روايات

رواية احببت منقذي الفصل الثاني 2 بقلم آلاء ناصر

موقع كتابك في سطور

رواية احببت منقذي الفصل الثاني 2 بقلم آلاء ناصر

رواية احببت منقذي البارت الثاني

رواية احببت منقذي الجزء الثاني

احببت منقذي
احببت منقذي

رواية احببت منقذي الحلقة الثانية

عند الشخص المجهول تراه يجلس على مقعده فى شركته الخاصه ويتحدث مع ولدته .
هو _ي امى قولتلك مش راجع الڤيلا تانى
مامته _يبنى ريح قلبى تعبتنى معاك
هو -معلش ي امى سبينى على راحتى وانا لما احب ارجع هاجى
مامته-وبعدين معاك وتعالى هنا انت رافض لى موضوع الجواز انا كل اما اقولك تقولى مش عايز ومره تقول ربنا يسهل انسى يبنى بقى وعيش حياتك انت قافل على نفسك وكل حياتك بقت الشغل وبس وده مش صح ي حبيبى انت لازم تحب وتنسا الماضى بكل حاجه فيه
هو بتهرب -خلاص ي مامى ان شاءالله خير هقفل بقى عندى اجتماع مع السلامه وخلى بالك من نفسك
مامته بتنهيده -سلام يبنى وربنا يريح بالك وقلبك ويبعد عنك ولاد الحرام .
بعد ما قفل مع مامته رجع بكرسيه لورا واخذء يتذكر الماضى .هنعرف هو بيفكر فى اى بعدين واى الم اللى عاشو خلها كدا
نرجع ليل وهى تتحدث مع صديقتها مرام وهى أقرب شخص لليل مش هنذكر مرام لانه دورها صغير
مرام -هاا ي ليل جايه الدرس ولا اى
ليل بخوف -مش عارفه والله ي مرام انا خايفه اطلع من الاوضه عشان ما شوفش بابا ويقعد يقولى كلام سخيف ويضربني على اى غلطه بعملها انا بقيت خايفه اقول حاجه ليرجع يضربنى تانى وانا مش حمل وجع اكتر من كدا
مرام بحزن على صديقتها -معلش ي قلبى ان شاءالله كل حاجه هتتعدل وبابكى يبطل يعمل فيكم كدا
ليل -ان شاءالله ي مرام هقفل انا بقى وانتى روحى الدرس وابقى قوليلى اخدتو اى سلام
مرام -حاضر يلا مع السلامه
قفلت ليل مع صديقتها مرام ولسه جايه ترتاح شويه سمعت ولدها بينده عليها من بره
ليل بخوف -يالهوى انا معملتش حاجه بينادي عليا لى انا هخرج اشوفو عايز اى واخلص بقى . خرجت ليل ولكن وجدت وشب فى مقتبل العمر ولكن هو شخص سيئ لغايه وهو يحب ليل كثيرا هو شخص خبيث
ليل خافت منو ولانه حاول يقربلها فى يوم من الايام
حاولت ليل ان تظهر القوه فى صوتها
ليل -نعم ي بابا كنت بتنادي عليا اتفضل
على -اقعدي ي بت انتى هنا عشان عايزك فى موضوع
قعدت ليل عيون حسن منزلتش من عليها من ساعته ما خرجته وهى ارتبكت وخافت منو
ليل بتوتر-ات اتفضل ي بابا
على وهو بيشاور على حسن وبيقول فى عريس متقدملك وانا شايف انه كويس وانا مواقف عليه
ليل -بس يابابا انا لسه صغيره على الجواز وانا مش عايزه اتجوز غير لما اخلص تعليمى
على بحده -بقولك اى القرار قرارى وانا وافقت على حسن وخلاص كتاب كتابكم يوم الخميس الجاى حضرى نفسك
ليل ببكاء وخوف -لا يابا بلاش انا مش عايزه اتجوز وحسن انا مستحيل اتجوز ارجوك انا مش عايزه
حسن بخبثه -معلش ي عمى سيبها على راحتها واحنا برضو مش هنغصبها ولا اى ونظر لليل
على -انا خلاص يبنى قولت كلمه والجواز هيتم
ليل وهى تتوسل اليه -يابابا ارجوك ماتوجعش قلبى قولى حاجه ي ماما. سعاد بحزن على بنتها -انا مقدرش اقول حاجه ي بنتى سامحينى
ليل ببكاء اكثر -لا يابابا ارجوك لا ابوس ايدك ذهبت اليها حياه وضمتها لحضنها لكى تهدء بعد قليل فى غرفته ليل وحياة كانت هدات ليل قليلا عن السابق
حياه -انا وانتى هنهرب من هنا ي ليل
ليل بقلت حيله -يعنى هنهرب نروح فين بس ي حياه احنا مانعرفش حد خالص
حياه-ي ستى ارض الله واسعه المهم اننا نمشى من هنا هاا اى رايك
ليل -انا هعمل اى حاجه المهم انى ما اتجوزش حسن ومستقبلى يضيع بس هنهرب ازاى
حياه بتفكير-انا لقيت فكره نعرف نهرب منهم
ليل حماس -اى طب قولى بسرعه
نتعرف على بطلنا
فهد المنشاوى رجل أعمال ٢٨ وعشرين سنه شخص عصبى طبعه حاد الكل يهبه ويبخاف منه شخص قاسى ومغرور بعض الشى عيونه بنى ابيض طويل جسده رياضى وسيم جدا عندو اخت اسمها تاره وصديقه أدهم هنتعرف عليهم بعدين.
ياترى اى هى الفكره اللى هينفذوها ليل وحياه وهل ستنجح خطتهم ام لا
واى إلى حصل مع فهد خلها شخص قاسى كدا
كل ده هنعرفو بإذن الله البارت الجاى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى