رواية احببني مجنون الفصل الثامن 8 بقلم الينور
رواية احببني مجنون البارت الثامن
رواية احببني مجنون الجزء الثامن
رواية احببني مجنون الحلقة الثامنة
=رايحه فين يامجنونه
نظرت عليها بغضب =سلمي ابعدي عني انا عفاريت الدنيا كلها بتنطط قدامي
تنهدت بقوه وهي تسحبها من يديها =اهدي بس انت متعصبه ليه ؟مايتجوز ولا يطلق هو حر
نظرت عليها بعين تشع ن،ار =بت انت عايزه تجنيني
هي الز،فته اللي هيتجوزها دي مش هتخلف
رفعت سلمي حاجبها =اكيد
ضربتها كيان بغضب =ولسه مافهمتيش ابعدي عن وشي اغب،يه
=اهدي بس استني ياكيان طييب فهميني
قالتها سلمي وهي تهرول خلف اختها التي اصرت ان تفسد
ذلك الزواج
في الاسفل ……✨✨
يجلس علي الاريكه ويمدد قدمه عليها ويضع اللاب توب عليها وهو يضحك مع احد الفتيات بصوت مرتفع
=هههه ياروح خالد انت يابنتي ده انت جمده طحن
بس بردك ده مايمنعش ان يبقي لينا قاعده
لتضحك بصوت مرتفع=ههههه وانا موافقه
ضحك عالياً=ده انت سهله طحن
ليتوقف فجأه بفزع من هروله كيان علي السلالم وصراخ
سلمي التي تردد =استني ياكيان
هم بيجاد بإغلاق شاشه اللاب توب والنظر عليهم بجد
=في إيه ؟
نطق بها وهو رافعا حاجبه بإستنكار
كيان بغضب =انتوا ازاي باردين كده
بيجاد هم واقفاً=هي وصلت لباردين!!!
بينما في نفس الان كانت تدلف وهي تقول
=اووووه وأخيراً ده انا قلبت عليك الدنيا
لتحضن ذلك الكتاب وتلف بسعاده
وقفت ورفعت حاجبها بإستنكار …=متجعمين عند رسول الله يااحبابي
نظرت عليها سلمي وضربت الارض بملل
ثم صرخت مره واحده =عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا الكب كيك اتحرررق
لتهرول مسرعه اتجاه المطبخ
كيان ضربت بكف يديها جبينها وهي تهز رأسها
بفقدان الامل =مافيش فايده مش هتفوقوا غير لما تلقونا كلنا كده في الشارع ..
دلفت وهي تمشي بخطي ثابته بذلك الكعب العالي
الذي طرق في المكان وهي ترتدي فستان لايصل الي نصف فخذيها وبكب ويظهر كل مافتنها
وترفع شعرها علي هيئه كحكه عاليه ويتدلي بعض خصلات شعرها
لتقول بملل =هاي 🖐️
اشارت كيان عليها بغضب =اتفضلوا ..اهي دي اول واحده هتترمي في الشارع
قالت بضم حواجبها =مالك كيان ؟مالك عامله زي البادي الباهت كده
كيان بصراخ =بدددددي باهت هنشوف مين هيبقي زي البضي الباهت لما براء يرميكم كلكم برا القصر لاااااا
ومش بس كده لما تتحرموا من قصر الملوكي
هبطت وهي تحمر عيونها من شده البكاء
وخدودها محمره بشده وشفتاها منتفختان دليل علي شده
البكاء =اوووووه ست كيان هو ده اللي فارق معاكي
ومش فارق معاكي ان براء خني خان حبي ليه
ظلت كيان تحرك في رأسها =هتشلوووووووني
بينما هبطت وهي تقول بكامل العقل الذي يزينها
=كيان ،كلنا عارفين كويس ان براء مستحيل يأذينا
اوحتي يعمل الانت بتقولي عليه ده علشان كده مش من حقنا نتهمه ،ثم وجهت نظرها علي اختها
=وانت دالين كلنا عارفين ان براء مش بيحبك ولاهيحبك
كفايا اوهام بقي
نطقت بها بغضب وهي تسحب شنطتها وتتجه نحو الخارج
وهي تردد =القوه الروحنيه تتطلب السلام الداخلي
لتمسك دالين بالوساده وتحدفها اتجاهها وهي تصرخ
=دالاااااااااان ايتها الغبيه
مليكه اتجهت نحو كيان ..وفتحت يديها
وهي تضع بهم كتاب وتقول ببسمه
=انصحك بقرأته …اسمه لاتحزن واظن ان اكتر واحده محتجاه دلوقت
لتضع قبله في يديها وهي تقول =تصبحو علي خيرررررر
في حين دلفت وهي تضحك
=الله يسمحك ياوبني هذا الامر لايوجد فيه مزاح
ليصرخ الصغير =اماه لو سمحتي بابا براء اخبرني ان اطيعك ولكنك تهزين مني
لتضحك عاليا في حين ينطق بيجاد بملل
=غبيه كيان ماتعرفش ان براء حاوط جناحه عليها
ليمسد بألم علي كتفه …ويسحب اللاب الخاص به مهروللا اتجاه السلالم الي غرفته
جزت كيان علي اسنانه ولوهله وهي تردد
=كانت نقصاكي ياشيخه مريم بصراحه
لتقف بشرود وهي تبتسم بغباء وكأنها وجدت الحل
لمشكلتها ……………
(هل ستفسده كيان ام هناك آمر آخر 🤔)
_________________________________،✨✨
خرجت من المطبخ وانا احمل طبق عليه شرائح خيار
واخر عليه بعض الساندوتشات
لاصرخ بصوت مرتفع بعض الشئ=غاده تعالي اتعشي
خرجت من المرحاض وهي تضع المنشفه علي
رأسها وترتدي بجامه بيتي بسيطه
لتقترب وتجلس علي الاريكه بجواري وهي تصمت
لم اعتاد عليها صامته هكذا
لأقف وانا اقول بضحك اريد ان اخرجها من حالتها تلك
=شفتي المجنون عمل إيه
بصتلي باهتمام…انا ضحكت عالياً وانا اتذكر ماقام به
فلااااااش ✨(طوييل شويه صغننيينن 😂)
انتهيت أخيراً من يومي الدراسي ….لأقف انتظره كما اتفقنا…..حسيت بالملل ..عدي ربعه ساعه وحتي مافيش خيط لظهوره …….انا اتنهدت =يوووه شكله مش جي
انت قلت من الاول مجنون غبيه
لسه همشي وانا ناويه اركب ميكروباص
…استوقفني صوته الرجولي الذي تطرب له اذني واشعر
بقشعره قلبي عند سماعه …….
=وحيا،ه امك لو كنت ركبتي لكنت خليتك تحلمي بكابوس اللي هعمله فيكي
انتفضت .. وبصيت عليه وانا راسمه ملامح الجديه
=وحياه امي لو مامشيت من قدامي دلوقت لأر،تكب فيك جنا،يه
قلتها وانا بربع ايدي قدام صدري ومكشره
براء ببرود يليق به =يييييييي
انا بصتله برفع حاحب ….بس هو لم يعطي ليا فرصه
وسحب ايدي بقوه وانا بصراخ بغضب =سيييب ايدي
ياغ،بي سيبني بقلك
الناس فضلت تبص علينا …لكن هو ولا كأنه شايف حد
وعمال يسحبني وراه بقوه
وفجأه وقفنا قدام عربيه نقل كبيره وعليها عفش كثير
كانت عاليه …انا رفعت حاجبي بإستنكار ولسه هستوعب
اتصدمت ….وانا شيفاه واقف علي العفش
كان مرتفع اوي
ليصرخ بصوت عالي =اسمعوني لو سمحمتم
انا بصتله بصدمه =بيعمل ايه ده
واصحاب العربيه نظروا عليه بصدمه
ليصرخ احدهم =انت بتعمل ايه يابلديتنا
بصله بصه انا ابتلعت ريقي منها برعب
الرجل رجع خطوتين للخلف
براء ببرود =واحد انا مش بلديتكم اتنين اعملك ايه مالقتش حاجه اعلي من كده …..
الرجل ابتلع ريقه ولسه هيتكلم بودي جارد براء ملأوا المكان ….مش عارفه ليه بس تقريبا افتكروه بيتخانق
نطق احد الشباب المارين =بصوا مين هناك
لتنطق احد الفتيات =يااااااااي ده براء الملوكي
وفي اقل من ثانيه لقيت حشد من الناس حولين العربيه
براء بصلي وغمزلي
انا بصتله بغضب =انت مجنون …
قلتها بصوت هامس
همسلي =بيكي
وفجأه لقيت الانظار كلها عليا ..وكتير من البنات اللي بصين ليا بحقد واضح اوي وكأني بنت خالتهم وسرقت خطيبهم
وفجأه لقيت التليفونات بتترفع علييه
=احم اسمعوني …. انا مبهدل نفسي كده
علشان اعتذر من نني بصراحه اتأخرت عليها وسبتها مستنياني وكان والله غصبه عني كان عندي شغل
بس فعلاً انا غلطت علشان كده انا بعتذرلها قصادكم
كلكم وقلولها تسامحني بقي وتفرد وشها ده بدال والله ما انط وذنبها يبقي في رقبتي وده اكيد مايرضكوش
انا مصدقتش وفضلت اضحك بهستريا ..وفجأه صوت التصفيق والتصفير يرتفع ……
وهم يصرخون بصوت واحد =سمحييييه
انا اتخضيت وبعدين بصتله لقيته بيغمزلي وهو يردد
=ملكي انا
ليهبط فجاه ويضمني بقوه
الاصوات من حولي
=هيييييح يابختها ….
=يابنت اللعيبه عملتها ازاي دي
=اوووه يارب اوعدنا بقي
بااااااااك ✨
فاقت من حديثها علي صوت غاده الصارخ
=ننننننعم هو عمل كده
رفعت حاجبي وانا بهز راسي =مالك مستعجبه كده
ارتبكت =ها لا ابدا اصل يعني باين علي وشه انه بارد ومالهوش في الرومانسيه
ضحكت =وبالنسبه لجو الاستعراض اللي عمله لما جه يطلب ايدي ايه ده مش رومانسيه
لتجلس غاده بصدمه وهي تقول بغضب
=اه يابن ال …،هو ده اللي مش هتعلب بأعصاب البنت
والله لأ وريك يا براء الملوكي ….
بينما استوقفهم دق هادئ علي الباب
رفعت حاجبي من امتي الباب بيتقفل
=مين قفل الباب ..
غاده =ااااانا اصل يعني الجو برد
رفعت حاجبي =بارد تقفلي الباب وتسيبي الشباك
زفرت بغضب =ايوه افضلي حققي معايا وسيبي الباب يخبط
انا بصتله بتضيق عين …بس هي فضلت تحرك عيونها يومين ويسار
فتحت الباب لأشهق بصدمه ….
=ايييييه الصاروخ الجوي الارضي البحري ده
وفضلت فاتحه بوقي ….ما انا اول مره اشوف واحده لابسه زي ممثلات التلفيزون لابسه شورت قصير
اسود وتيشرت ابيض كب من التانتيل وترتدي كعب
بطول عمرتنا ..😂
وأخيراً نطقت =هاي ..انت ندا مش كده
انا قفلت بوقي واسترجعت نفسي =احم ايوه يافندم
اتفضلي
دخلت بكبر وهي بتنظر علي البيت نظره سريعه
غاده جت ولزقت فيا =بتعرفي اشكال نضيفه من ورايا
ضربتها علي كتفها =والله اخره ماعرفتي بالستات كانت ام سيد
لتضحك غاده ….بصت علينا برفع حاجب وقالت بهدوء
وهي تمد يديها علي هيئه السلام
=انا كيان حيدر الملوكي بنت عم براء الملوكي
انا وغاده بصين لبعض و………….
(تفتكروا هتعمل ايه ؟؟🤔)
______________________________________
كان يقف في الحديقه ويشرب سيجار
ويمسك ورق في يده يقرأه بهدوء
دلف وهو يحمل في يده مشروب قال ببسمه
=فربتشينوووووو علشان حضره النقيب يهدي
نظر عليه برفع حاحب ليسحب ذلك المشروب يتناوله
بشراهه وكأن روحه مع دخوله فمه تسترد له
ليتنهد ويبتسم =كنت حاسس ان هتجن
جاسر وهو يجلس علي طرابيز ويسند بقدمه علي كرسي
غمز له =صاحبك في داهرك ياكبير
تنهد براء وهو يقول بجد =الورق ده كله مالهوش لازمه
ليثقب جاسر كل مافي فمه من القهوه =اييييييييييه 😮
براء اعاد النظر عليه ببرود =بقلك هاتلي معلومات
الورق كله عباره عن بياكل ايه بيشرب ايه اصله ايه
بيحب ايه بيكره ايه
ليلقي براء الورق بغضب
=حد قلك انه هخطبههههههه
وقف جاسر ببعض الرعب =اعملك ايه بس ياربراء .انت عايزني اجيب معلومات عن شخص مجهول
وبعدين ادينا بنفذ خطتك بس مافيش فايده ولاحتي قدرنا نعرف مين رجالته وكل مانمسك واحد بيت،قتل في نفس اللحظه
تنهد براء وهو يصرخ =يعنييييييي اييييييييييييه
ده حتتتته بر،ص زي ده هنسيبه يلعب بينا
ابتلع جاسر ريقه ليقول ببعض الارتباك
=الدايره ورا اللي اسمها ندا دي صدقني
للحظه يفر جاسر هارباً وهو يصرخ
=انت لييييييه بتبصلي كدههههههه
بينما في الواقع ما اتي جاسر بسيرته حتي تحولت انظار
براء لج،حيم واااااسع
وهو يقبض علي يده محاولا تمالك نفسه
وهو يقول برفع حاحب =مالك يابراء البنت دي عملت فيك ايه
(طبعاً انتوا مش فاهمين حاجه 😂)
صرخ جاسر وهو يغلق الباب عليه من الداخل
=تقدر تقلي ماجوش يسرقوا الالماااااس لييييييه
واحد زي الضبع بجبروته وفساده هيسمع ان في بيت مليان الماس بالشكل ده وهيسيبه الا لو الموضوع في حاجه ………..
توقف براء بشرود مع كلماته ….
ثم سمع رن هاتفه ليجيب ببرود =عايز إيه
=الحقني يافندم كيان هانم عند ندا هانم
براء بصدمه =نعمممممممممممممم……
_____________________
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببني مجنون)