روايات

رواية احبيتك من نظرة الفصل السابع 7 بقلم وحيدة كالقمر

رواية احبيتك من نظرة الفصل السابع 7 بقلم وحيدة كالقمر

رواية احبيتك من نظرة الجزء السابع

رواية احبيتك من نظرة البارت السابع

رواية احبيتك من نظرة
رواية احبيتك من نظرة

رواية احبيتك من نظرة الحلقة السابعة

فهد:طب ياست الكل (ام تبارك) المفتاح اتفصلي وشقه اصبحت بتاعتك وانا هتفضل انا همشي انا واحمد عشان ورانا شغل.
ام تبارك:ربنا يخليك ياابني ويجعلك في كل خطوة سلامه.
فهد: يارب ي أمي.
حور: استاذ فهد شكرا لحضرتك وقوفك جنبنا.
فهد بلامباله:محصلش حاجه وبعد اذنك عشان وريا شغل.
حور بحزن من تغيره:وقالت اتفضل ي أستاذ فهد معلش عطلتك ولفت بسرعه عشان متضعفش.
مريم:يلا بقا يحور ماما رنت وبتقولي حمرة الفرخه.
حور:……..
مريم:حوووور الفراخه يحور.
حور بغضب: أنتِ بكرش يا به مش عارفه بتاكلي وتودي فين.
مريم بهيمان:قالت ” طول ما بطني سعيده ، أنا كمان هبقي سعيده علي😌.
حور:يالهووووي من مريم ياني يلا يازفته.
مريم:يلا ي تبارك هنمشي بقا ولما تعوزي حاجه انا وحور اخواتك مش صح ياحور.
حور: اهاا طبعآ ياحببتي وسلمي علي طنط.
تبارك:ربنا يخليكوا بجد انتوا ونعمه الاخوات.
وحور ومريم كل واحد ذهب الي منزله بأفكار تجول في خاطرهم.
ام تبارك:طلعت من المطبخ وقالت يلا ي بنات هما رحوا فين ي تبارك.
تبارك:مشيوا ياماما انا هخش .
ام تبارك: كونتي مسكتي فيهم يتبارك دول معانا من صبح.
تبارك:نبقا نعزمهم مره ياماما لما نجهز الشقه.
ام تبارك:ماشي ياحببتي.
تبارك بحزن:قالت هخش استريح شويا بعد اذنك يماما.
ولدتها بحب:اعملك حاجه تكليها.
تبارك:لا ي حببتي انا هنام شويه بس.
ولدتها:ماشي يبنتي
تبارك بعياط:وحشتني اوي اوي ي انور بس مكنش بأيدي ابعد بس دا قدري وافتكرت كلام انور ليها لما تزعلي افتكري حاجه حلوه حصلت مابنا.
فلاش باك
تبارك:ولدها توفي وهي في عمر الاربع سنوات كان انور جار تبارك واكبر منها بست سنوات واعتني بتربيتها.
انور:بصي ي تبارك ي حببتي.
تبارك ببراءة:هو انا حبيبتك ي انور.
انور:ايوا حببتي وكل حاجه بس لما تكبري هتفهمي.
تبارك: المهم جبت حلوياتِ.
انور بخبث:تؤ تؤ للاسف نسيت.
تبارك بتزمر:وعيطت وقالت اعااااااااااااااااااا عمري ماهحبك التاني ابدا يابابا هو فين بابا عشان هو الي يجبلي حاجات دي وقالت أنا عاوزة بابا مليش دعوة .
انور بحزن:انا اسف ي حببتي انا بهزر معاكي انا مقدرش انسا حاجه تطلبها ست البنات تبارك.
تبارك:جريت حضنتوا وقالت تعالي ققولك سر.
انور:قالها اتفضلي.
تبارك ببراءة:انا عندي سبع سنين ثح.
انور:صح ثح كمان.
تبارك ببراءة: طب وعد من تبارك لي انور اني هجوزك لما اكبر.
انور بصدمه وفرح:بت جبتي كلام دا منين كدا عيب.
تبارك وهي بتجري:وقالت اجري يامرسي وطلعت لسانها وقالت عيب في جيب ، وكلام جايبه من سوق علي فكره.
انور جري وراها:وشالها وقالها مسكتك ولعب معاها وكان بيدعبها.
باك
اتنهدت تبارك:بحزن وقالت مصدقتش مشاعري لما قولت بحبك كان ممكن احارب الدنيا عشانك بس انا صغيرة في نظرك، واستسلمت لنوم وعلي عيونها دموع.
“”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
فهد:الوو ي انور تبارك هنا في شرقيه.
انور بفرحه:بتكلم بجد طب هي فين ولا بتعمل اي انا نازل علي طول.
فهد:لا بلاش الفتره دي لما تستقر شويه وكمان متشغلهاش عشان تخلص علي خير اخر سنه ليها اهي.
انور:عندك حق خلي بالك منها ي صحبي ابقا سمعني صوتها.
فهد:اعملها ازاي دي.
انور:اي حاجه يكبير فكر ونبي اخوك في عرضك.
فهد:لقتها ققفل انت.
احمد:ولا يا فهد انا عاوز اجوز مريم.
فهد:انت واقع ليه كدا يلا انا مكسوفلك سلف.
احمد:انت بارد علي فكره ان شاء الله حور مش تبص ليك.
فهد بحزن:هبعد اصلا ي احمد قبل ماالحكايه تبتدي.
احمد:ليه ي فقري.
فهد:انت ناسي الراس الكبيرة والي عمله في امي انا مش عاوز يحصل فيها كدا لاني مش هتعمل,وهانت والفرعون في ايدي.
احمد: بالتوفيق ياصاحبي انا معاك في كل خطوة.
فهد بحب:ربنا يخليك ليا ي صاحبي انا نازل ومش هتأخر.
احمد:هاجي معاك .
فهد:لا خليك.
حور:قاعده في جنينه علي مرجحه ولبسه بجامه كت وفرده شعرها وبتفكر في فهد وعيطتت بسبب طرقة الناشفه معاها.
وفي الي مرقبها وشايف دموعها ونفسوا يخدها في حضنوا ويقولها انا معاكي بس القدر اختار الفراق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احبيتك من نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى