روايات

رواية احببت منتقمة الفصل السادس 6 بقلم أسماء صالح

رواية احببت منتقمة الفصل السادس 6 بقلم أسماء صالح

رواية احببت منتقمة الجزء السادس

رواية احببت منتقمة البارت السادس

رواية احببت منتقمة
رواية احببت منتقمة

رواية احببت منتقمة الحلقة السادسة

نادين واقفة في التراس شافت سليم وهو خارج من غرفته.

ضحكت بخبث ودخلت غرفة ليلي بشررر*

نادين بغ*ل: نورتي يا عروسة..

قربت من ليلي وايدها بها سكين*ة.بعدت ليلي عنها بصر*اخ:

انتي بتعملي اييه؟؟ انتي مجنو*نة …

حد يلحقنيييي..

نادين بتقرب من ليلي: ما خلاص حبيب القلب خرج.

فجأة كان سليم وراها اخد منها السك*ين وضر*بها بالقلم وقعت ع الأرض: انتي بتعملي اييه؟

وقرب من ليلي يقومها من ع الأرض: انتي كويسة اتأذيتي.

ليلي بخوف دموع: لا لا أنا كويسة مفيش حاجه.

قعد ليلي ع الكرسي وبيبص لنادين بغضب يعم*يه.

ومس*كها من شعرها بعصبية وبيجر”ها بأيديه وهي ظلت تصر*خ.: ااااه سيب شعري بتو*جعني ابعد عنييي.

دخلها سليم لغرفتها وغلق الباب وير*ميها ع السرير بعصبية.

بدأت تأخذ نفسها بصعوبة وجلس سليم قدامها

ع الكرسي بنظرة شرر* وطلع سي*جار يشر”بها بعيون حمراء مما فعلته.

سليم ببرود : اقل*عيييييي.

نادين بصدمة: ايييه؟؟!

سليم وهو ينفخ سيجا*رته: بقولك اقل*عييييي.

نادين وهي بتزيح شعرها للخف بدلع: اييه هتحن عليا

ولا هتخ*ون مراتك السنيورة .

 

 

رمي سليم سيج”ارته ع الأرض واطفاها برجله وقرب منها :

لأ اتأكدت انك زبا*لة وواحدة و*خة هي برقبتك..

 وخليكي حافظة الكلام ده كويس لو قربتي منها هفع”صك بأيدي.

خافت نادين من قربه وكلامه وبلعت ريقها بخوف مرعب وظلت صامتة .وقف سليم بج”سده الضخم وبعد عنها

وتركها وخرج .

نادين بعصبية قعدت تضر*ب رجلها بالأرض بغضب شديد.

عند ليلي ..

دخل سليم غرفته وجد ليلي بالحمام..

قرب من الدولاب وق”لع هدومه وظل بالبنطلون فقط

كانت ليلي تخرج من الحمام مرتدية بيجامة مريحة

 وجدت سليم عا*ري قدامها صرخت بخضة وأعطته ظهرها : اعاااا انت بتعمل اييه في حمام الناس بتغير فيه.

وقف سليم ورفع حاجبه وبص لجس”ده العا*ري وفي أيده التيشريت: اغير؟! دي اوضتي وانا اعمل اللي عايزه

وظل يقرب منها بهدوء الي أن وصلت للحاائط وخبطت ضهرها

وارتبكت من قربه: اييه انت بتقرب كده ليه؟….انت عايز تغير

غير براحتك دي اوضتك برضو..

وو..وقفت كلام لما قرب سليم بوجهها وهو متجاهل كلامها

سليم بتوهان بهمس: ما هو براحتي وانا عارف..

 

توترت ليلي اكتر وبيدها المنشفة غطت بها وشها بكسوف.

سليم بكتم ضحكته من شكلها

 قرب اكتر وهو يستمتع بخجلها وغمض عيونه

 وبدأ يش”م برائحة شعرها الملتفت جوالين جس*مها وهو مبلول.

وبعد عنها لما افتكر شرطهما للزواج ببرود: أنا داخل الحمام اوعي من وشييي .

اتخضت ليلي وبعدت عنه ودخل الحمام: ماله ده..مش هو اللي مقرب واحد مغرورر.؟

عند عزت..

عزت بزعيق: انتي دماغك دي ايه مش عارفه تفكري هتودينا في داهية .

نادين بعصبية: يعني عايزني اعمل ايه.؟ اشوفه معاها

واقعد اتفرج.

عزت : لأ ابدا تروحي وتقت*ليها شافك سليم احمدي ربنا أنه مقت*لكيش هي بقت مراته خلاص.

سكتت ووقفت نادين من مكانها وقربت من المرأة هي وتجز بأسنانها ومسكت الكوب وضر”بته بالجز”از بصر”اخ:

 اااااااااه أنا دمي محروق يبابا لازم امو*تهاااااا لااااازم.

 

بدأت تزعق بالمكان وتصر”خ بجن”ون وقرب منها والدها بخوف: اهدي يا نادين يا بنتي متعمليش كده.هنلاقي حل متقلقيش.

نظرت له وهي تهز برأسها بشرر”* .

ليلي كانت بالغرفة تمسك بطنها من الجوع وسليم كان يأخذ حمامه.

وقفت بهدوء وخرجت من الغرفة ونزلت بالاسفل ودخلت المطبخ.وجدت فتاة تأكل بشر”اهة: احم مساء الخير.

رزان بخضة: اييه ده انتي مين ..ااه انتي ليلي صح.

ليلي بابتسامة: أيوة أنا انتي بنت عم سليم؟

رزان بهدوء: أيوة أنا اسمي رزان اخت نادين.

ليلي : اااه واكملت تحدث نفسها: سبحان الله دي اخت العقر*بة اللي فوق.

هو انتي اتخضيتي ليه لما شوفتيني.. ايه ده بتاكلي شوكولاتة.

قربت منها وضعت يدها ع بوقها: هششش محدش يعرف بأكلها.. وقالت بحزن: أبيه يوسف لو عرف هيزعل مني.

ليلي باستغراب: أبيه يوسف بس.. اشمعنا هو وبابا وسليم لأ.

رزان بحزن: اصلي أنا عندي مر*ض سكري مينفعش اكل حلويات.. نفسي فيها واكلتها .هو بيزعقلي لما أاكلها .اوعي تقوليلوا.

ليلي بزعل عليها فحبت براءتها: لأ متخافيش. بس انتي متكتريش فيها. بقولك أنا جعانة

رزان ببراءة: تعالي كلي معايا..

قعدت ليلي مع رزان واكتشفت شخصية رزان العفوية غير شخصية اختها وأبوها.

قامت من أماكنهم وذهبوا لغرفتهم.

كانت ليلي تقترب من مكتب عزت وفجأة وجدت عزت بيتكلم في التلفون مع مجهول. وقفت تسمعه.

عزت بز*عيق : بقولك لازم تجيب الفلوس منه ده واخد بضاعة تمنها نص مليون يا بجم .

مجهول: …؟

عزت بانفعالية: انت اتجن*نت مفيش عندي أعض*اء وز*فت يجيب الفلوس كاملة.

مجهول: …؟

 

عزت بخبث: هيبقي ليه عندي بضاعة من مشر*حة طازة.

مجهول:….…

عزت بضحك شر*: هههه متقلقش انت عارف ان محدش يعرف بسر”قة الاعض*اء دي من المستشفي.ولا مش فاكر لما مو*تنا الدكتور اللي رفض يتعاون معانا.

ليلي بدموع: ياولاد الك***ب..انتوا السبب في مو*ت بابا وحياتوا عندي للأنت”قم منكم واحد ورا واحد.

سليم من الخلف: ليلي انتي بتعملي ايه هنا؟!!

ليلي بصدمة: انااا وووو..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منتقمة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى