رواية ارهقتني عيونها الفصل العاشر 10 بقلم نورا كرم
رواية ارهقتني عيونها البارت العاشر
رواية ارهقتني عيونها الجزء العاشر
رواية ارهقتني عيونها الحلقة العاشرة
وفي ليله الخطوبه في صباح اليوم
مع اشاعه الشمس المشرقة
استيقظ فريد من نومه ولكن تذكر بأنه كان يحلم بريتال وهي تبكي بشده ولكن كان يحوطها بيده وكأنه يحاول أن يحميها من شي ما وكان يركض بيها بعيدا عن جميع الناس لم يخرج الحلم من باله ابدا،ارتدي ملابسه وذهب إليها سريعا لايطمائن عليها ..ولكن تفاجاء بها أنها غير موجوده في المنزال ….ذهب سريعا إلي الأسفل وجده ولدته جالسه وتقراء بالقران
فريد بخوف:ماما انا روحت اوضة ريتال ملقتش ريتال هناك هي فين
سهير بابتسامه= طب قول صباح الخير الاول هههه اي اهدي كده هي راحت مع اختك البيوتي سنتر انت نسيت انو النهارده خطوبت اختك ولا اي
فريد بغضب=بس يا ماما هي لي تاخودها معها بدل هي تعبانه واللهي لوريها البنت دي
سهير بحب=خلاص يا حبيبي متخفش واطلع الجنينه يلا خليك مع بابك لحد ميجي الليل وشيك علي العمال عشان بيظبطو الجنينه للخطوبه يلا روح اشرف عليهم يلا ومتخفش هاتجي بالليل وهتشوفها قالت كلمتها الاخير بغمزه =عقبال مفرح بيكي يا حبيبي يلا روح
فريد بتنهيد عميق=يارب استرها …ذهب إلي ولدها الي كان في غايه السعاده وهو بيرتب لبنتو الوحيده حفل خطوبتها زي اي اب هيخطب لبنتو أو هيجوزها …..
فريد بحب وابتسامه =اي يا حجوج باين عليك مبسوط اووي
عثمان بفرحه=هههه طبعا طبعا فرحان إنهارده احسن يوم في حياتي وانا هشوف بنتي ونور عيني عروسه عقبالك يا فريد واشوفك احسن عريس ….
فريد بحب =ضم والده وقال ربنا يخليك لينا يا رب ياحجوج وتفضل معانا العمر كلو ……)
عثمان =طيب يا حبيبي بما انك جيت يبقا هخوش انا جوه وخليك انت هنا مع المصممين
فريد =حاضر يا بابا
__________________
وفي بيت جوري )”
كانت تتحدث بالهاتف بغموض =بقولك اي اعمل الي بقولك عليك واسكت ماشي
المجهول=بس دي تكلفتها عليا اوووي
جوري بعصبيه=
يبني انت متخلف اعمل الي بقولك عليك واسكت عايزه انهارده اشوف الكسره فعيون الكل قالت كلمتها الاخيره وهي تضحك بخبث
المجهول=عولم وينفذ بس نفذي انتي كمان والا هعمل حاجات كتير اوووي مترضكيش
جوري بحده زفرت بضيق=ماشي ماشي يلا سلام قفلت الهاتف وعلي وجهها معالم الشر وتضحك بخبث …….)”
__________________
وفي أحد البيوتي سنتر المشهوره
كانت ريتال ومايا يدخلون مع بعضهم و الثالثه فيروز الي جت بعزومه من مايا ….
دخلو الي البيوتي سنتر من شكلو الفخم فهمت انو المكان ده فخم جدا ومبيجهو غير الأغنياء بس
مايا باستغراب=مالكو متسمرين لي كده متخوشي يا بنيتي انتي وهي
ريتال بخجل=يعني هو مش البيوتي سنتر ده غالي شويا علينا
مايا بابتسامه=بجد هي دي مشكلتك منا عارفه وبعدين انتي بقا تجهزي اوووي عايزكي احلا مني النهارده ماشي قالت كلمتها الاخير بغمزه
ريتال بابتسامه =انا ازي وانتي العروسه
مايا بمرح=اهو هو كده
فيروز بستغراب=طب انا بعمل اي هنا
مايا بابتسامه=بختصار انتي بقيتي صحبتي وجايا تعملي معانا محدش يتكلم في فلوس خالص النهارده يبنتي يعني اي فلوس اصلا ميشلش همها غير الي مبيعرفش يعيش المهم يلا انا هطلب من البنات تظبتكوم تممم
فيروز وريتال بمرح =تممم
جاءت فتاه من بعيد مع ابتسامه جميله
سلمي بتفاجاوء=اي ده مايا عامله وحشاني موووت
مايا قامت بحتضانها=وانتي كمان اوووي
ابتعدت عنهاسلمي بتعجب=امال مين القمرات الي معاكي دول
مايا بابتسامه=دي ريتال صحبتي ودي فيروز صحبتي بردو
بوصي يا ستي بقا انا النهارده خطوبتي اوكي
سلمي بابتسامه=اوكي …الاول بس الف مبروك
مايا بابتسامه=ههه اله يبارك فيكي يا حبيبتي
مايا=انا جيتلك النهارده تظبتينا انا والبنات انا عارفه هتقوليلي جايا متاخر بس عادي
قدامك من هنا لحد الساعه سبعه اوكي
سلمي بابتسامه=اوكي
اتفضلو معايا
دخلو الي مكان مخصص لي ميكب ارتست
سلمي=اتفضلي يا مايا انتي معايا والبنات هتهتم بالقمرات الي معاكي
مايا بابتسامه= اوكي …يلا يا ريتال روحي انتي وفيروز مع البتين دول
وبعد ساعه كانت تجلس مايا مع سلمي وهي تشرح لها ما هو نوع الميكب الذي توريده
=بوصي يا ستي انا عايزه هادي جدا سنبل كل الالوان تبقا توربي اكتر فاهمني انتي طبعا وهتظبتيني
سلمي بمرح=طبعا من عيني
كانت تجلس فيروز مع واحده آخره وهي تتطلب نوع ميكب معين
لكن عند ريتال كانت تجلس علي الكرسي وتأتي فتاه من بعيد متعجبه من جمالها
الفتاه بتعجب=هو انتي حضرتك جايا تعملي اي
ريتال بعدم فهم ابتسامت بستغراب=يعني انا جايا اعمل ميكب
الفتاه بستغراب وابتسامه جميله=انتي تعملي ميكب حضرتك مش محتاجه خالص انتي قمرررر اوووي
ريتال بابتسامه جميله=شكرا
الفتاه بمرح=متخفيش هظبطك هحوطلك ميكب خفيف خالص لانك فعلا مش محتاجه
ريتال بابتسامه بهدوء=تمم شكرا
وبعد ساعتين من الوقت من وضع الميكب ذهبت مايا لتبديل ثيبها وترتدي فستان بمكان مخصص في البيوتي سنتر
بعد قليل خرجت فيروز أولهم وكانت ترتدي فستان في غاية الجمال بلون اللينك سق ياخوذ وضع جسدها وتركت شعرها الناعم منسدل علي ظهرها بتصفيف مرتب
وبعد قليل خرجت مايا وكانت عروسه جميله جدا ترتدي فستان بلون البيچ مجسم من فوق ينزال بنفشه بسيطه جدا يمل كتف واحد والآخر بكم طويل وكانت ترفع شعره بشكل مهذب ونظيف وتصفف بترتيب
كان جميعهم مبهورين بامايا وشدة جمالها حقا كانت جميله
حتي خرجت الأمير ريتال وهي في احسن إطلالتها حتي انبهار بها كل من في المكان كانت شديده الجمال بشكل لا يوصف تضع ميكب رقيق يبرز لون عينها الجميله وترتدي فستان احمر جلبهوو لها فريد مخصوص
يميل من الاكتفاء كا فستان سندريلا وذو نفشه رقيقه ذو لمعه بارقه تزيد من جمال الفستان وتجعلها توضي كا النجمه
فيروز ومايا في نفس واحد وتعجب شديد=اي القمررررررر ده
ريتال بتفاجاوء ابتسمت بلطف=ههه اي ده حلو اوووي كده
مايا بمرح=توتوتو كده بدأت اقلك هتخطفي مني الاضواء
ريتال بابتسامه جميله=انتي الي قمرررر اوووي النهارده اجمل عروسه شفتها عيني بجد
مايا بحب=حبيبي
فيروز=بجد مش قادره اصدق نفسي اي الفستان الخطير ده مين جبهولك
ريتال بابتسامه حب=فريد
مايا بإعجاب وتعجب شديد =اووووووف فريد مكونتش اعرف انو ذقو تحفه كده
ريتال بابتسامه=فعلا تحفه
وبعد لحظات جاء ابراهيم لياخوذ مايا والفتيات من البيوتي سنتر وكان مبهور بها جدا فكانت في غاية الجمال وهو يرها كا اميره لها وهو الأمير ….
____________________
وفي المساء في قصر الالفي، كان يقف فريد بغرفته يرتدي بداله شيك جدا بلون الاسواد مع قميص بلون الابيض ،مع بيبيونه بلون الاسواد،
يصفق شعره بترتب، ذادت من وسامته أكثر ،كان يقف أمام المراه وهو يشتاق وبداخله الكثير من المشاعر المختلطه، نزال إلي الأسفل ووجده
، الضيوف بدأت بدخول وكان يستقبلهم عثمان ولده ذهب فريد إليه ووقف بجانبه، فريد وكان علي عجله فهو اشتاق كثيرا الي ريتال اشتاق بأن يغرق بعينها كما يفعل ,وقف عمر صديقه بجانبه بتساول وفضول=هي صحبت ريتال جايا معها
فريد= معرفش واللهي
بصله بغمزه وابتسامه مكر= اي البنت دي دخلت بالك لدرجادي
عمر بابتسامه=هي بنت جميله ومودبه اوووي وانا صراحه حبيت ده فيها بس لسه مش متاكد اوووي اني بحبها يعني
فريد بضحك=هههههه كل ده ومش متاكد دانت واقع خالص يبني
عمر بمكر وابتسامه=بقا انا الي واقع يعم شوف نفسك مش قادر توقف ثابت ولا علي بعضك من الصبح
فريد بابتسامه=ماشي ماشي يا صحبي
جاءت الضيوف وابداء فريد وعمر وعثمان يستقبلهم وكانو من أهل العريس الي وصلو بدري قبل معادهم وكانو ناس في غايه الرقي…..كانت تدخل الي الحفل امراءه صارمه واضحه أنها قويه الشخصيه وكانت ولدت العريس مدام ناريمان زوجه عم فريد وولدت ابراهيم
عثمان باحترام=اهلا وسهلا مدام ناريمان اتفضلي
ناريمان بابتسامه=اهلا بيك عثمان بيه امال في سهير هانم
شاور عثمان علي مقعد كانت تجلس عليه سهير ذهبت اليها لترحب بها وتجلس معها وبدأت ولدت العريس ترحب بمان يأتي الي الحفل من عائلتها والضيوف الخاص بها …
ناريمان بابتسامه=اهلا وسهلا بيكم اتفضل معايا ..وأمرت الجرسون يحطلهم ضيافه ثاوني هرجعلكم تاني
ذهبت ناريمان الي عثمان الوقف علي الباب بقلق=امال الولاد اتاخرو لي كده
عثمان بابتسامه=انا لسه مكلم ابراهيم وهو قالي أنهم علي الطريق
كان فريد يقف علي احر من الجمر يشتاق الي هذه الفتاه ذهبت ناريمان لتسلم عليه عندما رائته
ناريما بابتسام =فريد عامل اي
فريد بابتسامه جذابه:الحمد لله ازي حضرتك ناريمان هانم
ناريمان=بخير يا حبيبي جري اي مش ناوي تفرحنا بيك ولا اي
فريد بابتسامه جذابه=ممكن قوريب و قوريب اوووي كمان
ناريمان بضحك=ههههههه أااااه يبقا اكيد في في بالك عروسه في هذه اللحظه دخلت جوري ومعها ولدتها سوزان.
الذي رحب بهم عثمان
ناريمان وهي بتشاور علي جوري بابتسامه=هي دي عروستك الي في بالك صح
فريد وهو ينظر إلي جوري الذي تنظر له بحب بدالها نظرتها بجمود=لا يطنط مش هي
ناريمان بستغراب=اممم مش هي دي جوري
فريد هز راسه بالإجابة=ايوه هي
ناريمان بحيره=الله امال انا ابراهيم قالي قبل كده انك بتحبو بعض
فريد =صحيح بس انا حليا لا
حاول فريد الهرب من تساؤلات الكثيره من ناريمان ,ذهب ووقف عند الجرسون ليحتثي مشروب….
ابتلع لُعابه بصعوبه من كثره إعجابه لكن ما كل هذا الجمال يا الله فهو حتي لم ينظر إلي اخته
وكان عمر يقف بجانبه الذي أيضا تفاجاء بدخول فيروز في احسن ظهورها كانت جميله للغايه لم يشعرو بانفسهم إلا وهم يذهبون الي هناك
سلم فريد علي مايا وإبراهيم بساعده كبيره وهو ينظر إلي مايا بحب الذي كانت أيضا في غايت الجمال ,كانت عروسه جميله جدا
وقفت جوري من بعيد وهي تراقب ريتال بحقد علي كثره جمالها وعلي فريد الذي ذهب إليها …علي الفور
فريد بحب=الف مبروك يا حبيبتي
الف مبروك يا ابراهيم عقبال الجواز
ابراهيم بحب وابتسامه جذابه=الله يبارك فيك يا حبيبي ، نظر إلي ريتال الوقفه بجانبه
وأكمل بغمزه مع ابتسامه مكر=عقبالك انت كمان
ابتسم فريد من قلبه علي ما فعله ابراهيم ذهب فريد الي ريتال الذي تفجاءت بها يمسك يدها امام، الجميع بحب بالغ اخذها فريد وذهب بها بعيدا، تحت أنظار جوري الذي كانت تشتعل وتحت أنظار ناريمان الذي كانت تراقب كل ما كان بالحفل خصوصا هذه الفتايات الجميلات هم ريتال وفيروز،
ذهبت لعثمان بفضول واعجاب شديد=هما مين دول يا عثمان بيه …ومين البنت الي وقفه مع فريد دي دي شبه سندريلا
عثمان بابتسامه حب وهو ينظر إلي ريتال=اممم هي فعلا حلوه اووي دي صحاب مايا
ناريمان بتفاهم =ااااه فهمت
لنذهب الي هذا العاشق
الذي امسك يدها وذهب بعيدا عن الناس يخاف أن يلامحها أحد غيره ويقع في حب عينها
فريد بإعجاب وحب ومشاعر كتير متلغبطه جوه ابتسم بعفويه=انتي حلوه اوووي انهارده …ووي كل يوم يعني بس انهارده بذات
ريتال بخجل =شكرا اوووي يا فريد
أكملت بتعجب=بس هو انت جبتني هنا لي
فريد بحب وهو يقترب منها=كونت عايز اطمن عليكي جيبتك بعيد عن الناس ..
ريتال بابتسامه جميله:انا كويسه اووي متقلقش عليا
نظر فريد الي رأسها ووضع يده علي وجنتيها يتفحصها بعينه كان يتمني تقبلها ،الان ولكن من هو …هو ليس زوجها ولا حبيبها حتي
ريتال بخجل من لمسته:انا انا هروح لمايا عشان اكون جنبها
جذابه فريد إليه مع نظر حب=خاليكي شويا كمان عشان خاطري
ريتال بابتسامه وخجل=حاضر
وذهبو العريس والعروس الي المنصه وتشعل الاغنيه الرومنسيه لعمر دياب معاك قلبي وكانو يرقصون عليها سلوووو
جذب فريد ريتال وقال=تجي نرقص
ريتال بخجل وتوتر=بس هو انا مش بعرف
فريد بحب=أعلمك تعالي
ذهب بها فريد علي المنصه الذي كانت تقف عليها مايا وإبراهيم أيضا وبعضا من الناس الذي متعجبين من جمال هذه الفتاه من هذه التي مع فريد الالفي وكان بعضا ينظرون لهم بإعجاب والآخر ينظرون إلي ريتال بحقد مثل جوري الوقفه بعيد مشتعله مما تره
حوطها فريد من خصرها بيده اليمنى واليد الاخره كان يمسك بها يدها
وضعت ريتال يدها علي كتفه العريضه ،وكانت ترقص معه بخوف شديد بأن تقع شعر فريد بخوفها من ارتجفها حول أن يجعلها تطمان ،اقترب منها وهمس بذونها =متخفيش راقصك حلو اوووي
كان بيبصلو كل من بالحفله حتي مايا وإبراهيم المتعجبين من فريد جدا
مايا بابتسامه مكر=يعيني يا اخويا وقعت في الحب علي الاخر
ابراهيم بابتسامه=مهو ليه حق بردو البت حلو اوووي
مايا بغيره=واللهي
ابراهيم يصلح ما قاله بحب=بس لو هي حلوه انتي احلا واجمل نساء العالم في عيني اقتنعقت مايا بما قالو لأنها تثق به وبعشق ابراهيم لها ..قبل ابراهيم جبينها بحب وابتسم لها
وكانت تقف هذه الجميله فيروز بعيد ولكن وقف بجانبها عمر
عمر بابتسامه=احم احم
فيروز بنتباه وابتسمه=اي ده عمر
عمر بحب واعجاب=اي الحلوه دي كلها شكلك حلو اووي النهارده
فيروز بخجل وابتسامه جميله=شكرا اووي
عمر بابتسامه=تجي نرقص
فيروز بخجل شديد=بس انا مش بعرف ارقص لم تكمل الكلمه حتي تفجاءت بعمر
يمسك يدها وذهب بيها وهو يرقص معها بثقه …
كان عمر وسيم جدا
امسك فيروز بحب =وبدأ يرقص معها …
وعند جوري كانت مشتعله أخرجت هاتفها بحقد وهي تقول =نفذ الي قولتلك عليه دلوقتي حالٱ
ثم نظرت لهم بغضب كبير …:
أما فريد فكان لا يشعور بشي سواء بسعاده كبيره بقلبو لهذه الفتاه
كان يقف أمامها شارد بملامحها وكانت تشعور ريتال بالخجل الشديد من نظرتو لها …
ريتال بخجل=هو انت لي بتبوصلي كده طول الوقت
فريد كان سيتحدث ولكن قطعه
صوت الموسيقيالي اتحول من رومانسي الي شعبي
فجاء جاءت جميع الناس برقص مع مايا وإبراهيم وكان فريد يقف من بعيد يراقف ريتال بحب وغيره واضحه من الناس الموجوده في الحفله وبتبوصلها بإعجاب شديد
فجاءه توقفت الموسيقي
مع دخول سحر بصوت جوهري =رررريتال
ريتال بصدمه=مرات ابويا
عثمان بصدمه عندما رائها=سحرررررر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ارهقتني عيونها)