روايات

رواية احببت منتقمة الفصل الخامس 5 بقلم أسماء صالح

رواية احببت منتقمة الفصل الخامس 5 بقلم أسماء صالح

رواية احببت منتقمة الجزء الخامس

رواية احببت منتقمة البارت الخامس

رواية احببت منتقمة
رواية احببت منتقمة

رواية احببت منتقمة الحلقة الخامسة

قرب سليم منها بسرعةة وقربها لحضنه وقرب من وجهها

واخد قبلة يلته*مها بعجرفة غضب.

وتركها سريعاً وحاوطها من خصرها: هاا هتسمعي.

بصتله بوجهها الاحمر والد*م ع فمها وتحدثت بغضب: انت ايه اللي عملته ده انت واحد سا*فل وقليل الاد*ب.

سليم : لا عيب قلةة اد*ب مش عايز انتي بتكلمي سليم هاشم الهلالي.

ليلي بصدمة: اييه؟؟ هاشم الهلالي..؟

سليم مستغرب: ااه سليم هاشم الهلالي.. مصدومة ليه.

 وقفت ليلي مصدومة من الإسم تحدث نفسها: معقولةة

عيلة هاشم الهلالي هما السبب في مو*ت بابا.

سليم بغموض: ايييه انتي بتفكري بأيه .

افتكرت كل حاجه بغضب وزاحت سليم بعيد عنها:

ابعد عنييي انتوا مش بنأدمين..

سليم باستغراب: فيه ايه مالك..

ليلي بغضب: اوعي وبعد عني انت وعمك في السبب بمووو..

خبط ع الباب.هناء(خدا*مة): سليم بيه في ناس منتظرة حضرتك بره في اوضة الضيوف.

سليم بقوة من الداخل: تمام يا هناء شوفي الضيوف يشربوا ايه واحنا جاين.

بيبص لي ليلي اللي عنيها كلها غضب: تعالي علشان تشوفي اهلك.

ليلي بصدمة: اهلي .. الضيوف اللي بره أهلي انت دماغك دي ايه جايب اهلي لي هنا..

تجاهل كلامها وأمسك بيدها وسحبها خلفه وهو متشبس بيدها وهي تزعق وتصرخ خلفه ودخلها أمام اهلهاا.

قامت سلمي بلهفة: ليلييييي…انتي كنتي فين؟

ليلي بتوتر: اا انا كويسة انتوا كويسين.. ماما

فاطمة بدموع: بنتيي انتي كويسة ..بتعملي ايه هنا؟…

ليلي وهي بتحضنها بدموع : أنا بخير يا ماما هحكيلك كل حاجه بس نطلع من هنا.

سليم من خلفها بصوت عالي: مش لما اوافق اطلعك من هنا.

سلمي بتزعق: انت مين ومالك بأختي.

اهدي ع نفسك يا سنيورة.

شريف بصدمة: سليم بيه ..؟

سليم: شريف بتعمل ايه هنا يا شريف.

شريف بخوف: ليلي بنت اختي

سليم : اااه يعني مكنتش صدفة في المطعم .كنت فكرها شغالة عندك .

المهم اقعدوا علشان اقول الكلام.

ليلي بتزعق: كلام ايه اللي يتقال أنا ماشية من هنا وكل اللي في دماغك مش هيتنفذ.

فاطمة بقلق: إننت عايز ايه من بنتي.

سليم يجلس ببرود : أنا عايز اتجوزها ولو هي مش راضية يكون جواز ع الورق لمدة معينة.

سلمي : وأحنا مش موافقين.. انت بتهزر يا جدع انت.

بره كانت نادين بتحاول تسمع هما بيقولوا ايه وواقفة من الغيظ.

وكان عندها امل برفض ليلي بالجواز وابتسمت بخبث.

وكادت أن تغادر لاكن وقفت فجأة لما سعت كلام ليلي.

قامت ليلي بكل قوة: أنا موافقة بس بشرط.

ابتسم سليم : وهو اي الشرط.

ليلي : الجواز يكون فترة معينة مش اكتر ..

سليم ببرود: تمام موافق.

فاطمة: اي الي موافقة انتي اتجن*نتي أنتي عارفة مين هو تتجوزي وخلاص.

ليلي بانتقام: أيوة عارفة….وبصت لسليم : جيب المأذون..

فرح سليم وقام نهض من مكانه وتركهم.

فاطمةوهي خارجة : انتي بنتي ولا اعرفك شكلك فعلا اتجن*نتي.

ليلي بدموع: ماما يماما استني

شريف خلفها: استني يا فاطمة..ايه اللي بتعمليه ده يا ليلي

ليلي : خالوا أنا عارفة بعمل ايه كويس ومع الايام هتعرفوا أنا عملت ليه كده.

تركوها وغادروا ليعم الليل..

غرفةة عزت.

عزت بشرر: إزاي ازاي ده يحصل البنت كانت رافضة اي اللي يخليها توافق.ق

نادين بزعيق: اكيد اخدت فلوس..واحدة جايبها من الشارع وفي يوم وليلة هيتجوزها.

بعد ساعات..

سليم بتريقة: ادخلي يا عروسة ةة..

 دخلت بحزن وبتبص للغرفة بضيق..

سليم بصوت عالي: ادخلي غيري هدومك

ليلي بخوف: ااه لأ وابعد كده..

قرب منها وحاولت تفلت منه لاكن حاوطها من خصرها ونظر لها بنظرة مختلفة: ليلي انتي غير اي حد.

ليلي بصدمة رعشة: هااا.

افتكر كلامه وزاحها ع الأرض واتكلم بعصبية: غيري هدومك أنا خارج بره.ومش عايز اشوف خلقتك دي صاحية فاهمةةةة.

طلع من الغرفة وغلق الباب خلفه بعصبية.

وهي ظلت جالسة ع الأرض لم تفهم اي تصرف هو فعله.

لاكن كل ما يدور في خاطرها انتقامها من سليم و عمه.

غرفة ثريا..

ثريا بزعيق: اتجوزها خلاص واحدة محدش يعرفها اتجوزها ماشي يا سليم.

يوسف: خلاص يماما اللي حصل حصل والبنت اتجوزها .

نامي دلوقتي..

رزان بهدوء: معلش بقي يا طنط متزعليش نفسك

ثريا : طيب روحوا ع اوضكم.م

يوسف : تصبحي على خير يماما

رزان : تصبحي على خير يا طنط.

خرج يوسف ورزان من الغرفة ووقفوا عند السلم.

يوسف بمغازلة : الجميل رايح فين.

رزان بكسوف: هنام..وروح ع اوضتك علشان متسهرش.

ابتسم يوسف وشدها لحضنه وحاوطها بلهفة:

خايفة عليا لأسهر.

رزان بكسوف ووشها احمر بخوف: يوسف حد يشوفنا

ابعد كده .عيييب

زاحته وجريت ع اوضتهاا بخجل وهو بيضحك ع منظرها.

نادين واقفة في التراس شافت سليم وهو خارج من غرفته.

ضحكت بخبث ودخلت غرفة ليلي بشررر

نادين بغل: نورتي يا عروسة..

قربت من ليلي وايدها بها سكين*ة وو..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منتقمة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى