رواية احمد وحور الفصل التاسع عشر 19 بقلم جاسمين محمد
رواية احمد وحور البارت التاسع عشر
رواية احمد وحور الجزء التاسع عشر
رواية احمد وحور الحلقة التاسعة عشر
خالد قعد علي الكرسي وبعياط… هي السبب في اللي انا فيه ده بسبيها كنت هبعد عنكم
زينب قعدت جنبه… بس احنا لسه معاك وجنبك خلاص انسا وحقك هيجي بس استنا مينفعش تتسرع وتضيع حقك
ولسه بيتكلمه لاقي صوت عربيات شرطه واقفه قدام البيت
والشرطه دخلت عليهم البيت وهم نزله جري علي تحت
خالد بزعيق… في اي وانتو كيف تدخلوا بالطريقه دي
_مطلوب القبض علي خالد الشامي
خالد بص لامه وزينب بستغراب
امل بستغراب… ليه يابني عمل اي
_متهم بالتعرض الجسدي للمدام هدي ومتسببلها في جروح في جسمها وواخد غرز في راسها
امل خبطت ايدها علي صدرها من الصدمه
زينب… بس هي كدابه اخوي معملش اي حاجه من اللي انت بتحكيها دي
_والله انا مش بحكي الكلام ده من عندي دي تعليمات جيالي بعد اذنكم ابعدو عشان نكمل شغلنا
زينب وقفت قدام خالد وبصوت عالي… اخوي معملش حاجه وانتوا مستحيل اخليكم تاخدو هي واحدها كدابه وانتو مش بتيجي مع الحق
_يانسه ابعدي عشان منتصرفش تصرف تاني ميعجبكيش
خالد بعصبيه… تصرف اي متتكلم عدل وتعرف انت بتتكلم مع مين
_الانسه هي اللي مش مخلينا نشوف شغلنا
زينب… شغلكم انكم تيجي تاخدو الناس البرئه وتحبسوها وتسيبه المجر… مين انتوا اصلا شغلكم كله غلط
_انتي عارفه انتي بتقولي اي انتي بتغلطي وبتتهمينا بحاجات مش صح
زينب بتحدي… اه عارفه بقول اي وخوي احمد لم يجي هيعلمك انت وشغلك ده الادب
_ههههه بقا احمد اخوكي هيعلمنا الادب ليه هو مين احمد اخوكي ده
زينب بفخر… هههه انت تعرف المقدم السري احمد الشامي اكبر مقدم في المخابرات الدوليه الاسد اللي بيخاف الموت منه
_انتي كدابه عشان محدش يعرف الاسد غير هو بس محدش من اهلي يعرف فانتي كيف عرفتي
زينب… هههه عشان انا عرفت بالصدفه ومن زمان وكنت مخبي
احمد وصل البيت هو وحور لمي لاقي الشرطه واققه قلقه
ودخلوا بسرعه
حور… في اي
_جين نقبض علي خالد الشامي بتهمه التعدي علي المدام هدي
احمد… تمام بما انك عرفت انا مين وانكشفت وبص لزينب بندم فرد علي تلفونك
_لسه هيتكلم الظابط لاقي تلفونه بيرن… الو تمام يافندم هنمشي سلام
_انا اسف مكنتش اعرف حضرتك مين بعتذر
احمد… لا عادي اتفضل
بعد ما مشي
حور بستغراب… احمد في اي فهمني
احمد… هفهمكم كل حاجه حاضر بصي ياستي اول حاجه انا العميل السري اللي اسمي الاسد
حور بتسغراب… انت بتقول اي وكيف ده اصلا انت بتهزر
زينب… لا مش بيهزر
احمد بصلها بعصبيه سكتت… لا مش بهزر هي دي الحقيقه اللي مخبيها من زمان فاكره كل مره لم كنت بسافر ومره اجي متعور او فيا حاجه كنت بقولك انه بسبب اتعو.. رت في كذا او حصل كذا لا كنت بكدب عليكي انا كنت بطلع مهمات شغل والاصابت دي كانت بسببهم
حور بصدمه… طيب ليه خبيت علينا ده احنا اهلك
احمد… عشان مكنش ينفع حد يعرف عشان منكشفش زي الاستاذه اللي كشفتني دي
حور بحزن… طيب اشمعنا هي عرفت
احمد… هي عرفت بالصدفه لم لقتني بتكلم في التلفون علي السطوح فوق مع المقدم وهي عارفه من سنه
حور…. يااا من سنه وانتوا الاتنين مخبين علينا ده كله فعلا قدرته تمثلي وتخبي علينا
احمد بعصبيه… حور اي اللي بتقوليه ده ده شغل ومكنش ينفع اقوله
حور… بس احمد كان متعود يقولي علي كل حاجه وعمرو مخبي حاجه عن حوريته صح ولا لا
احمد بص في الارض وبحزن… صح بس انا مكنش ينفع عشان لو قولت هتوقف عن الشغل وانتي كان حلمك انك تتجوزي حد بيشتغل في الشرطه والمخابرات والكلام ده وانا حققته بس من غير معرفك عشان مكنش ينفع
حور…. فعلا كان حلمي وجه متاخر المهم انا هطلع ارتاح شوي سلام
امل بحزن… هي هتتفهم كل حاجه يابني حقها مهي متبقاش واحدها عايشه مع واحد الفتره دي كلها وهو مخبي سر كبير عنها بيتعلق بيه
احمد… خالد ساعدني اطلع فوق عشان ارتاح
خالد… حاضر ياخوي
حور فضلت متجنبه احمد كذا يوم لحد ما في يوم
احمد.. حور عايز اتكلم معاكي مينفعش كدا
حور…. وهي قايمه رايحه المطبخ…. احمد أنا مش فاضيه اروح اجهز الاكل
احمد مسك ايدها ووقفها… قولت لازم نتكلم اقفي
حور بعصبيه… عايز اي ياحمد تاني في حاجه تاني مخبيها عليا وعايز تقولها انت عارف ياحمد ان انا اكتر حاجه بكرها الكدب وانت اكتر حاجه عملتها هي
احمد… حور انتي ليه بتتصرفي بعقل اطفال بقولك مكنش يننفع حد يعرف
حور… اه عشان ممكن كنت اروح اكشفك او ممكن اروح ابلغ عنك او يمكن
احمد بعصبيه وزعيق… بس بقا اي اللي بتقوليه ده فعلا انتي هتفضلي عيله صغيره ومستحيل تفهمي حاجه
حور… بحزن شكرا ياستاذ احمد بعد اذنك سيب ايدي
احمد بحزن علي اللي قاله… حور
ولسه بيتكلم لاقي زينب بتصوت وداخله تجري عليهم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احمد وحور)