روايات

رواية احببت من اسموها اختي الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية احببت من اسموها اختي الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية احببت من اسموها اختي الجزء الرابع

رواية احببت من اسموها اختي البارت الرابع

احببت من اسموها اختي
احببت من اسموها اختي

رواية احببت من اسموها اختي الحلقة الرابعة

مروان بستغراب من معاملت اخوه اللي متغيرتش انه مش عايزهم يقربه من بعض ولا قدس تقرب من حد وغيرته الشديده عليها… فيها اي يافهد هي اختي علي فكره
فهد… وانا قولت قبل كدا وهقولها تاني كلامكم يكون من بعيد انت سامع وسابهم وطلع ركب عربيته ومشي ومروان دخل اوضته
قدس كانت في اوضتها ولم سمعت صوته قعدت تعيط علي السرير
قدس بعياط… يارب انا تعبت انا مش عارفه هو عايز اي مني يعني هو ليه عايزني ابعد عن اخوي وهو بيبعد كمان عني يارب انا تعبت خلاص وفضلت تعيط لحد ما نامت
الساعه تلاته الفجر
قدس قلقت فقامت عشان تشرب وبتبص سمعت صوت خبط بر في الصاله فخافت
قدس بخوف… هو اي الصوت ده يامامي وقامت فتحت الباب براحه تشوف مين وبتبص لقته فهد وعمال يطوح وكان هيقع راحت فتحت الباب وطلعت جري عليه تسنده
فهد حضنها من وسطها جامد كانه ما صدق انها قربت منه
فهد وهو سكران… قدس متبعديش انا والله مقادر علي بعدك
قدس بستغراب من كلامه وشمت ريحته لقته شارب بصدمه… ابيه انت سكران حرام تشرب انت كيف تعمل كدا
فهد… عشان انتي بعيدها عني فبشرب عشان انساكي
قدس بستغراب… كيف ده ويلا تعال ادخل اوضتك قبل ما ماما تطلع وتشوفك كدا تزعل منك وسنده ودخلته اوضته وجت تقعده علي السرير راح اترمي علي السرير ورقد وشدها عليه ورقده فوقه ومسك شعرها بعده عن وشها وقعد يشمه
قدس بستغراب… ابيه في اي ابعد وسيبني اروح اوضتي انام
فهد دفن راسه في رقبتها يشم ريحتها وبصوت كله ضعف… ارجوكي متبعديش ونامي في حضني انتي وحشاني اووي
قدس… ابيه ريحتك طيب ابعد شوي
فهد… لا خليكي كدا في حضني وراح نام
قدس بعد محست انه نام حاولت تبعد بس مش عارفه عشان حاضنها جامد كانها هتهرب منه فستسلمت لنوم ونامت هي كمان
الصبح
فهد صحي وحس بثقل علي جسمه ففتح عيونه براحه لاقي قدس نايمه علي صدره ابتسم وراح زاح شعرها من علي وشها وباسها من خدها وحضنها جامد وبصوت واطي… وحشتني اووي ووحشني حضنك ياروح وحيات فهد وقعد يتامل في ملامحها وحس انها هتفوق راح عمل نفسه نايم
قدس فاقت لقت نفسها لسه في حضنه قعدت تحاول انها تبعد عنه مش عارفه لحد ما هو فتح عينه
قدس بتوتر… ابيه ابعد خليني اقوم
فهد بجمود… وهو انتي اصلا اي جابك هنا من الاول
قدس عيونها اتملت دموع من طريقه كلامه معاها… انت اللي كنت جي شارب وانا لقيتك هتقع طلعت سندتك ودخلت الاوضه وانت نمت ومعرفتش امشي ابعد بقا خليني اطلع
فهد بجمود… اممم تمام اطلعي وبعد ايدو عنها وهي قامت ولسه هتطلع
فهد بعصبيه… انتي هتطلعي بشعرك ده بر
قدس… وفيها اي هو مافيش حد غريب في البيت
فهد بعصبيه… في مروان ومينفعش يشوفك بشعرك ياهانم حطي حاجه علي شعرك
قدس بعصبيه من كلامه… مروان بيكون اخوي زي مانت اخوي فعادي وراحت فتحت الباب وطلعت بسرعه قبل ميتعصب عليها زياده
فهد قام من علي السرير وبعصبيه… ماشي ياقدس انا هوريكي كيف تعلي صوتك عليا وقام دخل الحمام
حنان كانت طالعه من المطبخ وشافت قدس وهي بتسحب وداخله اوضتها ومتعصبه
حنان بستغراب… قدس مالك بتسحبي ليه كدا في اي
قدس بتوتر… ها لا مافيش حاجه ياماما
حنان… مش بتعرفي تكدبي عليا احكي في اي
قدس عينها اتملت دموع ومسكت ايد حنان ودخلت الاوضه وقعدتها علي السرير وترمت في حضنها تعيط وحنان بتمسح علي شعرها وبتهديها
حنان… اهدي ياقلبي احكيلي مالك وحصل اي
قدس بعياط… هو ليه ابيه فهد بيعملني كدا انا والله ما عملتلوا حاجه خالص
حنان… اهدي واحكيلي عملك اي
قدس بعياط… وقعت حكتلها كل حاجه حصلت
حنان طبطبت عليها… ياروحي اهدي هو بس خايف عليكي عشان انتي عارفه ان انتي ومروان بتكونوا ولاد عم يعني تجوزه لبعض
قدس بعياط… بس انا وهو متربين مع بعض وبعتبره اخوي وهو كمان بيعتبرني اخته وانتي مامتي زي ما مامته
حنان… طيب اهدي بس ومتخليش العيون العسلي دي تعيط وانا هتخانق معا وهو اصلا كيف يجي شارب من بر وكيف اصلا تنامي في حضنه
قدس مسحت دموعها… هو مكنش في وعيه وانا حاولت ابعد معرفش
حنان بغمزه… معرفتيش برضوا تبعدي
قدس وشها احمر من الكسوف… والله ياماما حاولت ومعرفتش انا مبقتش بحبه زي الاول من وقت ما بعد عني ومسالش عليا نسيته واعتبرته اخوي زي مروان
حنان… ماشي ياقلبي يلا جهزي نفسك عشان تفطري وتروحي الكليه
قدس… حاضر ياماما
حنان سابت قدس وطلعت راحت عند فهد الاوضه خبطت ودخلت
فهد بجمود… في اي ياماما
حنان… يابرودك ياخي متعقل بقا وتسيبها في حالها مدام مش عايزها
فهد… وهو انا عملتلها اي
حنان… يابني انا عارفه انك بتحبها بس ليه بتكابر وتعاند
فهد ببرود… انا مش بحبها مش فهد السويفي اللي يحبه طفله
حنان… هتندم يابن بطني وهتقول امي قالت وحظرتني
فهد… مش هندم
حنان بعصبيه … تمام يافهد بس بص بقا ان قربت منها تاني مش عارف اي هيحصلك انت سامع زي ما شيفها انها محرمه علي اخوك فهي محرمه عليك انت كمان وتبعد عنها انت سامع
فهد ببرود… ماشي سامع وانا هرجع شقتي ومش هقعد هنا
حنان ببرود.. اللي يعجبك كدا كدا انت بعيد عننا من زمان فبراحتك
فهد… تمام وانا هرن علي وحدها تيجي تنفضها عشان اكيد مقفوله وكلها تراب
حنان… لا نضيفه قدس كانت بتنزل ترزقها كل اسبوع
فهد… تمام انا نازل سلام وسابها ونزل وهو طالع قدس كانت طالعه من اوضتها ولابسه دريس موف وفي ورد ابيض وكان ضيق من فوق ونازل واسع من تحت ولافه خمارها وقف سرح من جمالها وادايق لم افتكر انها ممكن تنزل كدا وكل الناس هتشوفها فقرب منها وبعصبيه… ادخلي غيري الزفت ده
حنان من ورها… قولتلك مالكش دعوه بيها ولبسها كويس مفهوش حاجه
فهد بص لامه بعصبيه ورجع بص لقدس وبزعيق… انا قولتها كلمه ادخلي غيري الزفت ده
حنان بزعيق… قولتلك مالكش دعوه بي بنتي يافهد
فهد بعصبيه… تمام ماشي ماليش دعوه بيها وسابهم فتح الباب وزمه بالجامد ونزل شقته وقدس جرت علي حضن حنان وقعدت تعيط
قدس… ماما هو ماله
حنان… اهدي ياروحي ويلا اقعدي افطري عقبال مصحي الغيبوبه اللي جو ده
قدس مسحت دموعها… هههه انا هدخل اصحيه ودخلت ومسكت كبايه ميه وكبتها عليه
مروان بزعيق…. الحقونيييي بغرق ياماما بغرق
قدس قعدت تضحك علي منظره وهو قام يجري ورها والله ياقدس ما انا سايبك المره دي
قدس استخبت في امها
مروان… امي والله مهسكتلها دايما تصحيني بالمياه
قدس… يالهوووي ابيه فهد
مروان بخوف… قولي والله انه ورايه
قدس بصدمه هزت راسها باه
مروان… التشهيده اي بسرعه
قدس وهي بتكتم ضحكتها… معرفش
مروان… لو حلفتلك بي اي اني معملتلها حاجه وهي السبب مش هتصدقني وجه يلف ملقاش فهد وقدس وحنان قعد يضحكه عليه
مروان.. تصدقي انك بارده قطعتي خلفي منك لله
قدس… ههههه خواف اول مره اشوف ظابط خواف ههههههههه
مروان… اتوف عليكي ياشيخه ودخل اوضته يلبس وطلع فطر وخد قدس وراح وصلها الكليه وراح شغله
بعد شوي قدس قاعده في المحاضره ولقت رقم غريب بعتلها رساله
مجهول… طمنيني عليكي
قدس بستغراب… مين حضرتك
مجهول… بس زي القمر يخربيت حلاوت امك
قدس… تصدق انك قليل الادب وراحت عملتلوا بلوك
وخلصت محاضرتها ورنت علي مروان
قدس .. ميرو حبيب اختك تعال خدني
مروان… دلوقتي حبيبك واللي عملتيه الصبح ده اي
قدس… هههه حقك عليا يلا بقا ياض
مروان… حاضر ياختي مسافه السكه سلام
قدس… سلام ووقفت تستنه وجه شابين يدايقها
1/ واقفه لوحدك ليه كدا بس يامزه متيجي طيب اوصلك
قدس بعدت شوي عنهم وهم قربه برضوا منها
التاني / طيب مينفعش نكون زي اللي هيجي ونوصلك احنا وجه يمسك ايدها راح حد مسك ايدو قبل ما يسمكها وكسرهالوا
قدس بخوف… يالهووووي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت من اسموها اختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى