روايات

رواية طلاق إجباري الفصل الأول 1 بقلم غادة

 رواية طلاق إجباري الفصل الأول 1 بقلم غادة
رواية طلاق إجباري الفصل الأول 1 بقلم غادة

رواية طلاق إجباري الفصل الأول 1 بقلم غادة

_انتي طالق
=سمعت الكلمه دي وقعت عليا كالساعقه وانا كنت داخله المطبخ اجهز الغدا كنت عملاله احلي مفاجأة وغدا رغم كل الخلاف اللى بينا
_نعم بتقول اي هو دا كمان ف هزار
=انتي طالق يامريم
_طالق طالق ازاي يامحمد فين حبك ليا فين وعودك ليا ازاي طاوعك قلبك تقولهالي انت بتقول اي والنبي قولي انك بتهزر والنبي بلاش تكسر قلبي انا بحبك يامحمد بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك
_انا مش ناقص مشاكل يامريم كفايه لحد كدا يلا جهزي حاجاتك اخوكي جاي ف السقه ياخدك
=انت كمان عرفت اخويا يامحمد  مفيش حاجه حصلت تستاهل كل دا انا والله معملتش حاجة
_مريم يلا مفيش وقت
_ دخلت اوضتي وانا منهاره كنت بلم هدومي وحاجاتي وانا بعيط بهستريه كل ركن ف الوضه دي شاف احلي ذكريات معاه كل زاويه ف بيتنا ليها ذكره حلوه طب انا عملت اي لكل دا دا انا مش بلاقي نفسي غير وانا ف حضنه انا معرفتش معني اني عايشه غير اما حبيته كلها مشاكل عاديه متوصلش لكدا دا حب 5سنين قبل الجواز وسنه ونص جواز و سرحت بخيالي شويه افتكرت اول يوم اتعرفنا
_يانسه يانسه اقفي دي وقعت منك
_ماخدتش بالي انه عليا لاني كنت بعيط
_اي القمر والموزه دي اي  دا انتي بتعيطي اقدر اساعدك بحاجه ياقمر انا احلي منه ع فكره
_وانت مالك انت اعيط ولا اتزفت مين حضرتك وعايز اي  واحلي من مين يامتخلف انت
_مش عايز هعوز منك انتي اي ياستر يارب خدي دي وقعت منك
_ماشي شكرا
_سبته ومشيت وانا مش مهتمه مين الحيوان دا نزلت اتمشي تاني يوم دخلت كافيه اصفي دماغي من وش امبارح
_ مش تفتحي  ياعميه كدا دلقتي عليا القهوه انتي غبيه
_بصتله ومعرفتش ارد اقول اي
_اي دا انتي تاني هو مفيش غيرك ف وشي
_بصتله وطلعت بسرعه من الكافيه كنت بتمشي ع الكورنيش حاطه الهاند بسمع اغاني لقيت واحد ماشي ورايا بيعاكسني وبيمسكني من ايدي هو لقيت حد اداله بالقلم
_انتي تاني يابنتي انتي طلعتيلي  ف البخت
_شكرا ليك معلش تعبتك معايا
_لا ولا تعب ولاحاجه خلي بالك من نفسك بس
_حاضر وانا عيوني هتعيط
_ماقولتيش كنتي بتعيط ليه او كل ماشوفك بلاقيكي بتعيط
_بصتله وانا نفسي احكي لحد قد اي انا مهزومه من كل الناس ان قلبي يكاد يكون هينفجر من الزعل قولتله لا مفيش
_قالي صوتك بيقول غير كدا احكي يمكن ترتاحي
_قولتله انا ماما وحشتني اوي انا محتاجه حضن ماما ليه سابتني لوحدي هي ماما مش عارفه اني مش هعرف اعيش من غيرها طب هي مش عارفه اني بكون تايهه من غيرها انا مكنش ليا غيرها ف الدنيا  وبدأت اعيط اوي وسكت
_هي امك فين يعني
_المرض استكترها عليا ف اخدها خدها وسابني لوحدي
اداني منديل وقلي بت انتي حلوه كدا ليه وانتي بتعيطي اسكتي دا اخر منديل كدا هخلع التيشرت ال محلتيش غيره
_ابتسمت كدا وقولتله كفايه التيشرت ال فات وجبلي عصير قصب وفضلنا نتكلم كتير
ودي كانت بدايه معرفتي ب محمد بقينا بنتكلم كل يوم عدا سنتين ع معرفتنا ببعض
_بت يامريم
_اي يانجم ارغي
_ياناس مصاحب سواق توك توك اي نجم دي
_قولي عايز اي وانجز
_انا مسافر بكره راجع البلد
_نعم ودا ليه
_امي وحشتني يابت وعايز اشوفها والعيال اخواتي
_امممممم طب متأخرش  طب خلي بالك من نفسك
_حاضر هخلي بالي منك بت كلميني كل يوم وكل دقيقة
_اه انا زعلانه لانه هو كان من المنيا وانا من القاهره هو شغال ف القاهره شغال مهندس ديكور
_عد اسبوع ع سفره وانا كنت ف  الكليه طالع من باب الكليه لقيته ف وشي جايبلي شكولاه كتير اوي عاملي بوكس كله شكولاه
وبيتزا لانه عارف اني بعشقهم وورد ولقيته بيقولي انا بحبك
_من الفرحه والصدمه وقفت مكاني من غير كلام
_قولت اي
_قولت بحبك
_دا اي انت حد بدلك ف البلد ولا اي اصلك راجع قمر
_لا محدش بدلني ولا حاجه انا اصلا بحبك من زمان
_احم إحم انا اتحب اصلا
_انتي قلبي اصلا
_قعدنا بنحب بعض سنه كمان كانت احلي سنين عمري وكأنه العوض عن وجود كل الناس ايوه انا اول مره احس نفسي عايشه
_محمد مالك ياحبيبي جاي من البلد رخم كدا ليه وشكلك زعلان
_ابويا وامي ياست عايزيني اتجوز اسماء بنت خالتي
_مش هما عارفين اننا بنحب بعض
_اه بس بيقولوا دي مصراويه مالهاش ف عشتنا مش موافقين
_اي مش قولت بقنعهم
_بحاول يامريم
_ ماشي
_٠بت انتي افردي وشك كدا مش بحب اشوفك زعلانه جاتك داهيه وانا بحبك كدا
_شوف طريقه وحاول تقنع اهلك
_عندي فكره
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى