روايات

رواية اخت بلا رحمه الفصل الخامس 5 بقلم آية عرفات

رواية اخت بلا رحمه الفصل الخامس 5 بقلم آية عرفات

رواية اخت بلا رحمه الجزء الخامس

رواية اخت بلا رحمه البارت الخامس

رواية اخت بلا رحمه الحلقة الخامسة

قمر وفرح حضرة الفطار وحطو علي السفره
فرح/ انا همشي انا بقا علشان مش اتاخر علي بابا
مصطفي/ ليه بس يبنتي متقعدي معانا النهارده
فرح/ معلش يا حاج قريب اوي هجيلكم اقعد معاكم يومين عاوزين اي حاجه
شمس/ لا بسلامه
فرح /علي فكره مش وجهتلك كلام
احمد/ يبنتي انتي مش بتهدي غير لما بتتكسفي
فرح /يله بقا سلام يا عمو سلام يا ماما
احمد/ استني خوديني في طريقك بعربيتك وديني الشغل
فرح واحمد نزلو واحمد ركب العربيه مع فرح
فرح/ حبيبي متيجي نتجوز
احمد/ تاني يا حبيبتي
فرح /تاني وتالت ورابع
احمد /يحبيبتي انتي فين وانا فين انا شغال محاسب في شركه ابوكي يتري بقا ابوكي هيرضه يجوز بنته لواحد زيي
فرح /يا احمد انت فاهم بابا غلط بابا اهم حاجه عندها اني اكون موافقه واهم حاجه الاحترام بابا عمره ما هيحسبها بالفلوس
احمد/ احنا اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده وقولتلك لما افتح المشروع بتاعي الي بحلم بيه واكون نفسي يبقا اجي اتقدمالك وانا مطمن دلوقتي هتقدمالك ونتجوز فين بقا
فرح/ انا راضيه اعيش معاك في اي حته بس ابقا معاك وموافقه اتجوز في الشقه معاكم زي محمد بس ابقا معاك وجمبك
احمد/ هو محدش قالك اني بحبك اوي
فرح/ نفسي ابقا معاك
احمد/ انشالله
فرح /طب هتكلم بابا
احمد /ولو احرجني
فرح/ عندي دي يعم بس علشان خاطري نتجوز بقا
احمد/ حاضر هكلمه
فرح/ النهارده تروحلو المكتب وتكلمه
احمد/ طب اخد راي الجماعه فوق الاول
فرح نزلت من العربيه وطلعت علي فوق واحمد طالع وراها وخبطط علي الباب وقمر فتحت
قمر/ خير يبت نسيتي حاجه
فرح/ فين عمو وماما
قمر /جوه ادخلي
فرح دخلت
احمد /هتعملي اي
فرح/ استني عليه عمو وماما تسمحولي ابقا مرات ابنكم
مصطفي /انا مش فاهم حاجه
احمد /سيبك منه يا بابا دي مجنونه
فرح /ايوه انا مجنونه وعايزه اتجوزك
الام /بجد هتتجوزه يا احمد
احمد / انا قولت اعمل فيه ثواب واتجوزه بدام هي بيرها كده ومحدش بيبصاله
فرح/ ياراجل
احمد/ وحيات الراجل
فرح /ها يا عمو موافقين اني احمد يكلم بابا النهارده
شمس/ اول مره اشوف بنت بتخطب راجل ههههه لدرجادي البلد باظت علي كده بقا اروح ادور علي ابن الحلال واروح اخطبه
احمد/ مش لما تلاقي الي يعبرك الاول
شمس/ ظريفه اوي
مصطفي/ مبروكين علي بعض يبني ربنا يتمم بخير
فرح /هتكلم بابا بقا النهارده
احمد/ والله مجنونه
فرح /قول بقا
احمد /حاضر هكلمه النهارده احمد وفرح مشيو احمد راح الشغل واول ما وصل دخل لابو فرح
الاب/ خير يا ابو حميد في حاجه في الحاسابات
احمد/ لا واله حاجه بس كانت عايز حضرتك في موضوع شخصي
الاب/ خير عايز فلوس واله حاجه
احمد/ لا شكرا ربنا يخليك
الاب/ امال خير
احمد/ انا جايه اطلب ايد بنتك فرح
الاب/ فرح الصغيره دي لسه عندها 19سنه
احمد/ وانا يسعدني اني اطلب ايديه
الاب /انت عارف يا احمد اني مش بعتبرك موظف عندي انا بعتبرك ابني وبحبك جدا لانك منتظم ومجتهد في شغلك ده غير اني ابوك راجل محترم وانا بعزو جدا
احمد/ يعني حضرتك موافق
الاب/ مش لما اشوف الاوال هتتجوز فين وامته وازاي
احمد/ انا بفكر نتجوز علطول وهنتجوز زي اخويه في البيت كلنا مع بعض
الاب/ مش شايف انها هتبقي وحشه لما تعيش في شقه ابوك
احمد /حضرتك شايف اني بكون مستقبلي ومش معايه اني اجيب شقه دلوقتي
الاب/ وفرح موافقه علي كده
احمد/ اه وممكن حضرتك تساله ولو حضرتك مصمم علي الشقه احنا ممكن نعمل خطوبه لحد ما اشتري الشقه
الاب/ انا مش مصمم واله حاجه بس انا بقول ممكن فرح متوفقش
احمد /فرح هتبقا في وسط اهله وقمر وفي وسطنا كلنا
الاب /———
احمد افهم من سكوت حضرتك انك مش موافق
الاب/———-
احمد/ انا اسف اني اتعديت حدودي بعد اذن حضرتك
الاب/ احمد
احمد/ نعم
الاب/ هات اهلك كلهم وتعالو بليل علشان نحداد معاد الفرح ونقري الفاتحه
احمد/ بجد
الاب /مبروك يا حبيبي انا مش هلاقي احسن منك لبنتي
احمد/ الله يبارك فيك يا عمو
الاب /خد اجازه بقا وروح جهز نفسك لبليل
احمد/ حاضر
احمد خرج فرحان جدا ونزل مكتبه وكانت فرح مستنيه
فرح/ بابا قالك اي
احمد /انا قولتلك هيحرجني وانتي مسمعتيش الكلام
فرح/ يعني موافقش
احمد/ لا موافقش
فرح /طب انا هروح اتكلم معه
احمد/ استني يا حبيبتي
فرح /اي
احمد/ نقدر بقا ننزل نشتري فستان انا وانتي لقريت فتحتنا بليل
فرح حضنة احمد اوي
احمد/ الله يخربيتك احنا في الشركه يا مجنونه
فرح /كلها كام يوم واحضنك قدام العالم كله
احمد/ والله العظيم مجنونه بس بعشق جنانك
فرح/ طب يله علشان نختار فستان بقا
احمد /يله يا قلبي
فرح واحمد نزلو يشترو الفستان
زين راح بيت قمر علشان يبارك لي امنيه بنت عمه
زين خبط علي الباب وقمر فتحت
زين/ ازيك
قمر /انت تاني
زين /انا بجد اسف والله ما قصدي ازعلك انا اسف بجد
قمر /حصل خير
زين /طب مفيش اتفضل
قمر/ اتفضل طبعا
زين دخل وقعد
قمر/ ثواني هدخل اعرف محمد
زين /برحتك انا قاعد اهو
وفجاه شمس خرجت من اوضته
شمس/ اي ده زين هنا اتاري البيت منور
زين/ ازيك يا شمس
شمس/ تمام علشان شوفتك
زين /يارب ديما تمام
وفجاه قمر خرجت من اوضه محمد
قمر/ ثواني هو خارج لحضرتك بعد اذنكم
شمس/ خدي هنا راحه فين
قمر /داخله اوضتي في حاجه
شمس /اجري بسرعه اعملي كبيتين قهوه
قمر/ مش هينفع يشرب عندنا حاجه من غير ما يتغدا
شمس/ طب متنجري تعملي الاكل
قمر /حاضر بعد اذنكم
شمس/ منور يا حبيبي
زين/احنا قولنا اي بقا احنا اخوات
شمس/ سيبها زي ما تيجي بقا
وفجاء احمد دخل
احمد/ اي ده مستر زين هنا اي النور ده
زين /اهلا يا استاذ احمد عامل اي
احمد/ انا بخير امال فين الجماعه
شمس/ اخوك ومراته بيلبسو وجايين وامك وابوك في اوضتهم واختك بتجهز الغدا
احمد/ وانتي قعده ليه قومي جهزي الغدا مع اختك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخت بلا رحمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى