روايات

رواية احببت من ليس ملكي الفصل الثالث 3 بقلم سوارا

رواية احببت من ليس ملكي الفصل الثالث 3 بقلم سوارا

رواية احببت من ليس ملكي الجزء الثالث

رواية احببت من ليس ملكي البارت الثالث

احببت من ليس ملكي
احببت من ليس ملكي

رواية احببت من ليس ملكي الحلقة الثالثة

: دعوة لكتب كتاب يامن رشدي وو تمارا !!
الأب بابتسامه : ما انا عارف هوا قالي بس اتخضيت لما اغمى عليها كده
يارا بتضحك وبتجيب كاس ميه وبيرشوه على تمارا اللي ابتدت تفوق
تمارا بفرحه : انا مش مصدقه نفسي بجد يا يارا !!
يارا بضحك : ماهو باين!!
تمارا بسعاده : شوفتي التاريخ؟؟
الأب بابتسامه : اه يا بنتي يامن كلمني من يومين كده وقالي انه عايز يعمله آخر الأسبوع بس كتب كتاب صغير للأهل والصحاب مش فرح لحد ما يجهز للفرح .. وانا وافقت
تمارا بسعاده وهي بتحضنه : انا مش مصدقه نفسي بجد يا بابا
مرح كانت قاعده في اوضتها وبتذاكر بتلاقي الباب بيتفتح فيها بقوة
مرح بخضه : يامن!!
يامن بعصبيه وهو بيقفل الباب : ايوه يامن اللي هيخليكي تتمني المو*ت يا شاطره !!
مرح بتبصله بخوف وبتبلع ريقها بتوتر
يامن بعصبيه : قوليلي بقى مين ابو الطفل اللي في بطنك؟!..عشان هروح اقتـ..ـله..هوا حد اعرفه؟ ..جاسسر؟.. مين اللي عمل فيكي كده؟؟؟
مرح بخوف منه : انت!!
يامن بضحكه بسخريه : ضحكتيني والله انا وانتي الاتنين عارفين كويس انه مش وانتي متأكده مية بالمية كمان!!
مرح بمحاوله تغيير الموضوع : انت ازاي تدخل اوضتي يا يامن دلوقتي؟؟؟
يامن بيطلع حز..ام البنطلون بعصبيه : مش هتنطقي برضو صح؟؟.. تمام !!.. انا برضو مش عايزك تقولي.. احسن!!
مرح بخوف : اللي عمل فيا كده يبقى.. لسه هتتكلم الباب خبط بقوه
زبيده من ورا الباب : مرررح يا بنتي انتي كويسه ايه الصوت اللي عندك ده؟؟
يامن بيشاورلها تسكت
مرح بتبتسم بخبث وبتصر.. خ بقوه : الحقيني يا مامااا يامن بيتهـ..ـجم عليا !!
يامن بيبصلها بصدمه وكان لسه هيتكلم اتفاجئ بابوه كسـ..ـر الباب ودخلوا هوا وامه
مرح بتجري على امها وتحضنها بدموع : كان عايززز عايز..
يامن بصدمه : كدابه كنت بخوفها بس عشان تعترف ما عملتلهاش حاجه!!
رشدي بملاحظه وحده : ده باماره الحزا..م اللي واقع في الأرض!!
يامن بدفاع : ما انا كنت عايز..
مرح بتمثيل وبكاء : كان عايز يضر..بني بالحز..ام عشان يمو*ت البيبي ويتجوز تمارا!!
زبيده بعصبيه : اييييييه؟؟.. اعمل حاجه يا رشدي ماهو انا مش هستنى لما ابنك يعمل اكتر من كده في بنتي!!
رشدي بحزم : كده مفيش حل غير نتصل بالمأذون حالا !!
جاسر وهو بيأكل : وبس يا ستي ده كل اللي حصل
رزان بصدمه : بس يامن مستحيل يعمل كده انا عارفه هو بيحب تمارا
جاسر ببرود : ما هوا مش يامن
رزان بحيره : امال مين؟؟
جاسر بهمس وهو بيبص على ابنه اللي بيلعب بعيد : ****
رزان بشهقه : ايييييييييه امال مرح بتقول يامن ليه ؟؟.. و ازاي يعمل كده؟؟
حبيبه بفرحه وهي ماسكه اختبار الحمل : واخيراً حامل حاااامل.. هتصل على جاسر
جاسر كان حاطط التليفون في الشاحن وبياكل
: حبيبتي شوفي مين ده اللي بيتصل
رزان بتبصله بحزن وهي بتناوله التلفون : حبيبه.. وبتاخد هاني وبتمشي
جاسر بحده : الو نعم بتتصلي عايزه اييييييه؟؟؟
حبيبه بخضه من نبره صوته : في اييييييه بتكلمني كده ليه؟؟
جاسر بعصبيه : انا كام مره قولتلك متتصليش عليا في يوم رزان؟؟.. ان شاء الله لو كنتي بتمو*تي متتصليش !!
وبيقفل المكالمه في وشها
حبيبه ببكاء : دي آخره اللي تحب في واحد متجوز ياريتني ما وافقت عليك يا جاسر ياريتني !!
جاسر قفل الخط في وشها لف لقي رزان في وشه ومربعه ايديها ودمعتها بتجاهد عشان متنزلهاش
جاسر بحنان وهو بيمسك ايدها وبيبوسها : حقك عليا انا قولتلها متتصلش احتراما لمشاعرك
رزان بدموع وهي بتسحب ايدها : هي مش غلطانه عشان تتكلم معاها كده !!.. انت لو كنت بتحترم مشاعري مكنتش اتجوزت فيا عشان عشان.. وعيونها بتنزل دموع وبتسكت
جاسر بخضه : رزان انتي بتبكي
رزان بقوه وهي بتمسح دموعها : امشي يا جاسر عشان هاني مستنيك بره بس اعرف ان انا لو كان ليا حد في ضهري انا مكنتش هبقى معاك ثانيه واحده
جاسر بتأفف : اووف بقى ايه النكد ده؟؟.. انا معملتش حاجه لكل ده!!.. وبيخرج رازع الباب وراه
بتبص على الباب بدموع وبتقعد على الارض وهي بتعيط بقوه
كان لسه بينزل من على السلام لقي مكالمه من ابوه
جاسر بغيظ : ما انا كنت عارف النهار مش هيخلص بدون ما يتنكد عليا من كلو
: تعااااااالى حالا وسيب اللي وراك كتب كتاب يامن على مرح دلوقتي
جاسر بصدمه وهو بيطلع تاني وبيخبط الباب : انت بتقول اييييييه؟!!..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت من ليس ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى