روايات

رواية احترمته ولكنه الفصل السابع 7 بقلم مريم ابراهيم

رواية احترمته ولكنه الفصل السابع 7 بقلم مريم ابراهيم

رواية احترمته ولكنه البارت السابع

رواية احترمته ولكنه الجزء السابع

رواية احترمته ولكنه
رواية احترمته ولكنه

رواية احترمته ولكنه الحلقة السابعة

يارا: اااااه الحقونيييي
مراد: يارا وطلع يجري لغايه ما وصل ولقاها قافله باب الحمام
مراد بخوف: يارا افتحي متخفيش انا جيت يارا افتحي
يارا فتحت الباب وكانت تبكي بشده: مرادد ثم حضنته وقالت: انا كنت خايفه اوي
مراد: اششش اهدي انا معاكي متخافيش بس هو اي الي حصل
يارا ببكاء: كان في صرصور بيطير
مراد بعدها عن حضنه: نعم يا روح امك ده كله عشان صرصار
يارا وهي تبكي: اي يا مراد ده كان بيطير
مراد: بيطير ولا بيسحف ده كله عشان صرصار ده انا قلبي وقف يا شيخه منك لله
خلاص متخافيش مفيش حاجه البسي واطلعي يلا عشان ناكل

 

يارا: حاضر… اي ده انت مالك اصلا اكل ولا مش اكل متكلمنيش تاني انت فاهم انا بكرهككك انتتت فااهم متقربش مني تاني
مراد بعصبيه: انتي ازاي تكلميني كده اصلا وبعدين انتي الي صوتي وحضنتني مش انا
ثم ذهب
بينما يارا لبست ترنج كان هادي وجميل ونزلت وهي خجوله بعض الشئ وقالت: انت ازاي مجبتش لبس محتشم ومجبتش طرحه ليه
مراد وهو لم ينظر اليها وكان يأكل: انتي عبيطه يا ماما انتي بقيتي مراتي علفكره وبعدين……
ثم صمت ولم يتكلم فكانت جميله جدا وكان شعرها منفرد وطويل علي ظهرها وكانت اقل ما يقل عنها جميله
يارا بكسوف: متبصش كده بعد اذنك
مراد:…………….
يارا: مراد مراددد انت روحت فين
مراد: انا شايف انك اخدتي عليا وعلي اسمي انا بعد كده اسمي استاذ مراد
يارا بسخريه: نعم ياروح امك اسمك اي
مراد وهو غضب جدا: انتي قولتي اييه
بينما علي الجانب الاخر

 

مازن: ها لقيتوا حاجه ولا لسه
الشرطي: اه لقيناه
مازن بفرحه: بجد
الشرطي: اه الي خاطفها اسمه مراد العلاوي
مازن: مين مراد ده ويخطفها ليه اصلا
الشرطي: معرفش احنا لسه هنروح نشوف
مازن: لا انا الي هروح اديني العنوان ثم ذهب
يارا: انا اسفه والله مخدتش بالي
مراد: اقعدي اطفحي يلا
يارا: ماشي ثم قعدت وكانت تأكل
مراد: بسم الله ماشاء الله ولا كأنك مخطوفه
يارا: الله يعني اي دخل الاكل بالخطف وبعدين استني هنا انت خطفني ليه وانت ازاي اخو خطيبي
مازن معندوش اخوات
مراد: انتي حماره مبقاش خطيبك انتي فاهمهههه اسمه ميجيش علي بوقك تاني انتي فاهمهه
يارا بخوف: فاهمه
ثم دق الباب بصوت عالي
مازن: افتح يا مراد افتح
ثم ذهب مراد ليفتح
ولكن مازن زقه ودخل لجوا واتصدم من الي شافوا
مازن بصدمه: يارا
يارا بفرحه: مازن
مازن: اي الي انتي لبساه ده انتي ازاي تعملي كده
ثم قام مراد وزعق بصوت عالي جدااا: يارااا اطلعي فووووق
مازن: يارااا انتي ازاي تلبسي كده وتقعدي معاه ازاااي انتي عديمه تربيه وقلله الادب
مراد بعصبيه: قولتلك اطلعي لفووووووق
اترعبت يارا وطلعت جري
ثم مسك مراد مازن وضرب فيه لغايه ما جاب دم
مراد: انت ازاي تخوش كده ومراتي موجوده يا كلب ازاي
مازن لم يقدر علي مراد لانه اقوي منه

 

وكان لسه مراد هيضرب مازن بوكس مسكت ايده ياراا وهي تبكي كانت لبست الدريس والطرحه: كفايه يا مراد والنبي
مازن: ليه عملتي فيا كده ليه انتي قليله الادب ازاي تعملي كده يا خيانه
يارا لم تقدر علي كلامه ثم ذهبت وضربته كف وقالت: انا متربيه احسن منك يا حيوان انا عمري ما اعمل الي في دماغك ده جوزي علي سنه الله ورسوله وملكش حق انك تتدخل اطلع برا
كان مراد مبتسم: سمعت قالت اي اطلع برا يلا
فلاش باك
مراد: عارفه يا يارا لو قولتي غير الي قولتهلوك انا ساعه زمن بتليفون واحد هتكون امك ميته انتي فاهمه
يارا: لا امي لا باله عليك خلاص انا موافقه
باك
مازن: يارا فوقي هو مهددك صح قولي صح متخافيش انا معاكي
يارا وهي تبكي: لا مش مهددني انا بحب جوزي وموافقه اعيش معاه اطلع برا
كان مازن مصدوم ثم طلع وراح مراد يقفل الباب وراح عند يارا: انتي ازاي تطلعي قدامه بشعرك ازاي
ولكن يارا وقعت علي الارض واغمي عليها
مراد: يارااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احترمته ولكنه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى