روايات

رواية احلام في عيون وقحه الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة محمد

موقع كتابك في سطور

رواية احلام في عيون وقحه الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة محمد

رواية احلام في عيون وقحه الجزء الخامس والثلاثون

رواية احلام في عيون وقحه البارت الخامس والثلاثون

احلام في عيون وقحه
احلام في عيون وقحه

رواية احلام في عيون وقحه الحلقة الخامسة والثلاثون

سراج بصلها : بتتعبي نفسك ع الفاضي لو عايزه تتكلم معاكي ليه قفلت تلفونها ليه مش قادره تفهمي
اسيا : اعمل ايه انا ام ووقلبي مش مرتاح وانا معرفش اي صاحبه راحتلها
سراج : انتي مصدقه انها عند صاحبتها انا مش عارف المصيبه الجديده الي قررت تفاجئنا بيها انا خايف بستمرار اتصلي بجوزها يمكن تكون رجعت بيته
اسيا : عايزه اتصل بيه اطمن لكن افرض مرجعتش البيت الامر هيكبر احسن حاجه استني احلام تصحا يمكن تعرف صاحبتها الي مايا راحت لها
سراج : سيبي احلام في الي هي فيه مشاكلها مش قليله وبعدين مش شايفه حالتها
اسيا : هي كويسه وهي تعبانه عشان حامل وانا بدعلها دي بنتي
سراج : ومش ملاحظه ان جوزها مجاش عارفه لو طلع مزعلها مش هسكتله بنتي مش جماد انا هطلقها منه
اسيا حطت الموبيل بملل: ليه يابنتي قفلتي تلفونك ردي بقي
………………………قصص منه محمد كاتب………………..
يوم جديد باحداث جديده
اسيا بعتاب : ليه بس قومتي من فرشتك اقعدي الدكتوره قالت ممنوع تتحركي استريحي
احلام : انا كويسه ليه تعبتي نفسك كنت انا اعمل الفطار
اسيا حطت وشها لتحت: عارفه انك جامده وبتهتمي بغيرك وقلبك كبير اوي لكن حظك شويه وانا معرفتش قيمتك ولا اعدل معاكي ولما بفتكر معاملتي بتكسف اوي من نفسي
احلام مسكت ايدها برجاء: متقوليش كده انتي وخالي كل حاجه بالنسبه لي انت امي لو مأخدتونيش ومسحتوا ع راسي الله اعلم كان حصلي ايه اوعديني متقوليش الكلام ده تاني
اسيا طبطبت عليها: ربنا يفرحك ويكملك ع خير انتي الي زيك برد وسلام ونور عين لـ اهلها والتانيه حطت نار ع قلوبنا مش عايزه تنطفي وبتحرق في قلوبنا
احلام : مفيش حاجه بتفضل ع حالها مسيرها تتغير مع الوقت وهتراجع نفسها لما اقوم اسال خالي يشرب شاي
اسيا: لاء هو بيقرء قران قعد طول الليل يصلي ويدعي قلق عليكي اوي قال لو مروان زعلك مش هيرجعك
احلام : لاء يا مراه خالي متخانقناش انا قلت اجي اقعد معاكم يومين
اسيا : طيب قوليلي ومتخابيش عني فين مايا ع الاقل اكلمها ع التلفون عشان قلبي يطمن انا كدبت ع انور وقلت له هي هنا اعمل ايه كدبت عشان بنتي
سراج دخل بغضب : مفيش داعي تكدبي تاني كل الي حصل بسببك لو مخبتيش عيوبها مكناش هنشوف اليوم ده
اسيا وقفت : بتقول ايه بنتي معملتش حاجه
احلام : تلفوني معاك ليه يا خالي
سراج حدفه ع الكتبه: الفاجـ ره اتصلت بيكي بالليل
اسيا وشها اتخطف: حصل ايه لبنتي وفاجره ليه كانت عملت ايه
سراج :بنتك عايشه مع سلطان في الحرام واجهضت ابنها
احلام وسعت عيونها بصدمه : انت متاكد يا خالي
سراج احتقن وشه من شدة الغيظ : ايوه المكالمه عندك خلاص خسرت كل حاجه لانها فجرت زياده عن اللزوم ضيعت كل حاجه من ايدها حتي ابنها
احلام حركت دماغها بعدم تصديق: لاء مش ممكن
اسيا مسكت قلبها ومره واحده وقعت في الارض
احلام صرخت : الحقني يا خالي
سراج نقل نظراته عليهم وبص علي اسيا من فوق لتحت ومشي
احلام بتضرب خدها بخفه: مراه خالي فتحي عنيكي خالي اتصل بالدكتور
✿ قصص منه محمد كاتب ✿
سلطان قرب منها واخدها في حضنه : حياتنا هتبدء تاني وايدك في ايدي لكن المره دي حاسس بمتعه الفوز
مايا : والمره دي مفيش واحده تاخدك ولا تخطفك مني
سلطان : كويس ان انور طلع من حكايتنا شخص قذر مكنش يستاهلك
مايا خرجت من حضنه وبصتله : وفريال كانت قذره كمان وانا مقدرتش اخدك منها استحملت اهانه كبيره وانت معملتش اي حاجه
سلطان : حياتي ايه لزومه نقلب في الي فات انا قلت لك ان فريال مش هتيجي خلاص هنا مشت بعيد عننا
مايا : هو انت جبت شغاله جديده
سلطان : ايوه الطقم كله جديد المره دي مجابتهمش من القريه ومش هسمح لحد يجي مش عايز حد يدخل في حياتي تاني
مايا : عملت الصح هو انور هتوصله ورق الخلع النهارده
سلطان زادت إبتسامته وقال : ايوه زمانها وصلتله وكان مني عيني اشوف شكله لما يتغير اكيد هيتقهر ويعيط كتير اني اشوف راجل محترم بينهار مشهد ممتع
مايا : والراجل المحترم كان بارد وممل جدا كنت بتخنق معاه
سلطان سمع صوت عربيه وقفت خرجها من حضنه ووشه اتغيير بخوف لانها لو فريال وراحت حكت لـ اخواتها هياخده منه كل حاجه
مايا بستغراب: ايه الي حصل مالك اتجمدت ليه
سلطان قام: هشوف مين
مايا :سلطان فيه ايه , معقول انور جه يتخانق
سلطان لسه بيشوف مين لقاها داخله بأبنه واتصدم: فريال مش كنتي في كندا ايه الي رجعك دلوقت كنت جايلك بنفسي اخدك
فريال حطت العيل علي الكنبه وبصتله: انا عايشه هناك لوحدي وانت ولا سائل فيا ومش هاين عليك ترد ع اتصالي ولا رسالتي ايه السبب وقولي الحقيقه
سلطان برتباك واضح: انا ( مسك دراعها) يله نرجع القريه دلوقت اكيد اهلك وحشوكي وتستريحي تعالي
فريال: انا راجعه من سفر طويل الاول اخد نفسي واستريح هنا
سلطان بيجرها ع بره: اسمعي الكلام
مايا بدهشه وصدمه : فريال
فريال بصريخ: جبت الولية دي تاني لبيتي ورجعتها الله يلعنك
سلطان :فريال انا مجبتهاش هي جات بنفسها
مايا: انت بتقول ايه
سلطان: قولت لك يا مايا معيش حاجه ادهالك لافلوس ولا بيت ولا عربيه بس فضلتي تجري ورايا ليه بتعملي كده اتفضلي امشي من هنا
مايا صرخت في وشه بعصبية وبتمسكه من ياقه قميصه: ايه الجنان ده ازاي تعمل معايا كده كدبت عليا كل ده كان كدب مستحيل تقدر تسبني بصلي انت بتحبني مش كده
فريال شدتها عنه وزقته في الحيط وقالت: جري ايه يا شمال يا زباله اظن رماكي قبل كده لو عندك ذره كرامه واحترام لنفسك مش هتبصي في وشه اطلعي من بيتي حالا غوري من هنا
مايا اتنرفزت من اسلوبها وبكل عصبية: ماشيه من نفسي تعال معايا يا سلطان وقولها انك بتحبني انا وبس مش عايزه فلوسك عايزك انت وتنقذ شرفي ارجوك
فريال مسكت دراعها بحده: هو انتي مبتفهميش انه ميقدرش يستغني عني وانتي لو محترمه ارجعي بيتك اطلعي من بيتي مش سامعه غوري يله هو محبكيش اصلا كنتي مجرد لعبه رخيصه وكسرها وبيتفرج عليها وهي مكسوره لانه انسان مريض
مايا صرخت بجنون : سلطااااااان
فريال سحبتها لبره : يله غوري يا رخيصه هي النسوان الي بتتكسف وتختشي ع دمها انقرضت ولا ايه
……………………..
✿ قصص منه محمد كاتب ✿
ماسك موبيله ع صورتها ولنفسه : وري الوش الجميل ده وش شيطان اخد مني كل حاجه كنت اتمني لو محبتكيش ولا كنت قابلتك خلاص كل حاجه بينا خلصت وانتهت وابني هو الي دفع التمن
مروان دخل: مالك يا خويا
انور بصله بدموع : مروان تعال اتفضل
مروان كان هيقع وانور جاي عليه هو قاله : خليك مكانك متخافش انا اتعلمت اقف بصعوبه ع رجلي مش عايز اعتمد ع حد لاني اتعودت اساعد نفسي فخليك مكانك امسك ده الشيك الي اخدته منك احلام مش محتاجله
انور: احلام ماخدتش مني حاجه انا الي عطتهولها بالعافيه واخدته بعد محايله كتير
مروان : نفسي الشئ اصل اي انسان بيضعف قدام الفلوس واحلام اخت مايا لازم تاثر عليها
انور : بلاش تقارن احلام بمايا لان احلام مراتك الي بتحبك وشريكه معاك ع الحلوه والمره بلاش تقول كلمه وحشه عنها
مروان بنفعال: اسكت انا هنا مش عشان اسمع نصحتك سمعت كلام اشعار في اخلاقها واحنا خلاص علاقتنا انتهت رجعتها لبيت خالها
انور : ليه كل ده انت اتجننت في عقلك ايه ذنب المسكينه انها بتحبك
مروان : كل ده كان لمصلحه هي مش بتحبني هي جشعه وطماعه وخداعه
انور: يا اخويا حرام عليك متقولش الصفات دي عليها احلام احسن بنت في الدنيا وهترجع تندم كتير لما اوريك الوش الحقيقي للطمع والخداع الارض هتتحرك من تحت رجلك لما تشوف
انور حط ورق قدام عيونه وقال بدموع: شايف ابني المجرمه اجهضته عشان تبعده عني انا اتدمرت اخدت مني كل حاجه وكل ذنبي اني حبيتها من قلبي والمقابل دمرتني جايز كنت استاهل ده انا وحش اوي
مروان حط ايده ع كتفه يطمئنه: لا انت كويس اوي مفيش حد زيك امسك نفسك لايمكن تضعف كده انا اخوك وجنبك
انور : روح رجع احلام البيت هنا تاني خلينا نرجع نفس الاول ونعيش كلنا سوي
………………………….
سلطان طالع عشان يسافر القريه يهدي الاجواء
مايا وهي في قمة إنهيارها: سلطان انت بجد هتسبني اروح فين, خدني معاك منين ماتكون هعيش ع اي وضع ابوس ايدك خدني معاك
سلطان: انتي منحوسه وحظك فقر , ونحسك دمرني معاكي انا رايح القريه اهدي الدنيا فريال قدري ارجعي بيتك انور راجل محترم والراجل المحترم هيهتم باسمه وهيسامحك
مايا مسكت ايده برجاء : سلطان لاء متيبنيش
سلطان شد نفسها منها وركب العربيه وطار بيها من المكان وهي اخدت بعضها ومشت بين العربيات لحد ما لقت عربيه رجعتلها بدهرها
مايا: شكرا انك جيت يا انور _ رايحه تلف تركب جنبه)
انور شاورلها بحزم شديد : اقفي
مايا وقفت: عارفه انك الوحيد الي هتغفرلي اخطائي سامحني انت قلبك كبير وهيسامح
انور: كنت عارف ان الطريق من الاول غلط بس كملت عشانك ودلوقتي بدفع تمن غلطتي بهدوء مع نفسي عشان محدش اجبرني احبك اصل الانسان لما يحب من كل قلبه بيكون فعلا اعمي لدرجه مش بيشوف عيوب واخطاء في الشخص الي بيحبه لكن الحب ده خرج من قلبي وبيقفل قلبه لدرجه مش بيتحمل يبص في وشه
مايا: ايه معني كلامك
انوربصلها ببرود: حبك خرج من قلبي ملكيش مكان فيه خدي ( رماه عليها) اوراق الخلع انا طلقتك
مايا ببكاء هستيري: لاء يا انور ارجوك سامحني ربنا يخليك انا بعتذرلك انا اتعاقبت كفايه ارجوك
انور كان لسه واقف مكانه عشان يشوف الذل والانكسار في عيونها وبصلها بكره وغل وحرك العربيه
مايا طلعت تجري وهي بتصرخ : انور لاء يا انور
مايا لقت نفسها خسرت كل حاجه ومبقاش معاها اي حاجه فضلت ماشيه لحد ما وصلت للكوبري وقررت تموت نفسها
………………………
مروان: عامله ايه يا احلام
احلا: الحمد لله انا كويسه اتفضل
مروان: لاء انا مش جاي ادخل انا جاي اقولك كلمتين احيانا الانسان بيبقي اناني في الحب وصدقيني انا كنت اناني علي نفسي كنت خايف تعيشي مع واحد عاجز واظلمك بس عرفت اني غلطان ومقدرش اعيش من غيرك ارجعي لحياتي وسامحيني ارجوكي
احلام: انا عمري ما زعلت منك ابدا عشان اسامحك
مروان لمس خدها بحنيه: انتي احن واحده في الدنيا وانا عارف انك زعلانه مني وانا عارف كمان اني بزعلك كتير بس مهما حصل ملناش غير بعض
احلام: وانا مقدرش اعيش من غير يا ابو ابني حتي لو بينا اختلاف او عتاب او زعل
مروان باس ايدها :مبروك يا حبيبتي لما عرفت كنت هطير من السعاده لاني هخلف من اجمل ست حبيتها
احلام : وانت عمري وحياتي كلها ومفيش قوه هتقدر تطلعك من قلبي
مروان: هو انا لو دخلت خالك هيتعصب عليا مش كده
احلام ابتسمت و لمعة الدموع في عينيها: انا قولت له جايه زياره
مروان مسك ايدها بين ايديه: بحبك اوي يله نرجع بيتنا
احلام ابتسمتلو: يله
مروان اخدها من ايدها وراحوا يعيشوا اجمل ايام حياتهم

تمت….

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احلام في عيون وقحه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى