روايات

رواية ارهقتني عيونها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا كرم

موقع كتابك في سطور

رواية ارهقتني عيونها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها البارت الثالث والعشرون

رواية ارهقتني عيونها الجزء الثالث والعشرون

ارهقتني عيونها
ارهقتني عيونها

رواية ارهقتني عيونها الحلقة الثالثة والعشرون

فضل فريد باصص لتلفون بصدمه لما سمعها قفلت في وشو
لقي رساله من نفس الرقم فتح الرساله لينصدم فريد هو ومايا بصراخ ريتال ببكاء=اااااااااااه فريد ارجوكي كفاية كفايه
فريد الحقني اااااااه
بصت مايا بصدمه لتلفون وهي بتسمعو وهي حطه أيدها علي فمها بصدمه وخوف بدأت تنهار في البكاء=لا مستحيل
وقع التلفون من ايد فريد علي الارض وهو تحت الصدمه وصوتها الي دخل دمغووو مش قادر يطلع من دماغو صوت صريخها ابدا
وقع علي الارض وهو لسه في حالة صدمه سامع صوت قلبو، بيتفتفت ورعبو الي جوه مش قادر يوقف علي رجله ،فضل يغرز ضوفرو في شعرو وحاطط ايدو علي ودنو وهو مش قادر يبطل يسمع صوت صريخها الي مش بيخروج ، فضل يصروخ بقوه وانهيار في البكاء
طلع عمر الغرفه لقه في الحاله دي ومايا قاعده منهاره علي الارض
عمر برعب=في أي فريد في أي !!!
مسك التلفون الي واقع علي الارض لياتي صوت صريخ ريتال مره آخره لينظر له بصدمه ودموع
كان فريد شبه منهار علي الارض مش عارف يعمل اي كان بيصروخ بواجع=مستحيل مستحيل يا عمر ريتال ريتال
مسكو عمر بدموع وهو بيحاول يتمسك عكس الالم الي جوه=لا يا فريد مينفعش كده فريد انت لزم تبقا اقوي من كده يا فريد محدش غيرك هينقذها
فريد ببكاء وصوت جوهري=ازززي ازززي هعمل كده انا ضعيف اووووي ضعيف اوووي يا عمر مقدارتش احميها اااااااه يا ربي
عمر أخرج هاتفه وبعت الرقم لشرطه دون أن يلاحظ فريد
طلع بره الاوضه وبدموع مسك التلفون بيد ترتعش=الو الو احمد بيه
احمد بتعجب من صوتو=عمر خير في أي
عمر بدموع =احمد بيه أنا بعتلك رقم دلوقتي عايزك تكشفلي عنو عايز اعرف مكانو باسرع وقت
احمد بتعجب =أنا مش فاهم حاجه رقم مين ده!!؟
عمر بصوت يرتعش =ريتال مرات فريد اختطفت ارجوك يا احمد بيه اتصرف انت الوحيد الي هتعرف تتصرف ‘.
احمد اتنفض من علي الكرسي بخوف=طيب طيب اقفل دلوقتي ”
كان عمر واقف بيعيط وهو شايف حاله فريد الي بتسوء جوه بقا منهار تماما عامل زي المجنون
وجده عمر اتصال فيروز
فيروز بحب=عمر عامل اي
عمر بدموع وصوت مخنوق=الحمد لله
فيروز حسيت انو في حاجه في صوتو تحدثت بتعجب=مال صوتك يا عمر في حاجه ولا اي ؟!!
عمر بدموع =ااااااه يا فيروز ريتال اتخطفت وفريد عامل زي المجنون مش عارف اعمل اي
فيروز بصدمه ودموع=اي ازي حصل أمتي ده !!!!؟
عمر بدموع وصوت يرتجف=امبارح من امبارح مختفيه!!’
فيروز بدموع ورعب=اي مقولتليش لي يا عمر ازي يحصل كده ومتقوليش!!!,
مين مين خطافها مين لي مصلحه في كده !؟
عمر بحيره ودموع=معرفش معرفش أنا هتجنن أنا سمعت صوتها في التلفون وهي بتصروخ
فجاء لقي مايا بتصرخ برعب=فريد الحقني يا عمر بسرعه
عمر ساب التلفون يقع وجري بسرعه علي الأوضه فريد
فيروز ببكاء وانهيار=عمر في أي !!!!!؟
لكن لم تجد رد ابدا,
جريت وهي بتخرج هدومها بانهيار ودموع =لا لا مستحيل يحصلها حاجه
جري عمر علي قوضة ، فريد ليجده يجلس علي الارض بانهيار كلي، مش قادر يقف علي الارض خرج الشرفه الموجوده في الغرفه يحاول استنشاق الهواء، ولكن بلا فائده كان حاسس وكانو حد محاوط رقبتو بيخنوقو وكان عمال يشد في شعر بصوت جوهري، باسم ريتال لحد موقع علي الارض مغشيا عليه من الصدمه
مايا بصوت جوهري ملئ بالدموع=فررررررريد
جري عمر عليه بسرعه وحطو علي السرير
عمر بصوت جوهري وخوف =اطلبي الإسعاف بسرعه
جريت مايا تطلب الإسعاف بخوف ودموع ،
كانت وصلت فيروز الي القصر في رقم قياسي، وهي مش عارفه تبطل عياط من ساعه مسمعت الخبر جريت علي القصر
لتجد ياسمين تقف ببكاء علي منظر فريد
فيروز بدموع=في اي اي حصل ؟!!!
ياسمين ببكاء=فريد بيه وقع علي الارض واغمي عليه مش عارفين نعمل اي
جريت فيروز الي غرفه فريد وهي حاسه بخوف بياكول في قلبها
دخلت لقت عمر بيميل عليه
ويحاول يعرف ملو بس بلا فايدة
جريت علي عمر بيكاء=عمر فين ريتال مين خطافها ومالو فريد
مايا ببكاء =سحر
مرات ابوها
فيروز بصدمه ودموع= اي !!!؟
مايا ببكاء=ارجوكي لو تعرفي حاجه قوليلي يا فيروز متعرفيش اي معلومه عن الست دي
فيروز بدموع وخوف=لا لا معرفش، ازاي عرفتو ازي
اخرجت مايا صوت صريخ ريتال وهي تستنجد بفريد لترجع مايا الي الخلف بخوف وصدمه وهي سامعها لتنهار ببكاء =لي لي بتعمل فيها كده هي معماتلهاش حاجه لي ؟؟!”
مايا بدموع وهي بتمسكها=احنا لزم نتمسك مش لزم نضعف احنا كمان لا يا فيروز مينفعش كده ارجوكي ،
جري عمر علي فيروز لما شافها في الحاله دي وهو مش عايز يلمسها وخايف عليها في نفس الوقت وقفت بصعوبه وانهيار =لا يا عمر مستحيل ريتال مستحيل استحمل لو حصلها حاجه ممكن اموت ورها واللهي
عمر بخوف=متخفيش يا حبيبتي هي هتبقا كويسه صدقيني متخافيش
حضنتو فيروز بتعب وبكاء وهي مش عارفه هي بتعمل اي=ازي ازي يا عمر ازي هيحصل
عمر بخوف حوط كتفها ربط علي شعرها بحنان=متخافيش يا فيروز واللهي هي هتبقا بخير أنا اتصلت علي البوليس
واحمد بيه هيتصرف بس بقولك حاولي تفتكري كده اي حاجه اي حاجه عنها عن سحر
فيروز ببكاء وانهيار=مش عارفه مش عارفه حاجه ……”
بعد مرور يومين دخل فريد في غيبوبه ولحد دلوقتي كانو لسه معرفوش عليها حاجه ولا اي خبر.
سهير بدموع وانهيار=يعني اي يعني أنا خسرت بنت اختي يعني اي يومين مش عارفين حاجه عنها يعني اي .!!؟
عثمان بحزن =اهدي يا سهير احنا عملنا كل الي فوسعانه نعملو هي اكيد عايشه محصلهاش حاجه أنا واثق من كده
سهير بانهيار=ازي يا عثمان انا خايفه اووووي !!!؟
اتنهد عثمان بحزن وهو بيفتكر سحر
رجع شريط ذكرياته هما الاتنين لما كانت بتطلب منو المساعده وهو رافض بسب انو بيحب سهير وخاف يخسرها همس دون وعي =انا السبب هي قصداني أنا
نظرت لها سهير بصدمه وعيون حمراء من كثره البكاء=يعني اي يعثمان .!!؟
عثمان ببكاء=انا السبب أنا وطهااا لو كونت ساعدتها وقتها مكنش حصل كده انا السبب
سهير بعدم فهم صرخت بقوه وغضب=عثماااااان انت بتقول اي ازي انت السبب أنا مش فاهمه حاجه
عثمان ببكاء=اهدي يا سهير أنا هحكيلك كل حاجه اهدي
اخذ يقص عليها ما حدث في الماضي بينها وبين طها صديقه لتجحظ عينها بتفاجؤ همست بصدمه=اي !!!!!!
يعني انت وصحبك تعملوا كل ده اززززي ازززي متقوليش يا عثمان اززي
عثمان بدموع=أنا اسف مكونتش عارف ان كل ده ممكن يحصل ابدا
سهير بنهيار=ازي متقوليش مستحيل اسمحك لو حصلها حاجه مستحيل اسمحك يا عثمان
خرجت سهير من الغرفه بغضب وانهيار في البكاء
راحت قوضت فريد الي متركب عليه الاجهزه من يومين مافقش كان ديما بيهمس باسمها بخوف وتعب
وقفت جنبو وهي بتعيط =فريد حبيبي اصحي يقا يا قلب امك مترعبنيش وتتعب قلبي عليك يا حبيبي
….!!!
عند عمر كان يحدث احمد في الهاتف
احمد بحزن=لاسف الرقم مش موجود بالخدمه ولا قدرنا نحدد انهي مكان اتكلمت منو
بس متخفش هتفضل تليفونتكو تحت المراقبه اي حاجه هتحصل أو هتوصل تاني هشوف شغلي
عمر اتنهد بعمق=ماشي يا احمد بيه
قفل احمد مع عمر وأخذ عمر يبكي بشده علي حاله صحبو الميؤس منها الي بقالو يومين مفقش منها..!!”
……….
عند ريتال في الغرفه المنعزله فتحت عينها بعد يومين وهي مفكره أنها ماتت لتاوهت بالم
وإرهاق =ااااااه ضهري
جت ترجع بضهرها للخلف ولكن اخذت تصرخ بوجع اكبر=ااااااااه يارب
همست بدموع شديدة وهي تحاول تمنع صوت شهقتها=فريد اااااه……..
انت فين…!!!؟
………………
عند فريد فاق وهو بياخود نفس عميق كانو بث فيه الروح من جديد همس بتعب=ريتال
سهير بخوف ودموع=فريد حبيبي انت كويس يا رب الطفك يا رب لطفك ورضاك علينا
الحمد لله الف بركه انك صحيت يا حبيبي
فريد بهمس وتعب وباين الإرهاق علي وشو=ريتال فين…
ااااه
سهير بخوف ودموع=اهدي يا حبيبي اهدي فوق انت وبعدين اسال عليها
اعتد فريد من جلسته بصعوبه وهو مش قادر يسند طولو
ليقع فريد علي الارض وهو يحاول الوقوف
جريت سهير عليه بدموع=ارجوك يبني متعملش في نفسك كده !!’
فريد بارهاق=عمر فين
سهير بلهفه=ثاوني هندهولك
ذهبت سهير سريعا الي
••••••••••••••••••
عند ريتال كانت وقعه علي الارض بتصرخ وتهمس بالم شديد يحاوط قلبها وجسدها، بدأت الدموع تنزال من عينيها زي الشلال وهي،
بتتوجع وبتنهد علي فريد=فريد ارجوك تعالي بقا خلصني يا ام اخلص واموت ارحمني يارب
حطيت ايديها علي بطنها وهي تحوطها بخوف ويد ترتعش
بصت حوليها لكن لم تجد غير غرفه سوداء بنور خفيف حولت الوقوف من جلستها لكن اتاوهت بالم شديد لتقع علي الارض=اااااه
اتمسكت اكتر وهي بتحاول تقف وهي محاوطه بطنها بايديها راحت نحيت الباب والغريب انو كان مفتوح
فرحت ريتال وجريت علي بره بارهاق وهي بتتاكد انو مفيش حد شايفه مشيت بالم شديد وهي تحاوط بطنها لتقع علي الارض مره تانيه مش قادره تسند طولها فضلت تعيط بحرقه لكن وهي بتمنع صوت شهقتها عشان محدش يسمعها كانت ماشيه وشافت بعضا من الرجاله نايمين خارج الغرفه
راحت نحيت باب الشقه بتعب وإرهاق وهي مش حاجه شايفه قدامها لكن إ تفجاءت بي
سحر الي قدمها
خافت ريتال اول مشفتها فضلت ترجع لوره بخوف شديد وهي بتنفي برأسها=لا لا مستحيل.!!
سحر بسخريه=ههههه مكونتش اعرف انك قدره لدرجه انك تحاولي تهربي امال فين الرحاله
زهعت بصوت جوهري وغضب =فينكو يا شويا بهايم !!!؟
ليستقظو جميعهم بخوف ويذهبون إليه ويتفاجوءه بريتال الي وقفه علي رجلها بشكل لا تحسد عليه تمام تحاوط بطنها بخوف
المجهول 3 بصدمه=يبنت الك****** بقا بتستغفلينا
ادها صفعه قويه علي وجهها لتقع ريتال علي الارض بالم اكبر وصريخ =اااااااه
صرخت ببكاء حار=حرام عليكي كده حرام عليكي الي بتعمليه فيا انا مليش ذنب ولا حتي ابني
بصتلها سحر بجمود وكأنها بتتكلم مع قلب من حجر نزالت لموستوها بنظره كره وهي بتبوص علي ايديها الي محاوطه بطنها
=تصادقي الود ده قوي أوي انو بعد كل الي حصل في امو مسبهاش …!!
ابتلعت ريتال لعبُبها به ف ورتجاف حوطت بطنها بخوف اكبر =انتي قصدك اي
مديت سحر أيدها علي بطنها تلمسها برقه
لتغمض ريتال عينها بكره وإرهاق شديد افتكرت انها ممكن تحن لكن اتفجاءت أنها وقفت فجاءه
سحر بجمود=خودها جوه وابداء في الخطه التانيه
تتركتها سحر وذهبت دون كلمه اخره
ريتال بخوف وارتجاف وبكاء =اي خطه اي يا سحر سحرررر متسبنيش وتمشي خطه اي
ارجل بعونف=يلا انتي لسه هترغي بروح امك
ريتال فضلت تصرخ ببكاء وحرقه=لا يا سحر لا ونبي لا ونبي لو كان ربنا غالي عنديك ونبي متعملي فيا كده
كان الرجال بيشلها وبيحوطها علي السرير بعونف وهو ماسك أيدها تاوهات بالم شديد من ضهرها ومن مسكت ايدو
جاء من الخارج دكتور مشتبه به تحت نظرات ريتال الي مرعوبه وهي مربوطه في السرير وتتالم من وجع ضهرها بشده بصتلهم برعب =انتو هتعملو اي لا ونبي ونبي خلاص ونبي كفايا انا ابوس ايدك ابوس ايدك هديك كل الي انت عايزو بس متنزلش ابني ونبي وحياة اغلي حاجه عندك ارجوك وربنا معملت حاجه ارجوك ارجوك اسمعني ونبي خالو عندكو شويه رحمه بس…
كانت تصرخ بالم وفحيح ولكن بلا فائده
وضع الدكتور حقنه مخداره في رقبتها
لتغرق ريتال في نوم عميق وهي تتنفس بصعوبه وتهمس بكلماتها الاخيره=ارجوك لا….
وقف الدكتور وبداء في لشغل
•••••••••••••
وفي المساء
عمر بارهاق وهو يتحدث بالهاتف=معرفش يا فيروز أنا خايف أو زيك
فيروز ببكاء=بس انا وثقه انها بخير اكيد مامتتش ابد مستحيل ده يحصل
عمر بحزن شديد=فريد علي آخره لولا الحقنه الموهديئه كان زمانو مات من كتر الجنان
اتنهدت فيروز بحزن قائلا =طب يا عمر أنا لزم اقفل لو في جديد قولي
هز عمر رأسه بالإجابة بحزن=حاضر
أغلقت فيروز هاتفها وهي تتنهد بحزن وبتفتكر ريتال وبتعيط عليها بحرقه خرجت هاتفها وهي تبحث بين صورههم
وتنظر لها بدموع=وحشتني اوووي يا ريتال
لقيت صوره كانت فيوم ريتال جايلها وبتقولها معلومات عرفتها عن سحر
زي أنها عندها بيت في حته مقطوعه في الشيخ زايد قطبت حجبيه بتحاول تفتكر بس واخيرا جمعت قامت فيروز بسرعه وهي بتلبس هدومها
خلصت لبس وجريت تروح علي القصر باسرع وقت وصلت في زمن قياسي
كان عمر واقف بره في القصر بحزن وهو بيتنهد ليجد فيروز تركض عليه بسرعه ولهفه=عمر عمر
عمر بتفاجوء=فيروزز انتي بتعملي اي هنا !!
فيروز بلهفه=مش مهم دلوقتي المهم اني افتكرت حاجه قالتهالي ريتال قبل كده
إن سحر دي ليها بيت في حته مقطوعه في الشيخ زيد
عمر بتفاحوء=اي… ده فين بظبط بسرعه
فيروز =معرفش بظبط لأن ريتال ماقلتش بس ينفع تلقيها صح ح يا عمر
عمر بلهفه وفرحه=اكيد استني هكلم احمد بيه
اخرج هاتفه بلهفه
ليرود احمد بلهفه=اي طب خلاص انا جيلك وهعمل كل التحريات الزمه
اغلق عمر الهاتف بفرحه وهو بيبوص لفيروز =انشاء الله تكون هناك ونلقيها
فيروز بدموع=يارب يا عمر يا رب
عمر =أنا من رائي نقول لفريد لما حالتو تتحسن
هزت فيروز رأسها بالاجابه=فعلا
وفي صباح اليوم التالي في قسم الشرطه دخل العسكري باحترام
=احمد باشا احنا قدرنا نلقي مكان الي حضرتك تقولنا عليه هو بيت في الشيخ زايد في حته مقطوعه باسم سحر مكاوي
احمد بابتسامه=حلو اووي تقدار تطلع انت
خد احمد حاجته وذهب بيها الي قصر فريد الالفي وهو في العربيه
اخرج هاتفه ليتصل علي عمر لياتيه الرد=الو يا عمر انا عرفت المكان انت فين أنا جيلك
عمر بلهفه=أنا في القصر اتفضل تعالي
احمد=ماش خلاص انا جي
اغلق الهاتف وهو يبتسم بتوعد
وصل القصر في زمن قياسي
دخل بلهفه لجوه ليره عمر ركض عليه بلهفه
=يلا قول لفريد خاليه ينزال بسرعه
انا بعت القوات علي هناك وهما هيقمو بالواجب
عمر بلهفه= حاضر
جري علي قوضت فريد، الي كان مسطح بحزن وهو بيبوص لسقف بشرود ليقطع شردو عمر وهو بيخبط بقوه
راح عندو بجسد مرهق وعيون دبلانه
فتح الباب بحزن=في أي يا عمر بتخبط لي كده
عمر بفرحه فريد البس بسرعه عرفانه مكانها
جحظت عين فريد بتفجاوء
=اي
جري بسرعه وبلهفه علي غرفه الملابس لبس هدومه
لقي مسدس جنوب خدو في جيبو
رجع لعمر ونزلوا سوه ليجد احمد ويقطب حاجبيها بتعجب
عمر بأسف=أنا اسف ياصحبي كان لزم اعمل كده
جري فريد وعمر ركبو العربيه بدون اي كلمه
وفي الشيخ زايد في المنطقه المقطوعه
سحر كانت واقفه بتحضر نفسها انها تدفن ريتال بالحياه لكن اتفجاءت بأحد جي بسرعه
=الحقي يا معلمه في بوليس تحت العماره وشكلهم طلعين هنا
سحر بصدمه=اي هاتو البت دي بسرعه
جريو نحيت ريتال الي لسه تحت تاثير البنج
تهمس بخوف=فريد
شالها الرجل لتشعور بالم وبسائر جسدها ببكاء لا يجف
كانت الشرطه حاوطت المكان من كل جها
وصل فريد وعمر وأحمد في زمن قياسي ركض فريد بلهفة خارج السياره حاولو الجميع منعوا لكن كان هو رغم كده اقوي منهم
اخذ يركض بلهفه الي الاعلي
سحر بفحيح=يلا من هنا بسرعه
نزلوا من سلم المطبخ في العماره
دخل فريد الشقه بلهف وهو بيبحث عنها في جميع الغرف لكن لم يجدها دخل أحد الغرف ليجد سرير طبيب وعليه دم كتير لينفض قلبو بخوف وعنف جري بسرعه نحيت الباب التاني
ليسمع صوت خطوات سريعه ركض خلفهم بلهف وكان وره عمر وأحمد
وصلو لتحت سحر بفحيح وغضب
=حطوها في العربيه بسرعه
حطها الرجل في شنطة العربيه فعلا صعدت سحر بالسياره هي ورجالته كان وصل فريد علي اخر لحظه
رح فريد يركب العربيه بتعتو بسرعه البرق وهو بيطلع وراهم تحت نظرات احمد الي حاول يمنعه بس بلا فايده
جري بالعربيه وكان وراه عناصر الشرطه
كان أحد رجال العصابه يسوق بسرعه مهوله وسحر بالخلف تنظر لرفريد الي معرفوش يضيعو عنهم بخوف
=لو طال الأمر اقتلوا
كان فريد عمال يخبط العربيه بجنبه
فريد بغضب مفرط=وقف العربيه
ليركُله المجهول بالسياره
فريد بغضب=يبن الك***
افتكر طريق تاني عشان يواقفه مشي فريد منو بسرعه
لدرجه ان الرجل افتكروا مشي فضل ماشي بهدوء بعد ملقي اختفي تماما
لكن تفجاء بيه طلع في وشه ليوقف السياره بخوف شديد وهو بيدوس علي الفرامل
خرج الرجل من العربيه ورح نحيتو عشان يضربون لكن تفجاء برصاصه في صدره من فريد لكن سحر رغم ده كملت نزالت وهي بتبصلو بكره تحدث بفحيح=انتو واقفين لي خالصة عليه
حاول يضربوه لكن فريد كان اسرع منهم منهم أطلق الرصاص عليهم جميعا
تحدثت سحر بكره=احسنلك وفي مصلحتك انك تمشي يا فريد يا الفي
حط فريد المسدس وهو يوجه علي سحر
سحر بكره =مش من مصلحتك ده علي فكره استرسلت بسخريه وكأنها مش خايفه من الموت=سيب السلاح يا صغنن احسن تتعور
ضرب فريد الرجل اخر من العصابه في رجله رصاصه
قائلا بفحيح=فين ريتال انجزي
نظرت له سحر بخوف لكن حولت تتماسك قدامو قائلا ببردو عايز تشوفها قبل متموت
تعالي معايا
كان فريد ماشي وراها وهو بيبوص حوليه بيرقب ليكون في حد تاني معها لكن لم يجد
فتحت سحر شنطه العربيه
لتجحظ عين فريد بتفاجوه
=ريتال …!
سحر بحقد وصوت جوهري مسكت ريتال بكره=سيب المسدس والا هتتشاهد لي روحك وعليها
مكنش فريد مركز معها كان مركز علي ريتال الي كانت كلها هدومها دم ووشها المنتفخة من كثره الضرب وعينها المحاوطه بكمدات زرقاء قويه لتهمس بصوت يرتجف =فر..يد
وقعتها سحر علي الارض وهي تشير عليها المسدس لتقع ريتال دون ادني محاوله بارهاق وكأنها حثه هامده
نظر لها فريد بصدمه ودموع ويرجع يبوص بشر وعيون حمراء لسحر =هاقتلك يا سحرررر
سحر بكره وصوت جوهري =انا الي هقتلكم كلكو أنا الي هدفعكو تمن الي انا عشتو واحد واحد
فريد بعدم فهم=أنا مش فاهم حاجه انتي بتتكلمي عن أي
سحر بابتسامه سخريه=لا دي قصه طويله تبقا تحكهالك حبيتك في الجنه بقا …
سحر بفحيح=ارمي المسدس ده من ايدك والا هقتلها يلااااااا
فريد بخوف رمي المسدس بس بعد متاكد انو عمر وره
رح عندها وهو يحاوطها وينظر لريتال بخوف ودموع مال عليها يغطيها بدموع حتي لا يكشف جسدها المكشوف ليكور ايدو بغضب مفرط =بلاش هي ارجوكي خودني أنا بلاش هي يا سحر
سحر بكره=ياااااه علي الحب لدرجادي هتفديها بروحك
فريد بدموع =ارجوكي يا سحر بلاش هي خودني بدالها فضل باصص علي ريتال الي كانت شبه مايته بنهيار وقلبو وجع.وعلي ششكلها
كانت لسه سحر هتضرب نار لكن تفجاءت برصاصه في أدايها ليقع المسدس من يدها لتاوهت من بالم شديد وهي تنظر الي عمر وأحمد بغضب مفرط
حاوط الشرطه المكان بأثريه
احمد بغضب مفرط ذهب إليها ليصفعه بقوه=ببنت الك** دانا هوريكي اين سوده
استرسل بصوت جوهري=عسكري خودها علي البوكس
كان فريد قاعد علي الارض عامل زي العيل الي رجع لمو فضل يعيط وهو خايف يلمسها
من شكل الدم لينظر الي مكان الحرق في ظهرها
فضل يعيط زي العيل ووجع في قلبو
فريد بدموع وحزن=ريتال حبيبتي متخفيش أنا جيت خلاص متخافيش هخدك علي المستشفي دلوقتي حملها برفق وهو يركض الي السياره
تحدث بصوت جوهري=افتح العربيه بسرعه يا عمررررر
حطها في العربيه برفق ولكن لا رد من ريتال كانت شبه ميته
صعد الي السياره ووصل الي المستشفي في زمان قياسي ليهز صوته الجوهري بدموع اركان المستشفي=
تروالي بسرعه معايا حاله طرقه
لياتي الممرضين بسرير متحرك وضعها فريد ولكن نايمها علي بطنها بسب الحرق الي في ضهرها أخذوها الممرضين الي الطورائ
كان فريد لسه هيدخل بس مانعو الدكتور
الدكتور =بعد اذن حضرتك اتفضل هن
—————–
وبعد مرور يومين وكانت ريتال تحت المراقبه في غيبوبه وفريد مبيمشيش من عندها
دخل فريد غرفتها ليجدها محاوطه بالاجهزه من جميع الجهات دخل إليها ببطء وحجم الالم في قلبه مبيقلش كل ميشوفها في حالتها دي حالتو بتنهار ويبقا عامل زي المجنون .
وكانت ديما سهير ومايا جنبو وعثمان
حتي عمر وفيروز الي خوفها علي صحبتها خلها تنهار كليا
قعد جنبها وهو بيعيط بشده =مهو ده مش عدل بردو يا ريتال انتي وحشتني اووووي
انتي لزم تصحي ارجوكي اصحي اصحي متعمليش في قلبي كده متعمليش فيا كده ارجوكي يا ريتال
حركت ريتال انماله علي يد فريد بارهاق
بصلها فريد بعيون ملئ بالدموع
وفرحه=ريتال
ريتال بارهاق كانت تهمس وهي تغمض عينها=فريد انت فين
الحقني
فضلت تهلوس بالكلام وهي بتعيط كانت مغمضه العين ومع هذا كانت تبكي بشده
=ااااه فريد الحقني
ااااه ضهري
مش قادره
فريد بدموع وهو حاسس بالم شديد من دموعها وكم الالم الي عانته وهو مكنش جنبها نده علي الدكتور لياتي الدكتور سريعا وهو يركض
دخل الغرفه وكان فريد واقف جنبها وهو ماسك اديها طبع قبله علي خدها وهمس جانب أذنه
=ريتال حبيبتي انا هنا اهو أنا موجود
متخفيش مش هسيبك ياروحي مش هسمح يحصل فيكي كده تاني بس ارجوكي فتحي عيونك بوصلي أنا اهو
بدأت ريتال تفتح عينها ببطء أسر كلمته ببطء لكن لا تكتمل الصوره أمامها ابدا
تجمعت الدموع في عينها المحوطه بكمدات زرقاء تحدثت بتعب =فريد
فريد بابتسامه ودموع=جنبك يا روحي جمبك
فضلت تعيط بحرقه=فريد أنا كونت محتاجلك اوووي
فريد بدموع والم =وانا جنبك يا روحي أنا اسف اسف اني مكنتش جنبك انا اسف
اخذ يقبل عينها وخدها بعشق ودموع وهو مش قادر يسبت قدمها ابدا مسك أيدها
=ريتال انتي وحشتني اووي أنا كونت هموت مش انا قولتك متعمليش كده فيا لي ياريتال لي كده
ريتال بدموع وهي تتذكر ما حدث بها=فريد أنا خسرت كل حاجه كل حاجه
فريد بدموع=أنا جنبك ياروحي أنا معاكي
ذهبت ريتال في نوم عميق مره اخر لينظر فريد الي الدكتور بدموع=هي غمضت عينها لي
الدكتور بهدوء=معلش يا استاذ فريد هي لزم ترتاح مينفعش تقف معها كده معلش ينفع تختلها ترتاح
هز فريد رأسه بالإجابة بدموع وهو يخرج مع الدكتور ويتركها نائما بارهاق ودموعها لا تجف حتي وهي في نائمه
فريد بدموع=هي حالتها عامله اي يا دكتور
الدكتور بحزن=هو الحقيقه مدام ريتال محتاجه راحه اليومين الجين دول كلهم هي هتفضل كده لحد متستقر حالتها لأن هي اتعرضت لصدمات كتير اخر فتره ده غير العذاب النفسي و الجسدي الي عاشتو عشان كده هي لزم بعد مستقر حالتها تتعرض لدكتور نفسي
يتابع حالتها ده الحل الوحيد يا فريد بيه
استرسل باحترام =بعد اذن حضرتك
مشي الدكتور من قدموا وسابو تحت صدمه
من كاملو وأنها اتعرضت لكل العذاب ده وهو مكنش مكانها ولا حتي معها فضل يعيط زي الطفل
وبعد مرور أسبوع من ابشعهم في حيات فريد وهو شايفه مفيش منها أي استقرار
لحد مفاقت من نومها واول واحد همست باسمة فريد
كانت تنام ريتال علي السرير علي بطنها وفريد
جنبها كانت تقف الممرضين بيغيرولها علي الجرح الي بداء يتلاشه مع الوقت
فريد =هو ينفع اعرف بتغيرولها ازي عشان لما اغيرلها في البيت
الممرضه بهدوء=تمام اتفضل
بداء فريد يغيرلها وقلبو وجعو من منظر الجرح
بهدوء انتهت الممرضين وخرجوا وفضل فريد يتأمل وجهها الشاحب بدموع حرك أناملها علي خدها لتفتح عينها بارهاق اثر لمستو
=فريد
فريد بعشق ودموع=عيونو
ريتال بتعب=أنا فين يا فريد
فريد بهدوء وهو يحرك انماله علي وجهها=انتي في المستشفي ياروحي
ريتال بدموع=انا عايزه اروح البيت
فريد بتنهيد =حاضر ياروحي أنا بس اطمن علي حالتك بس تستقر وهنرجع
ريتال بصوت مخنوق =لا يا فريد
انا عاوزه اروح
فريد بتنهيد =حاضر زي مانتي عايزه بس ارتاحي
خرج فريد من الغرفه وذهب الي الدكتور ليستشيرو في الخروج
الدكتور بتنهيد=هو ينفع عاادي بس انا شايف انو حالتها لسه عايزه تستقرر
فريد =طب بما انها مش عايزه تقعود تاني ينفع صح
الدكتور باحترام=بدال كده يبقي تمام أنا هروح اشوف حالتها ولو كده هتطلع بكره انشاء الله
فريد بتنهيد=تمم شكرا جدا يا دكتور
ذهب الدكتور من أمامه
وتنهد فريد بضيق
بتاتي مايا وفيروز وعمر من خلفه
فيروز بلهفه=ها يفريد ريتال عامله اي دلوقتي
فردي بهدوء=الحمد لله بقيت احسن من الاول
عمر =وانت عامل اي يا صاحبي شكلك تعبان اوووي يا فريد انت بقالك اكتر من اسبوع مدوقتش النوم
فريد بتعب=ولا هدوءه غير لما اخود حقها واطمن أنها بخير
عمر بتنهيد=ماشي يصحبي
مايا قامت باحتضان اخوها بحب وهي تغمض عينها=حبيبي يا فريد
انا شايفه انك مش كويس خالص طب روح نام واحنا جنبها مش هنسبها
فريد برافض=لا يا مايا مش هقدر انام
مايا بتنهيد=خلاص براحتك بس هو احنا ممكن نشوفها
فريد بنفي=لا تشوفوها بكره لزم ترتاح
مايا هزت راسها بالاجابه=تمام
وفي اليوم التالي
كانت ريتال تجلس وتغير لها الممرضين علي الجرح
دخلت فيروز بعد مستاذنت
ريتال بتعب=خوشي يا فيروز
دخلت فيروز ولكن انصدمت من شكل جرحها غمضت عينها بحزن وحولت تمنع صوت بكاءها مسحت دموعها ورحت قعدت جنبها
فيروز بحنان=ريتال حبيبتي
نظرت لها ريتال بجمود ولاول مره تشوف النظره دي في عينيها =شكلو وحش اوووي صح
فيروز مصتنعه الابتسامه=اي …لا طبعا ده جرح سطحي جدا انتي بس الي مش شايفه
ريتال بدموع=فريد مش هيقدار يشوفني حلوه تاني
شوهتني ؟!
فيروز حاولت أنها تتمسك بقدر الاماكن=انتي بتقولي اي يا ريتال فريد مدقش النوم من يوم الحدثه تقوليلي مش هيرده يشوفك تاني
ريتال بدموع=أنا خسرت كل حاجه يا فيروز خسرت كل حاجه
استرسلت بوجه=ااااه قلبي وجعني كونت اتمني اموووت قبل ميجي اليوم ده انا شوفت عذاب شوفت الموت بعنيا
حطت أيدها علي بطنها بالم=أناخسرتو
ومش هقدر اخلف تاني
فيروز بدموع=لا يا ريتال لي بتقولي كده
انتي لسه صغيره اكيد هتخلفي مره اتنين وتلاته
ريتال بدموع والم بينهش في قلبها =مستحيل يحصل
غمضت فيروز عنيها بالم وهي مش قادره تطلعها من الم الي هي فيه=حبيبتي
انتي معاكي فريد بيحبك ومش هيسيبك ابدا انتي متعرفيش حصلوا اي وانتي تعبانه كان بيموت حرفيا
كانت لسه هنتكلم بس قطعها دخول فريد
مسحت دموعها
وفيروز وقفت من جلستها وهي تتصنع الابتسامه=طب انا هخروج أنا
هزت ريتال رأسها بالاجابه=طيب
رح فريد عندها ونزل علي رقبته قدمها بابتسامه=حبيبتي عامله اي
ريتال بحزن=الحمد لله احسن من الاول
عملت اي في موضوع الخروج
فريد بتنهيد=كلمت الدكتور وهيكتبلك علي خروج دلوقتي عشر دقائق وتلبيسي ونخروج
هزت ريتال رأسها بالاجابه بحزن =ماشي
فضل فريد بصصلها بيتامل عينها وكل انش فى وجهها بعشق وكانو بيشبع من ملامحها الي اتحرم منها
حرك انماله علي وجهها بلطف=حبيبتي انتي زعلانه لي
ريتال ابتسمت بسخريه=لي
فريد أنا خسرت كل حاجه انت متعرفش حاجه
عن الي انا عشتو
فريد بحزن ودموع=أنا اسف اوووي يا ريتال اني مكنتش جنبك ياريتني كونت انا وانتي لا ياريت كان كل ده حصل فيا وانتي لا
كانت ريتال قاعده بتعيط بحرقه وهي بتفكر
الي حصلها كلو قدام عنيها مبيخروجش من بالها
حوطت وجه بيدها وهي بتمسحلو دموعو وهي بتعيط=فريد أنا كونت محتاجلك اوووي أنا عشت اسوء ايام حياتي انا خسرت نفسي خسرت الطفله البريئه الي جوايا
خسرت ابني الي لسه مشفش الدنيا
انا تعبانه اوووي اوووي يا فريد
كان يتمني لو يحتضنها ولكن خاف يلمسها بسب الجرح الي في ضهرها
تتنهد ومسك ايديها وهو يقبلها بدموع وحزن=مش هسمح يحصل كده تاني صادقني هنتقم منها اشد انتقام
ريتال بحزن=لا يا فريد بلاش هي عندها حق فكل حاجه عملتها ده عدالة ربنا
ربنا رد كل حاجه حصلتلها فيا
فريد بصدمه وعدم فهم=انتي بتقولي اي يا ريتال انتي متخيله انتي بتقولي اي
ريتال أغمضت عنها بحزن ودموع=لو سمحت يا فريد اعمل الي بقولك عليه
فريد قام من جلسته بصدمه=ريتال انتي كونتي هتموتي
ازي بطلبي مني منتقمش منها دانا مش هاهدا الا لو قتلتها بايدي
غمضت ريتال عينها بوجع وصرخت بقوه=فريد
قولتك لا
فضل بصصلها بصدمه لحظات مسح علي وشو بغضب وخرج بره الاوضه احسن ميفلت أعصابه
عمر بتعجب من حالته=مالك يا فريد في أي
فريد بضيق وغضب=أنا مش عارف هي بتفكر ازي لي هي ببراءه دي لي مستحيل اسمع كلامها ابدا انا هقتلها بايدي الست دي دي كانت هتموتها
عمر بتنهيد=اهدي بس يا فريد متعملش كده
في نفسك فاهمني هي قتلتك اي
فريد بغضب=بتقولي متجيش جنبها هي ردت فيا الي تعمل فيها انا مش فاهم حاجه
عمر بتنهيد عميق زفر بضيق=طب اهدي يافريد ممكن يكون في حاجه حصلت تخليها تقول كده هي تروأ بس واحنا نسالها
فريد بت>نهد بضيق=انا هروح اكمل اجراءت الخروج
عمر =ماشي روح وخود نفس كده
ذهب فريد ليكمل اجراءت الخروج
وهو حاسس بضيق جوه من براءتها ومدفعتها عن الست الي كانت هتموتها
اكمل الاجراءت وفيروز ساعدتها أنها تكمل لبسها
خرجو سويا من المستشفي
مسك فريد اديها ووصلها للعربيه برفق
وصلو القصر في فتره محدوده
استقبلتهم سهير بفرحه وهي شايفه ريتال قدمها بخير لكن حست بوجع لما شافت شكلها والضرب الي خدتو
سهير بدموع=ريتال حبيبتي حمد علي سلامتك يا قلب خالتك أنا كان هيقف قلبي من الخاضه عليكي
ريتال بدون تعبير =شكرا يا خالتو وانتي كمان وحشتني أو وي
وجدت عثمان يأتي من خلفها بحزن وهو يبتسم بفرحه وأنها بخير
لتنكمش ملامحها بغضب
عثمان بابتسامه=حمد لله علي سلامتك يا بنتي نورتي بيتك
اقتربت منه ريتال وهي تنظر له بغضب
ليتعجب عثمان وكل من حولها منها
ابتلع لعبُابه بخوف من أنها تكون عرفت=في..اي يا ريتال بتبوصلي لي كده
ريتال بغضب والدموع اجتمعت في عينيها =أنا مستحيل اسماحك علي كل حاجه حصالتي بسببك وبسببو مستحيل
نظر لها الجميع بصدمه الا سهير الي وقفت تعيط
فريد بعدم فهم=ريتال انتي تقصدي اي بكلامك ده
نظرت لها ريتال ورجعت بصت العثمان بغضب=ابقا خاليه يفهمك كل حاجه بنفسو
مشيت من قدموا بغضب لكن كانت هتقع علي وشها ليمسكها فريد بسرعه بحذر دون أن يلمس جرحها
مسكها طلعها الاوضه برافق
دخلت ريتال الاوضه وهي بتبوصلها بحزن
=فريد
فريد بحب=حبيبي
ريتال بخجل وحزن=عايزك تسعدني عايزه استحمه
فريد بهدوء=تعالي معايا
ادخلها الحمام
واجلسها علي البانيو برفق أخذ يخلع عنها سيبها برفق دون أن يلمس جرحها
لينظر لها بحزن علي الضربات الموجوده في جسدها نظر إلي جرح أسفل بطنه لينظر لها يرها تبكي بشده
بصلها فريد بصدمه=هما الي نزلوه
ريتال ببكاء هزت راسها =ااااه
مسحلها دموعها بالم وهو حس بغصه جوه قلبي من شكلها الي يصعب علي الكافر
فضل يحط عليها الماء برفق حتي لا يمس جروحها وكانت هي بتعيط بحرقه من الوجع الي حسه بيه سواء في جسمها اوفي قلبها الي هيقف، سبحان الي خلها تتمسك بطريقه ديي
انتهي فريد من استحمامها جعلها ترتدي سيبها
منايمه حريريه خفيفه
جلست ريتال علي الفراش بتعب وهو ينظر لها بحزن شديد قعد جنبها وخدها في حضن وهو يقبل رأسها بعشق ويستنشقها وكانو رجعلتو الروح في حضنها وهو حساس بلمستها بعد فتره طويله
حس بدموعها مسحالها بنماله بعشق وطبع قبله خفيفه علي خدها بعشق فضل يقبلها ويقبل كل انش بها بتوهان وهي كانت مستسلمه لي لانو فعلا وحشها حضنو
تحدثت بحزن=فريد
طبع فريد قبله خفيفه علي خدها بعشق=عيونه
ريتال بحزن وتنهيد عميق=عايز انام وحشني انام في حضنك
مسك ايدديها وقام نام علي السرير وفرد جسمو فتحلها دراعه لتنام
وضعت رأسها علي صدور بحزن وهي تختبئ في أحضانه وتستنشق رحتو
حوط فريد خصرها وطبع قبله رقيقه علي رأسها ونامو سويا بعمق …….و”

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ارهقتني عيونها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى