روايات

رواية احبني رجل مافيا الفصل الثاني 2 بقلم إيمان نبيل

رواية احبني رجل مافيا الفصل الثاني 2 بقلم إيمان نبيل

رواية احبني رجل مافيا البارت الثاني

رواية احبني رجل مافيا الجزء الثاني

رواية احبني رجل مافيا
رواية احبني رجل مافيا

رواية احبني رجل مافيا الحلقة الثانية

توقفنا عندما قام جاسر واياد بخطف قمر وليان وقامو بتخديرهم
وفي الصباح استيقظت قمر وهي مشوشة لا تستطيع الرؤية جيدآ وهذا بفضل المخدر ظلت بعض الوقت حتي تعودت علي الضوء ونظرت حولها بأستغراب الجدران باللون السماوي والستائر بيضاء
قمربأستغراب:انا فين اي المكان دة لكونش دخلت الجنه وانا معرفش ضحكت علي غبائها ولكن بالحظة تذكرت كل شئ
فشهقت بصدمة:يلهوي ليان وضعت يدها علي فمها وهي مصدومة لا تعرف ماذا تفعل ولم تري ذلك الذي ينظر لها وهو يقف بجانب في الغرفة ورائها بالتحديد ولذلك هي لا تراه قامت سريعا وذهبت تجاه الباب وقامت بالدق عليه وهي تصرخ قمر بصراخ:افتحو يلي هنا افتحو ليااااااااان انتي فين ليااااااااان ودتوها فين ياكلاب افتحو بقول لو راجل يلي خطفتنا تعالي وريني نفسك تعاااااالي
:اديني جيتلك وريني هتعملي اي ياقمري
صدمت وخافت كثيرا ماذا ستفعل هل سيضربها كانت تقول هكذا لجعلهم يتركونها هي واختها التفتت الي الوراء وصدمت لروئيتة
قمر:انت
جاسر:اة انا انفع ولا منفعش
ذهبت له مسرعا وتمسكت بتلابيب قميصة
قمر بشر:وديت اختي فين يلا وخطفتنا لية
جاسر:يلا الفهد يتقالو يلا
قمروهي تقلدة:الفهد يتقاله يلا اة يتقالو يابابا مفكر نفسك مين لتكونش مافيا وانا مش عارفة دة اي دة ياربي
جاسرببرود وهو يستند علي الحائط:لا عندك ذكاء خارق بصراحة انا فعلا مافيا ومش اي واحد لا زعيم مافيا
جحطت عيناها بقوه :انت قولت اي
جاسر:مالك اتصدمتي كدة لية بقولك مافيا فيها حاجة
(باردبس موز عيب ياجدعان نكمل بقاالله)
قمر:مافيا وبتقولها بفخر محسسني انك ظابط لية دة انت قتال قتلة
جاسر:اعمل الي انا عايزو علي فكرة
قمر:بص انا ماليش حق اتدخل في حياتك بس انت خطفتني ليه انا كلمتك ولا اذيتك في حاجة
جاسر:انا قولتلك اي في الفرح
قمر:مش فاكرةبصراحة
جاسر:افكرك ياروحي عادي يعني
اقترب منها وهي خائفة وتتراجع الي الوراء حتي التصقت بالباب فنزل الي مستواها وهمس بجانب اذنها
جاسر:قولتلك انك هتبقي مراتي وملكي ياطفلتي
قمر:طب طب ابعد بس كدة عشان عيب وحرام وغلط ووووو
ابتعد وهو يبتسم ثانية واحدة وعاد لبرودة
جاسر:مش هيبقي في حاجة حرام شوية كدة
قمر:يعني اي بقا انشاء الله
جاسر: اصلي هتجوزك
قمر:تتجوزني انا هه علي اخر الزمن قمر تتجوز مافيا احب اقولك ياكابتن ان دة عند مامتك
جاسر:هنشوف
قمر:طب انا عايزة اختي
جاسر:وانا مش هقولك هيا فين لانها مش معايا انا مع اخوياومعرفش هي فين
ذهبت له قمر بعصبية وزعيق وهي تضربة بقبضتيها في صدرةبقوة:وديتها فين يلا انتو مفكرين نفسكو اي انت تجبلي اختي دلوقتي حالا انت فاهم يلا انت ازاي اصلا تديها لأخوك انا معرفش انتو ممكن تعملو اي هاتلي اختي حالا
كل هذا وهي تضربه بقوة حتي
امسك بها من الحجاب بقوة واردف بغضب :لا بقا اسمعي ياروح امك انتي صوتك ميعلاش عليا اولا وثانيا احنا نعمل الي احنا عايزينو وثالثا وقسما بالله لو ايدك اتمدت تاني لازعلك
كل هذا وهو ممسك بشعرها من فوق الحجاب بقوه وهي تبكي من الخوف منه والخوف علي اختها
قمر ببكاء حار:انا عايزة ليان عشان خاطري هاتها
ترك شعرها وجلس علي الاريكة ووضع رجل فوق الرجل الاخري ببرود تام
فبكت هي اكثر: انا عايزة ماجد ماليش دعوه عايزة ماجد وهو يجبلي ليان وتزداد بكاء وهي تضع يدها علي وجهها وتبكي كالاطفال ولم تري عيناه الذي احمرت من الغضب مما يوحي بأنها ستموت لا محاله
ذهب لها وقام بشدها وصفعها صفعة تردد صداها بكل الغرفة خافت هي كثيرا بل ارتعبت وزاد بكائها وهي تبكي بخوف منه جاسر بغضب:القلم دة عشان تبقي تستنجدي براجل تاني غيري وعشان تبقي تنطقي اسم اي راجل تاني علي لسانك
عارفة لو نطقتي اسم راجل تاني هعمل فيكي اي هه اياكي تنطقي اسم راجل غيري فاهمة
هزت رأسها بخوف منه
جاسر:مين ماجد دةانطقي
قمربصوت متقطع من البكاء:داااااا دة ماجد دة صديقي المقرب انا واختي وزميلي في الشغل وهو راجلنا انا واختي وهو الي بيحمينا
جاسر:تاني بتقولي اسمه
تلقائيا ابتعدت ووضعت يدها علي وجهها لتحمية منه رادفة:خلاص خلاص مش هقول تاني
جاسر:تعالي هنا اقفي قدامي
قمر:لالالاخلاص مش هقول تاني
جاسر:انا مش بعيد كلامي مرتين
ذهبت له وهي ترتجف ووقفت امامة وهي تنظر للارض كالتلميذ المعاقب
نظر لها وهي مترقبة لما سيفعل ولكن صدمت فهو قد سحبها الي احضانه ضمها بقوه شديدة كادت ان تكسر ضلوعها فزاد بكائها
جاسر:خلاص متعيطيش مكنش قصدي اتغابا عليكي وانتي الي عملتي كدة اناطبيعتي كدة مافيش تفاهم واي حاجة بتدايقني بمحيها
ازدادت نحيباً
جاسر:خلاص بقا قولت متعيطيش امسحي دموعك دي يلا ولا عيزاني اتغابا تاني
خرجت من احضانة سريعا وقامت بمسح دموعها كالاطفال :لا خلاص مسحتها اهو
جاسر :شطورة
قمر:طب بعد اذنك متقوليش شطورة انت مش بتكلم طفله
جاسر:لا بكلم طفله انتي طفله طفلتي انا لوحدي
قمر:طب ممكن طلب
جاسر:قولي ياستي معادا اني اجبلك ليان لان دة ميخصنيش انا
قمر:ماشي بس اوعدني انك هتجيبهالي بعدين
جاسر: حاضر وعد
قمر:طيب عايزة الشنطة بتاعتي
جاسر:لية
قمر:متسألش بس بعد اذنك جيبهالي
جاسر :هتلاقيها في الدرج دة
واشار لها علي درج موجود في اخر الغرفة
فأخرجت هي الشنطة ونظرت لة
قمر:ممكن تسيبني شوية لوحدي بعد ازنك
جاسر: لا الي انتي عايزة تعملية اعمليه دلوقتي وانا هنا
قمر :اوف بقا وجلست علي السرير واخرجت من شنطتها حلوتها المفضله وسط زهولة
جاسر:اي دة
قمر:اي مصاصة تاخد واحدة
جاسر:لاشكرا ياطفله
قمر:قول طفله قول ربنا يسامحك
ظل ينظر لها وهو يبتسم لاول مرة بحياتة يعشق من اول نظرة لاول مرة يحب هكذا عندما ذكرت اسم رجل غيرة شعر ببراكين من الغضب والغيرة تحرقة كيف احبها هكذا بهذة المدة القصيرة هذة الانثي بها شيئاً غريب حقا جعلتة يقع بحبها من النظرة الاولي
::::::::::::ونذهب للثنائي الاخر::::::::::::::
نجد ليان تستيقظ وهي مشوشة
ليان:في اي انا مش شايفة كويس لية هل انا شارب سجارة بني وحاسس ان دماغي بتاكلني
نظرت حولها وجدت انها بغرفة جدرانها باللون الاحمر وستائرها بيضاء غرفة تشبه غرف الاميرات
ليان :اوبا هو انافين يارب مايكون حلم يارب
:لامش حلم ياعسل دة جد وجد الجد كمان
التفتت له:انت يخربيتك لم تستغرق ثوان وتذكرت ما حدث
ليان بصدمة:انت خطفتني
اياد:اة
ليان :ووديت اختي فين يلا انطق
اياد:معرفش هي فين بس اخويا بيحبها وخطفها هو كمان
ليان ببكاء:لالالا عشان خاطري خلية يمشي قمر قمر طفله ومش وش خطف الله يخليك هتقعد تعيط وهتبقي عايزة مصاصة وبما انها مخطوفة محدش هيديها وهتفضل تعيط وديني لاختي
اياد:ههههههه يخربيتك اهدي طيب متخافيش الفهد مش هيأذي حبيبتة
ليان:الفهد مين
اياد:اخويا
ليان:طب انت خاطفني لية
اياد:عشان اتجوزك
ليان:ياراااااجل قول كلام غير دة وهل انت بقا مدير شركة ولا ظابط ولا انت جاي تنتقم مني او تطلع غلك فيا بقا ورويات بقا واي
اياد:والله
ليان:اة قولي بقا
اياد: طيب بصي ياستي انا شغال في المافيا مساعد الزعيم الي هو اخويا
ليان:مين يخويا مافيا مين وزعيم مين بس يبابا روح العب علي غيري
اياد:اي مش مصدقاني
ليان:اة مش مصدقاك وروح شوف انت رايح فين بقا
اياد:طب هثبتلك
نظرت له منتظرة ماسيقوم بفعله
فأخرج سلاحة
اياد:دة اي
ليان بصدمة:مسدس يخربيتك
اياد :وممكن اضرب نار عشان تصدقي انو حقيقي وصوبه تجاهها
ليان بأستخفاف:هه علي فكره شكلو لعبه ال يضحك عليا ال ولكن بثوان قد انطلقت رصاصة بجانبها بالضبط اذهلتها قدرتة علي التصويب كانت تظنه يمزح
ليان:يخربيتك يخربيتك كنت هتموتني
اياد:وانا اقدر برضو انا عارف انا بنشن فين
ليان:طب ممكن تسيبني امشي انا واختي
اياد:لا اناهتجوزك والفهد هيتجوز قمر وبعدين بقا نبقا نشوف هنعمل اي
ليان:والله لا كتر خيرك
اياد:بت اتكلمي عدل عشان مزعلكيش مني وبطلي تريقة
ليان :طيب طيب انا عايزة حاجة علي فكرة
اياد:انت تأمر ياقمر
ليان بكسوف:متعاكسش تاني بعد اذنك وانا عايزة اروح عند قمر عشان خاطري والله هتعيط وانا مش عيزاها تعيط عشان خاطري
اياد:طيب انا هوديكي دة عشان اول طلب تطلبية مني بس هه عدي الجمايل بقا
ليان :حاضر هعد و ديني بقا
ايـاد وهو يجلس بجانبها:بصي يالياني انا عايز افهمك حاجة انا مش بلعب بيكي ولا حاجة انا بجد اعجبت بيكي وتقريبا حبيتك لو مكنتش حبيتك مكنتش خطفتك عشان اتجوزك انا خطفتك لاني عارف اني لو اتقدمتلك مش هتقبلي عشان مافيا وكدة بس اوعدك انك هتحبيني زي ما بحبك انتي ملكي وانا ملكك وانا مش هسمح لحد ياخدك مني او يحبك غيري واتمني متبقيش متهورة في تصرفاتك يعني لو حاولتي تهربي من هنا صدقيني هتشوفي حد تاني غير الهادي الي قدامك دة هتشوفي واحد اتمني انك متشوفيهوش ماشي ياقلبي
ليان في نفسها:انا هاخده علي قد عقله لحد مااقنعه يخرجني من هنا عشان انا بدأت اخاف منهم بجد وقمر مش هتستحمل اي حاجة
فأردفت:ماشي بس انت مش هتضرني انا واختي صح
ايـاد: اكيد طبعاانتي روحي في حد يأذي روحه
ليان :ماشي اتفقنا يلا بقا وديني عند اختي
ايـاد: حاضر يالياني يلا بينا
اخذها وخرجو من الغرفة وهي تنظر حولها بأنبهار فهي قد اكتشفت للتو انها بقصر ضخم وجميل يملئوه الاساس واللوحات الكبيرة ذهبت معه حتي وصلو الي الغرفة ف دق ايـاد الباب ورد علية جاسر من الداخل
وفي داخل الغرفة كان جاسر يتأمل قمر وهي تأكل كالاطفال وبعد ان انفتح الباب انطلقت ليان الي قمر ولكن وقفت بزهول
ليان بغيظ:وحيات امك يعني انا قلقانة عليكي وعمالة اقول زمانها بتعيط وقلباها مناحه والدنيا خربانة وفي الاخر اجي الاقيكي بتاكلي مصاصه
قمر بغضب:في اي ابت يعني اقعد من غير مصاصتي لية يعني دة اي دة ياربي
ليان:اكيد انتي مابتروحيش في حتة من غيرها اصلا اة صح هو الي خاطفينك ازاي ادوكي مصاصة
قمر:ماهو الكابتن دة زعلني وضربني وخلاني اعيط فا انا سامحتو لما خلاني اكل مصاصتي
ليان:نعععععععم مين دة الي ضربك وانتي ازاي تسيبي حقك وريهولي هو فين
قمر وهي تشدها وتهمس لها:اسكتي يخربيتك احنا منتقارنش بيه هيموتنا اسكتي
ليان:بجد
قمر:اة والله
ليان:خلاص مش هتكلم
جاسر:انتو بتتوشوشو في اي هه
قمر:لا مافيش خالص كنت بوضحلها انك ضربتني عشان قولت اسم ماجد بس
جاسر:اممم ولو نطقتيه تاني هدبحك علي فكرة
قمر:خلاص اتكتمت
ليان:اة صح ينهار ملون دة احنا ليلتنا فل دة زمان ميجو كل دة بيدور علينا وقلقان وعمال يرن علينا ولو شافنا هيضربنا وهيخلينا نروق البيت كلو عاااااا
قمر:اة صح زمانو قلب الدنيا وخاصتا انو قالي متتأخريش في الفرح عشان مضربكيش انتي واختك عااااا هنموت
ذهب كل من الشباب الي حبيبتة
امسك جاسر بشعر قمر فوق الحجاب رادفا بغضب:انا قولت اي ياقمر هه مش قولت متجيبيش سيرتو تاني انتي مصممة اني اضربك تاني
قمر:خلاص والله انا اسفة كنت بناقشها بس هكتم هكتم سيبني بقي وخليك عسل كدة متبقاش غشيم
جاسر:هو المفروض انك كدة ثبتيني يعني
قمر:هو علي حسب بقاهههههه فك بقا متضربنيش احيات عيالك
جاسر:انا هسيبك عشان مش عايز امد ايدي علي طفله
نظرت له بعدم رضاوادارت وجهها للناحية الاخري
اما ايـاد فقد امسك ليان من زراعها بقوة جعلتها تتألم وامسك وجهها بيدة الاخري بقوة جعلت فمها يؤلمها
رادفا بغضب اعمي:قسما بالله ياليان لو جيبتي اسم اي زفت راجل او دلعتي اسمه او اهتميتي بأي راجل غيري ليكون يومك اسود وهزعلك مني جامد انا لحد دلوقتي جاي معاكي بالهداوه انتي متعرفنيش وانا مش عايز اخوفك مني
ليان بدموع:دراعي وبوقي وجعوني سيبني لو سمحت
زفر بضيق وتركها فأسرعت هي الي احضان قمر فأخذتها بأحضانها
قمر: خلاص ياليو اهدي بقا متعيطيش من امتي واحنا بنعيط يبت خليكي شجاعة زي اختك
ليان:واللهي دة علي اساس انك شجاعة اوي صح
قمر لكي تضحكها:اة طبعا انا الممكن مش ممكن الصعب مني يتمكن يبنتي
ليان بضحك:اة علي يدي هههههههه
جاسر بغيرة:ماخلاص بقا انتو استحليتوها اخرجو من احضان بعض عشان مخرجكوش بطريقتي
ليان وهي تخرج من احضان قمر:مين الراجل الغيور دةجيبتيه منين
قمر:تقريبا جيبتو من سوق الخضارهههه
ليان:شكلك كدة
قمر:انا لقيتو هنا ربنا حطو في سكتي اللهم لا اعتراض يعني غشيم ومافيا ياربي يلا نصيبي
كان سيرد عليها جاسر ولكن لم يلحق فقد انطلق الرصاص في كل انحاء القصر وتعالت الاصوات ونظر جاسر وايـاد لبعضهم بصدمة
وبهذا نكون قد وصلنا الي نهايه البارت
دعونا نفكر
ماذا سيحدث ياتري؟؟
ماذا سيفعل جاسر و ايـاد ؟؟؟
ما ردت فعل قمر وليان؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احبني رجل مافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى