رواية ارهقتني عيونها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورا كرم
رواية ارهقتني عيونها البارت الحادي والعشرون
رواية ارهقتني عيونها الجزء الحادي والعشرون
رواية ارهقتني عيونها الحلقة الحادية والعشرون
في غرفه فريد
كانت ريتال لسه في حضن فريد كما كانت
فريد بتنهيد =عمالتي اي انتي ومايا عند الدكتور
اتنهدت ريتال بعمق =روحنا وطامنا الحمد لله قالنا إن الحاله مش خطيره اوووي ونقدار نسيطر عليها بجلسات الكيماوي وادها شوية ادويه قالنا إنها مهمه جدا بردو وعايز انضباض طبعا في الجلسات عشان متتعبيش هتبقي متعبه وده الي توقعنه بس انشاء الله هنقدار نسيطر عليه بالجلسات وهنقدار نبداء الجلسات بعد تلت ايام
اتنهد فريد بحزن=اممممم الحمد لله المهم هي كويسه حستي بي أنها يعني مش زعلانه
ريتال بهدوء=هي اكيد زعلانه وجدا بس وقفتي جنبها انا وانت اكيد هتخليها احسن
استرسلت بحيره =هو انت شايف أننا لو مقولناش لبراهيم كده احسن
فريد بحيره=واللهي معرفش بس الاكيد هيكون احسن لان ابراهيم انا واثق من حبو ليها جدا وواثق انو هيخلها احسن بوقفتو جنبها
هزت ريتال رأسه بالإجابة=فعلا بس هي رافضه تماما أنها تقولو ولو اتصرفنا هتزعل اووووي
فريد بحزن=مهي دي المشكله بس سيبك انا في ضهرها ومش هسبها ابدا حتي لو هفديها بروحي
طبعت ريتال قبله حنونه علي خده=حبيبي انت فعلا احن واجمل اخ في الوجود
فريد بحب= حبيبتي انتي
استرسل بعشق ورغبه=بقولك اي هو ينفع يحصل حاجه بنا حاليا عشان صراحتآ مش هقدار امسك نفسي قدمك
حسيت ريتال بخجل شديد من جرائته=فريد عيب وبعدين انا مسالتش الدكتوره
دفن فريد وجهه في عنقها بحب وأخذ يقبلها قبلات متفرقه وهو يستنشقها =اوووووف اهو رحتك دي الي هتجنني متجي نفكر تاني في موضوع الخلفه ده بعدين هههههههه
ريتال بضحك =ههههه فريد عيب بقا وبعدين دول تسع شهور يعني مش سنيين شهور
فريد بحب=مانتي متعرفيش بيعملوا فيا انا اي حرام عليكي كفايا تحلوي طب بزمتك هحبك اي اكتر من كده
ريتال بضحك وحب =ههههه بقا انت الي هتحبني قولي انا الي هحبك قد اي
فريد بعشق حوط خصرها بعشق همس جنب شفايفها=تعالي انا اقولك
ريتال بضحك وخجل= هههه لا فريد مينفعش انا مسالتش الدكتوره
فريد بحب ومشاغبه=تعالي بس انا دكتورك انا هكشف وأشوف الوضع
ريتال بضحك =هههه دكتور بقيت دكتور دلوقتي
فريد بضحك=اااه يلا تعالي
وضعت ريتال يدها علي صدرها العاري وهو يميل عليها بعشق يقبلها بعدتو عنها برفق =طب اي رايك نسأل الدكتوره الاول عشان خايفه
فريد بعشق وهو يقبل عنقها=استني بس اخود البوسه دي اخذ يقبلها بعشق كبير
وهي تضحك بشده وتهمس=فريد فريد خلاص انا عارفك كويس مش هتقدتر تمسك نفسك
فردي بعشق بمشاغبه = لا واللهي اخر بوسه
الله الله ، لا ده حرام بجد
ضحكت ريتال بشده= هههه اممم معلش ياروحي خلاص تسع شهور
فريد =تسع شهور دول مش قوليلين يارب اقدار امسك نفسي فيهم
احتضنته بعشق وهي بتدفن وجهها في عنقه =هتستحمل صدقني هتسحمل يا روحي
فريد بعشق وهو يضمها بشده=يارب يا حبيبتي
ثم نامو سويا بعمق
——————-★
وفي صباح اليوم التالي
في خارج القصر
كان يقف عمر ليتفاجاء بدخول فيروز
عمر بحب وابتسامه جميله=فيروز انتي جابك
فيروز بابتسامه=جيت اشوف ريتال سمعت انها حامل
عمر بتفاجاوء وابتسامه=اي ازي فريد مقليش
فيروز=لا مهو فريد عرف انبارح
انا مايا الي قالتلي لما كلمتها اطمن عليها
عمر بتفهم =امممم فهمت علي العموم تعالي نخوش ونشفهم
فيروز بحب ذهبت معه الي داخل القصر
لكن تفجاءت بياسمين واقفه قدامو بابتسامه=عمر عامل اي
عمر بابتسامه=الحمد لله يا ياسمينه انتي عامله
ياسمين =بخير
نظرت إلي فيروز الي بتبصلهم ببعض الغيره
=ازي حضرتك يا فيروز هانم
فيروز بابتسامه مصتنعه=الحمد لله بخير
هي ريتال صحيت
ياسمين بنفي =لا يا هانم لسه بس لو عايزها هطلع اقولهم انك موجوده
هزت فيروز رأسها بالإجابة بهدوء=تمام
كانت لسه هتمشي لكن اتسمرت مكانها لما سمعت عمر بيقولها تعالي ياروحي نقعود في الجنينه
فيروز بحب=اوكي بس بلاش يا روحي دي عشان عيب لما تبقا خطيبي رسمي اووو قصدي جوزي رسمي تبقا تقولها
ابتسم بلطف وهز رأسه بالإجابة =ماشي يا فيروز هانم ينفع تتفضلي معايا علي الجونينه
فيروز بضحك=هههههه جونينه هي اسمها كده
عمر بابتسامه بلطف=يعني انا بدالعها
فيروز بضحك=ههههه ماشي يعم دلعها براحتك
ذهبت الي الجنينه وكانت لسه ياسمين وقفه مستمره مكانها من الي بتسمعو حسيت بالم كبير جوه أنها رغم السنين دي كلها معرفش ولا لاحظ أنها بتحبو كان ديما بيشوفها اختو الصغيره
نزلت دمعتها غصب عنها وراحت لوضة فريد وطرقت الباب برقه
كان فريد ينم وبين أحضانه ريتال الغارقه في نوم عميق
فريد بنوم=مين
ياسمين باحترام رغم أن صوتها كان مخنوق جدا=انا ياسمين فريد بيه استاذ عمر تحت عايزك ومدام ريتال صحبتها فيروز قعده تحت منتظرها
فريد بهدوء=طيب ماشي تقداري تمشي انتي يا ياسمين
نظر إلي ريتال النائمه مثل الطفله حرك انماله علي خدها برقه وطبع قبله رقيقه عليه قائلا بحب وهدوء=ريتالي ريتال حبيبتي
ريتال بنوم=امممم في اي يا فريد بتصحيني لي عايزه انام
فريد بابتسامه وحب=لا يا روحي يلا اصحي
ريتال بنعاس =لي
فريد بحب طبع قُبله رقيقه علي خدها بعمق وعشق=عشان فيروز تحت
اعتدلت بسرعه ولا كأنها كانت نايمه
ريتال بابتسامه=بجد جت أمتي
فريد بتعجب وضحك=ههههه مالك يا بنتي مش كونتي نايمه من شويا
ريتال بابتسامه=ايوه بس فيروز وحشتني اوووي عايزه اشوفها
وقفت من جلستها سريعا ودخلت الحمام تحت نظرت فريد المتعجبه منها =يا سبحان الله هههههه مجنونه
خرجت ريتال من الحمام لقتو خارج من غرفه الملابس
كانت لسه هتشي لكن اتفجاءت بيه بيحوط خصرها بعشق ويطبع قبله رقيقه علي عنقها
=علي فين كده انا مخدتش البوسه بتاعتي
ريتال بابتسامه طبعت قبله رقيقه علي خده=
اهووو حلو كده
فريد بنفي=لا معجبتنيش حاسسه مكروته وبعدين بتبوسيني علي خدي هو انا ابن اختك انا جوزك يا قلبي
ريتال بابتسامه بخجل=فريد بس عيب انا بتكسف
فريد بعشق همس جنب شقيقها= بس فا طج3~~3ططط`انا لا
ثم التقط شفتها في قبله عميقه كا العاده
——————★
في الجنينه كانت تجلس فيروز وعمر
فيروز فضلت قاعده سكته لحد مشافت ياسمين ماشيه من قدامها حسيت بغيره من مجرد وجودها مع عمر في مكان واحد ومن الواضح أنو بيعزها جدا
فيروز بهدوء عكس الي جوها من نار الغيره=هي مين ياسمين دي
استرسلت بسخريه=الي كونت بتقولها يا ياسمينه
عمر بضحك=هههه ياسمين دي اختي الصغيره يبنتي بنت واحده هنا شغله متعرفهاش بص مامتها هي الي ربتني انا وفريد بعد ماما سبتني وسفرت البلد خالتني هنا عشان اشتغل في القصر من ساعتها انا وفريد مقربين مع بعض واخوات والي ربنا امها وياسمين دي بقا بنت لطيفه جدا ريتال عارفها وبتحبها اوووي كمان
فيروز بحده=امممم ماشي …
استرسلت ببعض الغيره=بس بردو متقولهاش يا ياسمينه اسمها ياسمين عادي
عمر بلطف وهو ملاحظ غيرتها =ماشي يا فيروزتي
فيروز بابتسامه خجل=ماشي ماشي هاعديهالك
كان لسه هيتكلم لكن اتفجاء بفريد الي جي من وراهم وهو ماسك ايد ريتال بعشق
ريتال اول مشافت فيروز
جريت عليها تحتضنها بحب
كانت بتجري لكن وقفها فريد بحده=ريتال براحه
ريتال بتفهم =حاضر معلش
حضنتها فيروز بشتياق وهي بتقولها=يا كلبه وحشاني اوووي اوووي بقا كده من ساعه متجوزتي خلاص مابقتش عارفني
رغم كده كان واقف فريد وعمر بغيره وهما شيفنهم بيحضنو بعض بطريقه دي
فريد بغيره=خلاص بقا كفايكو احضان اوعي يبت انتي كده محدش يحضنها غيري
عمر بغيره=ايوه فعلا ومحدش يحضنك غيري
ريتال وفيروز بصلهم بتفجاوء حتي انفجرو من الضحك=هههههههههه يلهوي يلهوي هموت مش قادره اي ده
فيروز بضحك=هههه طب هو عشان هي مراتو انت لي بقا
عمر بغيره=عشان هتبقي مراتي ومن هنا لحد متبقي ممنوع تحضني اي حد
ريتال بضحك=انتو بجد بتغيرو علينا من بعض هههههههه لا بجد مش قادره اصدق
فريد بحده وغيره=ايوه طبعا وبعدين مش فاهم انتي بتضحكي لي
فيروز بابتسامه=هههههههه لا لا مش قادره
عمر كان ينظر لها بعدم فهم=انتو. بتضحكو لي بجد احنا بنقول حاجه تضحك مثلا
انتهت ريتال من الضحك وقفت وهي بتبوص لفريد تبتسم بحب احتضنت ايدو بحب=حبيبي ونور عيني الي بيغير عليا اووووي
فيروز كانت تنظر لهم بلطف=هههه خلاص خلاص بجد عشان مش قادره
المهم بقا انا جايا اقعود مع صحبتي شويا وأحكالها عندي كلام كتير ليها اقولهولها يلا يا بنوتي تعالي نروح لمايا
ريتال بابتسامه=تعالي
فريد بحده=خالي بالك من نفسك وبطلبي طنتيط
ريتال بحب =حاضر
ذهبت مع فيروز الي غرفه مايا وكان فريد يجلس مع عمر صديقه
ذهب الي غرفه مايا طرقت ريتال الباب واذنت لها مايا بدخول لكن تفجاءت بوجود فيروز
مايا بفرحه=اوووو فيروز حبيبتي عامله اي
فيروز بابتسامه=الحمد لله يا روحي
انا جيت هنا مخصوص بعد ماكلمت انبارح عشان خلاص عرفت اني هبقا خالتو
ريتال بابتسامه=اي ده انتي عارفه
فيروز بابتسامه=ايوه يابنتي الف الف مبروك يا حبيبتي
ريتال بحب=الله يبارك فيكي ياروحي عقبالك انتي وعمر يست
مايا بتفجاوء=عمر مين
ريتال بابتسامه وهي تحاوط كتفها=عمر يبنتي هو في غيرو
مايا بفرحه=اي ده بجد مكونتش اعرف ههههه الف مبروك يا روحي بقا كده تحبي من ورايا من غير متقوليلي
فيروز بخجل=يلا اهي جت كده بس الحمد لله انا بحبو جدا وهو بيحبني وانشاء الله بعد بكره هيجي لبابا
ريتال بفرحه=بجد يعني هلبس فستان هيييي فضلت تننتط
فيروز ومايا بخوف وضحك =هههههه يبنتي اهدي شويا انتي حامل
ريتال بضحك =اااااه صح
حطت أيدها علي بطنها بلطف=انا اسفه يا روح ماما اني اتنطط بس من بفرحتي بخالتو فيروز
مايا وفيروز فضلو يضحكو عليها وعلي طريقتها الطفوله
مايا بابتسامه=من دلوقتي بتكلميه يبنتي ده لسه منزلوش نبض اصلا
ريتال بلطف=مش مهم المهم اني حامل في كتكوت صغير من فريد حبيبي ااااه مش قادره اصدق كانت لسه هتنطط بس وقافوها بحده وضحك
فيروز ومايا مع بعض=بسسس
ضحكت ريتال بقوه وأنها بتنسي هههههه يلهو وي شكلي لزم اخود حاجه تقوي الذاكره
فريد في الجنينه =
ايوه وانت ناوي تروح لفيروز أمتي وتخطوبها
عمر بتنهيد بعد بكره انشاء الله
فريد بحب =انشاء الله ربنا يتملك علي خير يا صحبي
عمر بابتسامه=يارب انت عارف اكيد انك هاتجي معايا انا مليش غيرك يا صحبي
فريد بهدوء وابتسامه=طبعا
وبعد نهار طويل بينهم وبين الفتايات بمرح قعدت معهم فيروز فتره طويله حتي جاء الليل
فيروز =خلاص انا لزم امشي بقا
ريتال بحزن=بس تعالي تاني
فيروز بضحك=ههه لا انتي الي هاتجي بقا
ريتال ضربت نفسها بغباء=هههه أااه صح صحبتي عروسه
فيروز بضحك=لا لا انتي شكل الحمل قصر علي الذاكره عندك
ريتال بضحك=اتصدقي صح ههههه
فيروز بحب احتضانها=تمام ياروحي مستنياكي بقا وكلمني اوكي عايز اخود رايك في حاجات كتير
هزت ريتال راسها بالاجابه بحب=من عيني
ذهبت فيروز من أمامها ذهبت الي الجنينه لتجد عمر وفريد يجلسان
فريد =اي ده انتي ماشيه
فيروز بابتسامه=ايوه خلاص
عمر بحب=طب تعالي يلا عشان اوصلك
فيروز =لا لا مش محتاجه
عمر بجمود =يلا
فيروز بابتسامه=امرك يا بشااا
ذهبت معه الي السياره
نظر فريد الي طيفهم بتنهيد
كان لسه هيدخل لكن إتفاجاء بياسمين تقف بحزن
تعجب منها ذهب إليها
فريد بهدوء=ياسمين
مسحت ياسمين دموعها بسرعه قبل ميشوفها
فريد
ياسمين مصتنعه الابتسامه=فريد بيه خير
فريد بتفجاء عندما رائى عينها =مالك يا ياسمين بتعيطي لي
ياسمين مازالت مصتنعه الابتسامه=اي لا مش بيعيط انا بس في حاجه دخلت في عيني
فريد بهدوء وهو يره الحزن علي وجهها اقترب منها ولكن في بينهم مسافه =لا انتي كونتي بتعيطي وبعدين انتي عارفني رخم بقا مش هسكوت غير لما اعرف اختي العسوله دي بتعيط لي
ياسمين بابتسامه وعيونها امتلئت بالدموع=انا مش عارفه اقول بجد بس
فريد بهدوء=اهدي بس ومتعيطيش قوليلي كده بتعيطي لي وبهدوء
ياسمين انهارت في البكاء وقامت بحتضان فريد بدون وعي
كانت مسكه فيه بقوه وهي منهاره كان خايف يلمسها ربط علي كتفها بحنان قائلا =اهدي اهدي بس مالك يا ياسمينه اي حصل
ياسمين ببكاء =انا مش قادره اصدق انو ازي مخدش بالو مني كل الفتره دي
فريد بتعجب=هو مين ده
ياسمين بدموع=عمر
فريد بتفجاوء وهمس=عمر
لا تعالي معايا كده شويا
اقعودي وبطلب عياط قوليلي بقا انتي قصدك اي
ياسمين بدموع وهي حسه باقلبها بيتفتف =انا قلبي وجعني اوووي يا فريد انا بحب عمر وهو عمرو مخد بالو مني ديما كان بيشوفني اختو الصغيره ولا مره شافني غير كده
مع اني انا بحبو واوووي يعني انا مش قادره اصدق انو بعد كل السنين دي مع بعض يروح يحب فيروز انا بجد قلبي وجعني اوووي
كان يستمع لها فريد وبداخله مصدوم منها تحدث بهدوء=وانتي محولتيش تقوليلو لي
ياسمين بدموع=مكنش هيحاول حتي لأن هو شايف اني اختو الصغيره مش اكتر
فريد تتنهد بحزن وهو شايف حالتها قائلا بهدوء=انا عارف انك زعلانه اوووووي بس انتي يا ياسمين تستاهلي كل خير عمر فعلا بيشوفك اختو زايه بظبط يعني انا مكونتش اعرف خالص بس حليا اتفجاءت خصوصا انا عارف يعني اي وجع الحب ويعني اي ان الانسان ده مش ليك ويكون لغيرك بس انا عايزك تهدي وتفكري في الأمور دي كويس عمر بيحب فيروز فعلا يعني انا عارف انها حاجه هتوجعك جدا بس هو ده الواقع ….وصدقيني يا ياسمين انتي تستاهلي كل خير بجد
ياسمين بحزن ودموع=انا عارفه ده بس بردو أنا مش حاسه بحاجه غير وجع في قلبي كبير اووووي حاسه اني قلبي هيقف بس انت قولت فعلا هو ده الواقع مش هنقدار نغيرو
فريد بهدوء=فعلا انا بس عايزك متزعليش بما انو مش منصيبك يبقا ربنا شايلك الخير كلو
هزت ياسمين رأسها بحزن=ايوه فعلا المشكله اني متوقعتوش يكون محد غيري
فريد بحنان=دي بتبقى حاجه صعبه جدا عارف لكن انتي خاليكي اقوي من كده مش عمر الي يوجعلك قلبك يعني انتي بنت جميله جدا وطيبه واخلاقك كويسه لي تشيلي الهم و تحزني علي عمر ده عمر
استرسل بابتسامه=عندك لو واحد زي انا فريد الفي هنقول ماشي وسيم وشيك هههههههه
ضحكت ياسمين علي كلمته من بين دموعها=هههه ياريت لوكان زيك فعلا بس انا مش هقدر احب تاني
فريد بحزن وهدوء=لي لي يبنتي انتي لسه هتشوفي انتي لسه صغنونه تعرفي انك قد ريتال
ياسمين بتعجب وابتسامه=بجد
فريد بابتسامه=ااااه واللهي وزي مهي مرتي وبنتي وحبيبتي انتي كمان اختي الصغيره القمر وحبيبتي ونور عيوني كمان
ياسمين بابتسامه=انا فعلا بعزك جدا فريد بيه بس يعني علاقتي بيك مكنتش قوي زي علاقتي انا وعمر
فريد بابتسامه=عارف وعمر لسه اخوكي علي فكره مكانتو مش هتتغير
ياسمين=اكيد لا انا بس هدعي ربنا يخلي حبو يطلع من قلبي
فريد بابتسامه=انشاء الله وحبي واحد زايه بقا
ياسمين بضحك خفيفه=هههه حاضر
فريد بمشاغبه =شطوره يلا بقا انا هطلع لمراتي حبيبتي عشان وحشتني
ياسمين بابتسامه=ماشي ربنا يخليكو لبعض
استرسلت بهدوء وحب=واااه الف مبروك علي حمل مدام ريتال
فريد بابتسامه=الله يبارك فيكي ، يلا باي
كل ده حصل تحت نظرت ريتال الي هتولع من فوق كان نفسها تنزال تجيبو فضلت تعيط وهي شايفه واقف معها وكان حضنها كمان هي متعرفش اي الحور بظبط بس كانت شايفه وهو بيحاول يخليها تضحك
دخلت الاوضه وهي منتظره طلعو بدموع وهي واقفه قدام الباب مستنيه طلوعو بغضب مفرط وغيره
دخل فريد الاوضه لكن اتفجاء من شكلها
ذهب إليه بخوف =ريتال حبيبي مالك بتعيطي لي
ريتال بعصبيه شالت ايدو من عليها بحده =اوعي ايدك يا فريد
فريد بتعجب =في اي يا ريتال انا مش فاهم حاجه
مالك بتعيطي لي وبعدين اي اوعي ايدك دي
ريتال بدموع وهدوء عكس ما بداخلها =في انك كداب يا فريد وهتفضل زي مانت بتاع بنات لا أنا ولا غيري هايملا عينك انت كداب كونت لزم اعرف انو ديل الكلب عمرو مبيتعدل
كان ينظر لها فريد بذهول وهو يرها منهاره بهذه الطريقه = ريتال انا مش فاهم حاجه ديل كلب اي وبتاع بنات اي انا مش فاهم حاجه
ريتال بغضب مفرط ودموع =مش فاهم حاجه امممم
تقدار تقولي انت كونت بتعمل اي تحت في الجنينه كونت قاعد مع ست ياسمين بتحضنها وبتوسيها عشان بتعيط صح اي مش قادر تشوف دموعها يعني انت ازي تعمل كده هاااا طبعا في الجنينه ومحدش شايفك ومراتك المغفله فوق في الاوضه مش شايفه حاجه
فريد بحده=ينفع افهمك
ريتال بدموع وغضب =لا مش هينفع انا شوفت كل حاجه بعيني خلاص انا مش محتاجه اعرف حاجه يا استاذ فريد يا الفي
كانت لسه هاتمشي بس مسك ايدها وهو بيحوطها بغضب =بوصلي بوصلي في عيني كده
ريتال بدموع وحاولت تتهرب منو ومن نظره عيونو بغضب=لا مش هبوص ابعد يا فريد ابعد انا مش طيقك رحتك كلها هي اووووعي كده
حوطها فريد بقوه اكتر و بغضب وحده=بقولك بوصلي
اتنفضت ريتال من حدته معها نظرت له بدموع وهي حاسه بقلبها بيتفتفت وبيولع من كتر الغيره وهي بتفتكرو وهو بيحضنو من
فريد بحده=لو انتي مصدقه اني ممكن اخونك مثلا بوصلي في عيني
نظرت له ريتال بغيره = امال لي قوريب منها هااا فكرني عبيطه هصدقك
أبعدها فريد عنه بحده تحدث بهدوء عكس النار الي جواه=تمام
علي العموم انا هقولك انا لي كونت بحضنها
البنت الي تحت دي بتحب عمر
ريتال بتفجاوء=اي
فريد بهدوء عكس ما بداخله =ااااااه بتحب عمر هي كانت بتعيط عشان شفتو مع فيروز
لما لقتها بتعيط استغرابتها وروحتلها لقتها مسكت فايا ولو كونتي لحظتي انا ملمستهاش البنت الي تحت دي اختي الصغيره مش اكتر امها هي الي مربياني وأقل حاجه ممكن اعملها مع اختي الي زيها زي مايا اني اوسيها وده شيئ طبيعي جدا
سبها ومشي دخل غرفه الملابس أخرج جكيت ثقيل لأنهم قربو علي فصل الشتاء
خدو ومشي من قدامها من غير مينطق اي حرف تاني قفل الباب بحده وغضب وهو يخرج وحاسس انو قلبو وجعو من مجرد شكها فيه انو بيخونها وأنها شكت في حبو فعلا
وقفت ريتال مكانها وهي بتبصلو بصدمه
حسيت أن قلبها هيقف من انها فعلا شكت فيه
وفضلت تعيط بانهيار نزالت علي الارض بحزن وجلست في وضع الجنين بحزن وبكاء وقلبها بيغلي من جوها
فضلت تعيط لحد مانامت من غير متحس
وفي شوارع اسكندريه كان يتفتل فريد في شوارع وهو يسوق السياره بحزن تنهد بحزن وهو بيفتكر كلمها وان هي شكيت فيه هو وياسمين الي زي اختو الصغيره
ركن العربيه علي شاطئ البحر ونزال منها وقف قدام البحر بيتنهد بحزن ويستنشق الهواء
فضل قاعد كده لحد مطلع النهار مع شروق الشمس كان موجود في القصر
دخل لكن كان كلهم نايمين
دخل الي الغرفه ولكن بدون نظر خلفه دخل الي الحمام منها الي غرفه الملابس بدون نظر أيضا انتهي من ارتداء ملابسه
كان بيرفع عينو علي السرير لكن مشفهاش حس بغصه في قلبو وخوف جري بسرعه وهو بيبوص عليها لكن لقاها نايمه ورا السرير من النحيه التانيه جري عليها ولكن لما بصلها افتكر كلمها الي وجعو
شلها براحه وهو بيحوطها علي السرير
وضعها علي السرير برفق حتي لا تستيقظ
لكن استيقظ من لمسته
تحدثت بهمس وحزن=فريد
كان لسه هيمشي لكن مسكتو بحزن=خليك متمشيش انا عايزك جنبي
فريد بحزن غمض عيونو واتنهد بصعوبه=لا
قام وقف ومسك المخده حطها علي الكنبه الي قدام السرير ونام عليها
كانت تنظر لها ريتال بحزن اعتدلت في جلستها وهي تنظر له بحزن شديد
كان لا يوريد ان ينظر إليها حتي لاي ضعف يتمني لو يحتضنها لأن ويستنشقها كما يفعل ولكن حس بحزن كبير في قلبو بس لفكرة أنها شكت فيه فعلا
فضلت قاعده قدامو بحزن
قامت من مكانها وراحت عندو قعدت علي الارض وسند رأسها جنب راسو وهي بتبصلو لكن كان مديها ضهرو حركت انمالها علي راسو بلطف اغمض فريد عينو بصعوبه وهو مش قادر يبعد عنها اكتر من كده لفلها وحط وشو قصدها
كانت عيونها الجميله تلمع بدموع نظر إلي عينها لحظات مد ايدو وبانمالو مسح دموعها باديه
اعتدل في جلسته ومسك أيدها وبقعدها علي حجرو في حضنو حوطت ريتال رقبته بدموع=انا اسفه اوووووي
فريد بتنهد عميق وهدوء=هووووش بس متعيطيش
ابتعدت قليلا ريتال ونظرت إليه بعيون مليئى
بالدموع =لسه زعلان مني
فريد بهدوء=لا
ريتال بحزن=انا اسفه
مكنش ينفع اقولك كده ولا حتي اشك فيك
فريد بحب =اوووووش خلاص الي حصل حصل المهم متعيطيش دلوقتي مع انو صعب انسي الي قولتيه بس هحاول عشان بحبك بس وعشان عارف انك غيرانه
ريتال بدموع وعبوس طفولي جدا =انا مش بغير
فريد بابتسامه=واللهي
ريتال بطفوله=أاااه ..
استرسلت بغيره = بس انت بردو مكنش ينفع تحضنها كده
فريد اتنهد بضيق =يحبيبتي ياسمين دي زي اختي مايا بظبط وبعدين هي الي حضنتني
ريتال بدموع وهي تختبئ بحنضنه=بس لا بردو حضنك ده ملك ليا انا وبس انا وبس الي ليا الحق ادخل جوه
ملس فريد علي شعرها بحنان وهو يحتضنها بقوه=وانا مش عايز من الدنيا كلها غير حضنك بس انتي خالتني مش عايز ولا حابب لمست اي ست غيرك بقيت بقرف من لمست حد غيرك انا بحبك يا ريتال اووووي وياريت الي حصل النهارده ميحصلش تاني ابدا
ريتال بدموع وحنان=حاضر انا اسفه
استرسلت وهي بتمسح دموعها=بس اي موضوع عمر ده
فريد تتنهد بعمق=معرفش انا حتي اتفجاءت اوووي يعني هو عمر بيحبها جدا جدا بس زي اختو الصغيره يعتبر هو الي مربيها عمري متخيلت انها ممكن تكون بتحبو
ريتال بتنهيد =اااه واللهي محدش يصدق
مش مهم انشاء الله تقدار تنسه
فريد بتنهيد =انشاء الله
نظر لها بعشق وتحدث بمشاغبه وجرائه =انتي سالتي الدكتور إذا كان ينفع ولا لا حاجه تحصل بنا
ريتال بخجل شديد =لا هروحلها النهارده واسالها
فريد بمشاغبه=لا لا تعالي وانا هقولك ينفع ولا لا
ريتال بابتسامه=فريد بس مينفعش
فريد بمشاغبه اكتر=تو لا ينفع ينفع اسالني انا انا دكتور قديم
ريتال بضحك =هههههه واللهي غيرتي مهنتك أمتي يا فريد يا الفي
فريد بمشاغبه وابتسامه=انا طول عمري بغير مهنتي علي حسب الموقف
يعني دلوقتي دكتور وممكن رسام وممكن رجل اعمال،
وممكن اكون خاطف قلوب بردو بس المرادي الصراحه انا الي اتخطف قلبي
ريتال بابتسامه=اممممم بجد وياتري مين يا فريد يا الفي الي خطف قلبك
نظر لها بعشق وهو يتأمل ملامحه =ريتال
ريتال بابتسامه=امممم ومين ريتال دي بقا
فريد بابتسامه=ريتال دي بنت جايا من السما هديه ليا حبيبت قلبي ونور عيوني وكل حاجه ليا
مهما اتكلمت عليها مش هوفيها حقها لان في الاخر كلام المهم هي عملت فيا اي بنظره واحده من عيونها قدرات تخطفني وتخاليني اكون انسان تاني اكون حد احسن ادوب بين أيدها من لمسه منها من بوسه صغيره من خدها من نظره واحده من عيونها كفيله تقتلني بعشقها
استرسل بمشاغبه=بس فيها عيب واحد
ريتال بتعجب= عيب بعد كل ده
هز فريد رأسه بالإجابة=اممممم غيرو اوووووي وطفوليه اوووي
ريتال بغضب طفولي =بس يا فريد انا مش
طفله ومش بغير انا بس بحبك وانت ملكي محدش لي الحق فيك
فريد بضحك=هههههه طب بذمتك الشكل ده مش طفولي يبنتي انا ساعات بحس اني مع طفله صغيره …بس اي مووووووووووووزه
ريتال بخجل وابتسامه جميله=ماشي يا عم شكرا
فريد بتعجب=عم وشكرا لا لا
تعالي بقا
ريتال بضحك=فريد لا يا فريد بس
اخذ فريد يقبلها برغبه ومشاغبه=استني بس استني
طبع عدت قبلات متفرقه علي عنقه بعشق
ريتال بضحك همست=فريد حبيبي
اخذ يقبلها بتوهان حتي تاهت هي أيضا بين ايده بعشق كا العاده
———————-★
وفي صباح اليوم التالي
في منزال فيروز كانت تجلس بغرفتها برتباك وخجل ومعها مايا وريتال الي متحمسه اكتر منها
وخارج الغرفه عمر وعثمان وفريد ووالدتها
فيروز بتوتر=لا لا انا خايفه ومكسوفه اوووي
ريتال بابتسامه=لا يا روحي متخفيش عمو طيب واكيد هيوفق علي طول
فيروز بابتسامه=بجد انتي شايفه كده
مايا بابتسامه=أااااه بابا هيتصرف لو في حاجه حصلت بردو متخفيش
فتحت الباب نص فتحه وهي تنظر إلي عمر الي كان يضعفها ارتباك
عثمان بهدوء=احنا نخوش في الموضوع علي طول احنا جاين طلبين ايد بنت حضرتك لبنانه عمر
عاطف بابتسامه=وانا ليا الشرف بحاجه زي دي أن بيه كبير زي حضرتك ينورنا في بتنا المتواضع بس بردو أنا مش هرمي بنتي طبعا انا عايز افهم بظبط انتو تقربو اي لعمر
فريد بحترام=واللهي يعني انا عمر ده صاحب عمري اخويا من واحنا صغيرين يعني هو عندي اهم واحسن من مليون اخ
عاطف بتنهيد =انا فاهم يا فريد بيه بس بردو يعني هو شغلتو اي
عمر بحترام=واللهي يا عمي هو زي مفريد قال لحضرتك انا وهو صحاب من واحنا صغيرين وانا بشتغل عند عثمان بيه في القصر وهو زي ولدي بظبط يعني انا شغلتي سابته في القصر
وانا عارف اكيد أن انت هتخاف علي بنت حضرتك بس متخفش هي في عيني
عاطف بتنهيد =بدال كده يبني يبقا علي بركه الله
نقراء الفاتحه
وقفت هاجر ولدت فيروز وزغرطت
كانت وقفه فيروز جوه الاوضه ومازالت متوتره اول مسمعت صوت الزغريط وقفت بفرحه وبصيت لريتال
ريتال بابا وافق
ريتال بفرحه=شكلو كده الف مبروك يا حبيبتي
احتضنتها ريتال بفرحه دخلت هاجر عليهم بفرحه
وهي تحتضن فيروز بفرحه=الف مبروك يا حبيبتي ابوكي وافق وقعدين مع بعض بره بيقرائو الفاتحه
مايا بابتسامه=الف مبروك يا صحبتي مش قولتلك متقلقيش
فيروز بفرحه ودموع الفرحه في عينها
=مش قادره اصدق هههه الحمد لله يارب
ريتال بجنون=اوووووووعي صحبتي عررررروسه
فيروز بحنان احتضانتها بحب=حبيبتي يا ريتال عقبال متولدي كده ونفرح بابنك بس لا انا عايزه بنوته حلوه زي مامتها كده
ريتال بابتسامه=يارب يحبيتي
وفي الخارج
عاطف بابتسامه=بما اننا قرائنا الفتحه يبقا نعمل الخطوبه علي طول
عمر بابتسامه=طبعا يعمي
وبعد ساعه من الاتفاقات بينهم وقف عثمان من جلسته بهيبه =طب بعد اذنك بقا عاطف بيه اشوفك بعدين وشكرا جدا انك وفقت علي طلبنا
عاطف بحترام=لا لا داحنا الي اتشرفنا بحضرتك ولينا الشرف أن حضرتك تطلب مننا حاجه حتي لو كانت غاليا
بس لولا أني اتطمنت لعمر شايفهُ انو حضرتك انسان محترم انا عمري مكونت هوفق
عثمان بابتسامه=شكرا جدا لحضرتك يلا احنا بقا عاطف بحترام=لي كده لسه بدري ا تفضلو كمان شويا
عثمان بابتسامه=لا واللهي معلش عندي شغل مهم بكره ولزم اروح شكرا جدا للطفكو
عاطف=بس اكيد هتزرونا تاني
عثمان بحترام=اكيد
عاطف =اتفضلو
ذهب معهم عثمان هو وفريد وعمر ومايا وريتال وذهبوا الي السياره
صعدو وبعد ساعه كان وصلو القصر
صعد فريد وريتال الي غرفتهم
وكانت ياسمين
تقف بجنينه بدموع وهي تعرف أن عمر رايح يخطوبها النهارده
دخل عمر الجنينه بفرحه وهو يستنشق الهواء بفرحه
لحظ وجود يايسمن
ذهب إليها بابتسامه=ياسمين
ياسمين مصتنعه الابتسامه عكس ما بداخلها من انهيار وحزن =اي اي ياعمر
عمر بابتسامه=عامله اي
مش ناويه تبركلي
ياسمين تدعي عدم الفهم =ابركلك لي
عمر =انتي متعرفيش اني روحت أخطب انهارده فيروز صحبت ريتال
ياسمين مصانعه
ياسمين مصتنعه الفرحه وبداخله سمعه صوت قلبها وهو بيتفتفت =اي ده بجد الف مبروك يا عمر
عمر بابتسامه=الله يبارك فيكي عقبالك
ياسمين مصتنعا الابتسامه=يارب
تركته وذهبت دون كلام
ونظر عمر الي طيفها بتعجب حس أن فيها حاجه غريبه
فور ذهبها من أمامها انهارت في البكاء بحرقه
وهي تشعور بالم شديد في قلبها حاولت تتمسك اكتر لكن مقدراتش
——————-
وبعد ثلاثه ايام
في غرفه فريد كان يقف أمام المراءه يستعد لذهب الي الشركه كا العاده
جاءت ريتال أمامه وهي تعطيه الجاكيت البدله وطبعت قبله رقيقه علي خده =هتتاخر يا روحي
فريد بحب حوط خصرها=لا مش هتاخر انتي راحه مع مايا النهارده لدكتور
ريتال هزت راسها بالإجابة =اااه انهارده اول جلست كماوي ليها
وانا هروح معها
فريد بحزن=اممم مش عايزني معاكو
ريتال بابتسامه =لا يا روحي مش محتاجه انا هروح معها وابقا اطمنك بالفون
حوطت رقبته بعشق =المهم بقا انا عايزك تجي بدري النهارده عشان انت وحشني اوووي
فريد بمشاغبه=لا كده انا من رائي اني اقعود وانتي كمان تقعودي
ريتال بابتسامه ودلع=تؤ
ياروحي انا عايزك انهارده بليل وانا هفجائك
فريد بعشق وهو ينظر إلي شفتها برغبه=بجد موفجئه شكلها هتبقا دمار
ضحكت ريتال بقوه=ههههه
فريد بمشاغبه=اووووعه مش انا بقول هتبقا ولعه
ريتال بابتسامه ودلع =يعني ممكن
شد فريد علي خصرها بتملك والتقطه شفتها بقبله عميقه
ابتعد عنها فريد بصعوبه
ابتعدت عنه ريتال وهي تركض علي الباب بضحك ابتسمت بدلع وغمزتلو قبل متخروج =مستنياك بليل بحبك
نظر فريد إليه بابتسامه واسيمه وعشق حتي اختفت من امامه
وبعد ساعه كانت وصلت ريتال ومايا خارج المستشفي مسكت ايد مايا بحنان الي كانت حسه بالخوف بردو
ريتال بحنان=متخفيش كلو هيبقي تمام وثقه فيا
مايا بهدوء=اكيد
ريتال بابتسامه =طب يلا نخوش
وصلو عند الغرفه في المستشفي
مايا بخوف=تعالي معايا يا ريتال
ريتال بابتسامه=متخفيش يا مايا يا حبيبتي انا هنا وقفالك
مايا بخوف هزت راسها بالإجابة =ماشي
ذهبت مايا الي الدخل
وقفت ريتال بانتظارها بالخارج بقلق حتي جاء لها اتصال من رقم مجهول
ريتال =الو مين معايا
المجهول =انا تبع فريد بيه انا واقف لحضرتك قدام المستشفي فريد بيه بعتني ليكي عشان اديكي حاجه
ريتال بتعجب=بس هو مقاليش
المجهول=هو قالي روحلها معرفش بقا
يا مدام
ريتال بهدوء=تمم خلاص انا هنزالك
انت واقف قدام المستشفي
المجهول ابتسم بغموض=ايوه يا مدام
نزالت ريتال الي خارج المستشفي
أخرجت هاتفها لتتصل عليه مره آخره
ريتال =الو انا قدام المستشفي مش شايفك انت فين
كان المجهول يجلس في سياره سوداء ضخمه
تحدث بغموض=انا في العربيه السوده الي قدامك دي
ريتال بتعجب من منظر العربيه كانت اول مره تشوفها قفلت معه=ايوه ايوه شوفتها خلاص
ذهبت إليه ولكن تفجاءت بأحد يمسكها بقوه ويغمض عينها ويدخلها داخل السياره بعونف
……و
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ارهقتني عيونها)