روايات

رواية ارهقتني عيونها الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها البارت السادس والعشرون

رواية ارهقتني عيونها الجزء السادس والعشرون

ارهقتني عيونها
ارهقتني عيونها

رواية ارهقتني عيونها الحلقة السادسة والعشرون

وفي صباح اليوم التالي استيقظ فريد ليجد ريتال نائمه بين أحضانه
ليبتسم بلطف ويطبع قُبله خفيفه علي وجنتها
قائلا بحب وهو يبعد خصلاتها الشارده=ريتالي
ريتالي قومي يلا
ريتال بنوم وطفوله=فريد في أي خاليني نايمه شويه
فريد بحب وابتسامه لطيفه=طيب خلاص
هروح الحمام
ذهب إلي الحمام وخرج بعد قليل وهو عاري الصدر ليفلف منشفه حول خصره أخذ يجفف خصلاته الناعمه ارتدي سيبه وخرج خارج الغرفه الموجوده في اليخت وكل هذا ومازالت ريتال نائمه بعمق.
صعد الي الاعلي ودخل الي مطبخ موجود في اليخت وهو يدمدم اغنيه لطيفه لعمر دياب
ويحضر لها الفطار وامامها منظر البحر والشمس المشرقه
استيقظ ريتال بعض قليل وهي تبحث عنه ولكن لم تجده ذهب إلي الحمام …خرجت بعد قليل وارتدت سيبها الناعمه .
وذهب الي فريد الذي كان يقف يتحدث بالهاتف بغموض =طيب تمام بس اياك تسيب الموضوع ده لزم تعرفلي مين عمالها.
اغلق الهاتف ليتفجاء بريتال التي تحاوط خصره من الخلف بعشق وتضع رأسها علي ظهره العريض تحدثت بحب=صباح الخير يا روحي .
التفت لها فريد بابتسامه جميله=صباح النور
علي احلا عيون اي كل ده نووووم.
ريتال بابتسامه =معلش كونت تعبانه اوووي
فريد بمشاغبه وغمزه =تعبتك أنا اووي صح
ريتال شهقت بخجل شديد وحمرات وجنتها =فريد عيب بقا .
فريد بعشق ابتسم بوسامه واحضتانها بعشق =اووووف اوووف اهو حضنك ده عندي بدنيا وما فيها
ريتال ابتسمت بلطف =حبيبي انا جعانه اوووي
فريد بحب ابتسم وهو يمسك يدها ذهب إلي سفره موجوده في اليخت موضوع عليها أصناف من الفطور اللذيذه
ابتسم ريتال بحب=انت الي عمالتو
هز فريد رأسه بالاجابه بحب=اااااه
تعالي بقا عشان ادوقك طعم وحلاوة اكل جوزاك
ابتسمت ريتال وهي تجلس علي الكرسي
لتتفجاء بفريد بيشدها تقعود علي رجله
ريتال بتعجب=لي بتقعدني علي رجلك
فريد بحب=عشان ده مكانك يا بنوتي هو انا مش قولت بعد كده لما تأكلي هعملك علي انك
بنوتي يلا بقا عشان ناكل
ضحكت ريتال من قلبها=فريد اي الي انت بتقوله ده انا تقيله عليك
فريد بابتسامه=تقيله اي يبنتي انتي اخف من الريشه أنا اشيلك بصباعي كده
ريتال بضحك=ماشي يعم هركل
انا جعانه هتاكلني بقا ولا اكل أنا .
ابتسم فريد بلطف وأخذ يطعمها بحب وهو يتحدثون بضحك ومرح وسعاد
وبعد عشره ايام بعد تقدير ريتال عشقها لفريد والي هو اتخطه الحدود وقد اي هي من غيرو متقدارش تعيش وفريد الي كان كل يوم بيتجنن بعشقها اكتر وبيحاول يذبتلها علي قد ميقدار
ذهبوا الي القصر بعدما انتهت رحلتهم بالخيت
دخلو سويا الي القصر لتستقبلهم مايا بابتسامه وحب=وحشتوني اوووي كل ده يعم فريد
غايب عننا
فريد بابتسامه=معلش يا روحي كونت بحاول أخرج ريتال من المودد الوحش الي كانت فيه
مايا بابتسامه وهي تمسك ريتال =طب تعالي بقا يا ريتال عايزه اتكلم معاكي
ريتال بابتسامه=ماشي روحي انتي وانا هروح لخالتو اسلم عليها الاول
فريد بسخرية=ايوه ايوه عشان جيتي هنا نسيتني خلاص شبعتي مني انتي ماشي يا ريتال
احتضنت ريتال ذراعه بحب وابتسامه=هقعود معها شويا وأسلم علي خالتو واجيلك
فريد بعشق=ماشي …أنا هروح اغير القيكي عند في عشر دقائق
مايا =اي يعم مشبعتش منها كل ده سبهالنا شويه
فريد بابتسامه=وانتي مالك مراتي حبيبتي
وبتوحشني
مايا بسخريه =اممم انت هتقولي
يلا يا ريتال أنا هروح قوضتي وهيستناكي
ريتال بابتسامه=ماشي روحي
استرسلت وهي تنظر لفريد بحب=يلا يا روحي روح انت وانا هجيلك
طبع فريد قبله بعمق علي خدها الناعم=اوكي
حوط فريد خصرها بمشاغبه=
تمام مستنيكٍ بس ادني حاجه حلو الاول تصبرني بفورقك مراتي الحلوه
ريتال بضحك =هههه حاجه حلوه فريد عيب كده حد يشوفها ابعد
فريد بعشق دفن وجه في عنقها بعشق وهو يشم عبيرها ليطبع قبله رقيقه ابتعد عنها برفق وغمزلها وهو ماشي قائلا بحب=مستنيكي
أبعدته ريتال بضحك=مجنون.. ابعد يلا روح
فريد بمشاغبه=مراتي الحلوه مستنيكي
ضحكت ريتال من قلبها علي طريقته وهي تحدث نفسها=مجنون وربنا
ذهبت ريتال الي غرفه سهير الذي استقبلتها بحب =حبيبت خالتو الي وحشتني
ريتال بحب وهي تحتضنها=حبيبتي يا خالتو
سهير بحب=اي كل ده مشبعتوش من بعض يعني
ريتال بابتسامه=يلا اهو الي حصل انتي عامله اي
=سهير بابتسامه
بخير يا حبيبتي
ريتال بتنهيد= ديما بخير يا رب
طب أنا هروح اشوف مايا واقعود معها
شويه وبعد كده هجيلك تاني
=سهير بابتسامه
ماشي يا حبيبتي مستنياكي
خرجت ريتال من الغرفه لتنصدم بعثمان الذي ينظر لها بنظر حزن وندم
لتبادلها ريتال بابتسامه تجعلها يتعجب قائلا بحب=ازيك يا عمو عامل اي
عثمان بتعجب من أنها واخيرا كلمتو ابتسم بفرحه=الحمد لله بخير يا حبيبتي انتي عامله اي
ريتال بابتسامه=الحمد لله يا عمو
احتضنته بحب=وحشتني اووي علي فكره
احتضنها عثمان بحب وهو يتحدث بحزن=ريتال أنا
قطعته ريتال وهي تبتعد عنه بابتسامه=خلاص يا عمو أنا مش عايزه اعرف حاجه الي حصل حصل وده نصيب … والي حصل حصل
ابتسم عثمان بهدوء وطبع قبله علي جبينه =أنا اسف اوووي يا بنتي
ريتال بحب =عادي ولا يهمك يا عمو يلا أنا هروح اشوف مايا وهطلع لفريد يلا اشفكو بليل
عثمان بحب=ماشي يا بنتي ربنا يحميكي
ذهبت ريتال من أمامه وهي تاخذ نفس بعمق ذهبت الي غرفه مايا فتحت الباب لتجدها تتحدث بالهاتف مع ابراهيم
تركت الهاتف وتذكرت بأنها قد أغلقت الهاتف ولكن
فضلت المكلمه مفتوحه
دخلت ريتال إليها بابتسامه =هااا صحبتي القمر عامله اي
مايا بابتسامه=الحمد لله بخير يا روحي
اقعودي تعالي
ذهبت ريتال وجلست بجانبها وهي تربط علي كتفها=قوليلي عامله اي
بتاخدي العلاج في معادو
وكان هنا يستمع ابراهيم الي الهاتف ولكن لا يفهم شي هل هي مريضه ولكن لم تخبره
استمع الي الحدث بينهم
مايا بابتسامه=ايوه يا روحي بخير وباخود العلاج في معادو
ريتال =والجلسات اوعي تكوني فوتي جلسه يا مايا
مايا =واللهي مفوت حاجه أنا بخير الحمد لله
ريتال بابتسامه=طب الحمد لله
عامله اي مع ابراهيم
مايا بحب =الحمد لله بخير
ريتال=لسه بردو مش عايزه تقوليلو
مايا بحزن=مستحيل اقلو يا ريتال
ريتال بحب هزت راسها بالاجابه=هو انتي خايفه من اي
مايا بحزن=خايفه ميحصلش نصيب وأخف واسيبو لوحده
ريتال بابتسامه==لا يا روحي متقوليش كده طب انتي عارفه لما كونت في الحادثه الي فاتت أنا الحاجه الوحيده الي بفكر فيها فريد لو مقلتلوش
دي هتبقا انانيه منك يا مايا لزم يعرف
مايا ببكاء=مش هيجلي جرائه اقول يا ريتال مش
هايجلي
احتضنته ريتال بحب وهي تربط عليها=هووووش بس بس يا روحي
اغلق ابراهيم الهاتف وعينه تجحظ بصدمه انو ازي مبعرفش كل ده ازي هتستحمل كل الوجع ده من غيرو هو لسه متاكدش هي مريضه باي اي بظبط بس حسه باصه في قلوب لفكرت أنها تعبانه ومقلتلوش
ذهب إلي القصر سريعا حتي يرها ولكن توقف عند باب القصر ولم يستطيع الدخول
فضل واقف بيبوص بدموع وقالو بيتفتفت من جوه بس مش هيقدار يوجها ويقولها انو سمع كل حاجه
مشي من قدام القصر
وداخل القصر دخلت ريتال الي غرفتها
لتجد فريد يتسطح علي الفراش عاري الصدر
يغمض عينه ولكن مش نايم
ذهبت ريتال إليه لتنم بجانبه
وهي تحتضنه وتضع رأسها علي صدره
شعر فريد بها ليفتح عينه ويجدها تحتضنه بحزن نظر لها بتفحص وهو وهو يحاوط وجنتيها =ريتالي مالك
ريتال بحزن= مفيش كونت عند مايا لسه خايفه اوووي يا فريد الخوف ده اوحش شعور ممكن يتملك الإنسان ممكن يدمره حرفيا
احتضانها فريد بحب=متخافيش يا حبيبتي انا كونت متابع معها عارف الدكتور قالها اي فا متقلقيش أنا كونت معها لحظه بلحظه
اتنهدت ريتال بعمق =ربنا يشفيها ويعفيها يا رب
فريد =يارب
ريتال
ريتال بانتباه وهي تنظر له بحب=نعم
فريد بتنهد=انا عايز اقولك علي حاجه مش عارف هي هتفرحك ولا اي بظبط
بس بنسبالي هي بسطتني أوو ي
ريتال بتعجب=في أي يا فريد قول
تتنهد فريد بعمق وهو يغمض عينه=سحر ماتت في السجن
نظرت له ريتال بصدمه لحظات ثم رجعت حطيت رأسها علي صدره وهي بتحتضنه وبتغمض عينها
قائلا بحزن والم=الله يرحمها
نظر لها فريد بصدمه انو بعد كل الي عملته فيها ده ولسه بتطلبلها الرحمه ازي انسانه زي دي لو يطول يموتها مليون مره مش هينشيفو غليلة الي جوه والوجع الي تتسبب بسببها في يوم من الايام
رجع رأسه الي الحلف …ليغمض عينه بارهاق
وهو يفكر مين الي قتل سحر
حس انها قامت من حضنو دخلت الحمام ليفتح عينه علي صوت البابا يغلق فهم وقتها أنها زعلت أوي
وانو فكرها بالامها وعذاب سحر ليها ليكور ايدو بغضب مفرط ضرب نفسو بغباء وعصبيه=غبي !!!!
كانت ريتال تقف أمام مراءت الحمام وهي تبكي رغم أنها بدأت تعيش الا انها لسه في كسور جوها صعب تتصلح بسهوله مسحت دموعها بالم ولكن حسيت بوجع في معدتها لتستفرغ كل من بمعدتها بالم
كان فريد يقف وراء باب الحمام كان سيطرق الإباب ولكن تفجاء بها تخرج وهي تحوط معدتها بالم =اااه فريد مش قادره بطني وجعني اوووي
فريد بخوف وقلق=اي يا ريتال مالك اي حصل انتي كونتي لسه كويسه
ريتال بدموع وهي تحاوط معدتها=معرفش واللهي بس بطني وجعاني أووووي
فريد بقلق وخوف=طب اهدي اهدي هديكي مسكن ثواني
ركض فريد الي غرفه الملابس أخرج منها علبه اسعافات واعطها مسكن وبعد عشر دقائق كانت راقيت علي المسكن الي ادهولها
ادها مايه قائلا بخوف = بقيتي كويسه يا حبيبتي
ريتال وهي تغمض عينيها وتمسك ايدو=ااااه كويسه تعالي يا فريد
جلس فريد بجانبها وهو يحوطها تحتضنها بعشق طبع قبله علي رأسها بحنان=بقيت احسن حبيبي
ريتال غمضت عينها بارهاق =ااااااه احسن
انا مش عارفه اي الوجع ده بقالي يومين بحس بيه بس مكنش كده الاول
فريد بهدوء احتضانها مره اخري=ممكن برد بس عشان فضلنا كتير في اليخت معلش يا روحي
رجعت ريتال للخلف وهي بتفرد جسمها علي الفراش بارهاق ذهب فريد إليها وهو يميل عليها بنصف جسده=وبعدين يعني
يعني أنا أحاول ابسيطك يومين تتعبي انا مين يبسطني ببوستو الحلوه دلوقتي
ابتسمت ريتال بحب وهي بتدفن وجهها داخل عنقه تستنشقه طبعت قبله ريقيقه علي عنقه وأسفل دقنه
ليبتسم بموشغابه وهو ينظر الي شفتها بعشق وراغبه=تو تو براحه علينا ونبي انتي مش قدي احسن أنا متخلف
ضحكت ريتال بانوثه ونسيت تماما تعبها وحزنها حوطت رقبته بدالال واقتربت منه لتطبع قبله خفيفه علي عنقه ونظرت لها ليغرق في بحر عينها الزرقاء ويلتهم ملامحها الرقيقه بعينه براغبه وعشق مال عليها لطبع قُبل متفرقه علي سائر جسدها المكشوف أمامه ليصعد بشفُته الي محل ملذته ويلتقط شفتها في قبله عميقه جعلته يأخذها الي عالمهم الخاص يعلمها فنون العشق الابدي الذي لا ينتهي بل يزيد يوما بعد يوم وجنونه بها وبلمستها وبنظرتها الذي تغرقه في بحر عشقها أكثر فا أكثر ووووو لنتركهم سويا ….🤭)
وفي صباح اليوم التالي خارج القصر في شركه الذي تعمل بها مايا كان ابراهيم يقف ينتظرها خارج الشركه ولكن كان باين عليه الإرهاق وباين انو مدقش طعم النوم
ذهبت إليه مايا بابتسامه ولكن تعجب من شكله المرهق لتتحدث بخوف =ابراهيم مالك يا بابا عامل لي كده انت باين عليك مش نايم خالص
بصلها ابراهيم لحظات وكانو بيعتبها علي انها فعلا مقلتلوش وكان ممكن في اي لحظه يفقدها من غير ميحس غمض عيونه بارهاق وينظر لها بنظرات لم تفهمها مايا
مايا بتعحب من نظراته=مالك يا ابراهيم بتبوصلي لي كده ومالك يا بابا
ابرهيم غمض عيونه ونظر لها بدموع ليحتضنها بخوف وكانو بيتأكد من وجودها
غمضت مايا عينها بخجل شديد وكانت بتحاول تبعدو لكن كان هو ماسك فيها بقوه وبيعيط زي الطفل استغربت مايا بكاءه
لتبتعد عنه بخوف =مالك يا ابراهيم بتوجع قلبي انت فيك اي يا حبيبي
نظر لها ابراهيم بحزن=ليه مقولتليش
ليه يا مايا
مايا بتعجب =اقولك اي أنا مش فاهمه حاجه
ابراهيم بدموع وحزن=انتي عارفه لو كان حصلك حاجه وانا مش جنبك كان ممكن يحصل فيا اي أنا كونت هلوم نفسي العمر كلو عشان مكونتش جنبك في أشد وجع
ده لو كونت عيشت عمري كلو اصلا
نظرت له مايا بصدمه واجتمعت الدموع في عينيها حولت تتهرب بعنيها=انت ….انت بتقول اي ان..ا مش فاهمه حاجه
مسك ابرهيم ايديها ليقبلها بدموع =أنا اسف اني مكنتش اعرف ومكونتش جمبك
انهارت مايا بدموع وهي بتبصلو بحزن =بس بس يا ابراهيم بس ارجوك متعملش في نفسك كده انا مش هستحمل مش هستحمل اني اشوفك كده
عشان كده انا مقولتلكش مقولتلكش اني عندي كنسر وممكن اموت في اي لحظه لو ربنا اقدار
نظر لها ابراهيم بحزن شديد=ازي تفكر كده ازي انتي عارفه لو كان حصلك حاجه أنا حونت هفصل اقانب نفسي طول العمر انتي انانيه يا مايا أنانيه ومش بتفكر غير في نفسك
نظرت لها مايا بدموع وحزن علي حالته=لا ارجواك يا ابراهيم متعملش كده ارجوك
انا مش كان قصدي اكون أنانيه أنا كونت خايفه عليك اول حد فكرت في هو انت يا ابراهيم
نظر لها ابراهيم بدموع وهدوء عكس ما بداخله من حزن وانهيار وخوف علي حبيبته
=مايا أنا مقدراش اعيش من غيرك انا جمبك جنبك ديما يا مايا
وعايزك متخفيش طول منا معاكي علي طول طول منا معاكي ديما حسي بأمان
لان أنا امانك في الدنيا بعد ربنا
احتضنها بدون وعي وكانت مايا تتمسك بيه بقوه ودموع وخوف من الي ممكن يحصل بعد كده .
وفي غرفه ريتال استيقظت ريتال وهي تجد فريد ينام بجانبها بعمق نظرن له بعشق
اقتربت من شفته لتطبع قبله رقيقه عليه
ابتعدت عنه لتذهب الي الحمام ولكن اتفجاءت بي فريد بيمسك أيدها قبل متقوم لتبتسم
ريتال بحب وترجع تاني تميل عليه بوشها وهي بتدعبه بانفها بموشغبه
فريد بنوم ومشاغبه=انتي قد الحركه دي
رجعت ريتال تدعبه مره تانيه لتتفجاء بيه بيشدها أسفله ياميل عليهت يقبل عنقها بعشق واستنشاق= صباح الخير
اي الصباح الحلو ده
ابتسمت ريتال بعشق وهي بتلعب باديها في دقنه لتقبلها بحب =صباح النور يا حبيبي
كده خضتني
قَبل وجنتها وهو يقول=سلامتك من الخضه يا موزتي
ليقبل وجنتيها الاخره=يا روحي يا قلبي يا عقلي يا كل ماليا يا بت انتي بتحلوي لي كده
ضحكت ريتال بقوه وهي تبعده عنها ولكن مسك فيها
ريتال بدالال=فريد
فريد بعشق=عيونهُ
حسيت ريتال بالغسيان لتبتعد عنه بسرعه وهي تركض الي الحمام ليركض ورائها فريد بخوف=ريتال مالك
كانت ريتال تستفرغ في الحمام ومقفله الباب علي نفسها خرجت بعد لحظات وهي تشعر بدوار في رأسها
=فريد
لتقع علي الارض مغشيا عليها ويركض فريد يمسكها بخوف ورعب =ريتاللللللل
كانت ياسمين بالقرب من الغرفه لتستمتع الي صوته الجوهري دخلت بخوف وقلق=خير يا استاذ فريد في أي
فريد بخوف وغضب=خالي حد يتصل علي الدكتوره بسرعه
ذهبت ياسمين سريعا وهي تركض الي عمر
عمر عمر الحق بسرعه اتصل بدكتوره
بسرعه
عمر بتعجب=لي يا ياسمين في أي
ياسمين =بسرعه ريتال أغمي عليها فوق
وفريد بيه عمال يزعق يلا يا عمر انت لسه هتتكلم
اتصل عمر بالدكتوره لتصل في زمان قياسي
وبعد لحظات وهي بتكشف علي ريتال الي فاقت من نومها
ابتسمت الدكتوره وهي تنظر لها بفرحه=خلاص يا مدام ريتال تقداري تتعدالي هدومك
ساعدها فريد بخوف وهو بيبوص لدكتوره
=خير يا دكتوره هي فيها أي .
الدكتوره بابتسامه=كل الخير انتو مالك خايفين لي كده …مبروك يا مدام ريتال انتي حامل
جحظت عين ريتال بصدمه هي وفريد لتحدثو في نفس واحد=حامل …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ارهقتني عيونها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى