روايات

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم ريتال أحمد

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم ريتال أحمد

رواية اداري حبي لكي صغيرتي البارت الثالث

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الجزء الثالث

اداري حبي لكي صغيرتي
اداري حبي لكي صغيرتي

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الحلقة الثالثة

كان بيرقب منها جامد وفجأة
_انتم بتعملوا ايه ؟!
دخلت هند وقالت بصدمه : ايه الي بيحصل هنا ده بتعملوا ايه ..
فهد كان حاسس بقلم شديد في دماغوا ومكنش مركز و فجأة قربت هند شدت عهد و ضربتها بالقلم ….عهد اتصدمت وعيطت جامد مكنتش متفقه معاها أن ده يحصل …
فهد بدأ يفوق بسبب أن المفعول كان ضعيف لان دابت في الميه ف ماثرتش جامد عليه …
قام فهد بعصبيه وشد عهد في حضنوا وقال بزعيق : ايه الي حصل ده في ايه …
هند بزعيق: شوف انت يا فهد بيه يلي في مقام اخوها الكبير شوف كنت بتعمل في بنتي ايه وعاوز تضيعها منك الله …
جت نسرين وعز على صوت هند العالي وعهد بتبكي جامد و فهد حاضنها…
عز بصدمه : ايه الي بيحصل هنا في ايه ؟
هند و بتمثل التاثير و دمعه نزلت : انا كنت مستامنه ابنك على بنتي وكنت بقول ده زي اخوها بس توصل لي انو كان هيضيع بنتي …
فهد كان قادر يرد ويقول كل حاجه بس فضل ساكت…
عز بص على فهد بصدمه : الكلام ده بجد !
فهد ساكت : عز صرخ وكمل بحده الكلام ده بجد ؟
فهد اتكلم وعهد بترتعش في حضنوا : لا ..
عز : اومال ؟!
فهد ببرود : كنت عطشان ومش قادر اروح المطبخ وسمعت صوتها ف ندهت عليها تجيب ميه ..
هند بسرعه : انت كداب انا شفتك وانت بتقرب منها ..
فهد كمل ببرود : و اتزحلقت و وقعت عليها ..
عز انتبه لي عهد الي منهاره كانت لابسه فستان اسود طويل وبكت…عز قال بهدوء : اسكتوا خالص دلوقت وقرب لي عهد كان عاوز يحضنها بس منعوا فهد وقال فهد …
فهد : بس سيبوها..
عز سكت لان عارف انو فهد هيعرف هيهديها كويس و طلع وشاور لي هند وقال عز بعتاب..
عز : انت ازاي تشكي في فهد ؟!
هند بعصبيه : انا شفتوا وهوا بيقرب ليها ده خلاص كان هيبوسها ؟!
عز بغضب بسيط : عاوزه ايه يهند ما قالك الي فيها
هند بخبث : اضمن منين انو معملش حاجه لبنتي ..
عز بصدمه : تضمني منين !!
هند كملت : طب بص بقى يا ابو فهد احنا مش هينفع نقعد معاكم انا هسافر امريكا لي اخويا هناك ..
عز بصدمه : ايه ؟؟انت بتقولي ايه !!انا استحاله اخلي بنتي تبعد عني ..
هند : وانا مش هطمن على بنتي وفهد كبر و هوا راجل برضوا
نسرين بصدمه : محصلش حاجه لي كل ده هند وانت عارفه أن فهد بيحبها ..
هند بخبث : يبقى يتجوزها..
عز مسك دماغوا بتعب : مش هتمشي يا هند ده بيتك ..
هند : مش همشي بشرط واحد
عز : الي هوا ؟
هند : يتكتب كتاب فهد على عهد ….
نروح عند عهد كانت بتعيط جامد وفهد بعدها وحسس على شعرها بحنان …
فهد : اهدي
عهد من بين دموعها : انت زعلان مني ؟
فهد بحب : لا بس هزعل لو مبطلتيش عياط ..
عهد مسحت دموعها بطفوله بص فهد عليها بحب وهوا بيقول : كنتي جايه ليه يا عهد ؟
عهد : انا مشفتكش كتير النهارده وقولت اجيبلك ميه علشان تشرب ..
فهد : وينفع تدخلي على شاب الغرفه انت شفتي الي كان هيحصل بسببك ..
عهد دمعت : انا اسفه ..
فهد بحنان وبيمسح دموعها : متحصلش تاني يا عهد ..
عهد : حاضر
((فهد مشكش أنها جايه تعمل حاجه لانوا متاكد انها بريئه وشايفها طفله ))
بره قال عز : ننام و نشوف الموضوع ده بكره ..
هند قامت بصريخ : البنت معاه جوه !!
عز بعصبيه : في ايه ؟؟!
طلع فهد و معاه عهد على صوتهم هند قالت بعصبيه و انفعال ..
هند : مش هنقعد هنا ثانيه الا لو اتكتب كتابهم..
فهد : ……
الجميع بصدمه : ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اداري حبي لكي صغيرتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى