روايات

رواية احمد وحور الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية احمد وحور الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية احمد وحور البارت الثالث

رواية احمد وحور الجزء الثالث

رواية احمد وحور
رواية احمد وحور

رواية احمد وحور الحلقة الثالثة

احمد… ها يادكتوره اي الاخبار
رحمه بحزن ويأس… للاسف الحمل خطر علي حياتك ولازم ينزل
حور بنهيار…. انتي بتقولي اي يادكتوره مستحيل انزله ابدا
زينب… حياتك متعرضه للخطر انتي الرّحم عندك يكاد يكون مشقوق نصين ومستحيل يستحمل الجنين
حور حطت ايدها علي بطنها وبعياط وزعيق… لا مستحيل انزلوا ابدا وسابتهم وطلعت
احمد… انا اسف يادكتوره غصب عنها وانا احاول اتكلم معاها
زينب.. انا عذرها عشان حاسه باللي هي فيه وعارفه شعور الام اللي ما بتصدق تحس بيه وفي لاحظه تفقدو
احمد بحزن… تمام شكرا بعد اذنك وسابها ونزل جري علي حور لاقها بتركب العربيه لسه راح ركب جنبها
احمد بهدو… حور حبيبتي بصي هنا وكلميني
حور بصت لـ احمد وترمت في حضنه وتفتحت في العياط
احمد بيطبطب عليها وعيونه مليانه دموع بس بيحاول يتماسك نفسه قدامها

 

حور بعياط ونهيار… احمد انا مستحيل انزلوا انا مصدقت ان هجيب طفل وهبقا ماما
احمد… ياحبيبتي النصيب كدا وربنا مقدر ليه كدا ولازم منتعترضش علي حكم ربنا
حور… بس ربنا ليه بيعمل معايا كدا ليه يدهولي مدام هياخدو مني تاني ليه يطلعني سابع سماء وينزلني سابع ارض ليه ياحمد انا عملت اي عشان ربنا يعمل معايا كدا والله انا بحبه ومش بغصبه
احمد حضنها جامد وطبطب عليها… اهدي انتي كدا بتكفري اهدي وصلي علي النبي كدا وان شاءلله هنلاقي حل
حور… ياريت عشان انا مستحيل انزلوا ابدا
احمد… ماشي بس اهدي
حور… حاضر اهو ومسحت دموعها وبعدت عنه واحمد راح سايق العربيه وماشي
احمد وصل البيت وبيتلفت نحيه حور لاقها مغمضه عينها
احمد… حور يلا ننزل وصلنا
حور مبتنطقش
احمد… حور مالك ردي عليا وبدا يهز فيها ولاقها مغمي عليها

 

احمد بصوت عالي…. يامي يارحمه ياخالد
امل طلعت جري هي وخالد(اخوي) ورحمه علي صوت احمد بر
خالد بزغفه… في اي مالك ومالها حور
احمد نزل من العربيه وشال حور وبزعيق…. افتح الباب اخلص
خالد فتح الباب واحمد دخل بحور
امل… ادخل رقدها هنا طي لحد متفوق
احمد مردش عليها وخد حور علي فوق وطلع وامل ورحمه طلعوا وره علي فوق وخالد رن علي دكتوره جرانهم جت واحمد رقد حور علي السرير وقعد جنبها ومسك ايدها وعيونه بتشر دموع…حور حبيبتي قومي ردي عليا زينب قعدت جنب حور علي السرير وبتعيط
امل قربت من احمد وحطت ايدها علي كتفه وبعياط… حبيبي هي مالها اي حصل طمني
خالد جاب الدكتوره وطلع جري علي فوق
خالد… انا جبت اماني تكشف عليها
امل… اتفضلي يابنتي

 

اماني بدات تفحص حور
احمد بلهفه وخوف… ها مالها يادكتوره
اماني بحزن… هي اغمي عليها بسبب العياط والانهيار لازم تحاولوا متخلهاش تتعرض لاي حاجه تزعلها وتاخدو بالكم منها وانا اديتها حقنه واكتبلها علي علاج هتولها وهي شوي وهتفوق
امل… تمام شكرا يابنتي خالد وصل الدكتوره ياخالد وروح هات العلاج
خالد… حاضر اتفضلي يادكتوره
امل قربت من احمد. احمد في اي فهمني اي حصل لحور يخليها كدا
احمد حضن امه وبعياط… الدكتوره قالت لازم تنزل الطفل عشان خطر علي حياتها يفضل وهي مستحملتش كدا وفضلت تعيط وانهارت
امل بحزن.. ياحبيبتي يابنتي دي مصدقت ربنا ادها
زينب بحزن… ان شاءلله مدام ادها هيديها تاني يامي
احمد بحزن… مينفعش حور تحمل عشان الرحم بتاعها ميشتحمل جنين
زينب حطت ايدها علي بوقها من الصدمه
امل…. ربنا ليه معجزاته يابني وقادر يخليها تحمل وتخلف

 

احمد…. يارب يامي يارب
امل… زينب تعالي انزلي معايا وسيبي اخوكي يرتاح شوي جنب مراته واخدت زينب ونزلت
احمد وهو قاعد جنب حور وماسك ايدها وبعياط… ارجوكي قومي انتي مصدر قوتي انا من غيرك بضعف قومي ياحبيبتي ارجوكي
♕♕♕♕♕♕♕♕
_خالد خالد هي حور فيها اي قال هي حامل
خالد بحزن… اه ياهدي بس للاسف
هدي بفرحه… للاسف اي هتسقط
خالد… انتي فرحانه ليه كدا واه هتسقط اسكتي بقا انا مش عارف انتي ليه مش بتحبيها
هدي… اه مش بحبها ومش عايزها تخلف خالص كش عايزها تبقا ليها حاجه وعيالي يبقا ليهم كل الفلوس والاراضي دي
خالد بعصبيه… ياشيخه حرام عليكي كل حاجه الز*فت الفلوس
هدي… اه امال هنعيش كيف من غير فلوس دي كلها فلوس عيالي ومحدش ليه الحق ياخد منها و…. وحاجه وقعت اتكسرت
هدي بصدمه مين واقف بر اطلع شوف
خالد بخوف…. حاضر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احمد وحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى