روايات

رواية ارهقتني عيونها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها البارت التاسع عشر

رواية ارهقتني عيونها الجزء التاسع عشر

ارهقتني عيونها
ارهقتني عيونها

رواية ارهقتني عيونها الحلقة التاسعة عشر

مايا بابتسامه=تتجوزيني يا ابراهيم
ابراهيم بتعجب =اتجوازك
استرسل بابتسامه =ده لي ده مانا كده كده هتجوزاك
مايا مصتنعه الابتسامه=لا انا قصدي نكتب الكتاب من غير فرح نتجوز انا وانت اليومين الجين
ابرهيم بستغراب من طريقتها الغير مفهومه =انتي بتقولي اي يا مايا نتجوز ومن غير فرح كمان
نظر لها بحده=مايا انا حاسس من الصبح أن في حاجه مش طبيعيه الاول متروديش عليا طول النهار ولما اشوفك القي عيونك دبلانه ولا كانك شوفتي النوم ومن شويا تقوليلي كلام سخيف وتقولي اصل بختبر حبك انا مش فاهم حاجه يا مايا فهمني
مايا بهدوء عكس ما بداخلها=اهدي يا ابراهيم ينفع ينفع تقعود وتهدي
ابراهيم بعصبيه وقلق=اهدي اي يا بنتي انتي هاتجنيني احكي يا مايا في اي مالك
مايابتنهيد عميق=في انت يا ابراهيم كل ده عشان قولتك نتجوز بدري عن معاد الفرح وكمان من غير فرح
ابراهيم بغضب مفرط=ايوه يا مايا عشان كده
انتي عايز تعملي اي بظبط انا مش فاهمك
مايا بدموع=عايز ابقا معاك
تتنهد ابراهيم بضيق وخد نفس عميق طلعو بغضب مفرط تحدث بهدوء عكس ما بداخله=مايا حبيبتي افهميني انتي فيكي حاجه غريبه وانا لزم اعرافها اصل الي بتتكلمي فيه ده مش عقل مفيش واحد عاقل يقدار يعقلوه يا مايا انتي كونتي لسه بتقولي لزم نتخطب شويا ونتجوز لي اترجعتي في قرارك دلوقتي لي يا مايا
استرسل بهدوء وحنان=متفتكريش اني مش عايزك ابدا انا عايزك اوووووي كمان وانهارده قبل بكره بس في حاجه غريبه كلامك من شويا مكنش مجرد اختبار لا
مسحت مايا دموعها وأخذت نفس عميق=لا يا ابراهيم كان اختبار ولا انت بتكدبني
تتنهد ابراهيم بضيق وهو بيمسح علي وشو بغضب=اكدبك اكدبك اي يا مايا انتي مش شايفه نفسك بتقولي اي
كانت مايا هنتكلم ولكن قاطعها صوت الخادمه ياسمين وهي تخبرها بان الاكل جهز
ابراهيم هز رأسه بالإجابة قائلا بضيق=تمام روحي انتي
ثم نظر لمايا نظره لم تفهمها=صدقيني انتي في حاجه بتعملها من ورايا وهرعرفها يا مايا
ذهب من أمامها بغضب وبداخله نار لا يعرف ماذا بها حديثها عن الفراق والموت لا يغادر من باله طريقتها معه من الصباح لا تعجبه جعلته يشك بكل شي
نظرت مايا إلي طيفو بدموعه وهي بتحاول متبكيش بقوه =مش هعرف اقولك انا مالي لاسف مش هقدر اشوفك في حاله زي دي ابدا
مسحت دموعها بضهر أيدها وذهب الي الطاوله كان يجلس عليها جميع العائله
نظر لها ابراهيم عندما رائها نظرات لم تفهمها حتي هو لا يفهم ما بها
كانت ريتال وفريد يتبعهم بعينهم بحزن
حست ريتال علي فريد
مسكت ايدو بحب وهي بتقول بعينها =متقلقش هي هتبقا كويسه
تناول الطعام مع مشاركه الحديث وذكريات مايا وفريد وإبراهيم في الماضي وقد اي كانو قريبين من بعضهم كان ينظر ابراهيم الي مايا بين الحين والآخر وهو يرها حزينه حس بالم شديد في قلبو لكن هو مش فاهم اي سبب كلامها الغريب ده
انتهوا من الطعام وجلستهم سويا حتي المساء
حتي ذهب ابراهيم ووالدته الي منازلهم دون أي كلام اخر بينهم
في غرفه فريد
دخلت ريتال وفريد الي الغرفه بعد ذهبهم
دخلت ريتال وهي تجلس علي الفراش
تحدثت بتعجب=فريد
انت مش حاسس انو في حاجه غريبه بين مايا وإبراهيم النهارده
جلس فريد بجانبه وطبع قبله علي خدها بعشق=حاجه زي اي
ريتال بحيره=مش عارفه بس من ساعة متكلمت معه وانا شايفها زعلانه انت محستش بكده
فريد بتنهيد عميق=معرفش بس فعلا حسيت
ريتال =انا هنزال اتكلم معها
امسكها فريد بحب=لا خليها دلوقتي ممكن تكون مش عايزه تتكلم بكره اول متصحي روحيلها
جلست ريتال بجانبه مره آخره قائلا بحب=ماشي
انا هقوم اخوش الحمام
هز فريد رأسه بالإجابة قائلا=ماشي يا روحي
دخلت الي الحمام ومازالت تفكر في مايا دخل فريد الي غرفه الملابس وأخرج ملابسه
خرجت ريتال بعد قليل وهي ترتدي منيمه حريه بلون الازرق يشبه لو عينها الواسعه
فريد بحب ذهب له وهو يحتضنها بعشق ابتعد عنها وحاوط وجنتيها بحب وابتسامه جميله=انتي عايزه مني اي كل يوم بتحلوي عن الي قبلو
ابتسمت ريتال بعشق واحتضنته بقوه سحبت ايدو وذهبت الي الفراش
ونامت وهي تفتح ذراعيها بحب قائله=تعالي
احتضنها فريد بعشق وهو يقبل عنقها قبلات متفرقه
ونام سويٱ
———————–★
في صباح اليوم التالي في غرفه مايا كانت تجلس تتفحص هاتفها بحزن
طرقت ريتال الباب =مايا انتي جوه
انتهت مايا بحزن قائلا=خوشي يا ريتال تعالي
دخلت ريتال وهي تبتسم ابتسامه جميله
=صباح الخير
مايا بتنهيد =صباح النور تعالي
دخلت ريتال وهي تجلس امامها قائلا بابتسامه=الجميل مالو زعلان لي
مايا بحزن=مفيش
نظرت لها ريتال بتفحص =متاكده انو مفيش احكي احكي مالك ومال ابراهيم
نظرت لها مايا بتفجاوء=ةدوانتي عرفتي منين انو موضوع لي علاقه بابراهيم
ريتال بابتسامه=عشان تعرفي اني بلاحظ عليكي انا شايفكي انتو وهو انبارح بتبصو لبعض بزعل اي بقا حصل اوعي تكوني قولتي حاجه
هزت مايا رأسها بنفي وتجمعت الدموع بعينها=لا مقولتش قولت الاوحش
ريتال بتعجب=اوحش ازي يعني
مايا بدموع=طلبت منو نتجوز
برقيت ريتال بصدمه =اي تتجوزو ازي يعني ولي دلوقتي
مايا بدموع وحزن=عايزه اعيش معه يا ريتال عايزه اشبع منو وبقربو انا بجد زعلانه اوووي لو حصلي حاجه مكنش هو جنبي عايزه يكون جنبي لو موت
ريتال بحزن قامت بحتضانها بحزن=هووووش بس يا روحي اهدي وهو قالك اي زعلك كده
مايا وهي بتمسح دموعها=انا الي قولت سألته لو موت أو سيبتو هيعمل اي لقتو انفجر فيا وهو مش فاهم انا قصدي اي
ريتال بتنهد=لي كده يا مايا انتي عمالتي لي كده انتي بتشكيكي انو في حاجه وبعدين تقوليلو اتجوزني
مايا بحزن ودموع=معرفش يا ريتال انا قولت الكلام من غير مفكر فيه قولت الي جوايا
انا السبب
ريتال بحزن=خلاص يا روحي اتصلي بيه وحاولي تصلحيه وقوليلو اي حاجه انك كونت تعبانه أو نفسيتك مش مظبوطه أو حتي انك نفسك يبقا قوريب منك في الحلال اي حاجه يا مايا
ابتعدت مايا عنها وعيونها مليانه دموع=تفتكري هيصدق
ريتال بحنان=اكيد يا مايا هو بيحبك واكيد هيصدقك
مايا بحزن وهي بتمسح دموعها=ماشي
ريتال بابتسامه=طيب انا هسيبك بقا وكلميه براحتك
هزات مايا رأسها بهدوء=ماشي
متقوليش لفريد الي حصل معلش يا ريتال
ريتال بحب=حاضر
خرجت ريتال من غرفتها وهي بتتنهد بحزن
ذهبت الي غرفتها وجددت فريد واقف قدام المرايا ذهبت إليه وهي تحتضنه بقوه من الخلف
ابتسم فريد ولفلها بحب وهو بيطع قُبله رقيقه علي بشرتها الناعمه =كونتي فين
ريتال بهدوء وابتسامه=كونت مع مايا
حوط خصرها بحب قائلا بحب=قالتلك هي زعلانه لي
ريتال بابتسامه=هي بس زعلانه عشان خايفه وكانت عايزه تقلو بس مردتش
اتنهد فريد بحزن=انا مش عارف هعمل اي بجد حاسس انو روحي هتروح مني
احتضنته ريتال بحب=لا ياروحي متقولش كده هي هتبقي كويسه انا هروح معها بكره لدكتور واطمن عليها
فريد هز رأسه بالإجابة بحزن=ماشي
مسك أيدها وهو يقبلها بعشق =تعالي خلينا ننزال لبابا وماما
ريتال بابتسامه=حاضر
مسك أيدها بعشق كا العاده و نزلوا تحت
وجد والديه يجلسان بجانب بعضهم
فريد بابتسامه=صباح الخير
عثمان وسهير =صباح النور
جلس فريد وبجانبه ريتال اخذو يتحدثون ولكن تفجاءو بدخول ساره وجوري الي القصر
بصتلهم ريتال بتعجب وهي تنظر لفريد
قالت بهمس=اي جبهم
فريد بهمس=معرفش
جوري وهي تنظر بتعالي الي ريتال=ازيك يا فريد ازيك يا فريد ازيك يا خالو وطنط سهير
ردو عليها جمعهم السلام معاده فريد .
وريتال الي كانت بتبوص لجوري بغيره
فريد بجمود لم يفهمه احد=خير اي جبكم
ساره بتعجب=اي جبنا قصدك انك مش مرحب بينا
فريد بنفي ونفس الجمود =ابدا لي بتقولي كده
جوري بهدوء وغيره وهي بتبص لريتال الي مسكه ايد فريد =انا جيت اطمن علي مايا انا وساره كونا قوريبن قولنا نجي نطمن عليها عشان انتي قولتي لماما أنها تعبانه
نظر فريد الي سهير بجمود كانو بيعتبها أنها قالت =لا متخفش هي كويسه
دخلت جوري الي خالها وهي تحتضنه بحب =خالو حبيبي انت وحشتني اوووي
عثمان بحب =وانتي كمان تعالي خوشي خوشي يا ساره يا بنتي عيب وقفتكم كده تحلو تشربو اي
ساره بنفي =لا خالص مش عايزين يا عمو
نظر لهم فريد بضيق قال بهدوء عكس الغضب الي جوه=بعد اذنك يا بابا انت وماما انا طالع فوق
تجي معايا يحبيتي
ريتال بهدوء عكس ما بداخله وهي بتحاول تفهم هي جت هنا لي=لا يا حبيبي اطلع انت وانا هاجي وراك
كانت تنظر لهم جوري بغيره وغضب حاولت أن تكتمه بداخله
صعد فريد الي غرفته بغضب من وجودهم
جلسو قليلا
حتي قالت ساره =متطلعي يا جوري شوفي
جور مصتنعه الادب=ماشي بعد اذنك حضرتك يا خالو
عثمان بحب=اذنك معاكي يا حبيبتي
ذهبت جوري وريتال تنظر لها بضيق
وكانت تجلس امامها ساره وتجلس بتعالي
ساره بابتسامه برده=أما انتي عامله اي يا ريتال
ريتال بابتسامه =الحمد لله بخير
ساره بسخريه =اممم يارب ديما
شعرت ريتال بضيق وقفت من جلستها وهي تزفور بضيق=بعد اذن حضرتك يا عمو بعد اذن حضرتك يا خالتو انا طلعه فوق
هز رأسهم بالإجابة=ماشي يا حبيبتي
نظرت إلي ساره بضيق الي كانت بتبدالها النظره بتصدمه=خالتو
نظرت لها ريتال بابتسامه=اممم خالتو هو انتي متعرفيش أن ماما كانت اخت طنط سهير
ساره بصدمه ازي
ريتال بسخريه=هو اي الي ازي زي الناس عادي
ساره بابتسامه=انا قصدي يعني اني انصدمت
ريتال =امممم فهمت
بعد اذنك يا ساره هانم اتمني تزورينا تاني
ذهبت من أمامها وهي تشعور بضيق توريد أن تره فريد الان
وفي غرفه فريد كان يقف وهو يعطي ظهره الي الباب وهو يتحدث بالهاتف
ليجد أحد يحوطه بحب من خصره ابتسم بحب لما افكر أنها ريتال
قفل الهاتف وهو يلتفت لصدم وهو يجدها مايا
تبتسم بحب
في هذا الوقت دخالت ريتال لتثدم مما تره أمامها
جوري كانت تنظر لها بشر وهي تنظر لها بستحقار
دخلت ريتال الي الغرفه وعلي وجهه معالم الصدمه =انتي بتعملي اي هنا
جوري مصانعها البراءه=متفهمنيش غلط يا ريتال دانا جيت اشوف فريد بس عشان عايزه اصلحو
كان يقف فريد برعب وهو ينظر إلي ريتال وهو يره الجمود علي وجهها يبادال النظر بينها هي وجوري كان ينظر لها بغضب كبير
دخالت ريتال ببردو وهي تقترب منها ببطء
وقفت قدامها وهي بتبوصلها من تحت لفوق ببرود =تصلحيه ده لي ده حد قالك انو نونه
ابتسم فريد ابتسامه خفيفه لم يلاحظها أحد وهو يجد الشر في عينها ولاول مره
جوري ببراءته مصتنعه البراءه=لا انا قصدي
ريتال بجمود=انا مشوفتش بجاحه كده في حياتي اخوش الاوضه بتاعتي القيكي بتحضني جوزي وتقولي بصالحه
جوري مصانعها الحده وهي من جوها بتموت من الفرحه أنها شايفها في الحاله دي =متلمي نفسك يا ريتال هو الي انتي بتقولي ده
اقتربت منها ريتال ببطء وعلي وجهه معالم الشر ولكن بهدوء تام اقتربت منها وهي تبعد خصلاتها الشارده عن وجهها=انتي عارفه انك وقحه جدا بس ماشي هلم نفسي
مسكتها من شعرها بقوه تحت نظرات فريد المصدومه منها
شدتها ريتال بعنف وهي بتجرها وراها بعنف
جوري بالم شديد =سبيني بقولك سبيني
كل ده وريتال شدها وراها وركض خلفهم فريد الي بيبتسمو بخبث وهو ينظر لريتال الي الشر بأن في عينها ولاول مره
وقفت ريتال وهي بترميها بعيد
لتنصدم جوري بعثمان
كل هذا تحت نظرات الصدمه من ساره وسهير
سهير بصدمه=ريتال انتي بتعملي اي
ريتال بهدوء عكس الغضب الي جوها =بعمل الزم البنت دي متخوشيش هنا تاني
عثمان بتعجب =انتي بتقولي اي بس يا بنتي
ريتال بهدوء=هو كده يا عمو الي زي دي مينفعش تقول عليها بنأدمه
جوري بغضب=انتي انسانه مهزقه
فريد بغضب=جوررري اياكي اسمعلك صوت لو قتالتك حاليا هيبقا عندها حق
جوري بصدمه=انت بتقول اي
ريتال بهدوء نزالت لموستوها =الي انتي سمعتيه
وقفت وهي بتبص لعثمان=لو عايز تعرف اي السبب يا عمو السبب انو البنت دي هي وساره اتفقوا مع بعض عشان ينشورو الصور الي علي النت عشان تفضحني
ابتلعت ساره لعُبها بخوف شديد
تحدثت بخوف=انتي بتقولي اي انا مستحيل اعمل كده
قطعها فريد بحده=اخرصي
ريتال اقتربت منها ببطء=لو علي جوري فخدت جزاءها مرتين أما انتي بقا لزم تاخدي جزاءك ونقول لمحمود هو متجوز مين
ساره بتفجاء وتلعثم=انا …انا ملئ انا معملتش حاجه
جوري بصدمه من صديقتها=انتي كدابه انتي الي قولتلي علي كل حاجه
انتي الي خطتي
ساره بارتباك =انا …انا همشي
أوقفتها ريتال وهي تنظر لها بحده=متفتكريش أنها هتعدي كده
ذهبت ساره من أمامها والخوف بياكول قلبها وهي حسه برعشه في جسمها سبحان من خلقها تعرف تسوق العربيه
كانت بتشوف وهي منهاره وهي بتلعن غبها وبتلعن جوري
وقفت جوري من علي الارض بقوه عكس ما بداخلها من غضب وحقد =متفتكريش أنها هتعدي كده يا ريتال
فريد بصوت جوهري=لا عايزك تعملي حاجه ومفيش غيرك هيندم
بصتله جوري بحقد وذهب خارج القصر وهي بتلعنهم جميعا وبداخلها غضب وحقد كبير
أخرجت هاتفها وهي تتصل علي ساره
جوري بغضب=بقا كده بتبعيني وربنا مهسيبك
ساره بغضب=اعملي الي تعمليه انا مش عايزه اعرفك تاني
أغلقت الهاتف في وجهها بغضب وهي بتركي التلفون علي الكرسي الي جنبها
وفي القصر كانت تدور ريتال ذهابا إيابٱ. بغضب
وكان يجلس فريد ينظر لها بحب وتوتر
=ريتال حبيبتي انتي اتفضلي تدور في الاوضه كده كتير
ريتال بغضب=اي يا فريد انت مش شايف أن دي حاجه تدايق اني اخوش قوضتي القي واحده حاضنه جوزي والمفرود اني اتفاهم
ذهب فريد إليها وهو يحتضنها يحاول أن يمتص غضبها ولكن بلا فايده
=هوووش اهدي يا ريتال
ريتال بغضب وزعيق بعدتهُ عنها =اهدي اي بس انت بتقول اي يا فريد هو لو انت كونت هتهدي
حاول فردي يمسك نفسو بالعافيه عشان عارفه انها زعلانه فعلا تحدث بهدوء=خلاص يا ريتال اهدي ومتعليش صوتك عليا
ريتال بغضب =معليش صوتي يعني انت شايف دي حاجه طبيعيه
ذهب فريد الي الخارج دون كلام
وكانت تنظر له ريتال بصدمه انو ازي اتجهالها ومشي كده من غير كلام
وقفت زي المجنونه وكسر ألفاظه الموجوده في الاوضه
اتجهت إلي الشباك بسرعه لما لقتو بيطلع بالعربيه
جريب علي الشباك المتطل علي الجنينه خارج القصر تجد فريد يرحل
اتنهدت بحزن وشعرت بالم كبير بداخلها وهي بتلعن جوري وساره الي خالتها تفلت أعصابها وتزعالو منها
دخالت الي الغرفه بحزن
وفي المساء
كانت صاحيه وهي قاعده بحزن كبير عدت ساعات وهو لسه مرجعش غير وش الفجر
دخالت الغرفه وهي قاعده علي السرير اول مسمعتش صوتو بيفتح الباب مثلت النوم وهي تشعور بحزن ولا توريد أن تتحدث معه
دخال فريد إليها ليجدها نائمه مثل الملاك
كان عندو رغبه يروح يحضنها بس مسك نفسو عشان ميضعفش قدامها
رح عند السرير وخد المخده عشان ينام علي الكنبه المقبله له
شعرت ريتال به فتحت عينها نص فتحه وهي بتبوص علي الكنبه لقتو نايم عليها
غمضت عينها تاني بحزن ودموعها خيانتها ونزالت علي خدها اول مره ينام بعيد عنها
كان نايم فريد علي الكنبه بيتقلب هنا وهناك بس من غير فائده كان مش عارف ينام غير في حضنها
وقف مره تانيه واتجه الي السرير
ونام جنبها واقترب منها وهو يشم راحت شعرها الجميل من بعيد حتي لا تستيقظ
لكن غلبتو رغبتو وقرب منها وهو يحاوط جسدها ويقربها إليه يدفن وجه في عنقها
شعرت ريتال بفرحه وهي حاسه بلمستو وانفاسو القريبه منها
التفت إليه بعيون ملئ بالدموع
تعجب فريد من دموعها تحدث بحنان=بتعيطي لي
ريتال بدموع=كونت بتحبها
تعجب فريد سوالها=هي مين
ريتال بدموع ونظره حزن =جوري
ابتسم فريد وهو ينظر لها بعشق علي الغيره الموجوده في عينها
قبل عيونها برقه =تؤ مش بحبها انتي الاوله والاخيره يا ريتال في قلبي يا ريتال
مهما عرفت بنات محدش عرف يسرقني زيك
ولا يخاود قلب وعقلي زيك
ريتال بحزن وهي تدفن وجهها في عنقه=فريد انا اسفه علي الي حصل النهارده بس انت مكونتش عارف النار الي جوايا انا كونت بموت من قربها منك لنا شوفتها اتجننت انا بحبك اوووي يا فريد وبغير عليك اووووي
احتضانها فريد بعشق وهو يقبل عنقها =وانا كمان يا قلب فريد ياريت موقف زي بتاع النهارده ميتكررش تاني بينا
استرسل بابتسامه=بس اي الشرسه الي بانت عليكي مره واحده دي أن كونت هموت من الضحك وانا شايفك بتجوريها
ابتسمت ريتال برقه وانكمشت ملامحها بغيره=انا كده الي يقرب منك دي هتبقى جزاتو
فريد بحب =بموت فيكي
ريتال بعشق =وانا كمان
طلعت ريتال من حضنو وحطت راسها جنب راسو وطبعت قبله حنونه علي خده برقه
=انت كونت فين كل ده
فريد بحب وهو ينظر إلي عينها الزرقاء بعشق =كونت في الشركه بعمل شوية ورق لبابا
هزت ريتال راسها بالإجابة يتفاهم=امممم
اقترب منها فريد بشده ولا يفصلهم الا انش واحد=وحشتني اووووي
ابتسمت ريتال بلطف قائلا بحب=وانت كمان وحشني متعبدش عني تاني يا فريد انا كونت هموووت في الساعتين الي بعدت عني فيهم دول
فريد بحب وهو يحاوط وجنتيها =بعد الشر عليكي يا عيوني
ابتسمت ريتال بلطف واقترب فريد والتقط شفتها يقبله عميقه بشوق وعشق وبدالته ريتال القبله بعشق وهي تقربه منها أكثر وتحاوطه بيدها
ابتعد عنها لما حس انها محتاجه اوكسجين
ثم نزال بشفته لعنقها يقبله بعشق وعمق لياخوذها الي عالمهم الخاص وهو يستنشق عبيرها وبين الحين والآخر يخبرها كم يعشقها وكم يحبها وأنها الطاوله في قلبو وأنها الوحيده الي قرفتو لمست اي ست تانيه عشقها وميقدارش يوم من غيرها ومن غير نظره من عيونها ابدا وووو…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ارهقتني عيونها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى