روايات

رواية احترمته ولكنه الفصل الثاني 2 بقلم مريم ابراهيم

رواية احترمته ولكنه الفصل الثاني 2 بقلم مريم ابراهيم

رواية احترمته ولكنه البارت الثاني

رواية احترمته ولكنه الجزء الثاني

رواية احترمته ولكنه
رواية احترمته ولكنه

رواية احترمته ولكنه الحلقة الثانية

في الصباح استيقظت يارا ثم ذهبت الي المطبخ حتي تعد الفطور
وبعد وقت جهز الفطور
عزه: اي يا بت النشاط ده
يارا: احم احم مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
وجلسوا الي المائده
ثم قالت يارا: يلا يا امي بسم الله
عزه: بسم الله ايه هناكل بأيه
يارا: اي يا ماما كل السفره دي مش ماليه عنيك
عزه: انتي يا بت حماره فين العيش الي هنأكل بيه
يارا وقد افتكرت: يلهوي نسيت اجيب العيش
خلاص انا هنزل بسرعه اجبيه
بينما في الجانب الاخر
جلست منه وناديه ونبيل علي الفطور
نبيل: امال فين مازن يا ناديه
ناديه: مازن نزل يجيب العيش
كان مازن يقف في الفرنه ويشتري عيش في نفس الوقت كانت يارا تقف ورا
مازن: شكرا بكام كده
بعشرين
يارا في نفسها: عشرين ليه عازمين الحاره كلها عندكوا ولا ايه
سمعها مازن: لا يا خفيفه بس انا معيش بطاقه
يارا: ااااااه بس اي خفيفه دي انت بتغلط فيا وانا واقفه
مازن: لا يا شيخه انتي لسه واخده بالك
يا جماعه اخلصوا في ناس ورا عايزه تمشي وانت يا بشمهندس يلا ات الفلوس واتكل علي الله
مازن: اه ثواني ثم اخذ محفظته ولكن لم يجد فيها مال
مازن في نفسه: احيييه انا نسيت اخد فلوس
يارا: تمام هو حساب البشمهندس كام
الرجل: عشرين
يارا: تمام واعطته الفلوس
ولكن مازن قال: لا مفيش داعي رجع العيش
يارا: يا عم ابقي ادهملوي في اي وقت
مازن: قولت لا
الرجل: ياعم انت وهي خلصونا ورانا شعل
مازن: خد العيش وانا هبقي اجي تاني
يارا: خد الفلوس اهيه ثم ذهبت
ولكن لاحقها مازن وامسك بيدهها وقال بنبره غضب: حد قالك ادفعي
يارا: انت اصلا ازاي تمسك ايدي
مازن بحرج: احم انا اسف بس انتي محدش قالك ادفعي
يارا: وانا دفعت عندك مشكله ثم ذهبت
مازن: يااا انسه يا انسه ولكنها ذهبت
ثم ذهب مازن
ولكن في انظار ليست علي مايرام يمللأها الحقد والغيره
رويدا: شايفه يا ماا حتي مسبتش الواد الي لسه ساكن جديد
نوراه: طبعا مستنيه من واحده ابوها ميت ومفيش راجل معاهم في البيت اكيد هتبقي كده
رويدا بحقد: بس والله ما هنولها الي هي عايزه والواد ده شكله حلو اوي لازام اعرف اتصرف معه
رويدا بنت عم يارا لكنها لا تحبها اطلاقا وتكرها ووالدتها ايضا كذلك
دقت باب الشقه ثم دخلت وهي غضبه بعض الشيء
عزه: اي يا بت انتي مش معاكي مفتاح
يارا: اه يا ماما نسيت افتح اي يا عني
عزه: خلاص طيب يلا عشان نفطر
ثم جلسوا علي الفطور
عزه: معلش يا يارا بس بعد اذنك احم هو فين العيش
يارا: عيش اي
عزه: صبرني يا رب فين يا بت العيش الي نزلتي تجبيه
يارا: يلهوي نسيت
عزه: احيه احييه يعني نازله عشان تجبي العيش ونسيتي صبرني يارب يا بت الاكل تلج
يارا: خلاص يا ماما هنزل اجبيه
عزه: ماشي يا اخره صبري
بينما في الجانب الاخر
فتح باب الشقه ودلف مازن الي الداخل وقال: السلام عليكم
وعليكم من السلام يا حبيبي اقعد يلا عشان تفطر
مازن: معلش يا امي هنزل بس اجيب حاجه من تحت وجاي
منه: امي
ناديه: نعم
منه: انا فطرت ونبي خليني انزل اشوف يارا
ناديه باستغراب: يارا مين
منه: يارا يا امي صحبتي الي قولتلك عليها وعرفت ان هي عايشه جنبنا هنا قولت انزل اشوفها عشان وحشاني اوووي
ناديه: قولي لأبوكي
منه: بابا ونبي
نبيل؛ ماشي بس متتأخريش
منه قربت وطبعت قبله علي خد ابيها: ماشي يا احلي اب
مازن: وانا ايه قرطاس انا واقف معاكي اي يا بت خدتي رأي الكل الا انا
منه: ونبي يا مازن ونبي والله مش هتأخر
مازن: طيب يلا عشان اخدك معايا
منه: ماشي ثم ذهبت كي تلبس
ناديه: مش هتقعد تفطر يا مازن
مازن: هعمل حاجه علي السريع كده وهاجي
ناديه: ماشي يا حبيبي
وبعد وقت طلعت يارا بالعيش ودلفت الي الداخل
بينما كانت منه ومازن يمشون
منه: مازن بيتها اهو انا هروح انا بقي ماشي
مازن وهو يلقي نظره في كل مكان لكي يراها ولكنه لم يراها
منه: مازن
مازن: اي
منه: بقولك انا طالعه ماشي
مازن وهو مازال سرحان
منه: يا ماززززن
مازن: اي يا خربيتك بتزعقي ليه
منه: بقالي ساعه بقولك انا طالعه وانت مش معايا
مازن: امشي يا منه اعملك اي ياعني غوري
منه: اغور ماشي لينا حوار في البيت يا ابن ناديه
مازن : غوري يا بت من هتا
ثم ذهبت منه الي بيت يارا وظلت تتطرق الباب
ثم فتحت يارا: مي…….. ولم تكمل كلامها
منننننننه يابت وحشتيني ثم حضنوا بعض
يارا: خوشي يا بت ده انتي حماتك بتحبك خوشي
ثم ذهب مازن الي الفرنه وقال: بقولك هي الانسه الي انا كنت بتخانق معها من شويه متعرفش بيتها فين
الرجل: اه يارا في البيت الي هناك ده الدور التاني
مازن: ماشي شكرا
ثم ذهب مازن وطرق الباب
يارا: جايه في اي هو احنا قاعدين ورا الباب ميي………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احترمته ولكنه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى