روايات

رواية احبني رجل مافيا الفصل الثالث 3 بقلم إيمان نبيل

رواية احبني رجل مافيا الفصل الثالث 3 بقلم إيمان نبيل

رواية احبني رجل مافيا البارت الثالث

رواية احبني رجل مافيا الجزء الثالث

رواية احبني رجل مافيا
رواية احبني رجل مافيا

رواية احبني رجل مافيا الحلقة الثالثة

توقفنا عندما انطلق الرصاص من جميع جهات القصر خافت قمر وكذلك ليان وتمسكو ببعضهم خائفين فنظر الشباب الي بعضهم وقامو بسحب لوحة كبيره كانت توضع بالغرفة فنظر البنات لبعض بزهول فبعدما رفعو الوحة ظهر الكثير من الاسلحة المختلفة فسحب الفهد سلاحة والقناص كذلك وكل منهما ذهب الي معشوقتة وجعلها تقف خلفة
الفهد بصوتاً عال:لازم ناخدهم بسرعة للاوضة الي تحت لو حصلهم حاجة مش هيحصل خير يلاااااااا
القناص:يلااااا اناكنت هعمل كدة اصلا
اخذوهم الي اسفل بسرعة فائقة ووصلو الي اسفل وجدو نصف الحراس ملقون علي الارض والمهاجمين علي وشك الدخول فأمر الفهد كلاً من ليان وقمر بالاختباء خلف الحائط فذهبو مسرعين وفي لحظة اختبائهم ظهر المهاجمون
وقف الفهد بسلاحه رادفا:عايز اي يا عابد
عابدوهو رئيس العصابه:عايز البضاعة الي خدتها مني
الفهد:مش هيحصل الفهد لما ياخد حاجة بتتكتب ليه ومش ممكن تبقي لغيرة
عابد:يبقي انت الي جبتو لنفسك ياسيادة الفهد قالهابسخريةوانت مافيش غيرك انت واخوك ههه هجوم يارجاله وبدأت الحرب بينهم
وخلف الحائط كانت تختبئ ليان وقمر وهما ينظرون لما يحدث
ليان بهمس:بت ياقمر شكل الفهدو القناص هياخدو علقة بنت حرام اكيد يعني اصل الرجالة كتير اوي
قمر:اة تصدقي شكلهم هياخدو علقةسخنه ياعيني
ليان :لما نشوف اي الي هيحصل يختي
وظلو مترقبين لما سيحدث ولكن صدمت كل منهما لما حدث فقدقام الفهد بضرب اكثرهم عندما جاء له رجل من الخلف فقام بفتح حوض وجمع يدو وبكل قوة قام بضرب الرجل علي ظهرة فوقع الرجل ارضا وقد انكسر عمودة الفقري فقام الفهد وقام بلف دراعة للخلف فأصدر صوتا معبرناعن كسر هذة المنطقة
وجاء واحد من الامام فضربة الفهد برجله في معدة الرجل فانحني الرجل لاسفل فقام الفهد بضربه علي ظهرة بكوع يدة مرات كثيره حتي لم يحتمل الرجل اكثر اما بالنسبة للقناص كان يضربهم بكل شجاعة ولكن كان يحمي ظهر الفهد ويصوب بكل مهارة لم يعطي احدا فرصة كان يصوب بالرأس ولم يخطأ في التصويب ابدا وفي خلال لحظات كان الكل مرتمين علي الارض ولم يظل غير عابد
الفهد بسخريه:احنا اتنين اة بس بألف واحد من رجالتك اقري الفاتحة علي روحك ياعابد الفهد ميسبش حقه
القناص بفخر:الفهد والقناص عمرهم مااتهزموا ولا هيتهزموا
عابد وهو يبتلع لعابه:اهدو بس نتفاهم
الفهد: الفهدوالقناص عمرهم مايسيبو حد يقتحم بيتهم كدة ويسكتو عمر ماحد اتجرأ وعملها وانت عملتها فأتشاهد بقاعلي روحك
ونظر للقناص ففهم اشارتة وفي خلال دقيقة كان الرجل يخر صريعا والرصاصة تخترق منتصف رأسة
كل هذا يحدث وقمر وليان يقفون لا يستطيعوا الحراك الجمت الصدمة لسانهم
بعدما قتل الشباب هؤلاء العصابه ذهبو حيث مكان حبيباتهم فنظر الفهد لقمر وجدها تنظر الي مكان الرجال الميتون
الفهد:في اي كلهم ماتو اهو محدش يقدر يعملكو حاجة
افاقت من صدمتها فوقعت مخشيآ عليها بأحضانة فحملها راكضاً الي اعلي ولم يستطع مدارةخوفه فلاحظ اياد ولكن فضل السكوت وهو يحتضن يد معشوقتة التي مازالت مصدومة
صعد بها الي اعلي حيث الغرفة التي كانت بها ووضعهاعلي الفراش وقام بالاتصال علي الطبيبه وجائت في اقصي سرعة كان ينتظر بالغرفة ويمشي ذهاباًواياباً واياد يقف ينظرله ببسمه يجاهد في اخفائها فهذا ليس الوقت المناسب ولكن اخيه الجدي صاحب القلب المتحجر قد احب بل عشق ويظهر قلقة علي معشوقتة بوضوح ولكن اخفي بسمته
انهت الطبيبه عملها
الطبيبه:هي كويسة كل الحكاية بس انها تقريبا اتصدمت وشوية وهتفوق خلي حد يجبلها العلاج دة وكل حاجة هتبقي تمام
اخذ منها ماتسمي بالروشته وامر الحارس ان يوصل الطبيبه الي اسفل ويجلب الدوا
اياد وقد انتبه لصدمة معشوقتة:جاسر انا طالع شوية انا وليان
تفهم جاسر مايحدث فأماء برأسه فأخذ اياد يد مشوقتة وذهبوا الي الخارج
دخل الغرفة
اياد وهي يمسك وجهها بين راحتية:فوقي ياروحي متخافيش محصلش اي حاجة انتي بخير
وكانت الاجابة تنظر له ولا ترد…..
ايادوهويخبط علي وجهها :اهدي ياقلبي فوقي محصلش حاجة لم ترد فقلق عليها فقام بالصراخ عليها:فوقي بقا فأفاقت هي ودفعتة بعيدا عنها وجسدها يرتجف
ليان بدموع:ابعد عني انت قتلتهم بطريقة جشعة انت مش بني ادم ابداً ولا يمكن تكون كدا مشوفتش انت قتلتهم ازاي
اياد:اهدي بس متخافيش مش هعملك حاجة والله انا شغلي كدة المافيا مفيهاش تفاهم عايزاني اسيب واحد اقتحم بيتي
ليان بدموع تنزل بهدوء ومازالت تبتعد:بـ …بس انت قتلتهم كلهم بدون رحمة عارف عقابك اي عندربنا انت قتلت روح ربنا خالقها
اياد بحزن:انا عارف دة كويس بس صدقيني هتعرفي الي حصل وخلاني انا وجاسر نبقي كدةاقترب منها بهدوء متخافيش مش هعملك حاجة تنفس بعمق احنا كنا زينا زيكو وكنا بنراعي ربنا بس حصلت حاجة خلتنا كدة وهتعرفيها قريب
امأت بصمت
اياد ببسمه:تعالي بقي ريحي شوية عشان الصدمات كانت كتير عليكي انهاردة واكيد تعبتي
ليان:ماشي وغور بقا الواحد مش عارف يقعد بهدوء اي البيت دة
اياد بزهول:بت انتي مش كنتي بتعيطي من خمس دقايق
ليان:الله انت عايزني اعيط علي طول ولا اي دة اي الواد دة وبعدين يبابا انا كنت بغسل عيني بس مبعيطش انت متعرفش ان الدموع بتغسل العين
اياد:واد صبرني يارب جبت مصيبة لحياتي
ليان بردح:نعععم نعععم نعععم انا مصيبة ماشي ماشي والله يسطا محدش ضربك علي ايدك تجبني ويلا يبا بقا طرقنا كدة عشان اتخنقت منك قالت ذلك وهي تدفعة الي الباب حتي اخرجتة من الغرفة وسط زهولة
اياد :هااارسوح اي البلوة دي دي خرجتني برا الاوضة بالزق دي اخرت القناص ضرب كفاًعلي اخر وهو يبتسم وذهب
:::::::::::::::::::&:::::::::::::::::
اما علي الناحية الاخري فتحت عينيها ببطئ وظلت تفتحها وتغمضها حتي تعودت علي الضوء نظرت حولها فوقعت عيناها عليه وهو يقف عند الوح الزجاجي المطل علي حديقة القصر ويض يدة في جيب بنطاله ومغمض العيون
تذكرت كل شئ وظلت تفكر ماالذي دفعه الي الدخول في هذا المجال في هذا السن الصغير وكيف صار بهذة المكانه في هذا السن تمكن فضولها منها وعزمت علي معرفة كل شئ
معلومة:(قمر عندها ذكاء جامد وبتحسب الف خطوة قبل ماتتصرف وديما بتفكر بالعقل والهدوءومش بتتهور ودة الي هتثبتو البارتات القادمة)
قامت من الفراش بهدوء شديد وسارت بأتجاهه بهدوء
جاسر ومازال مغمض العين:قايمةليه ياقمر ارتاحي وانا هجيلك
قمر بتذمر:انت عرفت منين انا مطلعتش صوت
ظهر شبح ابتسامة علي وجهه سرعان مااختفت وحل محلها البرود:من ريحتك ريحتك مميزة تحسيها فراولة
قمر بهمس:اي المحن دة ياربي
قمر:هحاول اقتنع لان مافيش غير الاحتمال دة
جاسربهدوءوهو يستدير لها:اي الي قومك
قمر بحنق:وهو ممنوع ولا اي
ذهب لها وقام بحملها فخرجت منها شهقة تدل علي زهولها
قمروهي تضربة في صدرة وبسرسجية:نزلني ياض والا هشوقك نصين
نظرلها برفعة حاجب:تشقيني انا
قمر:اة انت فنظر لها فتراجعت برعب دة لو انت منزلتنيش
جاسر:والله
قمر:نزلني بقا
انزلها جاسر واجلسها علي الاريكة التي تقع امام الوح الزجاجي وجلس بجانبها وامسك بيدها ونظر بداخل عيناها
جاسر بهدوء:مش غريبةشوية انك متسأليش علي الي حصل تحت
قمربهدوء :انا مش هسأل انا عارفة ان دة بيحصل كتير في المافيا وعارفةكمان انـ …
جاسر بهدوء:كملي
قمر:عارفة ان اكيد حصل حاجة خلتك تبقي كدة
جاسر:واي الثقة الي بتتكلمي بيها دي
قمر بتفكير:عشان العقل لو فكرت بهدوء كدة انت شكلك مش كبير طب اي الي يخليك في السن دةتبقي الفهد بلاش دي اي الي يخليك تخش المافيا في السن الصغير دة وكمان طريقتك وانت بتضرب بتقول انك داخل شديد اوي ومتدرب جامد فأكيد في سبب
جاسر بأعجاب:يخربيت دماغك فظيعة
قمروهي تخمس بيدها:خمسة وخميسة الله اكبر قر بقي قر هتجبني ارض
جاسر:لا عيني مش مدورة متخافيش بس بجد دماغك حلوةمشاء الله
قمر:بص انا مش هغصبك تحكيلي ولا هزن عليك انت لو عايز تحكيلي هتحكيلي بأرادتك ولو مش عايز دي حياتك الشخصية ومش من حقي اتدخل
جاسروهويأخذ نفس عميق:هوفعلا في حاجة وحاجة كبيرة خلتني اخش المجال الزفت دة
وضعت يدها علي خصلات شعرة:اهدي ومتشلش في قلبك بس ممكن اسألك سؤال
جاسر:عارف اي هو السؤال هيكون لية خطفتني صح امأت برأسها فأكمل بصي انا معروف عني اني مش بأمن بالحب بس انتي عجبتيني
قمر:يعني حبتني
جاسر:لا بس انا الحاجة الي بتعجبني بتفضل ليا مهما حصل
قمر:دة اي اصلو دة اي عجبتيني بس محبتنيش بس هفضل ليك برضو دة اي الهطل دة
جاسر:اتلمي عشان وقسماً بالله هزعلك
قمر:طب ماتسيبني اروح وانا مش هرتبط وعد وهفضل تحت عينك بس ارجوك خليني اروح وامارس حياتي بشكل طبيعي
جاسر:لا
قمر:بس انا مش عايزة افضل هنا مخنوقة من المكان دة ارجوك خليني اروح
انا ورايا شغلي وصحابي والناس الي بتحبني ارجوك
جاسر :طب هفكر في الموضوع بس عايزك تعرفي اني لو سيبتك تمشي هتفضلي تحت عيني وهفضل وراكي كل يوم ومش هتعرفي تعيشي حياتك كويس وهتبقي عايشة في رعب انا قولتلك
قمرببرود:وانا موافقة
ويلا طرقنا ياعم انت عايزة ارتاح ومش فيقالك
جاسروهو يقترب منها ببطئ وهي تتراجع
قمر:اي اي حاسب لتولع ابعد ياعم
جاسر:لو ملمتيش لسانك الي عايز قطعو دة هعاقبك عقاب شديد قوي وصدقيني هندمك فأحترمي نفسك قدامي
قمر وهي تنظر الي الارض:حاضر
جاسرببرود:شطورة انا ماشي
بعدما ذهب
قمر اخذت حقيبتها واخرجت هاتفها الذي كانت تخبأه بمكان عميق داجل الحقيبة لا تجدة بسهولة و قامت بالضغط علي اتصال ووقفت عند الوح الزجاجي
قمر:الو انا مخطوفة انا وليان الحقنا بسرعة انا هبعتلك الموقع تعالي بسرعة قبل مانموت
ولم تري ذلك الذي دخل الي الغرفة مرة اخري ورأي ما حدث واسودت عيناه فصارت مرعبة للغاية
فماذا سيحدث ياتري؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احبني رجل مافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى