روايات

رواية احببت من الفصل الثاني 2 بقلم فريدة عبدالفتاح

رواية احببت من الفصل الثاني 2 بقلم فريدة عبدالفتاح

رواية احببت من الجزء الثاني

رواية احببت من البارت الثاني

رواية احببت من
رواية احببت من

رواية احببت من الحلقة الثانية

شهاب: …انا اول مره اشوفها بتعيط او اول مره اعرف ان عنده دم

طبعا الكلام ده ال بحول اقنع بيه نفسي لكن انا لم شفتها قعده علي الارض وبتاكل ودموعه نزل وكان صوت عيطها عالي قلبي وجعني اوي بس لازم اعمل كده عشان متعلقش بيها لازم اجرحها عشان محبهاش انا اساسا مبحبهاش ول هحبها

انا طبعا دخلت المطبخ لن عندي فضول اعرف هي بتعمل ايه او بتكول اي

بص اتصدمت لم لقتها بتاكل نفس الاكل ال انا بكله واستغربت اكتر لم جيت افتح التلاجه عشان اجيب ميه ال هي كانت حجتي عشان اشوفها بتعمل اي لقيت الاكل ال انا بشتريه زي مهوه مبنقصش غير لاستهلاكي انا بس ما انا راجل رياضي وبحسب عدد السعرات وبوزن الاكل وبجيب مقدار اكل يكفيني شهر وكنت بعمل حسبها بس لقيت الاكل زي ما هو

مدتش الموضوع اهتمام وخرجت من غير ما اكلمها ول كلمه

قمر: …انا اول لم شفته ادتلو ضهري لقيته فتح التلاجه وخد ازازة ميه ومشي اتنهدت براحه

لقيت فتح الباب ومشي راح الكليه لوحده وده الطبيعي لانه كل يوم بيروح لوحده ويجي لوحده عشان هو بيستعر وبيقرف مني فعشان كده هو بيمشي لوحده عشان بريستيجوه ميبظش قدم الكليه

طبعا انا كلت وعملت حاجه كده وبعدين مسحت مكان ما انا كنت قعده ومكان ما انا كنت نايمه واي مكان كنت فيها ولبست لبسي المعتاد من سنه اوله وهو عباره عن جيبه وسعه اوييي لونه اسود وعليه بلوزه وسعه وكبيره اويي لونه اسود بردو وجزمه عاديه لونها اسود وكل حاجه سوده زي حياتي

 وروحت الكليه وانا طبعا ماشيه كنت بسمع تريقه الناس عليا انا اتعودت علي كده روحت الكليه وطبعا كملوا عليا تريقه

وطبعا جوزي ها جوزي كان وقف مع زميله واول لم شفني لف وشه النحايه التانيه ول كأنه يعرفني

 والكل لحد دلوقتي يقول ازاي الضعيفه الجبانه الوحشه ده تتجوز شهاب مز الكليه وبالخص بنت ملزقه كده بتوقف معاه

 طبعاا مكنش بيهمني كلمها ده غير ان هي بتعكسه وطبعا انا غيرت منها بس يله مقدرش اعمل حاجه دخلت المدرج ال هقعد فيه وطبعاا دخلت قعده في اخر صف جمب الحيطه طبعاا مكنش حد بيجي يقعد جمبي من سنه اوله او حته قدامي بصفين وكاني بكهربهم طبعاا انا معايا جوزي في نفس المكان ونفس المدرج بس ول كانه يعرفني بيقعد مع صحابه ال عباره عن شباب صيع وبنات استغفر الله العظيم

الدكتور طبعا دخل وبعدين خرج يعمل حاجه وجاي تاني في الوقت ده سمعتهم بيتكلموا عن بطولات الوحش المقنع وان هي بنت بميت راجل

ابتسمت ابتسامه خفيفة عشان البنت دي هي ال بترجعلي حجتي لو حد خدها مني

الدكتور دخل وكمل شرح وخلصت جميع المحضرات خرجت من الكليه قبله عشان اجبلي حاجات

 وجات عشان امشي بس لقيت راجل بيضرب مراته زعلت اويي

شهاب: …طبعا انا بعمل نفسي معرفهاش عشان شكلي قدام الكليه بس

 ده برضو نفس الكلام ال بقنع بيه نفسي عشان مقربش منه واحبه متستغربشوش اه احبه وهي يعبها ايه شكله ومش بأديه ودي خلقت ربنا لكن هي طيب اوي وطيبت قلبه دي هتخلني احبه

بس انا رافض الموضوع عشان انا معجب بالوحش

خلصت محضرات ومشيت وانا ماشي شفت راجل بيضرب مراته روحت عشان احوش بس الراجل زعقلي وقلي ابعد انت وملكش دعوه

جيت امشي بس صمعت صوت الناس وهم بيعلنو عن وصول الوحش

بصتلها كده وقولتلها كنت واثق انك هتيجي

 بصتلي ومتكلمتش

اوصفهالكوا بقا الوحش المقنع هو من الاسم تفكره ولد لكن في الحقيقه هي بنت ولبسه قناع لبسه بدله سوده جلد وشعره الاسود الطويل عملاه ديل حصان هي طويله بس انا اطول منها عودها عود بطل مزه بمعني الكلمه جسمها عباره عن منحنيات وعنده عضلات في كل حته في جسمها وبتمشي علي طول بمسدس لحد دلوقتي محدش يعرف هي مين

 انا بعترف وكوني مصارع ان لو انا دخلت معاه في صراع هي ال هتكسب (شهاب هو ال بيوصف الواحش)

طبعا الكل كان مستني الواحش انو يجي لانه هي بتحل مشاكل الجميع وبتدفع عن الكل من بعد ام ظهرت من تلت سنين والناس كلها بتدعله

 لانه لو شافت خناقه بتفضها ولو لقت حد بيظلم حد بتعقبه ولو لقت حد بيضرب حد بتنفخه ولو لقت حد بيسرق بتكسره ايديه وتسلمه للبوليس حتي هي ساعده الشرطه من غير ما يطلبوا منها مساعده او هي تعرفهم

واكتسحت صفوف اعداء البلد وساعدتهم في القبض على تجار مخدرات وأطفال وتجار سلاح

 بس اثناء الاشتباك مع تجار السلاح

 اتصابت ايصابه شديده من فتره صغيره واختفت ورجعت ظهرت تاني وده اول ظهور لها بعد اصابتها

رجعت بي هبتها وراسه المرفوع بثقه

مسكت الراجل وزاقته بعيد عن مراته ال كان بيضربها

 وزعقتله وقالت ان مهمن كان هي عملت ايه متضربهاش بطريقه دي

وبصت للبنت وقالت احكيلي السبب

البنت وهي صوتها مخنوق من العياط بيضربني عشان ولدت ولد والولد كان ميت وده الولد ال كان بعد اربع بنات وكملت بعياط اكتر واللهي انا ماذنبي انو مات انا لسه ولده

وفجأة والبنت بتتكلم وجوزه وقاف بيتفرج عليها

قامت الوحش ضربه حتت ضربه وقعت الارض ومسكت ايديه الاتنين وكانت هتكسرهم بس لقت ايود صغيره بتبعده عنه و

بيقولها ابعدي عن بابه متضربهاش

ودول كانوا الاربع بنات ولاده ال كانوا صغيرين وقريبن من بعض في السن

بعدت الوحش عن الراجل وبصتله وقالت بصوت ميسمعهوش غير القريب منها وبصوت تحس انو متغير شويه او هي بتعمد تغيره وتخنت صوته بحيث ان يكون شبه الراجل

انا هسيبك دلوقتي عشان خاطر بناتك ال خيفين عليك وبيعيطوا علي شانك وانت متستهلهمش

دلوقتى تقوم زي الشاطر كده وتخد مراتك وتروح تكشف عليها واعملها كل ال هي عايزه وخلي بالك من بناتك ومراتك لان دول ال هيدخلوك الجنه وصدقني انا هرقبك ولو شميت او حسيت انك هتأزيهم صدقني مش هيكفيني فيك قتلك ومش هخد دقيقه سجن فيك فهمت ول اعيد كلامي

الراجل هز راسه بالموفقه

وبعدين سابت الراجل وفي لمح البصر كانت اختفت

شهاب: روحت البيت لقيت قمر لسه مجتش استغربت لان من ساعه ما اتجوزنا وانا بجي علي طول بلقيه

قعدت علي اعصابي خايف يكون حصلها حاجه مكملتش خمس دقايق ولقته دخله حطه وشه في الارض

كعادتها عمري مشفتها رفع راسها علي طول حطاها في الارض

قعدت علي الكنبه وربعت ايدي وبصتله

قمر:… طبعا انا وقفت اتفرج على الوحش المقنع وبعدين روحت اشتري حاجات ولم وصلت عرفت ان شهاب وصل دخلت لقيته قاعد مربع وبصصلي بصه كانت هتموتني من الرعب

ومنغير ميتكلم او يسئلني انا كنت فين قولتلها انا كنت فين

 عملت زي ال اعترف بالجريمة من غير ول قلم

لقيته بصلي كده وقالي انا …مسئلتكيش كنتي فين مترح ما انتي عوزه تروحي روحي

انا انبسط وفكرت ولو دقيقة انه بيثق فيا

 بس هو قطع ا اللحظه دي وكمل بسخريه دي مش ثقه او اني بثق فيك لا لان ال زايك كده لو حد قالي او شفتك بنفسي في كباريه مش هعمل حاجه لاني متاكد ان ال زيك وبشكلك ده مستحيل حد بيصلهم

قمر: …انا خلاص طاقتي خلصت زهقت مش ذانبي بصتله

وعنيه بتعندني عشان تنزل دموع بس انا اتحكمت فيها

انا سمعت اهانات كتير اكتر من عدد شعر راسي بس الاهانات كانت من ناس غريبه لكن هو لا هو حبيبي ال اتمنيته وقولت ده هيكون عوض ربنا عن ال حصل بس طلع غير ومطلعش بيفرق عن الناس التانيه في حاجه لا وال اكتر ان كلمه بيجارح اوي وبيجرح فيا جدااا بس انا كل مره بسكت لكن المره دي لا

عليت صوتي وكلمته ودي كانت اول مره اعمله

 …… لم انا وحشه ومش عجباك اتجوزتني ليه ها اتجوزتني ليه وانت بتقرف مني رود عليا انا سكت كتير ولحد كده وكفايه جوبني علي سؤالي اكيد متجوزتنيش حباا فيا وانت بتعملني كاني كيس زباله

شهاب: …فعلا انا متجوزتكيش عشان بحبك ول سواد عيونك لا انا اتجوزتك عشان ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت من)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى