روايات

رواية احببت منقذي الفصل السابع 7 بقلم يارا ابراهيم

رواية احببت منقذي الفصل السابع 7 بقلم يارا ابراهيم

رواية احببت منقذي الجزء السابع

رواية احببت منقذي البارت السابع

رواية احببت منقذي الحلقة السابعة

فـي أوضـة جـوري كـانت بتـصلي وبعـدين خلصـت وغيـرت هـدومها لـي بجـامه مـريحة استـعداد علـشان تنـام بـس فجـأة مسـكت جـوري راسـها وهـي بتـتوجع مـن الألـم فجـأة صـرخت مـن الـوجع وهـي بتـترمي فـي الأرض وهـي بتسـتغيث بأخـواتها وفجـأة مـن وسـط وجـعها الا انـه اتجـسد مـوقف قـدامها شـافت جـوري الموقـف اللـي كـان عبـارة عـن………..
“تفسـير المـوقف ”
شـافت جـوري نفـسها قـاعده علـي كـرسي وهـي مـربوطه مـن ايـديها و رجـليها وفـيه قـماش علـي عنـيها بـس فـجأة حـست بـحد بيـفك الحـبل مـن ايـديها ورجلـيها وقـال بصـوت رجـولي……
الشـخص:/يـلا قومـي اطلـعي بـسرعه هتـلاقي عربـية مستـنياكي اركبـي فيـها وهـي هتـوصـلك البـيت.
بصت جـوري لقـت شـاب طـويل مفـتول العـضلات وكـان مخـبي وشـه وهـيا مـش كـانت عـارفه تشـوف أي حـاجه مـن شـكله وقـالت…………..
جـوري:/أنـت ميـن وإزاي عـايزني أثـق فيـك بالسـهولة دي.
الشـخص:/أنـا الشـخص الوحيـد فـي الدنـيا اللـي مستـحيل يفـكر بـس يـأذيكي.
كـانت جـوري بتـتكلم وهيـا راسـها فـي الأرض
بـس فجـأة رفعـت وشـها وقـالت……
جـوري:/شكـرا يـا.
الشـخص:/أسـد اسمـي أسـد.
جـوري بإبتسامة:/شـكرا يـا أسـتاذ أسـد.
كـانت لسـه هتـتكلم بـس فـجأة سمـعت ضـرب نـار ومـع سـماع ضـرب النـار رجـعت جـوري للـواقع و وقـعت اغـمي علـيها………….
*********************
فـي مـكان تـاني فـي شركـة أسـد كـان قـاعد عمـرو وبيـكلم أسـد فـي المـوبايل وقـال…………
عـمرو:/تـمام فهـمت قصـدك بـس.
أسـد:/بـس إيـه.
عـمرو:/أنـت عـارف أهـلها كـويس و دول دمـهم حـامي يعـني خـد بـالك يـا صـاحبي.
أسـد:/أنـا مـا بخـافش مـن حـد… قـولي صـحيح أخبـار الشـركة إيـه.
عـمرو:/ده اللـي أنـا متصـل علـشانه.
أسـد:/فيـه إيـه.
عـمرو:/أحنـا اتفقنـا إننـا نوقـع عمـك وعـياله فـي شـر أعـمالهم بـس أنـا شـايف إن الشـركة هي اللـي بتـقع.
أسـد:/ماتـخافش أنـا راجـع قـريب أوي.
عـمرو:/الـه صـحيح هـي أمـك طـابخه إيـه ياسـطا.
أسـد:/هـو أنـا ليـه بحـس أنـك علـشان تـسأل علـي الأكـل وبعـدين إيـه أمـك دي أنـت بقـيت بيـئة خـالص.
عـمرو:/ماتحـسش هـو كـده فـعلاً وبعـدين بقـولك ايـه اقـفل أنـا زهـقت هروح أكـلم أنـا زوزو حبيبـتي اشـوفها عمـلت ايـه.
أسـد:/أنـت بتدلع أمـي.
عـمرو:/اه بالظبط.
أسـد:/طـب اقـفل علشـان أنـا مـش ناقـص.. سـلام.
عـمرو:/سـلام ياخويـا.
******************
عنـد جـوري فـاقت لقـت نفـسها نـايمة علـي السـرير وحـوليها أخـواتها وأمـها وأبـوها ومـرات عـمها أسـماء اللـي أول مـا شـافوها قـالوا بسـرعه……….
الكـل:/أنـتِ كـويسة يا حبيبتي.
جـوري:/الحـمد لله.
سعـاد كـانت منـهارة مـن العـياط وكـانت أسـماء بتـهديها فـقالت بمـرح علشـان تـفك الجـو………….
أسـماء:/وه عـاد يـا سعـاد هتعـيشي وتـموتي عيـوطة اكـده.
سـعاد:/أبقـي عيـوطة علـشان خـايفة علـي بـنتي.
أسـماء:/خـلاص يـا سعـاد هيـا دلـوقت زينـة صـح يـا جـوجـو.
جـوري بإبتـسامة بـاهته:/صـح.. خـلاص بـقي يـا مـامـا أنـا كـويسه بـس دلـوقتي هقـوم أصـلي و أنـام.
طلعـت سـعاد وأسـماء وقـال عـاصم قبـل مـا يطـلع……..
عـاصم:/ألـف سـلامة عليـكي يـا حبيـبتي.
جـوري:/الله يسـلمك ويخليـكي ليـا يـارب العالـمين.
عـاصم:/ويخـليكي ليـنا يـا حبيـبتي.
طـلع عـاصم واتـبقي ليـث و زيـن اللـي كـانوا قـاعدين بيبـصلها فـقالت جـوري………..
جـوري:/مـالكم بتبـصوا كـده ليـه.
ليـث:/أنـتِ افتكـرتي إيـه.
جـوري اتـوترت وعـرفت إن الدكتـور أكـيد اللـي قـالهم وأنـهم مسـتحيل يمـشوا غـير لمـا تجـاوب………..
جـوري:/أه فعـلاً أفـتكرت بـس مـشهد واحـد.
زيـن بحمـاس:/افتـكرتي إيـه.
جـوري حـكتلهم مـوقف مـع صـحابها لأنـها فضـلت تخـفي الحقيـقه لحـد لمـا تعـرفها كـاملة…………….
زيـن:/طـيب مـاشي ارتـاحي دلـوقتي واحـنا هنـقول لـزينب تعـملك أكـل علشـان تـاخدي الـدوا.
جـوري:/دوا إيـه أنـا كـويسه.
جـوري حـطت ايـديها وقـالت بصـدمه…….
جـوري:/هـو فـي حـد كشـف علـيا.
ليـث:/اه.
قبـل مـا يكـمل كـلامه انفـجرت جـوري فـي العيـاط فقـاموا حضـنوا بخـضه وقـال زيـن…….
زيـن:/مـالك حـاسة بإيـه.
ليـث:/يـا بـنتي ردي طمـنينا.
جـوري بشهـقات:/أنـتم إزاي تسـمحوا لـواحد غـريب عنـي أنـه يشـوفني مـن غيـر نـقاب لا والكبـيرة بقـي بشـعري وبالبيـجامة كمـان.
ليـث و زيـن انفـجوا فـي الضـحك فـقالت جـوري بعصـبية……..
جـوري:/بتضـحكوا علـي إيـة.
زيـن:/ههههه مـين قـالك أنـه فـيه راجـل غـريب شـافك.
جـوري:/يعـني إيـه.
ليـث:/يعنـي يـا أسـتاذة اللـي كشـفت عليـكي واحـده سـت.
جـوري:/احـم بجـد طـب كـنتوا قـولوا مـن الأول.
ليـث:/أحنـا مـش لحقنا نقول حاجه لقـيناكي ماسـورة وانفـتحت.
جـوري:/طيـب يـلا علـشان ارتـاح.
زيـن:/أنـتِ بتطـردينا.
جـوري:/ايـوه بالظبـط.
زيـن:/تصـدقي بـإية خسـاره فيـكي الشكـولاتة اللـي جـبتها.
جـوري:/زيـنو حبيـب قلـب أخـتو يـا ولاد.
زيـن:/وحيات خالتك… دلوقـتي بقـيت زيـنو حبيـب قلـب اختـو واطـيه بصحـيح.
جـوري بصتـله زي الاطـفال فـقال………….
زيـن:/بـلاش فـقرة الشـحاتين دي اصلـها مـش بتـاكل معايا.
جـوري:/بـقي أنـا شحـاتة طيـب بقـي غـور مـن وشـي.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى