رواية اخت بلا رحمه الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية عرفات
رواية اخت بلا رحمه الجزء الخامس عشر
رواية اخت بلا رحمه البارت الخامس عشر
رواية اخت بلا رحمه الحلقة الخامسة عشر
احمد دخل علي فرح وقمر وهما قاعدين في الاوضه
احمد/ فرح يله علشان ننام
فرح/ انا هنام هنا النهارده
احمد/ وهتنامي هنا ليه
فرح/ تعبانه
احمد/ تعالي يا فرح عايزك والله
فرح/ لو عايزني تعالي بكره بيت بابا كلمني هناك انا هنا كاني مش موجوده
احمد/ يعني مش هتيجي
فرح/ لا
احمد/ متخلنيش اجيبك بالغصب
فرح/ اي هتضربني تاني
احمد /لا بس تعالي
قمر /روحي شوفيه عايز اي وتعالي تاني
فرح/ انا تعبانه وعايزه انام
احمد/ طب اطلعي بره يا قمر انتي شويه
فرح/ لا مش تطلعي يا قمر بالله عليكي
قمر /يحبيبتي انا هسيبك مع جوزك مش مع حد غريب
احمد/ يله يا قمر
قمر/ حاضر
قمر طلعت من اوضته
احمد قعد جمب فرح ومسك ايديه وهي شدتها منه
احمد/ عارفه اني اول مره في حياتنا اني امسك ايدك وتشديها مني
فرح /لا بس علشان متزهقش من ايدي زي ما زهقت مني
احمد /والله العظيم انا بحبك وحقك عليا وسمحني والله العظيم اختي جابتلي عقده في حياتي عارفه يعني اي اختك الي من لحمك ودمك اختك الي هي عرضك وشرفك بتعمل حاجات غلط ومنقدرش حتي نقوله بتعملي اي
فرح /وليه كده
احمد/ انا هحكيلك حكايه شمس واي الي خلها بالمنظر ده بس الحكايه دي محدش يعرفها غيري انا وبابا وماما ومحمد يعرفه
فرح/ احكي
احمد/ بصي يا حبيبي شمس وقمر وهما صغيرين مكنوش بيسيبو بعض كانت رحهم مع بعض كانو بيحبو بعض جدا وهما عندهم 7سنين كل واحده فيهم كانت عندها عروسه وكانت بتحبه اكتر من نفسه شمس وقمر في يوم اتخنقو علي العرايس بابا جه وكان متعصب وكسر عروسه شمس وساب عروسه قمر من ساعته وبدات شمس تحس اني بابا مش بيحبه تعبت وجاله حاله التشنج العصبي فضلت في المستشفي سنه نعالج فيه لحد ما بقت تمام
فرح وبعدين
احمد /من سعات ما جاله التعب ده مش بنحب نزعله من 3سنين اكتشفنا انه بتكلم ولاد ضربنه هربت من البيت وتعبت وجاله الحاله دي والدكتره قالو مهما تعمل اوعو تزعلوه لانه لو تعبت مش هتعرفو تعالجوه تاني ومن سعته مهما بتعمل محدش بيقدر يكلمه عرفتي بقا اني جبت اخري منه ومبقتش طايق حتي نفسي
فرح/ طب انا مالي تضربني ليه وتهني وتجرحني ليه
احمد/ انا اسف سمحيني والله ببقا غصب عني لو مش هتستحمليني مين هيستحملني يعني والله انا ما ليا غيرك
فرح/ خلاص يا احمد بس ممكن متتكرش تاني
احمد /موافق بس بشرط
فرح /اي هو
احمد/ تيجي تنامي معايا النهارده
فرح /هو انا اقدر انام بعيد عنك
احمد/ بحبك بقا
فرح/ بعشقك
احمد وفرح دخلو اوضتهم وتاني يوم شمس صحيت بدري وجهزت الفطار ودخلت بيه عند قمر
شمس/ قمر حبيبتي قومي افطري يله
قمر/ اي ده مش معقول جيبالي الفطار لحد السرير بنفسك
شمس/ انا ليا غيرك
قمر /هو في اي يا شمس مالك اليومين دول
شمس /حاسه اني ظلمتك انا انانيه ومبحبش غير نفسي وعايزه اتغير
قمر مش معقول بس هحاول اصدقك
وفجاء فرح دخلت عليهم
فرح /بعد اذنك يا قمر تعالي معايا
قمر /فين
فرح/ عايزه اروح اكشف
قمر /مالك
فرح/ تعبانه شويه هتيجي
قمر/ متخدي حد من البيت معاكي انا زين جاي علشان يخدني نرجع الفستان لصحبته
فرح/ خلاص خليها بكره
قمر/ لو تعبانه اوي نروح النهارده ومش مشكله زين
فرح /لا روحي مع زين وبكره نروح
شمس/ طب بعد اذنكم بقا
شمس خرجت من الاوضه
فرح/ اش اش فطار كمان لحد السرير
قمر/ والله شمس الي عماله وجيبه
فرح/ كمان
قمر/ اه والله
فرح/ والله انا مش مطمنه وفي حاحه هتحصل وبكره تقولي فرح قالت
قمر راحت مع زين يرجعو الفستان لصحبتو خبطو علي الباب وهي فتحت
زين/ انا متشكر جدا علي الواجب الي عملتيه معايه
جومانه /ده شكر علي واجب اتفضلو اشربو معايه حاجه
زين/ مش عايزين نتعبك
جومانه /لا بالعكس انتو هتسلوني اوي بليز تدخلو
قمر /خلاص يا زين تعالي ندخل
زين/ ماشي
قمر وزين داخلو
جومانه /انتو منورني جدا
زين/ هو حضرتك عايشه لوحدك
جومانه/ اه اهلي كلهم في امريكا وانا عايشه هنا
زين /انتي اسمك اي
جومانه /انا جومانه
زين /وحكيتك اي
جومانه /انا بنت عاديه جدا ماما امريكيا بس اهله مصريين وبابا مصري بابا سافر امريكا صدفه واستقر هناك اتعرف علي ماما وحبه واتجوزو وكانو بينزلو مصر كتير
زين/ ازي مامتك امريكيا واهله مصريين
جومان/ه انا جدو كان شغال جسوس اول ما حس انه خلاص هيتمسك سافر علي امريكا وخد ماما معه وهي عندها سنتين واتربت هناك وعاشت هناك
قمر/ طب وليه سيبهم وعايشه هنا
جومانه /اكتشفت اني لالسف بابا جسوس سيبتوهم ونزلت عشت لوحدي
زين/ اعوذو بالله شكلك بتحبي مصر
جومانه /جدا وعمري ما هقبل اني حد يهزم مصر
زين /مفيش حد بيجي يزورك واله ليكي صحاب هنا
جومانه/ لا لالسف، انا عايشه لوحدي ممكن تكونو اصحابي وتيجي تزروني واجي ازوركم
قمر/ طبعا لينا الشرف
جومانه خدت عنون قمر ورقم تليفونه وبقو صحاب
شمس رنت علي ادم
ادم/ يا نعم خير
شمس/ عايزه اتكلم معاك
ادم /مش فاضي لما اعوزك هكلمك
شمس/ لا انا هشوفك ودلوقتي ولو مجتش انا هفرج عليك الدنيا كلها سلام
شمس قفلت التليفون وراحت الشقه شويه وادم جه
شمس اول ما شافته جريت وحضنته وهو ماسكه من شعرها ورمها علي الارض
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخت بلا رحمه)