رواية اسلام الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جاسمين محمد
رواية اسلام الجزء الحادي والعشرون
رواية اسلام البارت الحادي والعشرون
رواية اسلام الحلقة الحادية والعشرون
اسر عمال يرن محدش بيرد وقلق جامد راح رن علي سيف
اسر… سيف
سيف… ايو يا اسر
اسر… اسلام طلعت من الشركه من ايمتا
سيف بحزن… اسلام عملت حدثه وحالتها صعبه..
اسر بصدمه… انت بتقول اي هي لسه مكلماني من ربع ساعه لا مستحيل خليها تكلمني
سيف بحزن… والله عملت حدثه وهي في العمليات دلوقتي
اسر قفل في وش سيف ونزل جري ركب العربيه عشان يرجع عند اسلام
اسراء بعياط… هي يادكتور اختي عامله اي
الدكتور… حالتها صعبه بس ادعولها واه الجنين فقدنه
اسراء قعدت علي الكرسي بعياط… يارببب يارب
سيف قعد جنبها يؤاسيها… اسراء اهدي اسلام هتكون كويسه
اسراء بعصبيه… ابعد عني يا سيف
سيف بستغراب… مالك في اي
اسراء… ابعد عني وعن اختي وامشي من هنا اخلصصصص
سيف بعصبيه…. لا مش همشي لام فهميني في اي
اسراء بصتلوا بقرف وسكتت سيف بصلها بستغراب وتلفونه رن راح مشي بعيد شوي عشان يرد علي ملك
سيف… نعم عايزه اي تاني
ملك… بتكلمني ليه كدا بس انا عملت اي
سيف… ملك لو اسلام حصلها حاجه والله مهسيبك في حالك انتي سامعه
ملك بعصبيه… انت متعليش صوتك عليا انت سامع واعملها اي اسلام دي ياك تموت ونخلص انا مش عارفه بتحبوها علي اي انتو الاتنين
سيف…. تصدقي انك تستاهلي كل اللي اسر بيعملوا فيكي واه صح اسر عمرو ما لمسك روحي شوفي مين اللي لمسك ياحلوه
ملك بجنون وبصدمه… لا انت كداب اي اللي بتقوله ده
سيف.. ابقا اسالي اسر وانتي هتعرفي مين فينا كداب سلام ياحلوه وقفل السكه في وشها
ملك قعدت علي السرير تكلم نفسها.. لا اكيد هو بيكدب عليا عشان عملت كدا لا مستحيل اللي لمسني اسر لا اكيد ده بيكدب انا مستحيل اصدقه مستحيل
الدكتور طلع من العمليات واسراء جرت عليه
اسراء… ها يادكتور اختي عامله اي
الدكتور… حالتها الحمدلله مستقره بس محدش يصدمها بانها فقدت الجنين دلوقتي عشان حالتها متتدهورش
اسراء بحزن… حاضر بس هو ينفع اشوفها
الدكتور… اه بس هي لسه ما فاقتش
اسراء… مش هعمل اي صوت جنبها خالص
الدكتور… تمام اتفضلي ادخلي شوفيها في اوضتها
اسراء دخلت وقعدت جنب اسلام وبحزن… الف سلامه عليكي ياحبيبتي
اسر وصل المستشفي ونزل من العربيه وطلع جري علي اوضه اسلام ودخل لقي اسراء قاعدها جنبها
اسر بلهفه…. اسلام عامله اي دلوقتي
اسراء انهارت في العياط… اسلام الحمدلله حالتها مستقر بس فقدت الجنين
اسر حزن جامد بس حاول يخفي حزنه… المهم هي كويسه وراح قعد جنبها علي السرير وحط ايدو علي وشهاي ومسك ايدها باسها وبحزن… حبيبتي قومي طمنيني عليكي عشان خاطري والله مهسيبك لحظه تاني لوحدك انا اسف
اسلام بدات تفتح عينها وبتعب… اس اسر اسر
اسر بلهفه… قلب اسر نعم
اسلام حطت ايدها علي بطنها وبتعب… ابننا كويس صح
اسر… ابن…. اسراء شاورتلوا بانه ميقولهاش وبلهفه
اسراء.. المهم انتي عامله اي طمنيني عنك
اسلام… المهم طفلي هو كويس صح انا ليه حاسه ان في حاجه
اسر واسراء بصه لبعض
اسر… مافيش حاجه ياقلبي هيكون في اي المهم انتي اتحسني عشان نطلع من هنا ولا عاجبك المستشفي
اسلام بعياط… طيب احلف بحياتي ان طفلي كويس
اسر وطي راسه ومقدرش يتكلم
اسلام انهارت في العياط… انا كنت حاسه هتولي ابني ليه يموت ويسيبني اععععععع
اسر… اهدي عشان خاطري
اسلام… اسر هتلي ابني طيب ارجوك ده الحاجه اللي كانت حلوه بينا ده يمكن الحاجه اللي كنت عايزني معاك عشانها
اسر بعصبيه… انتي اتجننتي انا عايزك انتي بس انا لم حبيتك مكنش هو لسه جه انتي لو حصلك انتي حاجه انا كنت هموت فيها ولو علي الطفل ربنا هيعوضنا غيرو بس قومي انتي بالسلامه
اسلام بعياط….. والله انا قبل معدي الطريق كنت باصه حلو ومكنش في اي عربيات مش عارفه جت منين دي
اسر… اهدي طيب وحضنها وفضل يهدي فيها لحد مهدت ونامت من كتر العياط راح مرقدها وبص لـ اسراء
اسراء… بتفكر في اي
اسر… هم ممكن يعملولها الحادث دي عادي صح
اسراء بتفكير… مستحيل بس سيف معانا من الصبح…
سيف دخل الاوضه ومخبطش وبلهفه… اسراء اسلام عامله اي وبيبص لقي اسر موجود سكت
اسراء… الحمدلله كويسه
سيف… طيب الحمدلله ازيك ياصحبي جيت ايمتا
اسر… جيت من شوي
سيف… حمدالله علي سلامتك
اسر… الله يسلمك سيف
سيف… نعم
اسر… النهارده اخر يوم في الاتفاق عايزك تجهزلي ورق الطلاق بما ان الطفل خلاص
اسراء بصت لـ اسر بصدمه وسكتت
سيف… اسر استنا طيب لم تصحي ووتبقا كويس انا كنت عارف ان اللي مخليك مش هطلقه الطفل بس استنا لم صحتها تتحسن
اسر بص لأسراء… لا دلوقتي كويس روح بس جهز الورق
سيف… حاضر اسيبكم انتو طيب
اسر…تمام روح
سيف طلع وقفل الباب
اسراء بعصبيه… انت اتجننت عايز تطلق اختي
اسر… اهدي انتي التاني انتي شوفتي هو قال اي هم كانوا معتقدين ان انا لسه مع اختك عشان الطفل عشان كدا اتخلصوا منه افهمي بقا انا مستحيل اسيب اختك يامجنونه انتي التانيه
اسراء بصدمه… فعلا حتي هو ابتسم لم قولتلوا يجهز ورق الطلاق
اسر… صدقتي بقا انهم هم اللي السبب في اللي حصل بس والله مهسيبهم ونفس الحادث ده هيحصلهم هم الاتنين في نفس المكان وبعدين هصفي حسباتي معاهم
اسراء… اسر اسلام لو عرفت هتزعل جامد
اسر… اهدي بس ومسك التلفون وطلع بر عمل كام مكالمه وبعد شوي رجع
اسراء وهي قاعدها جنب اسلام… رحت فين
اسر… اسلام عامله اي دلوقتي مصحتش
اسراء… اسر عملت اي
اسر… روحي هاتي اكل لـ اسلام عشان اكيد جعانه
اسراء… اسر طمنيني عشان خاطري
اسر… متخافيش حق مراتي وابني اللي حرموني منه جبته يلا بقا سيبيني شوي مع مراتي وروحي هاتي الاكل
اسراء… اسلام هتزعل منك علي اللي عملتوا
اسر بعصبيه… يعني عاجبك اللي هم عملوا ده وانا خلاص مش هسكت لحد فيها تاني وطظ في عمي علي الورث مش عايز منه ورث انا مش عايز غير مراتي ولم صحتها تتحسن هاخدها واسافر وابدا اشتغل من الاول واكون نفسي
اسراء…. بس كان ممكن تبلغ عنهم
اسر… هيطلعوا بفلوس وابقا معملتش حاجه المهم روحي هاتي الاكل قبل ميجي والمستشفي تتقلب ومتعرفيش تروحي
اسراء بخضه… انت لحقت خطتت وعملت احيييي
اسر.. ههه مافيش وقت يلا بس روحي
اسراء… وربنا اختي متجوزه مجنون
اسر… مجنون في حبها والله واللي هيقرب منها ولا هيلمس شعرها منها هنسفوا من علي وش الارض واصل يحمدو ربنا علي انهم اتكسرو بس هههه
اسراء… يحمدو ربنا انا اروح اجيب الاكل
اسر… هههه شاطره
اسراء طلعت واسر راح يقفل الباب ورها
اسلام… ليه تعمل كدا
اسر وقف مكانه متحركش
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسلام)