روايات

رواية احببت يوسف الفصل الثامن 8 بقلم زينا أحمد

رواية احببت يوسف الفصل الثامن 8 بقلم زينا أحمد

رواية احببت يوسف الجزء الثامن

رواية احببت يوسف البارت الثامن

رواية احببت يوسف الحلقة الثامنة

رحمه بشهقه وعياط: اتجوزت عليا ي يوسف انت لحقت اقولك طلقني تروح تتجوز عليا وياترا بقا ي باشا طلقتني ولا لسه
ومسحت دموعها ولفت حولين البنت بتقيم وقالت مش بطال ذوقك ي يوسف بس ديه صفرا ي ولا قصدي شقرا مش كنت قولتلي انك بتحب الشعر الاصفر كنت صبغطت شعري يخويا
ثم امسكتها من شعرها وهي بتقولها ده فيك ده ولا اي
يوسف: انتي بتعملي اي سيبي شعرها
رحمه: بتاكد من البضاعه ي يوسف افرد مضروبه تلبس يعني
وراحت نطت عليها وهي بتضربها وبتقولها اتجوزتي جوزي يختي ها اتجوزتيه طب والله ماهسيبك ي بنت الجزمه
البنت: help me joe(ساعدني ي چو)
رحمه: وكمان اجنبيه وبتقوليلوا جو انا بس اللي اقوله كده انتي فاهمه طب وربي لهخلعلك راسك ي بنت الهبله
يوسف وهو بيحاول يشيل رحمه من علي اماليا: سيبيها بقا هفهمك الموضوع مش زي ما انتي فاهمه
رحمه نزلت من علي اماليا ونطت علي يوسف ومسكت في رقبته وكانت متشعلقه فيه وفضلت تقوله بقا انا تتجوز عليا ي يوسف الكلب وفضلت تعض فيه وتشده من شعره ويوسف بيجري في الاوضه وهي علي ضهر بيحاول ينطرها علي السرير اوعلي الارض عشان تبعد عنه
يوسف: اعاااااا ابعدي ي بنت المجنونه سيبيني اه شعري اماليا الحقي اجري ادخلي اول اوضه علي الشمال انفضي بجلدك
وبعدين استوعب انها مش هتفهمه فقال ليها
run the first floor north quickly
(اجري اول اوضه علي الشمال بسرعه)
طبعا اماليا طارت فوريره
رحمه بصريخ صحا البيت كلو او بمعني اصح هما كانوا صحيوا من بدري بس محدش راح عندهم لانه يوسف طلب كده من جدو وجدو بعت الشغاله تقول للكل انه محدش يدخل بينهم
راحه فين ي بنت الجزمه وربي لهجيبك
يوسف زقها من عليه علي السرير وقال اتهدي بقا اي
رحمه بدموع في عنيها اتجوزت عليا ي يوسف
يوسف ضم وشها بايده وقال لا ولا عمري هفكر اعمل كده
رحمه: اومال مين الحربوءه ديه ي يوسف
يوسف بضحك: ديه المهمه ي حبيبتي
رحمه بعدم استيعاب: حبيبتك!!؟
يوسف: هههههه ايوه طبعا حبيبتي
رحمه بخجل: احم ازاي البت ديه المهمه يعني انت رجعت في المخابرات ي يوسف بس لسه ناقص اسبوع واجازه الشهرين تخلص
يوسف: هحكيلك بوصي ي ستي
اول لما دخلت الاوضه جالي مكالمه
فلاش باك
عامر: ازيك ي يوسف باشا
يوسف: ازيك ي عامر
عامر: ممكن تيجي بسرعه ي باشا
يوسف: تمام اقفل جاي
يوسف وصل
يوسف وهو بيفتح ايده اول لما بيشوف صحابه وبيقول
حبايب قلب يوسف الدمنهوري وحشتوني
عامر واحمد وجمال وعلي في صوت واحد: وانت كمان ي باشا
علي: يارب يكون كان شهر عسل حلو
يوسف بسخريه: اها حلو اوي
جمال: يوسف باشا في مهمه وانت الوحيد اللي هتقدر عليا
محمد باشا مستنيك جوه ادخله
محمد: ادخل
يوسف: ازاي حضرتك ي فندم
محمد: الحمدلله ي يوسف
دلوقتي في عصابه مافيا في امريكا وجايين مصر بعد بكره وعارفين معلومات مينفعش حد يعرفها ومعاهم ملفات ممكن تدمرنا
وانت لازم تخلص عليهم وترجع المعلومات ديه
يوسف: تمام ي فندم سهل اوي
محمد: بس ي يوسف اللي وصلت لينا المعلومات ديه واحده اجنبيه واسمها اماليا وبتقول انها عرفاك كمان وهي جايه تهرب منهم لانهم عرفوا انها ممكن تبلغ عنهم وعوزين يقتلوها وهي بتقول انها عوزه تكون في حمايتك
يوسف بصدمه: اماليا جوزيف
محمد: اهه
يوسف: ديه تبقي صحبتي
محمد: تمام حلو اوي هتكون في حمايتك بقا وهتاخدها معاك هي هتلاقيها بره مع احمد
يوسف: تمام ي فندم
يوسف في سره يانهار اسود اي هيكون رد فعل رحمه ده ربنا يسترها عليكي ي اماليا
(جماعه اماليا اجنبيه يعني بتتكلم انجلش ويوسف عشان كان عايش في امريكا من وهو عنده 18سنه عشان يكمل تعليمه ويدخل في المخبارات ببعرف يتكلم انجلش وهي بتكون صحبته في السكن يعني كانوا عايشين مع بعض في نفس العماره +امريكا فيها عمارات اه عادي يعني المهم يعني انا هكون هنا المترجمه فهترجم الانجلش عربي بس خليكوا عارفين انه يوسف بيتكلم انجلش مع اماليا تمام واه رحمتنا كمان اصلا متخرجه من كليه السن فهي كمان اكيد هتعرف تترجم كلامهم)
اماليا: اوه چو كيف حالك
يوسف: انا تمام ي اماليا انتي من هذا الوقت في حمايتي هيا بنا نذهب الي المنزل
اماليا بدلع: هيا چو
عوده من الفلاش
رحمه: اها قولتلي يعني هي كانت صحبتك وياترا عندك كام صحبه كمان في امريكا ي استاذ
يوسف بخبث: ياااه ي رحمتي كتير اوي دول كانوا بيلفوا حواليا من حلاوتي
رحمه بغيره وبتغير الموضوع: طيب ي عم الجامد الله صحيح قولي ومين هيمسك الشركه بتاعت بباك اللي مخليك فيها المدير يخويا
يوسف: امم هخلي حسن يمسكها انا بثق فيه
في الصباح
بتصحي رحمه ومبتلقيش يوسف نايم علي الكنبه
فبتاخد شور وبتلبس وبتنزل اول لما بتنزل بتشوف
رحمه: يا نهارك اسود………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت يوسف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى