد: خلاص اتفقنا تصحي الساعه 7 الحمام بتاعي يجهز وتنزلي تحضري الفطار وتطلعي تنضفي غرفتي وبليل تحضريلي الغدا والشاي والقهوة يدخل مكتبي وطبعا الكلام ده مش هيستمر كتير هديكي فرصه وبعدين هاخد حقي الشرعي
سجدة: تمام انا هنام فين
فهد بيشاور علي الارض: هنا
سجدة: تمام وبتاخد غطا وبتنام
بتصحي سجدة الساعه 7 بتحضر لفهد الحمام وبتنزل علشان تحضر الفطار بتلاقي فاطمه بتقولها: ايه الي منزلك بدري كده
سجدة: نزله احضر الفطار لفهد
فاطمه بشهقه: في عروسه تحضر الفطار يوم الصباحيه
سجدة دموعها بتنزل وبتقول: نصيب
فاطمة بزعل: مالك يا حبيبتي فيكي ايه
سجدة بتحكيلها كل الي حصل من ساعة مقابلت فهد
فاطمه: معلش يحبيبتي فهد عصبي وطبعه صعب بس قلبه طيب
سجدة بتعيط زي الاطفال وبتقول: ده معندهوش رحمه
فاطمه بابتسامه: ان شاء الله يحبيبتي انتي تغيريه
سجدة بخوف: يلهوي ده تلقيه صحي ولو ملقاش الفطار هيموتني
فاطمه: متخفيش انا مجهزاه
بينزل فهد وبيقول بصوت عالي: سجدة
سجدة: نعم
فهد: الفطار جاهز
سجدة: ايوه علي السفره
فهد بيقعد علي السفره يفطر وسجدة بتكون وقفه جمبه وبتقوله: محتاج حاجه تاني
فهد: اقعدي افطري
سجدة: شكرا شبعانه
فهد: براحتك متفكريش انو انا مهتم بيكي لاء بس علشان تستحملي الي هتشوفيه وبيقوم من علي السفره
سجدة بتلم الاكل وبعدين بتطلع الاوضه علشان تنضفها بتفتح الباب بتلاقي فهد واقف مش لابس غير بنطلون
سجدة بصراخ: يماما
فهد بعصبيه: ايه شوفتي عفريت
سجدة: مش المفروض تراعي انو في بنت معاك في الاوضه
فهد: اولا انتي الي دخلتي الاول ثانيا البنت دي تبقي مراتي
سجدة بكسره: وحضرتك مش ملاحظ انو البنت دي الخدامه بتاعتك ولا انت متعود علي كده مع كل الخدم
فهد بوقاحه: اه
سجدة: تمام ممكن تلبس هدومك علشان انضف الاوضه
فهد باستفزاز: لا مش طالع نضفي وانا قاعد
سجدة: تمام وبتبدا تنضف بتخلص سجدة تنضيف بعد ما بتخلص فهد بيلبس وبيروح الشغل سجدة بتنام و بيحل المساء وبتنزل تحضر الغدا فهد بيتغدي وسجدة بتشيل الاكل ووبتعمل الشاي وبيطلعو غرفتهم فهد بيكون قاعد بيشتغل علي اللاب توب بيلاقي سجدة بتقوله: ممكن اطلب طلب
فهد: اتفضلي
سجدة: ممكن تجبلي كتبي وارجع الجامعه
فهد بعصبيه: لاء وانا قولت قبل كده مفيش جامعه
سجدة بدموع: انت بتعمل معايا كده ليه ليه مصر تجرحني كل ده علشان ضربتك بالقلم قولتلك مستعده اتاسفلك ولا انت مفيش في قلبك رحمه وليه بتستقوي علي ست الرجولة انك تستقوي علي ست بس انت مش راجل
فهد عيونه بتسود وعروقه بتبرز بيقولها بصوت هز انحاء القصر: انا مش راجل طب تعالي اعرفك انا راجل ولا لاء
وبيمسكها من وسطها وبيبوسها بعنف وهيا بتصرخ وبتستنجد بحد ينقذها وبيرميها علي السرير وبينام فوقيها بيلاقي سجدة بتقوله بصوت متقطع: ا احنا اتفقنا انك مش هتقربلي ابعد بالله عليك
فهد: وانا رجعت ف كلامي وبيقطعلها البيجامه ولسه هيكمل سجدة بتصرخ صرخه قويه: لاااااا وبغمي عليها
فهد بيقوم من فوقها وبيفوقها وبيقولها: بطلي تمثيل وقومي
سجدة مش بترد فهد بيشيلها وبيحطها في البانيو بترتعش سجدة وبتصعب علي فهد بيغيرلها هدومها وبعدين بيخدها ف حضنه وبينام
سجدة بتهلوس بليل وبتقول: لاااا بالله عليك يافهد متقربليش
فهد بيقوم مفزوع من النوم بيلقيها كده بياخدها ف حضنه وبيهديها: اهدي متخفيش مش هقربلك بترجع سجدة تنام
بيحل الصباح وسجدة بتصحي بدري تنزل للداده وبتقولها؛: انا عايزه اطلب منك طلب
الداده: اطلبي يحبيبتي
سجدة: انا”””””’
يا تري سجدة عايزه ايه من الداده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرة الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى