روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الجزء الثاني والخمسون

رواية أسد والمجهوله البارت الثاني والخمسون

رواية أسد والمجهوله
رواية أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الثانية والخمسون

اسد بصوت واطي. تمام جدا هتطلع امتي

…………..

اسد. تمام جهزلي كل اللي هحتاجه هناك وانا هبقي اشيك علي الورق

……..

اسد. تمام كده واغلق هاتفه

 

 

 

 

قلب. صحيت من النوم ملقتش اسد جنبها قامت تدور عليه لقيتو واقف في الفرندا بيتكلم في التليفون بصوت واطي انهي اسد مكالمته وتنهد بتعب حس بإيد بتل*مس علي ضه*ره براحه

اسد. اي اللي صحاكي

احت*ضنته قلب وقالت. ملقيتكش جنبي

اسد با*س جبين*ها وش*الها لسه هيدخل بيها جوه

قلب. لا انا عايزه اقعد في الهوا شويه

 

 

 

 

قعد اسد علي الكرسي وهي بأحض*انه بعد صمت طويل

اسد. انتي كويسه ياقلبي

قلب. امممم

وسكتو مره اخري

قلب. انت هتسافر بكره

اسد. انتي سمعتي المكالمه

 

 

 

 

قلب. اه

اسد. لازم اروح ياقلب عشان نخلص من المشا*كل دي واكمل بضحك وهو يمسك بطن*ها وكمان عشان افضي للنونو اللي جاي في السكه دي عايز يجي ويبقي مفيش مش*اكل خالص

قلب وهي بتلم*س علي شعره. انا مش هينفع اقولك متروحش بس عاوزاك تبقي جنبي قبل مولاد

اسد. ياروح قلبي انا هبقي موجود معاكي دايما بس هما يومين تلاته بالكتير وبعدين انتي لسه بدري عليكي

قلب. بردو عاوزاك جنبي

 

 

 

 

اسد. انا جنبك علطول ومش هسيبك وهخلي سوسو تخالي بالها منك انتي وساره بس انتي تسمعي الكلاام

قلب وهو بت*قبله من شفا*تيه . خالي بالك علي نفسك

اسد بادل*ها وتعمق في قب*لته وش*الها واتجه بها الي السرير

اسد بإبتسامه خبيثه. لازم اعوض الوقت اللي هسافر فيه بردو…………….

florida maged

••••••••••••••••••••••

 

 

 

 

تاني يوم استيقظ اسد قبل قلب عشان يحضر اللي ناقصه للسفر

سحر. انت نازل بدري ليه كده

اسد. صباح الخير ياسوسو انا رايح الشركه اجيب كام ورقه هحتاجهم للسفر

سحر. تروح وترجع بالسلامه

طارق وهو ينزل من علي السلم. يلا بينا

 

 

 

 

سحر. انتو مستعجلين اوي ليه كده متستنو تفطرو حتي

اسد. مش هنلحق ياسوسو خالي بالك بس من سااره وقلب وانا هعدي عليكو قبل مطلع علي المطار يلا سلام

سحر. ربنا معاكو يابني

اسد. لا روح بعربيتك عشان انا هطلع مشوار كده

طارق. ماشي

اسد. علي راح ولا لسه

طارق. قالي ان هو هناك من بدري

 

 

 

 

 

اسد. تمام يلا

واتجهو للشركه

florida maged

•••••••••••••••••••••••••••

ادم. كده كله تمام هستلم الشحنه امتي وفين

مارك. بكره بليل في نفس المكان

ادم. متغير المكان وكفايه اوي لحد كده هناك

 

 

 

 

مارك. دي المنطقه الوحيده الليى مأمنها

ادم. خلااص هجيبلك مكان تاني نستلم منو علي ضمنتي

جاسر بضحك. إذا كان ضمنتك فمش عاوزين

بصله ادم بتهكم واكمل ادم. خلااص هجيبلك مكان ونستلم منو هناك

مارك وهو ينهض من علي الكرسي. كده كله يبقي تمام انا همشي وابلغك بالجديد

 

 

 

 

ادم. تمام كده ووجه كلاامه لجاسر وانت مش ماشي ولا اي

جاسر وهو يتجه اليه ووقف امامه مباشرا. لا ماشي الا قولي صحيح مراتك والنونو اللي جاي في السكه عاملين ايى

ادم بإستغراب. وانت مالك وعرفت منين اصلا

جاسر بضحك. حبيت اقولك اني عارف كل حاجه صحيح قلب بنت عمي عامله اي

ادم بتهكم وهو يتجه للباب. اسأل جوزها هيقولك

 

 

 

 

florida maged

••••••••••••••••••••••••••

مراد. إخلص و خود مني انت بس الورق ده

اسد. انا مش عاوز ادخل اي حاجه غير قانونيه حتي لو هكسب فيها

مراد. انت اهبل يابني هو انا بتاع كفته امسك الورق ده اللي هتشتغل بيه وورق الشركه خاليه علي جنب

اسد بإنبهار. بس انت عملت الورق ده ازاي

 

 

 

 

مراد. في اي ياعم انت بتقلل من قدراتي ياعم انا مسيطر بردو مش واخد بالك

اسد بضحك. لا انا كده اتأكدت

مراد. كده الورق ده ناقص الامضه ودي انا مقدرش اعمل فيها حاجه الا لما تجيب ورقه مثلا فيها امضته وميكونش عدي عليها سنه بس الاحسن انو يمضي علي الورق

اسد. هشوف اي اللي هيحصل انا همشي دلوقتي

مراد. طيب لو احتجت حاجه ابقي قولي ولو عاوزني اجيلك قولي بردو

 

 

 

اسد وهو يربت علي كتفه. تسلم ياصحبي ادعيلي

مراد. ربنا معاك

florida maged

••••••••••••••••••••••••••••••

قلب بعياط. يعني هو سافر منغير ميقولي

سحر. يابنتي هو راح مشوار كده وقال طالع علي الشركه ياخد الورق وهيجي علطول

 

 

 

قلب. طيب مصحنيش ليه

سحر. من امتي اسد بيصحيكي استهدي بالله يابنتي ويلا عشان تفطري

قلب. انا مش هاكل الا لما اسد يجي

اسد. انا جيت اهو مبتسمعيش الكلاام ليه

قلب. انت ازاي تمشي منغير متصحيني

سحر. طب انا هسيبكو لوحدكو في وصله الخناق دي

اسد وهو يجلس بجانبها. مبتسمعيش الملاام ليه

قلب. افتكرتك مشيت منغير متسلم عليا

 

 

 

اسد وهو بيبوس*ها من خدها. وانا اقدر بردو مش هتقومي هتحضريلي الشنطه ولا اي

قلب. جهزتهالك اصلا من اول مقولت انك ممكن تسافر

اسد بضحك. هي دي الزوجه الصالحه بصحيح طيب انا هطلع اغير

قلب. استني هاجي معاك

اسد تعالي ياقلبي

florida maged

•••••••••••••••••••••••

بعد كام ساعه وصل اسد إيطاليا واتجه الي الفندق

 

 

 

 

طارق. حمد الله على السلامة

اسد. الله يسلمك اي يابني هو انا اول مره اروح يعني

طارق. يعم انا غلطان قولي صحيح انت فين دلوقتي

اسد. انا نزلت في الفندق اللي حجزت فيه

طارق بإستغراب. وانت مروحتش الفيلا بتاعتك ليه

اسد. لا مش هروح دلوقتي ومتجيبش سيره ل ادم اني هنا لو هو كلمك

 

 

 

 

طارق. حاضر بس انت بتعمل كل ده ليه

 اسد. انا مبحبش الاسئله الكتير ياطارق هتعرف كل حاجه في وقتها واقفل بقا عشان عاوز اريح كام ساعه

طارق بتنهيده. تمام وقفل اسد التليفون ونام علي السرير بإرهاق ……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى